![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.431
|
![]() Citaat:
Van die golf heb je gelijk, en toch blijft mijn punt staan, de motoren zijn 3keer efficienter geworden, maar het verbruik is niet omlaag gegaan.Had de autoindustrie samen met de consument die meerwinst in efficientie omgezet in zuinigheid dan verbruikte die golf nu 2-3liter En mijn punt blijft staan, moest elke auto continu op zijn optimale snelheid reiden, HALVEERT het verbruik.. De overheid legt de verkeerde regels op.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 18 juni 2009 om 07:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
|
![]() Het rijbewijs halen moet niet moeilijker worden .
Men moet er voor zorgen dat chauffeurs mee rijvaardigheid hebben . De enige manier om daar aan te raken is uiteraard door het in de praktijk te doen ook , daarom is het voorlopig rijbewijs dat je toelaat te rijden met een begeleider een goede zaak . Het geeft de beginnende chauffeur de kans om het verkeer en het rijden zelf te leren kennen . Leren rijden doe je niet met 8 uurtjes rijschool , 't Is genoeg om je rijbewijs te behalen maar zeker niet voldoende om effectief te kunnen rijden . Een ander probleem dat de nieuwe chauffeurs tegenwoordig hebben is dat de auto's ze de kans niet meer geven om een wagen aan te voelen . Door alle ingebouwde hulpmiddelen is autorijden net hetzelfde als achter de playstation zitten ![]() Steek ze eens in een auto zonder al die moderne snufjes ( Eentje van 20 - 30 jaar oud) en ze rijden helemaal anders . |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 2 april 2008
Berichten: 1.377
|
![]() Citaat:
En raar maar waar, je betaald meer voor een golf dan voor bv een ferrari?
__________________
http://www.eviloverlord.com/lists/overlord.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.431
|
![]() Citaat:
als een verkeersongeval formulier 2 keuzes heeft als analyze waarom ze gebeurt, en een van die vakjes overdreven snelheid wordt systematisch aangekruist, dan krijg je natuurlijk die statistiek op die manier. maar de echte statistiek is aangegeven ongevallen arato van gereden kilometers. En zou zelfs in een verfijnde versie de gegevens van gemiddelde snelheid, of laatst gereden gemiddelde snelheid moeten meenemen. Om dan weldegelijk te bewijzen dat snelheid die invloed heeft. ALs je aan 40km/u in iemands achterste rijd, heb je een analyse overdrevens snelheid, terwijl overdreven snelheid in theorie is: de snelheid boven de aangeduide snelheid. Als je een ongeval veroorzaakt door 100km/u een bocht in te gaan die max 60km/u kan genomen worden, dan ben je daar verkeerd bezig. Als je uw statistiek maakt voor die wagen is dat inderdaad een ongeval door overdrevens snelheid. Als je een analyse zou maken over de 'gemiddelde snelheid' of zelfs de 'gemiddelde te snel gereden snelheid versus de geindiceerde snelheid' zou je bewijs zien dat snelrijden expliciet verkeersongevallen veroorzaakt.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 18 juni 2009 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
|
![]() Citaat:
Auto's zijn veel zwaarder geworden door alle veiligheidsmaatregelen dan vroeger (airbag, kreukelzone's, kooi, etc). Een golf van vroeger weegt ongeveer 800 kg. Die van nu 1300 kg. Als je vertrekt met de auto heb je pk nodig. En hoe zwaarder de auto weegt hoe meer pk je nodig hebt om dezelfde versnelling te krijgen. En om meer pk te hebben heb je een krachtigere en dus dorstigere motor nodig. Dus als je de motor van de oude golf in de nieuwe golf plaatst krijg je dezelfde versnelling als een auto uit de jaren 20 a 30. Gevolg van die krachtigere motor is ook dat de topsnelheid verhoogt aangezien de topsnelheid (bijna) niet afhankelijk is van het gewicht van de auto. Dus als je een zware gezinsauto creeërt die goed presteert qua versnelling heb je automatisch een krachtige motor en een hoge topsnelheid. De designparameter voor een automotor is altijd de vereiste versnelling. Niet de topsnelheid. Dit is het grote nadeel van de benzine en dieselmotor. Echter alle andere methoden (stoom, ECE, elechtrische en hybride auto's) hebben dit nadeel niet omdat zij de grote hoeveelheid energie nodig voor de versnelling kunnen opslaan en zij bij 0 omwentelingen al de maximale torsie kunnen leveren. Gevolg is dat de versnelling hoger is, maar de topsnelheid en het verbruik lager. Stoom en elektrische auto's met 10 pk uit de jaren twintig hadden een grotere versnelling dan benzineauto's met 30, 40, 50 pk. De topsnelheid was ongeveer gelijk door de onbestaande aerodynamica van toen. Citaat:
En de reden waarom ik hier poste was omdat ik gewoon schrik had dat er hier weer iemand ging zitten zagen voor een belasting op de cilinderinhoud. In het Engeland van de vorige eeuw was er ook eens een briljante politicus geweest die een belasting hief aan de hand van de diameter van de zuiger. Gevolg was dat je motoren kreeg met een zo klein mogelijk zuiger maar met een gigantische slag om toch maar genoeg pk te verkrijgen. Desastreuze gevolgen in verbruik, versnellingsbak, slijtage aangezien motoren met een grote slag een veel beperkter rpm bereik hebben. Die motoren gingen van 1000 tot 1500 rpm oftewel een maximum van 500 rpm tussen versnellingen. Moderne vierkante en supervierkante motoren gaan van 1500 tot 5000 a 6000. Een bereik van 3500 a 4500 rpm.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 juni 2009 om 10:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister-President
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk dacht hij net hetzelfde.
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.119
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.431
|
![]() Citaat:
een boeing is meestal volledig geoptimaliseerd. nu ik denk wel aan transatlantische vluchten en niet speciaal aan bvb een vlucht binnen europa
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 18 juni 2009 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Gouverneur
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.119
|
![]() Denk je dat die vluchten op een transatlantische route constant op ideale hoogte vliegen? Ik dacht het niet. Alleen al het feit dat er op flight-levels wordt gevlogen bewijst dat dit niet het geval is. Je kan altijd een step-climb aanvragen, maar die wordt niet altijd toegelaten. Gedurende een vlucht kan een vliegtuig immers klimmen omdat het lichter wordt en naar meer gunstige FL's klimmen. Hetzelfde geldt voor de snelheid, men krijgt niet altijd de snelheid toegewezen die men zou willen vliegen, dit eveneens om separatie redenen. Verder hangt de ideale snelheid ook af van center of gravity, gewicht, vochtigheid van de lucht, temperatuur. Luchtdruk natuurlijk ook, maar vermits er op FL's wordt gevlogen is deze per definitie constant binnen het FL. Als je echt in detail gaat kijken is de ideale snelheid zelfs afhankelijk van de grondsnelheid. Als je echt iets van vliegen weet vind je wel uit waarom dat is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Burger
Geregistreerd: 15 juni 2009
Berichten: 162
|
![]() Citaat:
Wat als jij op een dag 'wrong' bent? Zoals altijd komt spijt na de zonde maar in dit geval zal je er niet lang spijt van kunnen hebben als de ambulanciers je stukjes bij elkaar borstelen op de autostrade. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.426
|
![]() En jij ? Kom je wel buiten ? Ben je menselijk ?
![]() Zijt gij mobiel ? Ga je enkel te voet, of nog gevaarlijker met de fiets ? Heb je een ladder ? Heb je een trap in huis ? enz... ![]() Bekijk de cijfers maar eens goed: http://internationaltransportforum.o...d/pdf/risk.pdf Maar als je niet weet hoe de "rijmentaliteit" in deze landen is, hebben die cijfers voor jou weinig betekenis. Weggebruikers met veel ervaring in het buitenland zullen met die cijfers wel iets kunnen aanvangen. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 18 juni 2009 om 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Banneling
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
|
![]() Zeg ik dat?
Moest die kerel niet zo stom geweest zijn om eens een boom van dichtbij te onderzoeken, had ik zelfs nooit geweten wie dat was. Wat zou ik dan statements gaan maken waarin ik mezelf met hem vergelijk? Citaat:
Citaat:
En ook hier: heel fijn dat je zo met me begaan bent, maar ik heb het niet begrepen op mensen die in mijn plaats willen denken en mij tegen mezelf willen beschermen. Dat zijn immers heel zelden meer dan botte moeiallen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
|
![]() Gevaar is dat er meer gaan rondrijden zonder rijbewijs of met vervalst rijbewijs.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.426
|
![]() Herhaling uit post # 63
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 18 juni 2009 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Burger
Geregistreerd: 15 juni 2009
Berichten: 162
|
![]() Waarom vergelijk je altijd met Duitsland?
Duitsland = Goede wegen, goeie mentaliteit. België = Slechte wegen, egoïsme alom (mijn auto mijn vrijheid), 10 af-en opritten per 10 kilometer autosnelweg. Waar je cijfers zou moeten hebben is van België en dan met en zonder snelheidbegrenzer. Zijn daar statistieken van? Laatst gewijzigd door studentje : 18 juni 2009 om 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
|
![]() Citaat:
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |