![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand ervaring met het draadloos internetten via beveiligde netwerken?
Geen paniek, ik ga niemands abonnement plunderen, ik wil enkel indien mogelijk op bepaalde bestemmingen eens snel iets kunnen opzoeken... Blijkbaar is het redelijk simpel met wat software...?
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dingetje erin.
Netwerk opzoeken. Klaar is Kees. Ik had de laptop van mijn dochter in 30 sec. aangesloten. Ze maakt alleen weleens die dingetjes, soort van antennes kapot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() wat moet je juist weten?
1) koop wifi router en connecteer hem met je model (Telenet of whatever),... 2) stel beveiliging in en alle andere opties (firewall stuff, MAC adres filtering,...) 3) ga naar je wifi configuratie opties op de laptop/pc, laat hem 'zoeken' naar aanwezige netwerken (indien je het niet ziet, kan het zijn dat je wifi netwerk niet op 'broadcast' staat waardoor het als het ware niet direct zichtbaar is. in dit geval moet je manueel de naam van het netwerk ingeven) 4) indien je het netwerk ziet, connecteer ermee en geef het password in. et voila... enfin... zeer simpel uitgelegd ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 18 juni 2009 om 13:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op mijn laptop met vista krijg ik thuis gewoon verschillende netwerken.
Genoeg die niet beveiligd zijn en waar ik dus gewoon op kan. Maar ik heb onderweg in de auto al plaatsen gehad waar alle netwerken beveiligd zijn. Nu heb ik begrepen dat dit eigenlijk ook redelijk simpel met wat software te omzeilen is...alleen weet ik niet precies hoe.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
tis toch wat ik dacht... dit kan inderdaad met software gedaan worden, maar is 'illegaal' en werkt voor beveiligingen tot aan WEP (WPA2 beveiliging kraken is moeilijker). Je kan dit zelfs online bekijken op Youtube indien je wenst ![]() Ik ga het hier niet volledig uitleggen, maar zoek maar eens op google naar 'crack WEP' of 'crack WPA'. De technieken bestaan er eigenlijk in dat u voor een redelijk lange tijd zal 'communiceren' met de wifi router , waarna je uit al de paketjes die de router terugstuurt, het passwoord zal gaan 'filteren' voor die onbeveiligde netwerken moet je dit natuurlijk niet doen, maar wees dan wel alert dat je je eigen gegevens gaat beveiligen. Een router heeft nog altijd zoiets als een log bestand waarin je MAC adres wordt genoteerd.
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 18 juni 2009 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() GSM modem in de usb-poort steken: binnen België is dat wel betaalbaar. Roaming is een oplichterij.
Anders thuis een server met vaste IP zetten en datapaketten sturen via elke adsl router, zonder langs 't beveiligde gedeelte te passeren. Artikels hierover: Die neue CHIP: Unterwegs gratis surfen - News - CHIP Online - [ Translate this page ]12. Mai 2009 ... Internet an Flughäfen, Bahnhöfen und in Cafés kann richtig teuer sein – aber nicht für Sie. Mit unseren Tools überlisten Sie die ... http://www.chip.de/news/Die-neue-CHI..._36482145.html - Cached - Similar - Internet unterwegs: Im Ausland surfen - CHIP Online - [ Translate this page ]13. Jan. 2009 ... Ob geschäftlich oder privat, manchmal muss man auch unterwegs ins Internet. Aber ohne die richtige Vorbereitung geht nichts. http://www.chip.de/artikel/Internet-..._12808132.html - Laatst gewijzigd door filosoof : 18 juni 2009 om 13:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 18 juni 2009 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is een 2de of 3de hands pc ondertussen met enkel illegale software op. Ik denk dus niet dat ze mij snel zullen localizeren. ![]() Vandaar dat het ook enkel voor onderweg is.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Schepen
|
![]() Ik zou het toch niet doen, hoor. Zeker niet als er illegale software op staat.
PROXIMUS heeft goeie datakaarten. DIe zijn redelijk goed betaalbaar. Wel opletten met het buitenland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
MAC spoofing, log deleten,... etc etc ![]() Citaat:
kun je dit eens uitleggen?
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 18 juni 2009 om 16:20. |
||
![]() |
![]() |