![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() of
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een fameuze compensator dat daar op staat.
*kwijl* ps: Kinderen van mij moeten niet perse in de wapenbranche gaan ![]()
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk ook dat ons systeem dat daarvoor bestaat, (waar toch nog ongeveer 5% doorvalt ) enkel dient zodat wij niet op die mensen moeten kijken.
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() De gustibus et coloribus non est disputandum.
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet zeggen dat ik dat niet vind. Natuurlijk zijn er zieke smaken, maar als iemand individueel kiest voor iets... dat is diens vrijheid. Net als die pruis daar maar kan zitten trollen terwijl ik hem gewoon laat razen. Het is een construct.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een held!
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoog tijd om te zeggen dat red label geen whiskey is
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie gewoon hét stressloze leven.
Zalig
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() Everytime verwaardigt zich dan uiteindelijk toch om een bezoekje aan de Vlaamse kust te brengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nannesn, Nardus of Lardus zijn gezondheid noopte daartoe. De beste man heeft tientallen jaren geleefd op frite, vla, klokhuizen, etc. Het wordt eigenlijk wel tijd dat, net voor zijn 80e verjaardag, zijn juiste naam kenbaar wordt gemaakt. Zoals eerder vermeld is zijn echte naam Alardus Scholten, geboren te Giethoorn. Hij werd Lardus genoemd, zelfs door zijn lieve moeder. Na de dood van Lardus vader hertrouwde zijn moeder met Sjoerd Mandenmaker, wat Lardus niet kon verkroppen. Dat was voor hem een reden om vanuit Giethoorn naar Loosdrecht te vertrekken waar zijn zus Trijntje (Tinie)Scholten woonde. Hij is daar, in “De Drie Klompjes” bij Tinie en Joop Vonk een poosje inwonend geweest. Later is hij naar Hilversum gegaan en heeft als “schillenboer” bij een boer op de Egelshoek voor kost en inwoning gewerkt. alwaar hij in de hooiberg sliep. Achter op zijn schillenkar, een paard en wagen waar achterop op stond “PAS OP HOUD AFSTAND”. Lardus pakte nooit geld aan, bahalve bij het op het parkeerterrein van het postkantoor want dan had hij het idee dat hij er voor gewerkt had. Hij dronk nooit behalve, als hij lopend op zijn witte gympen,(gezellig)zondagmiddag in Loosdrecht op visite kwam. Dan genoot hij van één flesje bier. Niet uit een glas want dat vertrouwde Lardus niet. Als hij wilde zitten haalde hij eerst de rode zitting uit de stoel want rood was het Russische gevaar. Een muntje met de koningin erop was daarintegen wel goed. Het verhaal dat Lardus gek is geworden van het studeren is een heel oud broodje-aap verhaal waar Lardus zelf erg boos over was. In werkelijkheid is hij na een blindedarm operatie niet helemaal goed uit de narcose gekomen. Er zijn uiteraard nog veel meer anekdotes rondom Lardus maar die bewaar ik voor een volgende keer. Ik hoop niet dat ik alle leuke mythes om zeep heb geholpen want dat is helemaal mijn bedoeling niet. Het ga je goed Ome Lardus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de overkant van de rivier die naast mijn huis loopt, in een gat in de berg die daar ligt, woont er iemand. Hij leeft van afval dat hij vind, loopt er vies bij, maar valt niemand lastig. Je kan zo iemand de KEUZE geven opgenomen te worden, maar slechts een dictatoriaalachtig systeem verbied de arme verder te leven zoals hij wil. Het is al erg genoeg om arm te zijn, zonder daarvoor ook nog eens als een 'object' behandelt te worden door een systeem dat de straten proper wil, niet geconfronteerd wil worden met het zicht van armoede, en meent te kunnen beslissen in naam van die arme. Arm is erg, maar arm en onvrij is nog erger. Oud zijn en arm en dat nog eens niet mogen sterven zoals je wil. Pijnlijk. Voor zo iemand zullen de liberalen en aanverwante ideologieën niet vlug opkomen, die hebben het te druk met de vrijheid van het bezit te verdedigen, dikwijls ten nadele van de vrijheid van de mens. Het is hier K&K merk ik. sorry voor de verstoring. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 juni 2009 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is eigenlijk ongelooflijk dat deze man de 80 heeft gehaald. We hadden ook een andere dorpsgek/clochard, Ome Kees, al weer jaren geleden. Die liep met een jerrycan met spiritus rond en in iedere jaszak een twee halve liters Heineken. Omdat hij ook agressief werd tegenover anderen is hij ook gedwongen opgenomen. Bleek door de Jappen in Ned. Indië gemarteld te zijn. Regel in Nederland is: als je niemand kwaad doet dan laat men je als zwerver met rust. Maar de meeste daklozen, veelal junks en alco's, vragen zelf hulp aan en die zijn niet plaatsgebonden, zwerven meestal van stad naar stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat 'agressief' is ook heel relatief hoor. Een nogal gemakkelijk excuus om iemand op te pakken en weg te steken tegen zijn wil. Zonder proces natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 juni 2009 om 17:08. |
![]() |
![]() |