Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2009, 16:14   #321
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wanneer was dat? 1875?Ik ben er niet tegen om de dagelijkse stempelcontrole terug in te voeren. Eén van de beste maatregelen die je kan nemen als je de arbeidersklasse kwaad wil maken, een gemakkelijke manier wil vinden om hen te bereiken en te organiseren en als het meezit wat tumult en relletjes kan veroorzaken.
Nee, meneer, anno 1977 . Waarom, was je dan nog niet geboren mischien ? Dan kan dat wel ver weg lijken.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 16:18   #322
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Op den dop heb ik last van mensen zoals u. Die het begrotingstekort wijten aan al het sociaal zwak gespuis. Die niet willen inzien dat banken moeten leven van dat sociaal zwak gespuis dat ze gemakkelijk obscure leningen kunnen aansmeren. Dat dankzij deze banken de begroting weer totaal ontspoord is. Dat de afgelopen 10 jaar ondanks al dat sociaal zwak gespuis en immigranten de schuld toch nog kon afgebouwd worden.

Uw voorstel om werklozen aan de schandpaal te nagelen door ze in het rijtje te laten aanschuiven is niet meer dan een goedkoop alternatief van een ster op iemands hoofd te tattoëren. (zie 60 jaar geleden)
Goed gezien van jou. Zeg het hen maar eens, ze hebben het nodig.
Oud 18 juni 2009, 16:18   #323
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Elk excuus is goed om niet te moeten werken, he.
Werk jij dan ?
Oud 18 juni 2009, 16:56   #324
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Werk jij dan ?
Natuurlijk.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 17:02   #325
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
En als je er de hamburgerjobs uitfilterd door voltijdse en vaste jobs te selecteren, dan kom je tot 19504 jobs
En ze geraken nog niet ingevuld uit die 500'000 werklozen.
Oud 18 juni 2009, 17:05   #326
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap nu wel dat 1100 geen luxebedrag is, maar daarmee kom je echt wel rond, hoor...

Enfin; ge moet wel een beetje op uw zaakjes letten, maar toch.

Een appartement (40 vierkante meter) hier in de buurt kost iets minder dan 400 euro, inclusief internet, gas en elektriciteit. (50 euro per maand voor gas, electriciteit en water; op het einde van het jaar nog een afrekening.)

Dat houdt nog 700 euro over per maand voor voedsel en vervoer. Dat is echt wel betaalbaar.
Dat betwijfel ik toch.
Voor 400 Euro hebt ge misschien net een kot de dag van vandaag. Dan moogt ge ook de kosten van voeding niet onderschatten: ne werkende mens eet 3 keer per dag neem ik aan (en niet iedereen heeft de luxe dat em op zen werk kan gaan fretten). Reken maar minstens 15 Euro per dag aan eten: 15x30=450. Dan hebde nog die huur van minstens 400. Dan zit ge al aan 850 Euro. Wrs. hebt ge dan nog eens vaste kosten. Leven van een dergelijk loon is misschien nog mogelijk, maar sparen al zeker niet. Wat gaat ge doen de dag dat pakweg uwe wasmachine stuk gaat? Ne nieuwe is al direct ne serieuze hap uit uw maandelijks budget waardoor ge niet kunt rond komen voor de rest van de maand. Ne keer op vakantie gaan is helemaal uitgesloten.
Oud 18 juni 2009, 17:10   #327
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Dat betwijfel ik toch.
Voor 400 Euro hebt ge misschien net een kot de dag van vandaag. Dan moogt ge ook de kosten van voeding niet onderschatten: ne werkende mens eet 3 keer per dag neem ik aan (en niet iedereen heeft de luxe dat em op zen werk kan gaan fretten). Reken maar minstens 15 Euro per dag aan eten: 15x30=450. Dan hebde nog die huur van minstens 400. Dan zit ge al aan 850 Euro. Wrs. hebt ge dan nog eens vaste kosten. Leven van een dergelijk loon is misschien nog mogelijk, maar sparen al zeker niet. Wat gaat ge doen de dag dat pakweg uwe wasmachine stuk gaat? Ne nieuwe is al direct ne serieuze hap uit uw maandelijks budget waardoor ge niet kunt rond komen voor de rest van de maand. Ne keer op vakantie gaan is helemaal uitgesloten.
Dan gaat ge de zaterdag gaan bijwerken éh, desnoods ook de zondag.
Oud 18 juni 2009, 17:14   #328
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Werkloze afgestudeerden ontkomen niet aan productiewerk

Afgestudeerden zonder baan die in Groningen een uitkering willen, moeten straks verplicht productiewerk doen bij de sociale werkplaats DSW Stadspark.

Vanaf 1 april moeten ook jongeren van 23 tot 30 jaar die bij het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) aankloppen voor een uitkering, twintig uur per week meedoen aan het project Groningen@Work. In de gemeentelijke sociale werkplaats krijgen ze begeleiding bij het zoeken naar een baan. Als ze niet aan het solliciteren zijn, ligt productiewerk voor ze klaar. Gordijnhaakjes in elkaar zetten bijvoorbeeld.
Voor jongeren tot 23 jaar draait Groningen@Work al meer dan een jaar naar tevredenheid. Maar over de verhoging van de leeftijdsgrens is discussie. In Huis de Beurs discussieerden vorige week vier lijsttrekkers van gemeentelijke partijen en FNV-voorzitter Agnes Jongerius over het nut ervan.
Jongerius vindt dat het de spuigaten uitloopt met de tewerkstellingsprojecten, maar voor de Groningse politici is de afname van het aantal bijstandsaanvragen met 60 procent een teken dat Groningen@Work werkt. Toch vinden de SP en GroenLinks (met D66, de Stadspartij en Student en Stad) niet dat de leeftijdsgrens opgehoogd moet worden. Het geld voor reïntegratie kan beter naar mensen gaan die meer hulp nodig hebben. “Waarom studenten, die meestal binnen een half jaar een baan vinden, lastigvallen met geestdodend productiewerk”, vroeg SP-voorvrouw Rosita van Gijlswijk zich af.
“Omdat �*edereen recht heeft op deze begeleiding”, vond VVD-lijsttrekker Remco Kouwenhoven. PvdA-collega Frank de Vries noemde studenten die zich opwinden over het project elitair. “Als je een uitkering wil, moet je meedoen.”
Studenten moeten zich ook niet zoveel zorgen maken, vond wethouder Schuiling. “Afgestudeerden bieden we een computercursus aan, zodat ze meer vaardigheden opdoen.” Ook werkt de sociale dienst met het Loopbaan Advies Centrum van de RUG aan een project voor academici. Maar de uitwerking is nog onduidelijk. “En afgestudeerden doen in de eerste week hetzelfde werk als de anderen bij Groningen@Work”, zegt woordvoerster Nicolette Pinkster van de dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid van de gemeente. “Pas daarna kijken we of er passender werk is.” [ Jan-Willem Navis ]

------
Zie je wel, daar weten ze ook al hoe de klepel hangt bij die luie jongeren.
Met een stamp onder hun gat...minus 60%
Lol, en als men alle werklozen de kogel geeft dan hebt ge geen werklozen meer.

Voordat ik aan mijn hoger studies begon heb ik eens een maand nachtwerk aan de band gedaan. Dat was voor mij een reden te meer om verder te studeren, om dat soort jobs te kunnen vermijden. Moest ik ooit geen werk vinden en ze komen bij de VDAB met zo'n jobke af dan bedank ik toch wel vriendelijk. Dat ze dat soort jobkes maar aan mensen geven zonder diploma.

Iedereen kan verder studeren als em wilt, dit hoeft daarvoor niet universiteit te zijn, degelijke beroepsopleidingen zijn er voldoende. Als men dan nog te lui is zoiets te gaan volgen dan moet men niet gaan zagen dat zij de stomste jobkes krijgen aangeboden.

Nogmaals, ik weet niet met welke reden gij zo van leer trekt tegen pas afgestudeerden maar de meeste (langdurig) werklozen die ik ken zijn mensen die zelfs nog hun secundair niet hebben afgemaakt. In België hebt ge alleen recht op dop als ge geen diploma hebt (zie mijn anekdote paar pagina's terug).
Oud 18 juni 2009, 17:15   #329
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dan gaat ge de zaterdag gaan bijwerken éh, desnoods ook de zondag.
En op uw 40ste sterven aan een hartinfarct.
Oud 18 juni 2009, 17:43   #330
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
grappig dat je mij een beperkte visie verwijt.
Ik vernoem een manier van studeren die niet in jouw wereldbeeld past en bijgevolg begin je te klagen dat de academische wereld in verval is. Dat noem ik inderdaad een beperkte visie.

Er zijn imo 100 manieren waarop een student kan leren om te slagen voor zijn examens, niet één.

Citaat:
Het doel van een universitaire studie is niet enkel als een papegaaitje cursussen vanbuiten kunnen blokken of "concepten kunnen toepassen".
Wat is het dan wel? Moet je voor geneeskunde soms geen dingen kunnen toepassen die je leert?

Laatst gewijzigd door Savatage : 18 juni 2009 om 17:55.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 17:48   #331
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk.
Dop ophalen is ook werken.

En de mensen die belastingen betalen voor dop, doen dit vrijwillig. Immers: als ze het niet wilden zouden ze het niet doen en zouden ze kiezen voor geen regering.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 17:53   #332
kameleon
Minister

Standaard

Op facebook ben ik nu al een heel tijdje de groep rond het sterrenmeisje aan het volgen. Ze komt daar door haar netlog breezer taaltje en west-vlaams accent over als een dom wicht, ook al omdat haar verhaal zo ongeloofwaardig klinkt en haar familie wordt er omschreven als een typisch marginaal gezin. Deze reacties komen vooral van studenten van hogescholen en universiteiten.

Vanwaar al die vooroordelen en clichés en wie betaalt die hun studiebeurs ? Waarom geven de zogezegde beschaafde mensen zo graag af op marginaal (wat is marginaal ?) volk ?

Ach iedereen weet zo goed wat 'n ander doet
maar zichzelf zien ze niet dat is hun grootste verdriet
't is toch waar kijk om je heen d'r wordt gelachen om 'n ander
ja 't is zo leuk leedvermaak als 't mij maar niet raakt
want dan draait alles om en dan voel je je stom
maar je hebt dan geleerd wat 'n ander moet voelen
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 18:02   #333
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Op facebook ben ik nu al een heel tijdje de groep rond het sterrenmeisje aan het volgen. Ze komt daar door haar netlog breezer taaltje en west-vlaams accent over als een dom wicht, ook al omdat haar verhaal zo ongeloofwaardig klinkt en haar familie wordt er omschreven als een typisch marginaal gezin. Deze reacties komen vooral van studenten van hogescholen en universiteiten.

Vanwaar al die vooroordelen en clichés en wie betaalt die hun studiebeurs ? Waarom geven de zogezegde beschaafde mensen zo graag af op marginaal (wat is marginaal ?) volk ?

Ach iedereen weet zo goed wat 'n ander doet
maar zichzelf zien ze niet dat is hun grootste verdriet
't is toch waar kijk om je heen d'r wordt gelachen om 'n ander
ja 't is zo leuk leedvermaak als 't mij maar niet raakt
want dan draait alles om en dan voel je je stom
maar je hebt dan geleerd wat 'n ander moet voelen

Ik geef niet af op sterrenmeisje. Ze kan mij zelfs geen ruk schelen. Ik heb dat niet nodig. Moest ik dat doen zou het betekenen dat er twijfel was over het feit dat ik beter ben.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 18:05   #334
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat betwijfel ik toch.
Ge moet economiestudent zijn om deze plausibele uitleg niet te snappen
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 18:14   #335
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik geef niet af op sterrenmeisje. Ze kan mij zelfs geen ruk schelen. Ik heb dat niet nodig. Moest ik dat doen zou het betekenen dat er twijfel was over het feit dat ik beter ben.
Het was geen commentaar op u. Mijn punt is eigenlijk dat ook werklozen steeds als marginaal volk worden aanzien. Mensen die hun dop gaan afhalen en ermee aan den ingang van den aldi blikjes bier staan te zuipen.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 18:17   #336
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En op uw 40ste sterven aan een hartinfarct.
Bijlange niet.
Oud 18 juni 2009, 18:21   #337
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lol, en als men alle werklozen de kogel geeft dan hebt ge geen werklozen meer.

Voordat ik aan mijn hoger studies begon heb ik eens een maand nachtwerk aan de band gedaan. Dat was voor mij een reden te meer om verder te studeren, om dat soort jobs te kunnen vermijden. Moest ik ooit geen werk vinden en ze komen bij de VDAB met zo'n jobke af dan bedank ik toch wel vriendelijk. Dat ze dat soort jobkes maar aan mensen geven zonder diploma.

Iedereen kan verder studeren als em wilt, dit hoeft daarvoor niet universiteit te zijn, degelijke beroepsopleidingen zijn er voldoende. Als men dan nog te lui is zoiets te gaan volgen dan moet men niet gaan zagen dat zij de stomste jobkes krijgen aangeboden.

Nogmaals, ik weet niet met welke reden gij zo van leer trekt tegen pas afgestudeerden maar de meeste (langdurig) werklozen die ik ken zijn mensen die zelfs nog hun secundair niet hebben afgemaakt. In België hebt ge alleen recht op dop als ge geen diploma hebt (zie mijn anekdote paar pagina's terug).
Zwans ne keer niet zoveel.
't is niet omdat je wel of niet een bepaalde diploma hebt dat je wel of niet mag gaan stempelen.
Alleen is het opvallend dat er een grote groep tussen zit die zich wel wist te scholen voor beter werk te vinden...en dan toch liever blijven doppen.
Die categorie zouden ze niet alleen hun opleiding moeten laten terug betalen, ze zouden ook nog hun diploma moeten ongeldig maken.
Oud 18 juni 2009, 18:24   #338
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Dop ophalen is ook werken.

En de mensen die belastingen betalen voor dop, doen dit vrijwillig. Immers: als ze het niet wilden zouden ze het niet doen en zouden ze kiezen voor geen regering.
Ge hebt een prijs gewonnen.
Iets als "ridder van de stomste quote ooit"
Oud 18 juni 2009, 18:40   #339
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge hebt een prijs gewonnen.
Iets als "ridder van de stomste quote ooit"
Het komt er dus weer op neer dat we onze eigen doelstellingen en interesses moeten opzij schuiven om veel kluiten te scheppen en daarmee dan een vette mercedes te kopen? Werken, werken, werken, 8uur per dag, 7 dagen per week, 40 jaar aan een stuk. Wie daar in trapt is goed bezig.
Oud 18 juni 2009, 18:47   #340
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Het komt er dus weer op neer dat we onze eigen doelstellingen en interesses moeten opzij schuiven om veel kluiten te scheppen en daarmee dan een vette mercedes te kopen? Werken, werken, werken, 8uur per dag, 7 dagen per week, 40 jaar aan een stuk.
Los van je overdrijvingen: welkom in de Echte Wereld.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be