![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#326 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Voor 400 Euro hebt ge misschien net een kot de dag van vandaag. Dan moogt ge ook de kosten van voeding niet onderschatten: ne werkende mens eet 3 keer per dag neem ik aan (en niet iedereen heeft de luxe dat em op zen werk kan gaan fretten). Reken maar minstens 15 Euro per dag aan eten: 15x30=450. Dan hebde nog die huur van minstens 400. Dan zit ge al aan 850 Euro. Wrs. hebt ge dan nog eens vaste kosten. Leven van een dergelijk loon is misschien nog mogelijk, maar sparen al zeker niet. Wat gaat ge doen de dag dat pakweg uwe wasmachine stuk gaat? Ne nieuwe is al direct ne serieuze hap uit uw maandelijks budget waardoor ge niet kunt rond komen voor de rest van de maand. Ne keer op vakantie gaan is helemaal uitgesloten.
![]() |
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#328 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Voordat ik aan mijn hoger studies begon heb ik eens een maand nachtwerk aan de band gedaan. Dat was voor mij een reden te meer om verder te studeren, om dat soort jobs te kunnen vermijden. Moest ik ooit geen werk vinden en ze komen bij de VDAB met zo'n jobke af dan bedank ik toch wel vriendelijk. Dat ze dat soort jobkes maar aan mensen geven zonder diploma. Iedereen kan verder studeren als em wilt, dit hoeft daarvoor niet universiteit te zijn, degelijke beroepsopleidingen zijn er voldoende. Als men dan nog te lui is zoiets te gaan volgen dan moet men niet gaan zagen dat zij de stomste jobkes krijgen aangeboden. Nogmaals, ik weet niet met welke reden gij zo van leer trekt tegen pas afgestudeerden maar de meeste (langdurig) werklozen die ik ken zijn mensen die zelfs nog hun secundair niet hebben afgemaakt. In België hebt ge alleen recht op dop als ge geen diploma hebt (zie mijn anekdote paar pagina's terug).
![]() |
![]() |
#329 |
Staatssecretaris
|
![]() En op uw 40ste sterven aan een hartinfarct.
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vernoem een manier van studeren die niet in jouw wereldbeeld past en bijgevolg begin je te klagen dat de academische wereld in verval is. Dat noem ik inderdaad een beperkte visie.
Er zijn imo 100 manieren waarop een student kan leren om te slagen voor zijn examens, niet één. Citaat:
Laatst gewijzigd door Savatage : 18 juni 2009 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Minister
|
![]() Op facebook ben ik nu al een heel tijdje de groep rond het sterrenmeisje aan het volgen. Ze komt daar door haar netlog breezer taaltje en west-vlaams accent over als een dom wicht, ook al omdat haar verhaal zo ongeloofwaardig klinkt en haar familie wordt er omschreven als een typisch marginaal gezin. Deze reacties komen vooral van studenten van hogescholen en universiteiten.
Vanwaar al die vooroordelen en clichés en wie betaalt die hun studiebeurs ? Waarom geven de zogezegde beschaafde mensen zo graag af op marginaal (wat is marginaal ?) volk ? Ach iedereen weet zo goed wat 'n ander doet maar zichzelf zien ze niet dat is hun grootste verdriet 't is toch waar kijk om je heen d'r wordt gelachen om 'n ander ja 't is zo leuk leedvermaak als 't mij maar niet raakt want dan draait alles om en dan voel je je stom maar je hebt dan geleerd wat 'n ander moet voelen |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geef niet af op sterrenmeisje. Ze kan mij zelfs geen ruk schelen. Ik heb dat niet nodig. Moest ik dat doen zou het betekenen dat er twijfel was over het feit dat ik beter ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
Minister
|
![]() Het was geen commentaar op u. Mijn punt is eigenlijk dat ook werklozen steeds als marginaal volk worden aanzien. Mensen die hun dop gaan afhalen en ermee aan den ingang van den aldi blikjes bier staan te zuipen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijlange niet.
![]() |
#337 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't is niet omdat je wel of niet een bepaalde diploma hebt dat je wel of niet mag gaan stempelen. Alleen is het opvallend dat er een grote groep tussen zit die zich wel wist te scholen voor beter werk te vinden...en dan toch liever blijven doppen. Die categorie zouden ze niet alleen hun opleiding moeten laten terug betalen, ze zouden ook nog hun diploma moeten ongeldig maken.
![]() |
![]() |
#338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets als "ridder van de stomste quote ooit"
![]() |
![]() |
#339 |
Minister
|
![]() Het komt er dus weer op neer dat we onze eigen doelstellingen en interesses moeten opzij schuiven om veel kluiten te scheppen en daarmee dan een vette mercedes te kopen? Werken, werken, werken, 8uur per dag, 7 dagen per week, 40 jaar aan een stuk. Wie daar in trapt is goed bezig.
![]() |
#340 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Los van je overdrijvingen: welkom in de Echte Wereld.
|
![]() |
![]() |