![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister-President
|
![]() Tja, in het verleden heb ik al zo vaak argumenten proberen te geven. Maar die worden kennelijk niet serieus genomen. Zo vind ik mijn opmerking hierboven over de vergrijzing zeer terecht. Maar als jij dat geen nadeel vindt, dan ziet zo'n fusie er inderdaad heel aanlokkelijk uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat klopt per definitie vind ikzelf, maar veel linkse voorstanders van een vereniging zien dat anders
![]()
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 18 juni 2009 om 21:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
mijn zus en al haar vriendinnen verwachten een kindje (één al een tweede). en dan is Vlaanderen aan het vergrijzen? kom zeg. Vlaanderen is nu éénmaal minder snel dan Nederland. een trend dat in Nederland al minimum 20 jaar bezig is, komt dan pas naar Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() mijn document is zo opgemaakt dat liberaal en sociaal wel samengaan.
Laatst gewijzigd door Shadowke : 18 juni 2009 om 21:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister-President
|
![]() Je kan de situatie in jouw omgeving toch moeilijk gebruiken om conclusies te trekken over trends op de lange termijn op landelijk of regionaal niveau. De statistieken laten heel duidelijk zien dat in heel Europa autochtone vrouwen minder kinderen krijgen dan nodig zijn om de bevolking op peil te houden. Alleen allochtone vrouwen broeden er nog vrolijk op los. Als jij deze feiten van tafel veegt, dan ben ik verder klaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Shadowke : 18 juni 2009 om 21:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlamingen nemen de pastoor zijn woorden erg letterlijk en neuken als konijnen. Maar Shadowke, alle gekheid op een stokje, die vergrijzing is er en ze gaat zich doorzetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() Net zo goed als bij de rest van de Nederlanders
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() De Belgicisten proberen door de taal en benamingen te beheersen hun oude racistische denkbeelden te laten overleven. Zo spreken ze nog altijd over "Vlaams" of "le flamand" als ze de Nederlandse taal bedoelen. Onschuldig is dit dus niet.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 19 juni 2009 om 07:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Grondwet en de eerse sociale voorzieningen, hebben we aan de liberalen te danken. Helaas zijn in Nederland veel zogenaamde liberalen vervallen, tot het libertijnse schreeuwen van Rutte en het populistisch rattenvangen van Wilders. Mijn verwachting is dat over 5 jaar, D66 de belangrijkste politieke partij van Nederland is geworden, omdat Pechtold heel goed aanvoelt, dat het liberalisme weer terug moet naar de bron van de verlichting. Dus vernieuwend ,kosmopoliti sociaal, kortom zoals het is begonnenen. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 19 juni 2009 om 07:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarom zullen we een immigratieland moeten worden /blijven. Maar dan wel met duidelijke regels en voorwaarden ,zoals Australie, Canada en de VS. Dit kan alleen in Europees verband geregeld worden ,want nu al ,komen veel te veel laag geschoolde importbruiden ,via de Belgie- route Nederland binnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nog maar zelden Belgicisme gezien dat zich niet bedient van racisme, minachting of simpelweg gescheld.
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idem voor de theorie waarbij men in België twee bevolkingsgroepen heeft: de 'Vlamingen' en de 'Franstaligen', waardoor Franstaligen (en bij uitbreiding anderstaligen tout court) uitgesloten worden van het 'Vlaming-zijn'. Een theorie die in Brussel en omstreken nog steeds dankbaar wordt gepraktiseerd door het FDF en waar zelfs sommige die-hard separatisten nog altijd intrappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb ook al wel tien jaar geen Hollandermop meer gehoord, maar ik heb wel ergens een website gezien met heel goeie Hollandermoppen en nog betere Belgenmoppen (na vele contacten met vele nationaliteiten moet ik de Nederlanders nageven dat ze het beste gevoel voor humor in de hele wereld hebben. De Fransen en Belgen, Vlamingen zowel als Walen zijn echter ook goed).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar die verwarring heeft er wel toe geleid dat de Franstaligen tegenover de "Vlaamse Gemeenschap" een "Franse" en geen "Franstalige" Gemeenschap hebben geplaatst, en dit in de ogen van de Walen, die toch helemaal geen Fransen willen zijn, maar normaal leek. Hadden we toen ons verstand gebruikt en een "Nederlandstalige" Gemeenschap opgericht, dan hoefden we nu noch de Franstaligen, noch onszelf iets te verwijten en konden we de benaming "le flamand" voor onze taal met iets meer recht als denigrerend afdoen. Eigen schuld, dikke bult! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Gemeenschap is Vlaams, de taal en cultuur Nederlands. Wat is daar zo moeilijk aan?
![]() |