![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() Flauxw.Amerikaanse special forces zijn hard genoeg opgeleid en marines ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Minister-President
|
![]() Als het heldhaftig is in 'het open' te vechten, dan zijn de F-16-piloten die burgers (en soms ook Taliban) bombarderen ongetwijfeld de meest heldhaftige strijders van deze nog jonge eeuw. Wat een verschil met zij die veel grotere risico's lopen gewond of gedood te raken, zoals de milities of de regeringstroepen en -agenten.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 19 juni 2009 om 11:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of die keuze ook een hoog debiet oplevert (of zou kunnen opleveren in de toekomst), weet ik niet. Ik weet wel dat verschillende bedrijven, waaronder Enron, de aanleg van zo'n leidingen rendabel achtten. Om peannuts zal het dan wel niet gaan. Citaat:
Oorlogen kosten inderdaad handenvol geld voor landen als de VS en Afghanistan, maar dat geld verdwijnt natuurlijk niet. Dat wordt betaald aan leveranciers en uitbesteders, die dankzij die oorlogen hun omzet (en winst) zien toenemen. Wat betreft de insluiting van China (op geopolitieke schaal) en het afsnijden van de olie-export van Iran naar China: die info haalde ik o.m. uit A. Rashid, Taliban. Ik heb dat boek hier niet bij me liggen, en kan dan ook de concrete argumenten van die journalist niet weergeven. mvg, Andy
![]() |
![]() |
#206 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
(1) De term samenzweringstheorieën houdt hier een pracht van een cirkelredenering in. (2) Chossudovsky is inderdaad een economie-prof. Ik acht die mensen relatief capabel om uitspraken te doen over economische motieven van oorlogen. Liever zo iemand dan een journalist van HLN, of een vertegenwoordiger van de Amerikaanse regering. Het staat u natuurlijk vrij te twijfelen aan de capaciteiten van die man. Maar in dat geval moet u ofwel zijn argumenten onderuit kunnen halen, ofwel afkomen met betere bronnen. Andere professoren economie bvb. Merk overigens op dat Chossudovsky niet de enige is die met die stellingen afkomt. Chomsky, toch ook geen kleine garnaal, onderschreef die eveneens. Citaat:
Praktische redenen Omdat onze jongens bij het voorkomen van die chaos nogal wat burgerdoden schijnen te maken. Meer zelfs dan dat die chaos (lees: de Taliban) er schijnt te maken. Het geneesmiddel doodt hier de patiënt... Omdat onze jongens bij het bestrijden van de sharia-liefhebbende Taliban, hun bondgenoten-marionetten dermate onmogelijk maakten in eigen land dat die de sharia in haar meest radicale vormen invoerden. Als mensenrechten, emancipatie van de vrouw en andere mooie termen iets betekenen voor onze jongens, dan zouden ze zeker hun bondgenoten moeten bestrijden. Morele en juridische gronden Daarnaast zijn er ook erg goede internationaal-rechterlijke en morele redenen om niet mee te werken aan het in stand houden van een veredeld bezettings-regime. Opportunistische motieven Maar zelfs de meest scrupuleuze geo-politieke denker kan goede redenen bedenken om niet deel te nemen aan die oorlog. Die oorlog was van bij het begin een quasi-koloniale (of hegemoniale zo u wil) oorlog van de VS en UK. Dat wij daaraan deelnemen is op zichzelf al een grap, aangezien onze belangen elders liggen. mvg, Andy
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 19 juni 2009 om 11:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#208 |
Partijlid
|
![]() Niemand gelooft toch serieus dat het westen stabiliteit gaat brengen in een land zoals Afghanistan???
![]()
![]() |
#209 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijk gezegd denk ik dat het de meeste mensen geen reet kan schelen wat er ginder plaatsgrijpt. Als de miserie maar niet geïmporteerd wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo dachten waarschijnlijk ook collega's van u toen de financiële crisis uitbrak in de VS. Ten onrechte blijkt nu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Banneling
|
![]() Dat volgens mij de afloop van de oorlog in Afghanistan bepalend zal zijn voor de toekomst van onze Westerse universalistische boodschap van vrijheid.
Laten we het in de handen van de taliban vallen, moeten we de universalistische boodschap laten varen, en elk zijn (on)ding laten doen ginder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Partijlid
|
![]() Ik leg je helemaal geen woorden in de mond, ik bouwde gewoon verder op jouw stelling, ver van mijn bed show etc.
![]() |
#219 |
Partijlid
|
![]() Als ik uitga van sommige reacties hier dan zijn er wel degelijk mensen die hierin geloven, vergis ik me?
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |