Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Karel De Gucht (VLD) - 19 tot 25 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Karel De Gucht (VLD) - 19 tot 25 april "Deze liberale kopman beheerste gedurende verscheidene jaren het nieuws met opmerkelijke uitspraken. Jurist, Europees parlementair, Volksvertegenwoordiger, ... Na enkele desastreuze peilingen probeert deze oud-voorzitter nu de schaapjes op het droge

Discussietools
Oud 18 april 2004, 16:50   #1
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

wanneer ik zie dat er meer en meer grote bedrijven ,hun activiteiten verplaatsen naar lage loonlanden,hoor ik steeds naar boven komen dat de belastingsdruk hier in deze contreien te hoog is,nu wat gaat u/VLD hier aan doen,ik hoor dit regelmatig naar boven komen en ik hoor ook steeds zeggen dat de VLD daarmee bezig is...doch stel ik vast dat deze tendens blijft voortduren...wanneer gaat dit tot een einde komen?
Voorts heb ik nog een vraagje een bedrijf in herstructurering dat vorig jaar/dit jaar nog 900 arbeiders op prépensioen liet gaan,en toch overtime inlast om aan bijna dezelfde capaciteit als daarvoor te geraken,is dit bedrijf niet in strijd met bepaalde regels?
Verder als een arbeider overtime doet moet hij van het betaalde overuur tot 50% en meer aan de fiscus geven,op deze manier als een werkgever aan zijn werknemer vraagt om overtime te doen zal dit steeds naar boven komen en zal de werknemer in 9 van de 10 gevallen weigeren...hierdoor créeert men in bedrijven collectief overtime,"verplichtte overtime"ik vind dit ook niet kunnen als er overtime moet zijn vind ik dat de bedrijfsleider/werkgever dit uit respect voor zijn werknemer moet kunnen vragen doch deze belasting op de overtime is zo hoog dat hij op zijn manier bijna geen kandidaten vind om overtime af te leveren dus moet hij de mensen verplichten,en zo geraakt iedereen misnoegd...kan men geen werk maken dat de belstingen op overtime minstens gehalveerd worden? dank u wel op voorhand voor een reactie van uwentwege
Oud 18 april 2004, 20:47   #2
pielewuiter
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar pielewuiter Stuur een bericht via MSN naar pielewuiter Stuur een bericht via Yahoo naar pielewuiter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
wanneer ik zie dat er meer en meer grote bedrijven ,hun activiteiten verplaatsen naar lage loonlanden,hoor ik steeds naar boven komen dat de belastingsdruk hier in deze contreien te hoog is,nu wat gaat u/VLD hier aan doen,ik hoor dit regelmatig naar boven komen en ik hoor ook steeds zeggen dat de VLD daarmee bezig is...doch stel ik vast dat deze tendens blijft voortduren...wanneer gaat dit tot een einde komen?
Voorts heb ik nog een vraagje een bedrijf in herstructurering dat vorig jaar/dit jaar nog 900 arbeiders op prépensioen liet gaan,en toch overtime inlast om aan bijna dezelfde capaciteit als daarvoor te geraken,is dit bedrijf niet in strijd met bepaalde regels?
Verder als een arbeider overtime doet moet hij van het betaalde overuur tot 50% en meer aan de fiscus geven,op deze manier als een werkgever aan zijn werknemer vraagt om overtime te doen zal dit steeds naar boven komen en zal de werknemer in 9 van de 10 gevallen weigeren...hierdoor créeert men in bedrijven collectief overtime,"verplichtte overtime"ik vind dit ook niet kunnen als er overtime moet zijn vind ik dat de bedrijfsleider/werkgever dit uit respect voor zijn werknemer moet kunnen vragen doch deze belasting op de overtime is zo hoog dat hij op zijn manier bijna geen kandidaten vind om overtime af te leveren dus moet hij de mensen verplichten,en zo geraakt iedereen misnoegd...kan men geen werk maken dat de belstingen op overtime minstens gehalveerd worden? dank u wel op voorhand voor een reactie van uwentwege
ten eerste dient u een onderscheid te maken tussen verlegging van de arbeidsduur en overschrijding van de arbeidsduur
bij verlegging van de arbeidsduur is er geen enkele extra kost voor de werkgever
wanneer er overschrijding van de arbeidsduur is dienen deze uren te worden vergoed overeenkomstig artikel 29§1 en §2 arbeidswet 16/3/1971

uw verhaaltje dat inkomsten van overuren meer belast word dan
inkomsten van gewone uren is een fabeltje

voor de juiste juridische uitleg kan je zich best wenden tot de nieuwsgroep be.burgerrechten

wanneer je de artikels 29§1 en §2 gaat afschaffen nodig je de werkgevers uit de indienst zijnde werknemers meer uren te laten presteren dan nu het geval is , wat de werkloosheidscijfers zeker geen goed zal doen .
men zou dus beter de toeslagen van 50% en 100% verdubbellen !
en degelijke controles uitvoeren zodat steeds bij overschrijding van de arbeidsduur de toeslagen worden verloont aan de rechthebbende werknemer . wat dankzij de vakbonden niet altijd het geval is !
voor de vakbonders die zich aangesproken voelen lees eerst de bijlagen bij artikel 543 cao van 12/7/1989 vooraleer te reageren .
en gelet op artikel 51 , 5/12/1968 zijn deze bijlage van de vakbonden in strijd met dwingende bepalingen van de arbeidswetgeving

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be