![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat ik verderfelijk vind aan religie, is de kinderindoctrinatie, de schaamteloze plattitudes die voor wijsheid doorgaan, de constante zoektocht naar privileges, het moorden voor en door religie, en het opzetten van de wereld tegen zichzelf. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is biologie. Creatieleer, is dat niet.
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Vreemdeling
|
![]() Ik kan begrip opbrengen voor enkele van Preusse zijn argumenten maar de evolutieleer van Darwin inruilen voor het scheppingsverhaal of een afkooksel gaat mij te ver.
Ik heb niet te arrogantie om te beweren dat het onmogelijk is dat Darwin fouten kan gemaakt hebben maar er zijn bewijzen genoeg dat de aarde zeker ouder is dan in het scheppingsverhaal wordt gezegd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand beweert dat Darwin een profeet is die zijn theorie rechtstreeks uit handen van God ontving en dus onfeilbaar is. Het is slechts een aanzet tot verdere studie en onderzoek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Burgemeester
|
![]() [quote=Preuße;4187054]Zoals verplichte Darwin-lessen tijdens biologie?
Ik zie toch nog een verschil tussen een wetenschappelijk aanvaarde theorie onderwijzen in het 6de middelbaar dan kleine kinderen denkbeeldige vriend verhalen te leren. Kinderen zijn geprogrameert om te luisteren naar hun ouders. Dit stamt uit de begin tijd van de mensheid, het kind dat luisterde naar zijn ouders overleefde het andere niet. Bijgevolg zijn kinderen nu op jonge leeftijd heel beïnvloedbaar en mag er in geen geval begonnen worden met religieus onderricht onder de 15-jaar. Zoals alle atheïstische dictators van de 20ste eeuw (Stalin, Hitler, Mao) die het uitmoorden van miljoenen gelovigen mensen in naam van het atheïsme? Ze moorden nooit iemand uit in naam van het atheïsme. En de enige reden waarom ze tegen religie waren is omdat die hun machtspositie aantasten. Ze maakten toch ook de atheïstische intellectuelen af. Er zijn nog nooit oorlogen gevoerd uit naam van het atheïsme wat niet van de godsdiensten kan gezegt worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() At your service. Steeds bereid om mijn medemens een pleizer te doen.
![]() |
#88 |
Burgemeester
|
![]() Ik zie toch nog een verschil tussen een wetenschappelijk aanvaarde theorie onderwijzen in het 6de middelbaar dan kleine kinderen denkbeeldige vriend verhalen te leren. Kinderen zijn geprogrameert om te luisteren naar hun ouders. Dit stamt uit de begin tijd van de mensheid, het kind dat luisterde naar zijn ouders overleefde het andere niet. Bijgevolg zijn kinderen nu op jonge leeftijd heel beïnvloedbaar en mag er in geen geval begonnen worden met religieus onderricht onder de 15-jaar.
En het verband tussen atheïsme en moorden? Ze moorden nooit iemand uit in naam van het atheïsme. En de enige reden waarom ze tegen religie waren is omdat die hun machtspositie aantasten. Ze maakten toch ook de atheïstische intellectuelen af. Er zijn nog nooit oorlogen gevoerd uit naam van het atheïsme wat niet van de godsdiensten kan gezegt worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Burgemeester
|
![]() Dank je, kennis is het belangrijkste wapen dat we hebben tegen het geloof. En ik probeer dit dan ook zo goed mogelijk te ontwikkelen. Ook is het onmogelijk om te discusieren met tegenstanders van de evolutieleer zonder deze te begrijpen. (wat bij de meeste tegenstanders wel het geval is)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Sinds wanneer predikt Dawkins een leer?
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Staatssecretaris
|
![]() Het geloof en wetenschap moeten uit elkaars vaarwater blijven. Het heeft geen zin om het geloof als vervangmiddel voor wetenschap te zien. Het geloof is er voor het waarom de wetenschap voor het hoe.
![]() |
#94 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() tsja, biologie geeft men nu eenmaal tijdens biologielessen.
Citaat:
misschien met 100 000 man een "wekelijkse-sessie-porsche-in-de-prak-rijden"religie oprichten. lijkt me evident dat de overheid die porsche's niet moet financieren. Citaat:
Citaat:
soit, atheisten zijn dus volgens jou pubers die het communisme verheerlijken, kruipen voor joden en N-korea het aards paradijs vinden. ik denk dat je niet een atheist zult vinden die aan deze beschrijving voldoet preusse. Laatst gewijzigd door 1207 : 21 juni 2009 om 23:02. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Staatssecretaris
|
![]() Als dat zo is dan moet de staat alle eigendommen van de kerk terug geven.
![]() Laatst gewijzigd door Pieter B : 21 juni 2009 om 23:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() overheden hebben al genoeg afbetaald aan de kerk denk ik. maar voor mijn part mogen ze hun kerken houden. uiteraard vanaf nu alles zelf bekostigen
Laatst gewijzigd door 1207 : 21 juni 2009 om 23:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() En van wie heeft de Kerk die eigendommen "gekregen"? De Kerk heeft jarenlang belastingen mogen heffen, terwijl ze daar totaal geen recht op hebben dus als er iemand eigendommen terug moet geven is het de Kerk wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Burgemeester
|
![]() Trouwens je kan de atheïsten niet zien als 1 groep met een levensvisie. Het atheïsme is gewoon het niet geloven in een god. (en je gelooft er in 1 van de tienduizenden dat is dus niet zo'n groot verschil) Er is geen levensvisie die "het atheïsme" heet. Binnen het atheïsme heb je een hele strekking van filosofieën. Hoewel de meeste atheïsten humanist zijn is dit zeker niet voor iedereen het geval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Burgemeester
|
![]() Trouwens als religie door de overheid gesteund moet worden eis ik nu onmiddelijk geld voor "the church of the flying spaghetti monster" en ik vind ook dat de aanhangers van de "invisible pink unicorn" recht hebben op geld.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |