Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2009, 11:03   #21
Force Nationale
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ge hoeft niet zenuwachtig te worden. Alleen regelmatig uw mond wat uitspoelen voor ge inlogt.

Ah, bien en u als forumgebruiker gaat hier ff bepalen wat mensen al dan niet mogen zeggen. Ik zeg het u, types zoals u waren in het voormalige Oost-Duitsland de beste STASI agenten. Verklikken en nog eens verklikken, zelfs hun eigen moeder als het erop aan kwam....
Force Nationale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 11:05   #22
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Maar wel met stemrecht voor de migranten in Brussel eh.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 11:05   #23
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

En erkenning van hun taal- en culturele rechten!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 11:08   #24
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Force Nationale Bekijk bericht
Ah, bien en u als forumgebruiker gaat hier ff bepalen wat mensen al dan niet mogen zeggen.
Nee hoor, dat bepalen de mods.

Als u de regels niet kent, kan u ze hier lezen: Forumreglement. Voor u zijn vooral "vuistregel 1" en deze passus van belang:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumreglement
Wettelijk niet toegelaten zijn:

...

aanzetten tot geweld, haat of, discriminatie op basis van zogenaamd ras, afkomst, sekse, seksuele voorkeur, etc. (8 bp)

8 strafpunten dus.

Citaat:
Vanaf tien banpunten (bp) wordt een gebruiker de toegang tot het forum ontzegd gedurende zeven dagen, indien twintig banpunten bereikt wordt zal de gebruiker definitief de toegang worden ontzegd.
Citaat:
Ik zeg het u, types zoals u waren in het voormalige Oost-Duitsland de beste STASI agenten. Verklikken en nog eens verklikken, zelfs hun eigen moeder als het erop aan kwam....

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 22 juni 2009 om 11:11.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 11:09   #25
Force Nationale
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zijn uw zaken niet, nietwaar?
Zeker, maar ik mag gerust wat 'spot en hoongelach' laten blijken op zulke totaal van de pot gerukte voorstellen. Arrogantie wordt met arrogantie beantwoord. Allez kom ga uw driehoekje aanklikken nu, snel voor er ergens weer een racistische 'opmerking' verschijnt.
Oud 22 juni 2009, 11:10   #26
Force Nationale
Banneling

Standaard

[quote=E. Gidius;4188532]Nee hoor, dat bepalen de mods.

Ik wist niet dat uw moderator bent....

Laatst gewijzigd door Force Nationale : 22 juni 2009 om 11:10.
Oud 22 juni 2009, 11:12   #27
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeker, maar ik mag gerust wat 'spot en hoongelach' laten blijken op zulke totaal van de pot gerukte voorstellen. Arrogantie wordt met arrogantie beantwoord. Allez kom ga uw driehoekje aanklikken nu, snel voor er ergens weer een racistische 'opmerking' verschijnt.
Nu je het toch over de DDR hebt: in pakweg 1988 vonden ze daar het idee van een herenigd Duitsland wellicht evenzeer van de pot gerukt. Toch maar opletten met dat hoongelach.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 11:12   #28
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat uw moderator bent....
Citaat:
Meldingssysteem

Zaken die strijdig zijn met bovenstaande regels kunnen bij de moderatie gemeld worden via een rood driehoekje die je naast elk bericht (links) aantreft. De moderatie zal de overtredingen evalueren en indien nodig gepaste maatregelen nemen.

...

Het is echter onmogelijk om alles te lezen, er wordt dan ook ten dele op de gebruikers gerekend om zaken te weren van het forum die strijdig zijn met het forumreglement.
Oud 22 juni 2009, 11:12   #29
Force Nationale
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En erkenning van hun taal- en culturele rechten!

Natuurlijk zoals het VB zeker. Tweetalig campagne voeren en dan nadien Brussel Vlaams schreeuwen of likstickertje kleven met teksten als 'Geen gezwans, Nederlands!!' De Brusselaars trappen niet meer in jullie mooie praatjes....
Oud 22 juni 2009, 11:14   #30
Force Nationale
Banneling

Standaard

Citaat:

..............
Kan best zijn maar dat doet niet af dat je geen democraat bent. Punt uit. En nog driehoekjes aangeklikt??
Oud 22 juni 2009, 11:16   #31
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zoals het VB zeker. Tweetalig campagne voeren en dan nadien Brussel Vlaams schreeuwen of likstickertje kleven met teksten als 'Geen gezwans, Nederlands!!' De Brusselaars trappen niet meer in jullie mooie praatjes....
Hier heeft ons waakvlammetje wel een punt.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 11:16   #32
Force Nationale
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Nu je het toch over de DDR hebt: in pakweg 1988 vonden ze daar het idee van een herenigd Duitsland wellicht evenzeer van de pot gerukt. Toch maar opletten met dat hoongelach.
Ik denk niet dat Vlaanderen leeft onder het juk van rode terreurregimes en de culturele verwantschap tussen Oost en West-Duitsers behoorlijk kleiner is dan die tussen Nederlanders en Vlamingen.
Oud 22 juni 2009, 11:16   #33
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan best zijn maar dat doet niet af dat je geen democraat bent.
Dat klopt, ik ben een direct-democraat.

Citaat:
En nog driehoekjes aangeklikt??
Nee, ge zijt al veel braver geworden.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 22 juni 2009 om 11:17.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 11:18   #34
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heb ik met het VB te maken? Man, man, je valt gewoon alles en iedereen aan zonder zelfs maar te weten met wie je te maken hebt
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 22 juni 2009, 11:19   #35
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik mag dus veronderstellen dat jij die rechten wel zal geven?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 11:19   #36
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De toekomst van Brussel moet bepaald worden door de Brusselaars zelf. Ikzelf pleit voor een referendum onder alle Brusselaars(inclusief de nederlandstaligen) of een aanhechting bij Wallonie wenselijk of noodzakelijk is. Zolang Belgie bestaat is er geen probleem maar als de Vlamingen eenzijdig willen stoppen met de Belgische confederatie dienen wij onze toekomst te bepalen en aangezien dat de meerderheid franstalig is, is een keuze voor het Waalse gewest dan ook de enigste logische keuze....Ce sera �* discuter plus tard....
Maak er dan een geheel referendum van en geef ook de optie aanhechting bij Vlaanderen of alleen verder als stadstaat, dat zou namelijk eerlijker en meer in balans zijn; anders komen er vermoedelijk nog meer opmerkingen over imperialisme.... Het is verder onzinnig om enkel taal als criterium te nemen; met welk gebied heeft Brussel de sterkste economisch banden om eens iets te noemen. Ten tweede Belgie is een boeiende federatie, maar zeker (nog) geen confederatie. Dat er Vlamingen zijn die zouden willen stoppen met Belgie, is volgens mij een indicatie en een signaal dat er blijkbaar wel iets zal moeten veranderen. Als er een bevolkingsgroep een probleem heeft, dan hebben alle bevolkingsgroepen een probleem, als ze als doelstelling hebben de federatie intact te houden. Deze onvrede kan namelijk een risicofactor voor het voortbestaan van de federatie zijn; met andere woorden status quo is geen oplossing aangezien er in die situatie blijkbaar een onvrede bestaat bij een bepaalde groep. Ik wens u daarom veel wijsheid toe. Mocht het ooit zo ver komen, dat ook Brussel zal moeten besluiten hoe verder te gaan, dan is dat uiteraard aan de Brusselaars; mocht men dat namelijk niet doen dan zou er wel eens in Brussel onvrede kunnen ontstaan die niet bevorderlijk is voor het groter geheel.
Oud 22 juni 2009, 11:21   #37
Force Nationale
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Maak er dan een geheel referendum van en geef ook de optie aanhechting bij Vlaanderen of alleen verder als stadstaat, dat zou namelijk eerlijker en meer in balans zijn; anders komen er vermoedelijk nog meer opmerkingen over imperialisme.... Het is verder onzinnig om enkel taal als criterium te nemen; met welk gebied heeft Brussel de sterkste economisch banden om eens iets te noemen. Ten tweede Belgie is een boeiende federatie, maar zeker (nog) geen confederatie. Dat er Vlamingen zijn die zouden willen stoppen met Belgie, is volgens mij een indicatie en een signaal dat er blijkbaar wel iets zal moeten veranderen. Als er een bevolkingsgroep een probleem heeft, dan hebben alle bevolkingsgroepen een probleem, als ze als doelstelling hebben de federatie intact te houden. Deze onvrede kan namelijk een risicofactor voor het voortbestaan van de federatie zijn; met andere woorden status quo is geen oplossing aangezien er in die situatie blijkbaar een onvrede bestaat bij een bepaalde groep. Ik wens u daarom veel wijsheid toe. Mocht het ooit zo ver komen, dat ook Brussel zal moeten besluiten hoe verder te gaan, dan is dat uiteraard aan de Brusselaars; mocht men dat namelijk niet doen dan zou er wel eens in Brussel onvrede kunnen ontstaan die niet bevorderlijk is voor het groter geheel.

Allez, eindelijk eens een inhoudelijke opmerking zonder al het Vlaams-nationale gescheld. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat slechts weinig Brusselaars een annexatie willen met Vlaanderen inclusief de franstalige islamitische allochtonen...

Laatst gewijzigd door Force Nationale : 22 juni 2009 om 11:22.
Oud 22 juni 2009, 11:21   #38
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez, eindelijk eens een inhoudelijke opmerking zonder al het Vlaams-nationale gescheld.
Ik heb nog op geen enkel moment gescholden, denk ik...
Oud 22 juni 2009, 11:23   #39
Force Nationale
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik heb nog op geen enkel moment gescholden, denk ik...
Ik heb ook niet gezegd dat u een Vlaams-nationalist ben. Nee, ik heb het over onze 'superdemocraat'...
Oud 22 juni 2009, 11:24   #40
Hendrik de Stoute
Parlementslid

Hendrik de Stoute's schermafbeelding

Standaard Wie of wat is 'Force Nationale' ?

"Force Nationale" is de naam van een Franstalige extreem-rechtse politieke partij die zich onder leiding van Paul Arku afgesplitst heeft van het Belgische Front National van Daniel Feret. Force Nationale heeft een veroordeling opgelopen op 29 September 2008, uitgesproken door de rechtbank van Namen : http://www.forcenationale.be/ Paul Arku ligt ook aan de basis van de oprichting van het FDB (Front démocratique bruxellois) en het FRW ( Front Régional Wallon). Het logo van Force Nationale is geïnspireerd op dat van het Front National van Le Pen.
Hendrik de Stoute is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be