![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Banneling
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
|
![]() Niet begrepen leest dan de Flair, het houd je dom!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Banneling
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
|
![]() De consument kan leren zich anders te uiten dan via het overdreven materiële uiterlijk vertoon, ja je kan genezen van koopzucht.
Je kan natuurlijk als verstokte consumentist of shopping-girl ook 8 uur per dag in een shopping-center doorbrengen. Fier zijn om met een luxe zakje van een gekende merk of boetiek te kunnen rondlopen. Of willen gezien worden met het gekende merk. Of voor de minder gegoede: om het warm te hebben in de winter, de tweedehands winkel is de oplossing. Er zijn mensen die kieskeurig zijn. Er zijn zieners of er is voyeurisme en er is venstershopping. Of, te weinig geld. Er zijn er die eigelijk een beetje bang zijn dat andere alles gaan opkopen en er niets overblijft voor hen. Of dat er te weinig keuze zal overblijven. Er zijn er die eigelijk niets nodig hebben maar uit verveling kopen. Ze willen trendy zijn hoe dan ook, het moet kunnen. Het is een serieus opgedrongen luxeprobleem, als dit geen consumentisme is, de koopzucht? Het is natuurlijk consumptieterreur op de samenleving, dat is duidelijk. Consumentisme blijft natuurlijk een tijdverdrijf van lage kwaliteit dat ook veel ontevredenheid opwekt, het niet meer tevreden kunnen zijn, al deze opgedrongen door de industrie, reclame en zijn handlangers, er zijn ook andere dingen die het leven aangenaam maken. De te ver doorgedreven reclame en het consumentisme verleidt de mens tot overbodigheden en slechte kwaliteitsproducten. Het bewust consu-minderen is een éérste stap in de goede richting, een ontwenningstherapie voor de koopzuchtige met als resultaat dat het leven nu echt kan geleefd worden. Het maakt het individu minder afhankelijk van de overdreven, overbodige en minder noodzakelijke materiele dingen, het individu is daardoor vrijer en kan meer tijd besteden aan de essentie van het leven zelf. Reclame en consumeren moet een middel zijn en geen doel op zich. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
|
![]() Reclame is nodig om de consument van informatie te voorzien betreffende het product.
Zolang reclame dient om de totale samenleving dus de consument te dienen is er geen probleem. Reclame kan enkel binnen de maatschappelijke normen van de samenleving. De huidige reclame is een vorm van geestelijke vervuiling en brainwash, reclame is steeds meer manipulerende propaganda, het is monocultuur. Reclame heeft als doel “te informeren” maar niet “te beïnvloeden”, hier loopt het mis, de vrije keuze wordt te sterk beïnvloedt. De reclamemakers veranderen de samenleving in een gekkenhuis met als betaling uw verstand. Natuurlijk is normalerwijze de volwassen en intelligente mens zijn huid dik genoeg om deze vormen van manipulatie.te doorstaan (niet allen). Vooral jonge mensen (de nieuwe generatie) durven “door deze manipulatie” stommiteiten doen met verstrekkende familiale en sociale gevolgen. Ons handelen wordt gedicteerd door onze behoeften of noden, zo zou het moeten zijn. De realiteit is echter anders. Onze behoeften of noden worden momenteel gecreëerd door de reclame, wat vals is. Daardoor ontstaat een onzinnige en overbodige overconsumptie. De zin van noodzaak wordt verdrongen door de onzin van overtolligheden. Ook het téveel aan keuzemogelijkheden dwingt de mens op een zeer subtiele manier tot overconsumptie. Deze onzinnigheid is het gevolg van reclamemanipulatie, dit door handelingen uit te lokken en door provocatie. Handelingen uitlokken door manipulatie, de tevredenheid trachten te doorbreken, de doelbewuste vrije wil omgaan. Twee inkomens maar meer scheidingen, mooiere en duurdere huizen, maar meer gebroken gezinnen. Een te dure lening onderschrijven, daardoor een huis of andere kopen dat te ver boven de eigen reële levenstandaard uitstijgt, familiale en sociale gevolgen? Een dure en gevaarlijke vermageringskuur beginnen, onzinnige plastische chirurgie aanvangen, een overdreven schoonheidsideaal nastreven. De dure auto van het jaar kopen. Kredietkaarten die men niet kan beheren enz. enz. Voorbeelden van manipulatie: bekende acteur X gebruikt ons product, ons product bevat ingewikkelde heilzame componenten, professor Y heeft het uitgevonden, de huisvrouw die als expertgebruiker een product aanprijst, de sociologische groep -jongeren- senioren-vrouwen die als drukkingsgroep wordt opgevoerd. Het inspelen op emoties zoals zelfingenomenheid, afgunst, liefde, "je bent het waard" enz. Het listig gebruik van kleuren en cameratechnieken. Kortom veel reclame, vooral via het sterk (ook onbewust) indringende televisiemedium, is tegenwoordig puur manipulatie, reclame is de nieuwe bijbel en consumentisme is het nieuw testament. De overheid zou dit veel strenger moeten reglementeren, maar ja, wie is de multinationale overheid? De uitpuilende brievenbussen met de overdreven hoeveelheden reclame die meestal direct bij het oud papier belanden en dit zonder gelezen te worden, deze immense verspilling aan papier , bomen, inkt, energie om deze bomen uit te doen, te bewerken en te vervoeren, energie om te drukken, energie om deze drukwerken ter plaatse te brengen, energie om oud papier op te halen, te verwerken, nieuw te produceren enz, de waanzin van het hedendaagse consumentisme, dit moet een halt toegeroepen worden, de natuur is het grootste slachtoffer, de natuur is de vuilbak van deze waanzinnige overconsumptie. Als je uit magazines en tijdschriften de volle bladen reclame uitscheurde dan is er niet veel over aan informatie, daar waar je ze uiteindelijk toch voor koopt, de keuzevrijheid wordt hierdoor beperkt, en: je betaalde deze reclame mee, niet democratisch. De mode-reclame die in de eerste plaats aanzet tot magerzucht, die iedere man of vrouw praktisch verplicht om in een bepaald keurslijf gaan te leven, de maten van alle soorten van confectie kledij vallen binnen bepaalde opgedrongen mode-normen, dit alles gepresenteerd door de catwalk skeletten, de persoonlijke keuzevrijheid wordt hierdoor zeer beperkt, als dit geen uniforme samenleving is. De bekendste modeontwerpers bepalen de mode van het volgende jaar, de massa volgt, de collectieve confectie hysterie, waanzin en manipulatie, in de naam van een merk of naam kan alles zonder beperkingen. Het consumentisme van de smaak: 70% van al onze voeding is gemanipuleerd door smaakstoffen, de zogenoemde synthetische smaakaroma’s. Deze vervangen of intensifiëren grotendeels de natuurlijke smaakstoffen in ons voedsel. Kinderen en Jeugd herkennen de natuurlijke smaakstoffen van ons voedsel niet meer en vinden ze zelfs irritant. De keuzevrijheid wordt op deze manier zo gemanipuleerd dat de nieuwe generatie de werkelijke waarde van goed voedsel niet meer kent of herkend. De lange termijn gevolgen voor de volksgezondheid van deze industriële voedselmanipulatie worden momenteel Europees onderzocht. Productie en consumentisme van de voedselketen: Winstaccumulatie die verbonden is met het produceren van voedsel voor de mens moet aan een strenge controle onderhevig zijn, insecticide, pesticiden, hormonen enz, deze zijn systemen om de winstaccumulatie snel te vergroten maar schaden de gezondheid van de samenleving, vooral de visueel schone en grote voedselproducten worden meestal gemanipuleerd door schadelijke stoffen. De farmaceutische reclame: bejaarden zijn junkies, uit recente studies blijkt dat ouderen massaal aan de valium en seresta zijn, ze stelen geen autoradio's en zwerven niet langs de straat, toch vormen ze de grootste groep verslaafden in ons land, meer mensen in ons land zijn verslaafd aan medicijnen dan aan alcohol of drugs, waar ligt de grens?... De huidige reclame maakt ons duidelijk dat we nog veel meer, beter en nieuw zouden kunnen hebben. De televisie reclame confronteert ons steeds meer met een levensstijl die we nooit zullen kunnen bereiken. Krantenwinkels puilen uit van de magazines over: rijk, glamoureus en succesvol zijn. Psychologen: hoe groter de kloof tussen wat we hebben en wat we niet kunnen krijgen, hoe moeilijker we het (volgens psychologen) zullen hebben om gelukkig te blijven, juist in de beperking van overtolligheden toont zich eerst het ware geluk, ook schoonheid ontstaat meestal door de zuivering van overtolligheden. Dat enkel consumentenorganisaties verandering kunnen brengen in deze onwaardige reclame en consumptie praktijken is natuurlijk volksverlakkerij, een degelijke wetgeving moet de samenleving beschermen tegen dergelijke wanpraktijken. De consument moet kunnen beschikken over de namen van bedrijven die de samenleving en het milieu schaden, om zo zijn koopgedrag positief te kunnen veranderen. De belangrijkheidfactor van “niet materiele zaken” is niet te onderschatten, vb: Levensvreugde, vrolijkheid, vriendelijkheid, spontaniteit, tevredenheid, vertrouwen, gezondheid, lachen, genieten, respect, gezelligheid, gastvrijheid, fantasie en verbeelding, een vleugje humor, liefde en geliefd worden, deze niet direct materiele dingen maken het leven aangenaam en levenswaardig. De werkelijke waarde van een mens kan worden gevonden in de mate waarin hij bevrijding van zijn eigenbelang heeft bereikt. (A.E) Besluit: Samenlevingen die niet op een “beheerste en duurzame wijze” kunnen omspringen met consumptie en energieverbruik sterven uit, de geschiedenis leerde ons dat. Onze huidige politieke en economische leiders moeten leren beseffen dat het niet enkel volstaat welvaart te creëren, je moet deze welvaart nog leren beheersen en behouden ook! Kunnen we individualiteit en eigenbelang, (daar waar het moet) ondergeschikt maken aan het collectieve belang van “overleven” van elk individu! Ook het bewust leren kopen bij Belgische k.m.o bedrijven en niet van multinationale bedrijven die verhuizen naar lageloonlanden en enkel sociale kerkhoven achterlaten, globalisering is niets anders dan georganiseerde slavenhandel, deze bewustwording is de eerste stap naar zelfbehoud, dit zowel persoonlijk, collectief als economisch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn hond heeft een goede flair. Ik niet.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Minister
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
|
![]() Citaat:
Ik had toch graag een deftige bron gezien. Zo kan ik ook gaan beweren dat honden als huisdier al een miljoen dodelijke slachtoffers gemaakt hebben.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Minister
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
|
![]() Nu moet ik toch echt beginnen twijfelen aan de staat van informatie waarin u verkeert. U knijpt liever een oogje toe voor de massale ontbossing van de wouden? Of voor de olierampen die geregeld volledige dierenbestanden bedreigen? Of voor die arme negertjes in Afrika die leven op vuilnisbelten met ons giftig computerafval? Voor de minuscule stukjes plastic die in de maag van bijna elk zeedier gevonden worden? Voor de hormonen in het drinkwater?
Ontkennen maakt uw hypocrisie er enkel maar groter op.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Minister
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
|
![]() Wat een inbreng. Wat een argumentatie.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Minister
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
|
![]() Ik vind het maar logisch dat wanneer je een land binnenvalt zonder reden behalve voor de natuurlijke rijkdommen en zo de bevolking een oorlog laat ondergaan, daar ook gevolg op komt. Uw zogenaamde 'verdediging' van die arme westerlingen heeft er enkel toe geleid dat er nu meer jongelingen uit het Midden-Oosten staan te springen om zich op te offeren in de strijd tegen de aanvaller. Waarvoor dank.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Banneling
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
|
![]() Rikbe,
Irak is een Arabisch land. Arabische Landen: http://www.cocosnet.be/geothes/afrika/afr11.htm § Arabische Golfstaten § Djibouti § Egypte § Irak § Jemen § Jordanië § Libanon § Libië § Maghreb § Mauritanië § Sudan § Syrië De landen Afghanistan en Mongolië worden ook vaak tot Centraal-Azië gerekend, evenals de westelijke Chinese provincies Binnen-Mongolië, Sinkiang (Xinjiang), Qinghai en Tibet. Definities van het gebied lopen uiteen. Eén van deze definities is: · de regio van Iraans Azerbeidzjan en de Turks-Islamitische regio's van zuidelijk Rusland in het westen tot Noord-Afghanistan, zuidelijk Siberië, Tibet en Mongolië in het oosten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar je hebt toch al gehoord van 9/11, dat is al iets. Heb je al gehoord van Google? Daar kan je antwoorden vinden die je niet wil horen. Een heb je enkele staaltjes: http://www.timesonline.co.uk/tol/new...icle541281.ece http://www.algeria-watch.de/mrv/2002..._massacres.htm http://islamicterrorism.wordpress.com/ http://nl.wikipedia.org/wiki/Gijzeling_in_Beslan http://defenddemocracy.org/index.php...822&Itemid=347 http://www.cababstractsplus.org/abst...No=20053096979 In ALgeria alleen al 150 000 slachtoffers. Tel er dan bij: Nigeria, heel Noord-Afrika, Arabische en Perzische landen, Macedonia, Albania, ex-Joegoeslvia, Pakistan, India, Afganistan, Indonesia, Thaland, Malesia enz enz waar dagelijks mensen vermoord worden door (meestal Moslim) terroristen. Ik weet nog de tijd dat je een vliegtuig kon nemen als een bus: je koopt een tiket, laat je pas zien en gaat aan boord. Tijd: 15 minuten. Dank zij het terrorisme duurt dat nu uren en wordt je van kop tot teen gefouileerd. Van mij mogen alle terroristen met hun sympatisanten en sponsors zonder proces neergeknald worden.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jij gelooft ook alles wat ze U wijsmaken. Geen wonder dat je een probleem met reclame hebt.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoveel jongeren uit het MO staan niet meer te springen om te springen, ze gebruiken meer en meer meisjes, kinderen en geestelijk gehandicapten. Misschien kan jij je nog kandidaat stellen. Zonder reden? Saddam had WMD's en heeft ze gebruikt tegen Iran en de Koerden. Daar zijn genoeg bewijzen van. Het was wel een enorme stommiteit van de VS om te geloven dat ze daar democratie konden brengen. Ze hadden Saddam, zijn hele kliek en zijn leger moeten uitroeien, het dan zijn afgetrapt en de Irakezen het onder mekaar laten uitvechten.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja, dan is Brussel een Marrokkaanse stad.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Minister
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
|
![]() Citaat:
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Minister
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
|
![]() Ah nee? Kun jij dat dan weerleggen? Heb je eigelijk wel besef van wat een ecologische catastrofe is? De teloorgang van het ecosysteem is op vele plaatsen een enorm probleem. U bent al even blind als de gelovigen die u zo verafschuwt.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |||
Minister
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Er zijn nooit massavernietigingswapens gevonden. U zegt niet gevoelig te zijn aan reclame, maar valt wel voor de meest doorzichtige oorlogspropaganda. Dat zegt genoeg.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart |
|||
![]() |
![]() |