![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Misbruik ik die begrippen? Dan is dit geen argument tegenover mijn stelling. Laatst gewijzigd door artisjok : 24 juni 2009 om 20:51. |
||
|
|
|
|
|
#322 |
|
Gouverneur
|
Als moslimvrouw weet je er natuurlijk alles van, he.
|
|
|
|
|
|
#323 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar dat mogen ze hoor. Wie houdt hen tegen? Maar wij mogen wel het tegendeel vinden. Laatst gewijzigd door Dimensie : 24 juni 2009 om 20:52. |
|
|
|
|
|
|
#324 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
en zijn de verdedigers van de Vrijheid van Meningsuiting nu ook zo consequent dat dan ook hanekammen, ché-petten, rastakoppen en Vlaams Belang t-shirts mogen?
|
|
|
|
|
|
#325 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#326 |
|
Banneling
|
Zij doen, mede door het dragen van hoofddoeken, al niet anders.
|
|
|
|
|
|
#327 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#328 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#329 | |
|
Minister
|
Citaat:
Een land dat aan de vrouwen zo veel beperkingen oplegt bij het (in alle vrijheid) dragen van (hun eigen keuze) hoofddoeken, kan dat wel bij de EU gaan behoren? En als dan Turkije bij de EU zou zitten, zou dan niet met EU-regels het aan de Turkse regering verboden kunnen worden om hoofddoekjes te verbieden? Vandaar misschien dat de Turkse reli-fundamentalisten zo graag willen dat de EU bij Turkije komt? |
|
|
|
|
|
|
#330 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als op school geen uitingen van religieuze en/of politieke overtuiging niet toegestaan zijn, dan laat men die als leerling van zo'n school achterwege. Ongeacht of dat nou een hoofddoek, keppel, kruisje of een totempaal is. Of T-shirts met Che Gevaar of Vlaams Belang. Lijkt me toch evident. Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 24 juni 2009 om 21:01. Reden: essentieel woord vergeten |
|
|
|
|
|
|
#331 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#332 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#333 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Toon aan dat ik "Nee, jij verdedigt indoctrinatie, hersenspoeling en groeps- en familiale dwang op basis van vermeende religieuze voorschriften." Dat ik ontken dat ik de hoofddoekdracht met vrije keuze verwar is daar evenmin een bewijs van. Wat heb ik geschreven waaruit blijkt dat ik hoofddoekdracht verwar met vrije keuze? (+ quote graag) (1 is voldoende) |
|
|
|
|
|
|
#334 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#335 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Waarom pleit je daar dan voor op school? Neen ik denk niet dat degenen die vrouwen willen verplichten om een hoofddoek te dragen hen zullen stimuleren om op te komen voor vrijheden en keuzes. Maar waarom zou een school deze stimulans moeten/willen inperken, of niet mogen geven? |
||
|
|
|
|
|
#336 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Zo zullen westerlingen bijv. individualisme vaak als iets positiefs ervaren terwijl vele andere culturen datzelfde individualisme ervaren als kil egoïsme. Min of meer hetzelfde met vrouwenrechten: terwijl Belgen het feit dat vrouwen mogen (of is het moeten) gaan werken als positief ervaren, zien andere bevolkingsgroepen dat misschien wel als een verdubbeling van die vrouw haar taken. Dan hebben ze deels gelijk, want ook in de westerse samenleving draaien vrouwen nog grotendeels op voor het volledige huishouden. Bovendien zijn cultuurgroepen alles behalve homogeen: er bestaat m.a.w. niet zoiets als "de moslim" of "de westerling". Dat gezegd zijnde is een van de centrale waarden van "de" huidige westerse cultuur (nu doe ik het toch even om de discussie te vergemakkelijken) niet alleen een scheiding van kerk en staat, maar ook dat religie een privé-aangelegenheid is. Ik zie dat allerlei mensen hier kruisjes aanhalen, maar vraag me af of dat echt een probleem is: dragen Belgische jongeren dan nog massaal kruisjes? Of andere religieuze symbolen? We aanvaarden trouwens vermengingen van religie en onderwijs: er is een katholiek onderwijsnet, een Joods onderwijsnet ... Ik vind dan ook dat we mogen streven naar een religievrij onderwijsnet, waar noch leerkrachten, noch leerlingen allerhande religieuze symbolen tentoonstellen. Het GO biedt zowat voor elke religie de respectievelijke vakken aan en eigenlijk zijn dat ook twee verloren uren: dat behoort m.i. in de privésfeer. Jaren geleden heb ik zelf mee geijverd voor het verwijderen van kruisbeelden uit rechtbanken, bibliotheken enz. Dat ging dan om symbolen die verwant zijn met een lokale culturele traditie waarvan velen zich hebben afgekeerd (ik heb daar ook geen spijt van). Nu zie ik dat mijn toenmalige medestanders, zowat iedereen aan de linkerzijde van het politieke spectrum, zich in alle bochten wringen om dat verlichtingsideaal toch maar te onthouden van onze nieuwe medeburgers. Ik beschouw mezelf nog steeds als links en vraag me af hoe de supporters van ultraconservatieve religieuze uitingen dat nog steeds kunnen volhouden. |
|
|
|
|
|
|
#337 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het komt er gewoon op neer dat iet wat al decenia lang verboden was in scholen, zonder dat daar noemenswaardige kritiek op kwam, nu ineens in vraag wordt gesteld.
De grootste fout die die school heeft gemaakt is het ooit toestaan van hoofddeksels. |
|
|
|
|
|
#338 |
|
Banneling
|
Ben ik volledig mee akkoord.
|
|
|
|
|
|
#339 |
|
Minister-President
|
alsof dat iets te maken zou hebben met het behalen van goede schoolcijfers waarvoor leraarkrachten toch betaald voor worden
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 24 juni 2009 om 21:25. |
|
|
|
|
|
#340 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
De school zal eerder de meisjes stimuleren om op te komen voor eigen keuze sdan de haatbaardimam die hen en hun omgeving indoctrineerden tot het dragen van de hoofddoek. Maar dat wil jij maar niet snappen Citaat:
|
|||
|
|
|