![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#401 |
|
Minister-President
|
De kranten moeten stoppen met te liegen, er komt geen hooddoekverbod maar een algemeen verbod op politieke en religieuse symbolen. Maar ehy, een hoofddoekverbod is meer sensationeel en klinkt lekker racistisch he?
|
|
|
|
|
|
#402 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 25 juni 2009 om 09:46. |
||
|
|
|
|
|
#403 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#404 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#405 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"Het gedrag van die jongens, wordt immers niet aangepakt. Als ook de moslimgemeenschappen zich openlijk tegen dit soort gedrag verzetten, kunnen deze jongens niet langer claimen dit te doen uit zogezegde religieuze overwegingen. Het zou dus nuttiger zijn als scholen, gemeenschappen en de maatschappij, deze jongens aanspreken op hun gedrag in plaats van enkel in te grijpen bij de groep 'slachtoffers' en daarmee alle meisjes te treffen, ook zij die hun hoofddoek dragen uit vrije keuze."
|
|
|
|
#406 | |
|
|
Citaat:
Het is overigens verkeerd te stellen dat druk om een hoofddoek te dragen enkel komt van jongens. Meisjes kunnen even fundamentalistisch en onverdraagzaam zijn als jongens. |
|
|
|
|
|
|
#407 |
|
Minister-President
|
Te belachelijk voor woorden, ik moest m'n pet ook afzetten ook al had ik een sterke band met de white sox
|
|
|
#408 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je religieuze identiteit zit in je hart, en op school of op een werkvloer hoeft niemand met de uiterlijke kenmerken van jou religieuze identiteit geconfronteerd te worden. Die discussie moet intern gevoerd worden onder moslims maar dat ligt zeer gevoelig en dat mocht ik al ondervinden. Toch is dit wat moet gebeuren, de koran legt nergens aan vrouwen de hoofddoek op, dat is ook onder Turken puur cultureel bepaald dus in wezen gaat het niet eens over religie! Er zijn trouwens juist onder Turken ook veel vrouwen en meisjes zonder hoofddoek. Scholen leren jongeren al genoeg. Nu is het de beurt aan moslims zelf, niet wij moeten hen leren omgaan met "groepsdruk", dat doen klassen al genoeg, de moslimgemeenschappen zelf moeten hun verantwoordelijkheid nemen en met broeders die de hoofddoek verplichten de discussie aangaan!Volgens mij speelt trouwens ook de nood aan stemmen mee, als ze dit standpunt niet verdedigt verliest ze ontzettend veel stemmen! |
|
|
|
|
|
|
#409 | ||||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#410 |
|
Minister
|
Wat bedoel je hier concreet mee?
|
|
|
#411 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Alleszins, zulke wetten die de westerse waarden in het openbare leven willen laten primeren klinken me erg VB in de oren. Coming out of the closet? |
|
|
|
|
|
|
#412 |
|
Minister-President
|
Anoniempje wat is je reactie op dit artikel?
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...kendebat.dhtml Op zich lijkt mij zijn conclusie zeer terecht te zijn. |
|
|
|
|
|
#413 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik begrijp nu wel beter waarom de hoofddoek voor zovelen een bedreiging vormt. |
|
|
|
|
|
|
#414 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De polarisatie rond het KA Antwerpen dient precies degenen die iedereen vanuit het midden naar de (domme) marges willen krijgen. Dit is erg. Citaat:
Mijn evolutie is net omgekeerd, en je suggestie is (dit is de tweede maal) laag.
Thank you for your attention to this matter. Laatst gewijzigd door E. Gidius : 25 juni 2009 om 11:13. |
||
|
|
|
|
|
#415 |
|
|
Ongeacht of een moslim-meisje zich gedwongen voelt om een hoofddoek te dragen of dit uit vrije wil doet, blijft de vraag of het dragen van die hoofddoek een probleem stelt voor de goede orde op school, het volledig afwerken van het leerprogramma, enz.
Het is niet omdat een leerling een bepaald geloof aanhangt dat de school moet accepteren dat de leerling dit geloof op demonstratieve wijze etaleert of bepaalde voorschriften volgt die strijdig zijn met het karakter van de school. Sikh mannen worden geacht een dolk te dragen. Toch denk ik dat iedereen het ermee eens zal zijn dat het dragen van een dolk op school verboden moet zijn. Wat specifiek de hoofddoek betreft: hoe gaat men turnen en zwemmen met een hoofddoek? Het is duidelijk dat dit niet kan en in de praktijk is het zo dat het dragen van een hoofddoek zeer vaak ook gepaard gaat met het niet volgen van lessen (gemengd) zwemmen. Het is een complex en moeilijk probleem, maar ik vind het verbieden van de hoofddoek op school zeer begrijpelijk en eigenlijk beter. Aan universiteiten en hogescholen zie ik dat anders, al hebben ook daar bepaalde reglementen (bv. in laboratoria) voorrang op hoofddoeken. Dit heeft uiteraard niets te maken met verbieden van de hoofddoek in de privé-sfeer. |
|
|
|
|
|
#416 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#417 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#418 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Fundamentalistische eisen? Het feit dat je dit woord in de mond neemt, omdat vrouwen vrijheid wensen, toont jouw ware positie aan. Jammer dat jij je mening wilt versterken door gebruik van populistische termen. |
|
|
|
|
|
|
#419 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Een mens kan zich niet verdedigen tegen etiketten. Ik zal dat niet doen, maar accepteren dat jij voorlopig niet verder komt. Ik wacht geduldig tot je die veiligheid niet meer nodig hebt.
|
|
|
|
#420 |
|
Minister-President
|
Anoniempje wat is je reactie op het artikel algemeen? Ben je het oneens dat door hun kinderen terug te trekken ze de kansen van hun kinderen kwetsen? Vind je de attitude van de imam perfect normaal (dewelke zelf de uitspraak deed dat een goede moslima een hoofddoek moet dragen)? Waarom is het verbieden van alle religieuze en politieke symbolen zo'n ramp (dus niet enkel de hoofddoek!) als de school voelt dat er door deze symbolen conflicten, druk en uitsluiting onstaan?
|
|
|
|