Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2009, 14:44   #501
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Waarvoor dank.

Hij hoeft dus niet als argument of discussiepartner in deze draad gesleurd te worden door mensen die menen dat hij "mit uns" is.
Het staat in de koran, Zijn Openbaring aan de mensheid, Gidiuske. Maar gij verwacht van Allah, wat zij niet verwachten. Denk je dat Hij soms meer met goddelozen is die Zijn gezag niet aanvaarden?!
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 14:45   #502
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Proficiat voor uw ouders.

Ik had het overigens eerder over de schepping van de mensheid in zijn geheel, niet over de oorsprong van individuele personen. Ik wil u niet shockeren, maar ik werd ook niet gebracht door de ooievaar.
Ik wil U ook niet shockeren, maar er is nog nooit bewijs geleverd van een onzichtbaar vriendje.
Evolutie e.d.?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 14:45   #503
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Het staat in de koran, Zijn Openbaring aan de mensheid, Gidiuske. Maar gij verwacht van Allah, wat zij niet verwachten. Denk je dat Hij soms meer met goddelozen is die Zijn gezag niet aanvaarden?!
Indien U wenst te leven onder een seculiere wetgeving die gedomineerd wordt door de koran stel ik voor dat u naar Saoedi-Arabië, Iran, Afghanistan, of Pakistan verhuist.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 14:46   #504
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

waarom zijn jullie nu zo tegen het dragen van een hoofddoek? dat is zo irrationeel als tegen het dragen van bv jeans zijn.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 14:46   #505
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
inderdaad, gelukkig is dit forum geen representatief voor de samenleving, anders zou je dat zeer snel kunnen concluderen.

ze zijn niet zoveel beter dan de extremisten waartegen ze zo tekeer gaan.
Mee eens.
Oud 25 juni 2009, 14:46   #506
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik wil U ook niet shockeren, maar er is nog nooit bewijs geleverd van een onzichtbaar vriendje.
Evolutie e.d.?
Een doordenkertje: onzichtbare zaken zijn moeilijk te bewijzen.
Oud 25 juni 2009, 14:46   #507
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kerel, het hele archief van jouw posts is gebaseerd op wij-zij denken, dus jij hebt geen enkel recht om mij de les daarover te spellen.
Als dat zo zou zijn is dat nog altijd geen excuse om mijn slechte gewoonte over te nemen.
Oud 25 juni 2009, 14:47   #508
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
waarom zijn jullie nu zo tegen het dragen van een hoofddoek? dat is zo irrationeel als tegen het dragen van bv jeans zijn.
Ik verwijs naar een eerdere post van mezelf waar ik - op vraag van Vishnu geloof ik - heb proberen uitleggen waar volgens mij de problematiek van de hoofddoek in ligt.
Oud 25 juni 2009, 14:47   #509
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Proficiat voor uw ouders.

Ik had het overigens eerder over de schepping van de mensheid in zijn geheel, niet over de oorsprong van individuele personen. Ik wil u niet shockeren, maar ik werd ook niet gebracht door de ooievaar.
Wil je dat eens bewijzen?
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 14:48   #510
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Even mijn eerste bedenkingen bij het fimpje, ik vind dat ik beangstigend veel bedenkingen moet maken bij zo'n kort fimpje 5:24 minuten, haal het geapplaudiseer etc weg en er blijft niet veel meer van over.

1)"Denken jullie dat wij onkritisch zijn?" jullie zijn blind gelovig dus ja, ik denk dat jullie onkritisch zijn. Ook leuk dat ze in hun speech vermelden dat hun mede moslimas zonder hoofddoek minderwaardig zijn, minder gelovig zijn.
2)Ze halen zelf aan dat het recht op godsdienstvrijheid ondergschikt is aan de algemene vrijheid van anderen dus: als er klachten zijn over druk binnen de school is dit van toepassing.
3) "Niemand heeft het recht om ons te vertellen wat we wel of niet moeten doen": raar, hebben die dan het schoolreglement niet moeten ondertekenen? hebben die nog nooit van wetten gehoord?
4) Ook een leuke, ze moeten overal een hoofddoek kunnen dragen om te integreren...juist, dat is 2de, 3de-... generatie en ze hebben dat nodig om te integreren. Als ik straks eens naar Mechelen of Antwerpen ga zal ik vast Chinezen etc tegenkomen in traditionele kledij om te integreren, echt, ik zie dat elke dag hoor...oh wacht, toch niet.
5) Hun kansen op de arbeidsmarkt worden enkel beknot door een minderheid aan racisten, voor de rest is dit grotendeels te danken aan hun opvoeding en omgeving.
6) ja, het is onze schuld als ze zo dom zijn om te stoppen met studeren...
7) Ik zou de manier van mededeling allesbehalve geheimzinnig noemen, bijna iedereen die de krant leest weet het.

Voorts vergis ik mij nu of is het weeral de imam op de achtergrond?
Het zijn pubers, natuurlijk zijn ze oprecht verontwaardigd, woedend en vurig. 15 jaar geleden zou ik daar misschien ook zo gestaan hebben (en zeker als er knappe moslima's in m'n klas zouden gezeten hebben ).

Het is nu aan de directie om te zeggen "jaja, snotneus, zwijgen en schoolreglement volgen of anders strafstudie."

Wat een gedoe om een banaal schoolreglement. En opkloppen en overdrijven maar.

Zever.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 14:48   #511
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een doordenkertje: onzichtbare zaken zijn moeilijk te bewijzen.
Aaaach Jozef - en niemand is al ooit op dat idee gekomen - om daarover eens 'door te denken'?
Ik bedoelde meer zoiets in de trant van -NIET iedereen heeft een onzichtbaar vriendje ergo niet iedereen gelooft in het 'scheppingsverhaal'.
Oud 25 juni 2009, 14:48   #512
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Op zich stoor ik me niet aan de hoofddoek op zich, er zijn redenen om deze te dragen (haaruitval, vuil, weersomstandigheden). Ik stoor mij wel aan de invulling die dit bij deze mensen krijgt, bvb gewoon stoppen met school omdat ze, net zoals de rest, geen religieuse symbolen mogen dragen, hoe zot kan je zijn!

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 25 juni 2009 om 14:49.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 14:48   #513
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Wil je dat eens bewijzen?
Het gaat hier om een Geloofspunt. Geloofspunten zijn per definitie niet te bewijzen.
Oud 25 juni 2009, 14:49   #514
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
De titel van deze draad is fout. Het gaat niet om een hoofddoekenverbod, maar om een verbod op politieke en religieuze symbolen...
Nog erger! Volgens de Europese grondwet is er godsdienstvrijheid en heeft een religieuze het recht om zijn/haar godsdienst (met alle voorschriften en gebruiken) in alle vrijheid te beleven.

In dit soort discussies over "verboden op religieuze symbolen" kan men dus terecht de vraag stellen hoe het dan zit met de rechten van religieuzen?
Oud 25 juni 2009, 14:50   #515
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Aaaach Jozef - en niemand is al ooit op dat idee gekomen - om daarover eens 'door te denken'?
Ik bedoelde meer zoiets in de trant van -NIET iedereen heeft een onzichtbaar vriendje ergo niet iedereen gelooft in het 'scheppingsverhaal'.

Mijn beste, uiteraard gelooft niet iedereen in God. Anders zou het toch wel saai zijn, niet?
Oud 25 juni 2009, 14:50   #516
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo'n openbaring kan ik ook uit mijn duim zuigen, en nog beter dan Mo.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 14:50   #517
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Nog erger! Volgens de Europese grondwet is er godsdienstvrijheid en heeft een religieuze het recht om zijn/haar godsdienst (met alle voorschriften en gebruiken) in alle vrijheid te beleven.

In dit soort discussies over "verboden op religieuze symbolen" kan men dus terecht de vraag stellen hoe het dan zit met de rechten van religieuzen?
Die vrijheid kan men beleven binnen de perken van de wettelijk geregelde openbare orde.
Oud 25 juni 2009, 14:51   #518
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn wel meer boeken waar vanalles in staat, Uh-Huh, en evenveel waar precies het omgekeerde in staat. Wat gedrukt is, is daarom de waarheid niet. Het zijn hulpmiddelen voor het leven, het een al wat nuttiger dan het andere, en elkeen kiest het middel dat hem het best helpt.

Meer is een boek niet.

Doe niet alsof ik iets te kort kom of ergens aan verzaak. Leer accepteren dat er mensen zijn met een andere visie op God.

A propos, je gebruik van de term "goddelozen" is vernederend en getuigt van een gebrek aan opvoeding en menselijkheid. Doe daar wat aan. Leer wat respect voor je medemens.
Oud 25 juni 2009, 14:51   #519
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn beste, uiteraard gelooft niet iedereen in God. Anders zou het toch wel saai zijn, niet?
Tuurlijk
Oud 25 juni 2009, 14:52   #520
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over het dragen van de hoofddoek in het algemeen, maar wel op school. Dat een schooldirectie een schoolreglement durft uitvaardigen! Ongehoord toch.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be