Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2009, 16:07   #541
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Het wordt tijd voor onze eigen scholen zoals de joden.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 16:15   #542
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Je kan het altijd proberen, vraag me wel af of de eindtermen haalbaar zijn als mensen zoals Imam Nordin Taouil er de plak zwaaien.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 16:18   #543
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen enkele reden waarom in een moslimschool de hoofddoek zou moeten toegelaten worden. In het islamitisch land Turkije zijn hoofddoeken al sinds 1928 verboden in de scholen (en in alle openbare gebouwen).

Mede daardoor is Turkije een modern, succesvol land geworden.
Oud 25 juni 2009, 16:20   #544
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Nordin Taouil is geen imam. Ik begrijp ook niet waarom hij in de moskee als "imam" mag werken, hij is helemaal niet gekwalificeerd om beginner gebed leider te zijn, laat staan imam. Echt bizaar!!
Oud 25 juni 2009, 16:21   #545
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ook hier ben ik het niet mee eens. We gaan geen aparte lessen en aparte eindtermen invoeren voor bepaalde geloofsovertuigingen.
Blijkbaar denken bepaalde mensen wel in die richting.
Oud 25 juni 2009, 16:21   #546
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Nordin Taouil is geen imam. Ik begrijp ook niet waarom hij in de moskee als "imam" mag werken, hij is helemaal niet gekwalificeerd om beginner gebed leider te zijn, laat staan imam. Echt bizaar!!
"Bizar" is zo geschreven.

"Gebedsleider" zo.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 16:23   #547
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Er is geen enkele reden waarom in een moslimschool de hoofddoek zou moeten toegelaten worden. In het islamitisch land Turkije zijn hoofddoeken al sinds 1928 verboden in de scholen (en in alle openbare gebouwen).

Lichtjes overdreven, afhankelijk van welke type school je spreekt.
Oud 25 juni 2009, 16:24   #548
schwungman
Burger

Standaard

Waar ik dan toch van achterover val is deze reactie van Groen! :

Citaat:
Federaal parlementslid Meyrem Almaci (Groen!) vindt dat er vooral iets moet worden gedaan aan de machocultuur bij allochtone jongens, en niet aan de hoofddoek zelf. Die wordt volgens Almaci vaak misbruikt om moslimmeisjes onder controle te houden.

"Een verbod zal de meisjes zelf treffen. Als ze van thuis uit gedwongen worden een hoofddoek te dragen, en de school besluit die daarom te verbieden, dan zullen degenen die hen die dwang opleggen, een andere school zoeken of hun kind van school weg halen. Nochtans is het aanbieden van scholing net de beste garantie om uit die spiraal te raken", vindt Almaci.

"Als een meisje een hoofddoek draagt uit schrik voor repressie van een groep jongens, dan zal dat niet verdwijnen met een verbod op een hoofddoek. De druk zal dan gaan over de lengte van de rokken, de haarstijl, de make-up. Het gedrag van die jongens wordt immers niet aangepakt", klinkt het.

"Als ook de moslimgemeenschappen zich openlijk tegen dit soort gedrag verzetten, kunnen die jongens niet langer claimen dit te doen uit zogezegde religieuze overwegingen. Het zou dus nuttiger zijn als scholen, gemeenschappen en de maatschappij deze jongens aanspreken op hun gedrag in plaats van enkel in te grijpen bij de groep "slachtoffers" en daarmee alle meisjes te treffen, ook zij die hun hoofddoek dragen uit vrije keuze."
Als iemand dat hier zou posten is het kot te klein. Ontkenningsfase voorbij?
schwungman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 16:29   #549
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schwungman Bekijk bericht

jump on the bandwagon
Oud 25 juni 2009, 16:30   #550
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En je bepaalt voor de moslims of wa? Het zijn de moslims die bepalen wat ze willen doen en laten volgens hun religie. Turkije is zoals Frankrijk en Tunisië, er is daar dwang in secularisme.

Mede zeer klein beetje politieke vrijheid stemmen de turken voor islamitische partij ak partij, hoe meer democratie in Turkije, hoe minder dwang in secularisme, maar echte democratie (laat het volk regeren) komt niet zomaar in Turkije, en de verstandige mensen weten waarom.

Mede door het verbieden van hoofddoek is Turkije modern, zie zie wat haat en fantaisme met de mens kan maken. In duizenden landen is er helemaal geen hoofddoek, daarom zijn ze moeder en succesvol zeker? wie heeft jou geprogrameerd?

Laatst gewijzigd door porpo : 25 juni 2009 om 16:31.
Oud 25 juni 2009, 16:34   #551
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ge niet direct uw goesting krijgt, begint ge racistisch te schelden? Sorry, daar schieten we niets mee op.
Ik begon niet te schelden en al helemaal niet omdat ik mijn zgn goesting niet krijg maar op basis van wat ik van leerlingen en hun ouders heb gehoord, kan ik enkel besluiten dat de directie (samen met de mensen die haar steunen) nogal laf, hypocriet en leugenachtig is. Kan u dat begrijpen?

http://www.indymedia.be/en/node/33783

Citaat:
De leerlingen zijn boos over de beslissing van de directie en vooral over de manier waarop de beslissing is genomen en gecommuniceerd. "We wisten het via de media," luidde het. "We zagen plots journalisten op onze speelplaats die ons vragen kwamen stellen. Deze beslissing is over onze hoofden genomen," zegt een leerling. "Het is laf dat de directie die er overal mee uitpakt dat ze tegen discriminatie is en een diversiteitsbeleid voert dit op zo'n manier beslist. Het ganse jaar hamert men op school op het belang van communicatie en wederzijds respect maar de directie kan zelf niet eens met ons communiceren," zegt een van de leerlingen.

Ook Lamia Chebaa, lid van het oudercomité is kwaad. "Ik ben actief in het oudercomité en moest de beslissing vernemen via mijn dochter," zegt ze.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 16:36   #552
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:

Waarom zou iedereen achterover moeten vallen van de mening van Almaci? Sinds wanneer profileert ze zich als moslima of hun woordvoerster? Zulke politici houden ook altijd rekening met hun (niet-allochtone) collega'a en achterban.

Edoch, van haar website: http://www.meyremalmaci.be/

donderdag, 25 juni 2009 08:28
MEYREM ALMACI droeg op school zelf een hoofddoek en vindt dat dat nu nog zou moeten kunnen. Uit vrije wil, wel te verstaan, en niet omdat meisjes onder druk staan van macho moslimjongens. Want dat laatste gebeurt echt en is een groot probleem.

Stuitend gebrek aan respect voor vrouwen ondermijnt de toekomst van een hele gemeenschap.

De Koninklijke Athenea van Hoboken en Antwerpen zijn niet de eersten om een hoofddoekenverbod uit te vaardigen. En ook zij stellen hun beslissing voor als een manier om leerlingen te beschermen tegen een negatieve groepsdruk om bijvoorbeeld een hoofddoek te dragen.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 25 juni 2009 om 16:46.
Oud 25 juni 2009, 16:42   #553
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

28 pagina's. In 2 dagen. Over een hoofddoek.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 16:47   #554
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
"Als ook de moslimgemeenschappen zich openlijk tegen dit soort gedrag verzetten, kunnen die jongens niet langer claimen dit te doen uit zogezegde religieuze overwegingen. Het zou dus nuttiger zijn als scholen, gemeenschappen en de maatschappij deze jongens aanspreken op hun gedrag in plaats van enkel in te grijpen bij de groep "slachtoffers" en daarmee alle meisjes te treffen, ook zij die hun hoofddoek dragen uit vrije keuze."
Er zit een tegenstrijdigheid in dit bericht: "Als ook de moslimgemeenschappen zich openlijk tegen dit soort gedrag verzetten, kunnen die jongens niet langer claimen dit te doen". wat ik ook geloof.
Maar het zijn weeral de scholen/gemeenschappen en maatschappij die het moeten oplossen! Dat gaat nooit werken, problemen in eigen gemeenschap moet door eigen gemeenschap worden opgelost.
Oud 25 juni 2009, 16:49   #555
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
28 pagina's. In 2 dagen. Over een hoofddoek.
Dat is zo met alle verboden; kijk maar naar het topic over het rookverbod in café's en restaurants. En al die "verboden op religieuze symbolen" baren mij, als religieuze, inderdaad zorgen. Het begint altijd klein en voor je het weet wil men de religie compleet (uit de publieke ruimte) verbieden.
Oud 25 juni 2009, 16:50   #556
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Er zit een tegenstrijdigheid in dit bericht: "Als ook de moslimgemeenschappen zich openlijk tegen dit soort gedrag verzetten, kunnen die jongens niet langer claimen dit te doen". wat ik ook geloof.
Maar het zijn weeral de scholen/gemeenschappen en maatschappij die het moeten oplossen! Dat gaat nooit werken, problemen in eigen gemeenschap moet door eigen gemeenschap worden opgelost.
Daar ben ik het met u over eens. Wie probeert Almaci hier voor de gek te houden?
Oud 25 juni 2009, 16:54   #557
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Daar ben ik het met u over eens. Wie probeert Almaci hier voor de gek te houden?
Maar de mensen verwachten wel resultaten die maatschappij en samenleving opbouwend is.
Oud 25 juni 2009, 17:02   #558
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het begint altijd klein en voor je het weet wil men de religie compleet (uit de publieke ruimte) verbieden.
Niet voor je het weet: het is de basis van de westerse democratieën.

Kon je dat niet vroeger weten, zeggen?
Oud 25 juni 2009, 17:07   #559
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begon niet te schelden
Als je de woorden "laf, inconsequent en leugenachtig" geen scheldwoorden vind, dan behoren we waarschijnlijk tot een ... heel andere cultuur.

Citaat:
en al helemaal niet omdat ik mijn zgn goesting niet krijg maar op basis van wat ik van leerlingen en hun ouders heb gehoord, kan ik enkel besluiten dat de directie (samen met de mensen die haar steunen) nogal laf, hypocriet en leugenachtig is. Kan u dat begrijpen?
Volgens mij noemde je "de meeste Belgen" én "vele Europeanen" laf, inconsequent en leugenachtig:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh
En, al uw hypocriete fundamentalistische zever ten spijt, ik krijg steeds meer de indruk dat de meeste Belgen, samen met vele andere Europeanen, een laf, inconsequent en leugenachtig volk zijn.
Citaat:
http://www.indymedia.be/en/node/33783

De leerlingen zijn boos over de beslissing van de directie en vooral over de manier waarop de beslissing is genomen en gecommuniceerd. "We wisten het via de media," luidde het. "We zagen plots journalisten op onze speelplaats die ons vragen kwamen stellen. Deze beslissing is over onze hoofden genomen," zegt een leerling. "Het is laf dat de directie die er overal mee uitpakt dat ze tegen discriminatie is en een diversiteitsbeleid voert dit op zo'n manier beslist. Het ganse jaar hamert men op school op het belang van communicatie en wederzijds respect maar de directie kan zelf niet eens met ons communiceren," zegt een van de leerlingen.

Ook Lamia Chebaa, lid van het oudercomité is kwaad. "Ik ben actief in het oudercomité en moest de beslissing vernemen via mijn dochter," zegt ze.
Hier kan ik min of meer inkomen, dat heb ik in deze draad al vaak geschreven. Maar dat is een procedurele kwestie, en het verandert geen iota aan de correctheid van de beslissing zelf.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 25 juni 2009 om 17:11.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 17:09   #560
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Als je die redenering doortrekt is elk reglement dwang en zouden er ook geen regels mogen worden opgelegd. Dat ik niet door een rood licht mag rijden is dan pure dwang en is een beknotting van mijn vrijheid. Sommigen zouden beter eens de leefregels en schoolreglementen zondere boe of ba leren te aanvaarden net zoals iedere autochtoon dat vroeger ook zonder boe of ba aanvaardde. ISSlam moet beseffen dat zij hier niet de wet moet komen dicteren !
Dit reglement is maar van toepassing op één groep: moslimmeisjes, niet op "iedere autochtoon".
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be