Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2009, 21:36   #601
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Ja, want die vrouwen met een hoofddoek, die maken hun buurt ouderwets en zonder succes.
Ik ga daar niet direct op reageren. Ik moet er eens over nadenken.

Citaat:
Get over je obsessie voor Turkije.
Dat zal niet snel gebeuren. Door ze aan het werk te zien, en mensen te ontmoeten die je als toerist nooit ontmoet, heb ik een grote waardering gekregen voor de nationale spirit van de Turken. Ik denk dat we ze nodig hebben, en hoop dat ze binnen afzienbare tijd de EU komen versterken.

Citaat:
Omdat ze daar personen van hun vrijheid beroven, wil dat zeggen dat het hier ook moet gebeuren?
De laïcisering van de Turkse staat was een succes en het land is er niet minder islamitisch door geworden. Turkije bewijst dat het helemaal niet nodig is om een HD te dragen om een moslim te zijn.

'k Zou trouwens wel eens willen horen wat de Turkse vrouwen daarover te zeggen hebben.
Oud 25 juni 2009, 21:40   #602
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Je pakt me wel erg persoonlijk hé?
Persoonlijk? In die draad gaf je nochthans je eigen situatie ook aan.

Citaat:
Ik ga daar niet even persoonlijk op antwoorden. Je kent me langs geen kanten en je weet dus niet over wie of wat je het hebt.
Heb ik dat beweerd? Ik reageer op zaken die ik observeer.

Citaat:
Maar één ding kan ik je garanderen: ik ga nooit achteruit in het leven.
Dus je bent nooit echt naar het midden verschoven? Dat dacht ik wel.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 21:43   #603
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Onzin. Zwijgen moet niemand, althans niet in een westers democratisch land. Ook in het KA Antwerpen zwijgen ze allerminst, en ze komen er breeduit mee in de kranten en op TV.
Er is nooit enige communicatie geweest naar de leerlingen toe. Van zwijgen is er dus wel degelijk sprake.

Ik wacht tot het verbod er komt in de universiteiten en hoge scholen.
Oud 25 juni 2009, 21:44   #604
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Turkije bewijst dat het helemaal niet nodig is om een HD te dragen om een moslim te zijn.

'k Zou trouwens wel eens willen horen wat de Turkse vrouwen daarover te zeggen hebben.
Juist ja. Zij gaan wel bepalen of je al dan niet een hoofdoek moet dragen. Het is een vrijheid die wordt weggenomen.
Oud 25 juni 2009, 21:45   #605
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het toelaten is ook personen van hun vrijheid beroven, wat doe je met die?
Zijn daar bewijzen voor?
Oud 25 juni 2009, 21:47   #606
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is nooit enige communicatie geweest naar de leerlingen toe. Van zwijgen is er dus wel degelijk sprake.
Sinds wanneer zou de school erover moeten communiceren met haar leerlingen vooraleer ze het in het schoolregelement mag plaatsen? Bij mijn weten communiceert geen enkele school daarover met haar leerlingen. Zou ook maar gek zijn.

Laatst gewijzigd door Savatage : 25 juni 2009 om 21:50.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 21:48   #607
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus je bent nooit echt naar het midden verschoven?
Het midden is vooruitgang. De marges, waarachter ook jij je in vele postings verschuillt, zijn achteruitgang. Je weet dat, maar speelt hier de onnozele.

Citaat:
Dat dacht ik wel.
Ik denk niet dat het jou uiteindelijk veel kan schelen. Je reacties druipen van de bitterheid en het zuur, en je doorbreekt dat maar zelden. Het meest hou je van de clichématige reacties die je hier �* volonté kan lezen. Al wat daar bovenuit komt reduceer je middels spitse taal weer tot de zo veilige clichés.

Soit, rien �* faire. Het leven gaat voort.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 25 juni 2009 om 21:52.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 21:51   #608
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Sinds wanneer zou de school erover moeten communiceren met haar leerlingen vooraleer ze het in het schoolregelement mag plaatsen. Bij mijn weten communiceert geen enkele school daarover met haar leerlingen. Zou ook maar gek zijn.
Dat de leerlingen het via de media te weten komen, is geen normaal functioneren van de school.

Als er in de school waarop ik zat, werd besloten dat een lange broek pas vanaf november in plaats van oktober mocht worden gedragen, dan werden wij ook niet op de hoogte gebracht door VRT. Dat werd ons via brief gemeld.

Moeilijk, he?

Laatst gewijzigd door anoniempje : 25 juni 2009 om 21:54.
Oud 25 juni 2009, 21:54   #609
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het midden is vooruitgang. De marges, waarachter ook jij je in vele postings verschuillt, zijn achteruitgang. Je weet dat, maar speelt hier de onnozele.
Ik dacht dat jij niet van persoonlijk hield?

Citaat:
Ik denk niet dat het jou uiteindelijk veel kan schelen. Je reacties druipen van de bitterheid en het zuur, en je doorbreekt dat maar zelden. Het meest hou je van de clichématige reacties die je hier �* volonté kan lezen. Al wat daar bovenuit komt reduceer je weer tot de zo veilige clichés.
Idem.

Jouw wereldje is doorprikt. E Gidius, die zich profileert als iemand die de hand reikt naar de 'andere kant', is eigenlijk iemand die de Westerse waarden (whatever that is) wil opleggen aan iedereen. Hij spreekt van fundamentalisme als personen het beroven van hun vrijheid in vraag stellen. Hij begrijpt niet dat mensen dit niet zomaar accepteren.

Jij hebt nog een lange weg voor de boeg, als je de lijn naar het midden toe wil bereiken.
Oud 25 juni 2009, 21:57   #610
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat de leerlingen het via de media te weten komen, is geen normaal functioneren van de school.
Daar is niets abnormaals aan.

Citaat:
Als er in de school waarop ik zat, werd besloten dat een lange broek pas vanaf november in plaats van oktober mocht worden gedragen, dan werden wij ook niet op de hoogte gebracht door VRT. Dat werd ons via brief gemeld.
Dat moet jouw school weten, ze is er alleszins niet toe verplicht om haar leerlingen daarover te informeren of om erover te communiceren.

Citaat:
Moeilijk, he?
Sinds wanneer is een school verplicht om naar haar leerlingen te communiceren over het schoolregelement?
Oud 25 juni 2009, 21:57   #611
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij hebt nog een lange weg voor de boeg, als je de lijn naar het midden toe wil bereiken.
Ik zou het niet beter kunnen zeggen. Gelukkig krijg ik daar nogal wat hulp bij.

En jij, m'n beste, hoeveel weg heb jij nog voor de boeg?

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 25 juni 2009 om 22:00.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 22:08   #612
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, want die vrouwen met een hoofddoek, die maken hun buurt ouderwets en zonder succes.
Blij te horen dat de buurten waar vrouwen met hoofddoekken wonen zo welvarend zijn.
Dan kan men eindelijk de bijzondere inspanningen om achtergestelde buurten te helpen wat inperken.
De Vlaamse begroting zal u dankbaar zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 22:14   #613
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Dat is hetgene wat ze aankaarten. Net als de directie ga jij opnieuw voor hen gaan denken. Zij zijn blind gelovig omdat jij het zegt? Alsof ze dat niet zelf kunnen. Verder spijt het me dat je aan auditieve hallucinaties lijdt.
Ik heb mijn twijfels bij iedereen die sterk gelovig is, was gewoon een bedenking en niet over de inhoud van de discussie.

Citaat:
Auditieve hallucinaties.
Oh, dus op 2:14 haalt ze de vrijheid van godsdienst niet aan? En op 2:58 noemen ze de beperkingen niet op?

Citaat:
Het gaat niet om dat schoolreglement. Het gaat om personen zoals jij, die ervan uitgaan dat die dames niet voor zichzelf kunnen denken.
Ik vertel dat ze ontkennen dat niemand iets voer hen te zeggen heeft, ik toon aan dat dit wel zo is.

Citaat:
Jammer dat je ook begripsstoornissen hebt. Voor hen is de hoofddoek een deel van de integratie. Opvallend is de bemoeizucht van vele Vlamingen, kan het je echt wat schelen wat die dames op het hoofd dragen?
Sorry, ik dacht dat moslims dezelfde capaciteiten hadden als andere imigranten, daar zie ik immers geen 2-4de of verder generaties met lappen stof op hun hoofd. En natuurlijk kunnen religieuze symbolen me wat schelen vermits ik voor een religieuze neutrale staat ben. Ik vind de nood tot uiterlijk vertoon van het geloof zinloos, religie moet men tonen door de daden, niet het uniform.

Citaat:
Je moet eens voor de lol online solliciteren met een naam als Yousef of Mohamed, en dan met een naam als Jan of Wim. Zal je zelf het verschil wel zien.
Valt onder racisme of bekrompenheid, zoals ik aanhaalde. Verandert niets aan het feit dat door de onhoudbare drang om een hoofddoek te dragen ze weigerente werken op plaatsen waar religieuze symbolen verboden zijn of plaatsen waar hoofddeksels verboden zijn.

Citaat:
Onrechtstreeks wel.
Ik ben waarschijnlijk in het negenste knoopgat ook verantwoordelijk voor de kogel die een Israëlische soldaat afschiet zeker? Hun keuzes worden vooral bepaald door de opvoeding, ze krijgen hier veel kansen om hun achterstand in te halen.

Citaat:
Haha. Dat is het punt dat ze maakten. Het werd bekend gemaakt via de media, ze hadden het lef niet het de leerlingen zelf te vertellen.
Ze stellen de leerlingen voor een gedongen feit. Misschien iets minder relevant maar waar staat juist wie nu contact opgenomen heeft met de media?

Citaat:
Wel opmerkelijk hoe personen een gesprek op verschillende manieren interpreteren.
Is altijd zo. Wat heb je trouwens te zeggen over het feit dat ze moslimas zonder hoofddoek infereur vinden? Of welke conclusie moet ik trekken uit het feit dat hun hoofddoek MOET, dat het een almachtig aspect van hun religie is en dat deze goede moslimas niet buitenshuis kunnen zonder een hoofddoek? Want immers als met en zonder hoofddoek evenwaardig is is er geen probleem als ze deze niet mogen dragen.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 22:14   #614
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Daar is niets abnormaals aan.

Dat moet jouw school weten, ze is er alleszins niet toe verplicht om haar leerlingen daarover te informeren of om erover te communiceren.

Sinds wanneer is een school verplicht om naar haar leerlingen te communiceren over het schoolregelement?
Sinds het feit dat een school normaalgezien bekommerd is om haar leerlingen. Sinds het feit dat de leerlingen dat schoolreglement moeten naleven.
Sinds het feit dat niet elke wijziging op het avondjournaal komt, dus er toch wel enige manier van communicatie moet zijn om de leerlingen op de hoogte te houden.

Ik ben verrast door jouw reactie.
Oud 25 juni 2009, 22:14   #615
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik zou het niet beter kunnen zeggen. Gelukkig krijg ik daar nogal wat hulp bij.

En jij, m'n beste, hoeveel weg heb jij nog voor de boeg?
Ik beweeg niet naar een midden toe. Daar geloof ik namelijk niet in.
Oud 25 juni 2009, 22:15   #616
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Blij te horen dat de buurten waar vrouwen met hoofddoekken wonen zo welvarend zijn.
Dan kan men eindelijk de bijzondere inspanningen om achtergestelde buurten te helpen wat inperken.
De Vlaamse begroting zal u dankbaar zijn.
Het zijn die hoofddoeken die de buurt achtergesteld maken.

Plotseling gaat het niet meer om zomaar een kledingstuk? Weet wat je wil.

Laatst gewijzigd door anoniempje : 25 juni 2009 om 22:15.
Oud 25 juni 2009, 22:20   #617
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik beweeg niet naar een midden toe. Daar geloof ik namelijk niet in.
Precies. Jij staat voor het wantrouwen en de confrontatie.

Dat is duidelijk te merken aan je berichten, en het is goed dat het hier zwart op wit staat.

Ik prijs me gelukkig dat er vele moslims zijn die daar wel in geloven, het realiseren in hun leven en me daar laten van mee profiteren.

Ik wens je het beste!
Oud 25 juni 2009, 22:23   #618
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik heb mijn twijfels bij iedereen die sterk gelovig is, was gewoon een bedenking en niet over de inhoud van de discussie.
Ok.

Citaat:
Oh, dus op 2:14 haalt ze de vrijheid van godsdienst niet aan? En op 2:58 noemen ze de beperkingen niet op?
Zal de link zo dadelijk opnieuw openen.

Citaat:
Ik vertel dat ze ontkennen dat niemand iets voer hen te zeggen heeft, ik toon aan dat dit wel zo is.
Hoe toon je dat aan?

Citaat:
Sorry, ik dacht dat moslims dezelfde capaciteiten hadden als andere imigranten, daar zie ik immers geen 2-4de of verder generaties met lappen stof op hun hoofd. En natuurlijk kunnen religieuze symbolen me wat schelen vermits ik voor een religieuze neutrale staat ben. Ik vind de nood tot uiterlijk vertoon van het geloof zinloos, religie moet men tonen door de daden, niet het uniform.
Maar bij die 2-4de generatie immigranten zie je wel dat ze bijvoorbeeld de Vlaamse eetcultuur niet hebben overgenomen. Stoort dat je ook? Wat voor jou een lap stof op je hoofd is, heeft voor anderen een belangrijke betekenis. Idem voor bijvoorbeeld afstuderen in toga en hoedje.

Citaat:
Valt onder racisme of bekrompenheid, zoals ik aanhaalde. Verandert niets aan het feit dat door de onhoudbare drang om een hoofddoek te dragen ze weigerente werken op plaatsen waar religieuze symbolen verboden zijn of plaatsen waar hoofddeksels verboden zijn.
Dan zoeken ze verder, en vinden ze wel plaatsen waar mensen iets verder kijken dan de kledij van de sollicitante. Die plaatsen bestaan ook in Vlaanderen, weet je.

Citaat:
Ik ben waarschijnlijk in het negenste knoopgat ook verantwoordelijk voor de kogel die een Israëlische soldaat afschiet zeker? Hun keuzes worden vooral bepaald door de opvoeding, ze krijgen hier veel kansen om hun achterstand in te halen.
Vreemd dat je het verband niet ziet tussen een directie die op een nogal authoritaire manier een bepaalde regel verandert (zonder het aan de betreffende leerlingen te vermelden overigens), en de reactie van die leerlingen.

Citaat:
Ze stellen de leerlingen voor een gedongen feit. Misschien iets minder relevant maar waar staat juist wie nu contact opgenomen heeft met de media?
In één van de links die Uh-Huh verschaft heeft, staat duidelijk dat de leerlingen het via de media hebben gehoord.

Citaat:
Is altijd zo. Wat heb je trouwens te zeggen over het feit dat ze moslimas zonder hoofddoek infereur vinden?
Dat vinden ze niet. Jij wil dat ze dat vinden, om jouw geweten wat te sussen.

Citaat:
Of welke conclusie moet ik trekken uit het feit dat hun hoofddoek MOET, dat het een almachtig aspect van hun religie is en dat deze goede moslimas niet buitenshuis kunnen zonder een hoofddoek?
Het gaat hem niet om moeten. Het gaat over de manier waarop, over het feit dat ze zomaar worden beschouwd als schaapjes die niet voor zichzelf kunnen denken.
Oud 25 juni 2009, 22:26   #619
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Precies. Jij staat voor het wantrouwen en de confrontatie.
Neen. Ik sta voor het beste uit beide kanten, wat niet noodzakelijk het midden is. Diegenen die in het midden staan, jouw midden, zijn besluiteloos.

Citaat:
Dat is duidelijk te merken aan je berichten, en het is goed dat het hier zwart op wit staat.
How exciting, mijn berichten worden geanalyseerd. Ben je psychiater van opleiding?

Citaat:
Ik prijs me gelukkig dat er vele moslims zijn die daar wel in geloven, het realiseren in hun leven en me daar laten van mee profiteren.
Hah. Ofwel geloof je erin, ofwel sta je de werking van de maatschappij in de weg? Vakjes, vakjes, vakjes.

Citaat:
Ik wens je het beste!
Verwacht je nu dat ik iets zeg als: ik hoop dat jij wordt opgeblazen door een terrorist? Ik geloof namelijk niet in dat midden, remember? Laat maar weten.
Tot dan: ik wens jou ook het beste.
Oud 25 juni 2009, 22:26   #620
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds het feit dat een school normaalgezien bekommerd is om haar leerlingen.
En daarom moet ze elke prul naar buiten toe communiceren? Get real. Een schoolregelement wordt door een school geschreven en de leerlingen dienen ermee akkoord te zijn, anders moeten ze maar een andere school zoeken. Zo is het altijd al geweest hier in België en elders.

Citaat:
Sinds het feit dat de leerlingen dat schoolreglement moeten naleven.
Ze kunnen het schoolregelement op hun gemak nalezen zodra ze zich willen inschrijven voor een school. Indien ze er niet mee akkoord zijn moeten ze het niet ondertekenen.

Citaat:
Sinds het feit dat niet elke wijziging op het avondjournaal komt, dus er toch wel enige manier van communicatie moet zijn om de leerlingen op de hoogte te houden.
Ik denk niet dat de school in kwestie daar zelf van op de hoogte was.

Citaat:
Ik ben verrast door jouw reactie.
Ik heb de indruk dat jij één van de weinigen hier bent die het raar vindt dat de school er niet eerst met haar leerlingen over heeft gecommuniceerd.

Laatst gewijzigd door Savatage : 25 juni 2009 om 22:27.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be