![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allee wat een zever, al in de negentiende eeuw waren er 'vlaamse meetings'... in Antwerpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Liever blijft u een wig drijven tussen de Nederlanders in Noord en Zuid met dit soort vreemde opmerkingen die als "bewijs" moeten doorgaan. Echte argumenten graag, system! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
Europees Commissaris
|
![]() System staat erom bekend dat hij met twee maten meet en dat hij vaak hetzelfde verhaal vertelt zonder met nieuwe argumenten te komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
Staatssecretaris
|
![]() Het gaat niet over feitelijkheden. Maar over een gevoel van verbondenheid. Dit bestaat al veel langer in Vlaanderen en ik weet zelf niet zeker of het ooit voor België heeft bestaan. (op een paar periodes na uiteraard)
![]() |
#427 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat is natuurlijk niet verwonderlijk. Men hoeft geen Van Miert te zijn, noch drie jaar nodig te hebben, om de fundamentele verschillen tussen ons en de Nederlanders vrij snel te beseffen. Laatst gewijzigd door system : 26 juni 2009 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans zien 'heel wat' nederlanders het ook als een annexatie. Sommigen op dit forum zeggen het letterlijk. Nederlanders hebben welliswaar een verkoopstalent, dus het wordt dikwijls wat mooier gezegd. Maar hoeveel % van de Nederlanders is bereid hun koninghuis te laten varen voor een samengaan met Vlaanderen...zeer weinig. Daaraan zie je dat ze eerder denken aan een annexatie. Zelfs de kleur van hun voetbalploeg zouden ze er niet voor willen veranderen vermoed ik, al is dat maar iets symbolisch.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 juni 2009 om 19:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je kan het ook omdraaien. Als het overduidelijk zoveel betekent voor de Nederlanders, waarom zouden de Vlamingen dan vragen om dat op te geven? Laatst gewijzigd door Spinoza : 26 juni 2009 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en liever de oranje-nassau's dan den frankofone Bert Bibber. Laatst gewijzigd door Shadowke : 26 juni 2009 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
|
![]() neen. Niet liever. We moeten het éne circus niet omwisselen voor het andere. Een eventuele hereniging kan enkel in een republikeins kader, anders kunnen ze er naar fluiten.
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 26 juni 2009 om 19:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
|
![]() Citaat:
ik denk wel dat er een meerderheid is voor een koningshuis. maar kom: laat een referendum erover beslissen in NL en VL of het nieuwe land een republiek of een koninkrijk wordt zodat je uit je leiden wordt verlost. Laatst gewijzigd door Shadowke : 26 juni 2009 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ik bij oranje/geel het gevoel van een gezamelijk project zou krijgen. Dat is ook symbolisch. vlaanderen kan niet gezien worden als een extra lap grond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
|
![]() oranje en geel zijn te combineren in voetbaltruitjes hé
maar het moet wel op iets trekken. mss het wit van de truitjes veranderen in geel ![]() en bij uitwedstrijden de kleuren omdraaien ![]() Laatst gewijzigd door Shadowke : 26 juni 2009 om 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk ik ook. De vlag dat zal ook wel te bekijken zijn. Dat de vlamingen echter blij zullen zijn met 'koninginnedag' te vieren zou me verwonderen. Als het geen project tussen gelijken kan zijn heb ik het liever niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Minister-President
|
![]() Als Vlaanderen meer privileges krijgt dan de andere provincies, dan is het juist geen project van gelijken. Vergeet niet hoe het allemaal begon met de Unie van Utrecht. Ik ben tegen een samengaan van Nederland en Vlaanderen. Maar als je dit project enige kans van slagen wilt geven, dan kan Vlaanderen alleen toetreden als 1 van de dan 13 provincies. In een gelijkwaardig staatsverband kan het niet zo zijn dat de ene provincie meer rechten heeft dan de ander.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
|
![]() Citaat:
trouwens qua vlag -> zie mijn avatar: is de prinsenvlag dat de verenigde provinciën voorstelt (vlaanderen en nederland samen). ook qua naam is er ook al over nagedacht: De Nederlanden. klik maar op linkje in handtekening. het is wel nog niet volledig af. Laatst gewijzigd door Shadowke : 26 juni 2009 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
Europees Commissaris
|
![]() 4,5 Vlaamse provincies in dat geval.