![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Europees Commissaris
|
![]() Muziek wel, popcharts niet. Wat men in school onderwijst van muziek zet popmuziek te kakken.
Dat mag met religie ook hoor, een vak waarin ze aantonen dat om gelovig te zijn je niet al te slim mag zijn. Lijkt me zelfs een erg nuttig vak.
![]() |
#82 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar mij lijkt het even normaal dat de directie van een school, na al dat geluister, uiteindelijk onafhankelijk bepaald, wat er in het schoolreglement komt en wat niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat oudercomité diende om voorstellen te formuleren, maar de uiteindelijke beslissing lag bij de directie. In realiteit was het oudercomité een soort van zelfhulpgroepje waar amper reactie op kwam vanwegen de directeur die wel alle voorstellen "in ontvangst nam" "ter bestudering"... en daar eindigde dan wel het hele circus. Ik geloof dat ik zelfs ooit een nieuw voorstel van het schoolreglement heb opgesteld indertijd... maar niet lang genoeg kon blijven om het eventueel nog in voege te zien treden. Een hoofddoekenverbod zat er niet in: het was een uniformschool ZONDER hoofddoek. Kortom: het oudercomité dient vooral voor de organizatie en hulpverlening bij het jaarlijkse schoolfeest. Daar konden ze een heel jaar vrij over debatteren. Andere normale opmerkingen over de schoolse activiteiten werden gewoon "in overweging" genomen..
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 26 juni 2009 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Daar heb je 't weer. Zoals Benno Barnard al zei: links Vlaanderen kan debatten over bepaalde onderwerpen nog niet aan. Al wie het niet eens is met hen is fascist, nazist, extreem-rechts. Och God.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja natuurlijk uiteindelijk bepaald de school dat, maar jij deed alsof dat het ongehoord was dat die leerlingen hun gedacht durfde zeggen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() oh als het hier echt zo onleefbaar wordt, moeten ze maar hun conclusies trekken. als wij bestempeld gaan worden als onverdraagzaam omdat wij opkomen voor de rechten van hun vrouwen dan kunnen ze daar nog heel lang over discuteren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zaten we eens lekker te gniffelen toen de directuer zijn beklag deed over de brandveiligheid die eiste dat er van die etaplampjes moesten hangen, en het archief van de zolder naar de kelder moest verhuisd worden. Was dat erg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had dus een prachtige blauwdruk die mits een aantal specifieke aanpassingen zo konden worden overgenomen om gebruikt te worden als evacuatie oefening op school (die dan minstens trimestrieel moest geoefend worden). NIKS heb ik er nog van gehoord. Werd "in overweging" genomen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Best grappig wel.... da's dan zoiets als we verbieden het kruishangertje hier en dat zou dan uiteindelijk kunnen leiden tot het openstellen van het priesterschap voor vrouwen in de rkk ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Correctie zomer-weer. Maar daarvoor hoeft de snering niet en het pissen buiten de pot.
En al gaat bijna iedereen niet naar school in de zomer, er zijn er wel die reeds voor het komende jaar hun lessen voorbereiden. Zeker als ze naar de Unief gaan. Dus... Citaat:
Want dan zouden we geen correctie mogen doorvoeren, en alles zo maar laten gedijen, dan zouden we vrouwenbesneidenis wegens religieuze overtuiging ook moeten toelaten. Als men zich niet kan vinden in een Westerse manier van leven, moet men de kinderen maar naar een puur moslim land naar school laten gaan. het protest houdt geen steek, want nogmaals, erotisch materiaal in onze cultuur talrijk aanwezig, zelfs op reklameborden op straat, is ook niet bepaald toegelaten volgens bepaalde opvattingen in de 'strikte' Islam beleving. Dus wat doet men dan daarmee. Citaat:
Citaat:
Belgiê heeft veel gemeen met veel zaken van zijn buurlanden. Citaat:
Ik vind het schijnheilig in die zin dat men komt wonen in een land, waar men weet dat er zaken totaal anders geregeld worden dan in de 'strikte' inslam cultuur. Waar in ons land, vrouwen inderdaad hun mooie vormen mogen tonen. Zo zijn ze ook geschapen door God, om de man tot liefde te bewegen. De vrouw is geschapen door God, niet door het duivelse. het moet maar eens gedaan zijn met de vrouw te verdrukken. En als men dan de 'strikte' islam cultuur komt opdringen op onze gemeenschap is dat een inbreuk tegen onze waarden, normen en cultuur. Op dat moment voert men een religeuze strijd. Dit doormiddel van kledijdracht, door symbolen. En dan vind ik persoonlijk dat deze mensen moeten kiezen of delen. Ofwel aanvaarden ze onze normen, vrijheden of inderdaad gaan ze naar landen waar ze hun geloofsbeleidenis kunnen beleven naar die normen die ze aanvaarden. Maar ons moeten ze wel gerust laten, alsook die Moslims die een bredere kijk hebben op het beleven van de Islam. Probeer maar eens je kinderen naar school te laten gaan met hakenkruisen, de kledij van de Clu CLux Clan of andere aanstootgevende wijzen. Dat kan niet. Dus moet er een gezond evenwicht zijn tussen redelijkheden. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door JurgenD : 28 juni 2009 om 19:04. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het gaat hier over realiteitszin en strategie. Het probleem is niet dat er moslima's zijn die een stuk stof rond hun hoofd wikkelen, het probleem is de botsing tussen twee verschillende culturen. De autochtonen hebben een probleem met de way of life van de allochtonen die, in hun ogen, gesymboliseerd wordt door de hoofddoek. Men denkt dat een verbod de eerste logische stap is naar het verwijderen van die way of life uit hun maatschappij. Ik zeg net dat dit contraproductief zal zijn, wat de realiteit ook aantoont. Citaat:
Ten eerste: er is niemand die een probleem heeft om de studenten en onderwijzers uit elkaar te houden in scholen waar er geen uniform is. Ten tweede: studenten gaan even vaak anderen uitsluiten als anders. Dan pesten ze je omdat je geen blauwe hemdje van scapa sports maar één van de zeeman draagt. Daar komt nog eens bij dat volgens mij die kinderen later nog meer "pestgedrag" zullen vertonen omdat ze nooit geconfronteerd zijn geweest met mensen die er anders uitzien en omdat ze geleerd hebben dat je een bepaalde dresscode moet volgen.
![]() |
![]() |
#94 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Neen, ik doe dat niet. Citaat:
Iets geleidelijk aan zodanig tot gewenning maken totdat men het aanvaardt als 'normaal'. Zo is het gekomen dat deze kledijdracht ontaard is, van een praktisch gebruik om zich te beschermen tegen de zon, tot een verder gebruik om gelijkheid binnen de vrouwen te bewerkstellingen, tot uiteindelijk de vrouwelijke vormen te verbergen, zodat ze geen aanstoot zouden geven aan de mannen. Dat zijn dus DRIE toepassingen van hetzelfde. Men heeft dus in die moslim landen ook maar laten gedijen. Net zozeer er tot op heden vrouwenbesnijdenissen zijn. Mannen besnijdenissen. Zonder dat het individu, het kind inspraak heeft. Waarbij het opgedrongen wordt en men het zelfs 'normaal' vindt in die culturen. Allemaal onder de vlag 'religie', zelfs 'vrijheid van expressie'. Hallo ? Kan dat kind kiezen besneden te worden ? Dus passiviteit, het laten gedijen is niet altijd een goede oplossing. Citaat:
![]() En ik raad de Directrice van die school aan, het dan ook zo te formuleren, als er verder onwilligheid is. Niet akkoord ? Wel dan gelijk voor allemaal, in school-uniform ! Op een Galabal moet je ook niet toekomen in Tiroler-kledij. Dresscode heeft soms zijn nut. Ik vind het een heel goed idee voor scholen om de dresscode terug in te voeren. Laatst gewijzigd door JurgenD : 28 juni 2009 om 19:29. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In een garage draag je een overall omdat je vuil werk verricht. Ik zie niet in waarom je aangepaste kledij nodig hebt om te studeren. Voor zover ik weet ga je niet beter studeren als je een uniform draagt.
![]() |
![]() |
#97 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Iedere communicatie is ondergevig aan storing, aan foutieve overdracht.
Dat te zien is een goed gegeven. Als we maar positief kunnen discusiëren, niet. Citaat:
We zijn hier niet in Iran waar de Imman en de Ayatolah de plak zwaaien. Als we dat allemaal toelaten, dan loopt hier binnenkort de Hitlerjeugd ook nog eens rond ! Citaat:
Over het nut en de onzin van het Uniform. Het grote voordeel is Uniformiteit. Gelijkheid nastrevende. Ook in zekere zin duidende op de taak, de plicht. Het zou me dan ook niet verwonderen dat studenten beter presteren, en meer bezig zijn met het schoolse gebeuren dan met de catwalk. Er kan wel wat meer gelijkheid en discipline in onze scholen. Ik vind dat men de laatste jaren wat te ver gaat in vrijheden op school. Laatst gewijzigd door JurgenD : 28 juni 2009 om 19:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Discipline kan alleen maar vanuit jezelf komen. Kinderen straffen omdat ze niet naar je absurde regeltjes luisteren zorgt er alleen maar voor dat die kinderen je gaan haten.
![]() |
![]() |
#100 |
Minister-President
|
![]() Als je scholen laat beslissen wat de studenten mogen aantrekken krijg je onnozele toestanden zoals verplichte lengtes voor rokjes.
Wat ironisch genoeg met dezelfde achterliggende idee gebeurt als het verplichten van hoofddoeken door imams.