Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2009, 08:25   #381
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En wie zouden dan die geprovoceerde mensen zijn? Er zijn grenzen.
Nee, die zijn er niet. We leven in een maatschappij die is gevormd door de Verlichting, en waar vrije meningsuiting één van de basisbegrippen is.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 08:26   #382
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dit forum brengt ook maar aan de oppervlakte wat leeft in de maatschappij. Op dat vlak heeft het een kostbare signaalfunctie. Zo leert men hier dat een liberale houding inzake "de godsdiensten" blijkbaar onverantwoord is.
Zegt de jongen die naar het midden is verschoven.

Verder brengt dit forum de gedachten van slechts een select deel van de maatschappij.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 09:07   #383
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het is wel off topic, maar ik heb een beetje een probleem bij de bepalingen "zij had een dochtertje".
Ik neem aan dat haar vrouw Marianne de biologische moeder is van het kind en Yasmine de adoptiefmoeder? Slechts één van beiden kan een eitje hebben afgestaan meen ik.

Blijkt dan verder nog dat Marianne ook "moeder" is van nog twee zonen uit een vorige relatie - die dan blijkbaar ook bij hun respectievelijke biologische moeder(s)? wonen.

Net zoals bij baby D. en andere ge- en verkochte baby's vind ik dat men de lijn hier toch wel aan het overschrijden is. Hou aub de term "vader" en "moeder" voor de biologische ouders, en noem het adoptief/stief/foster/co- whatever moeder of vader voor degenen die wèl mee met de opvoeding bezig zijn maar geen biologische ouder zijn.
Trouwens: het "met de opvoeding bezighouden" heeft daarom ook niet altijd langdurige of levenslangdurige ouder-kind relaties als gevolg. Zo zijn er voldoende partners in nieuw-samengestelde gezinnen die jarenlang mee voor de kinderen van de andere partner zorgen, maar als puntje bij paaltje komt toch gewoon geen of amper nog contact hebben als de relatie is afgesprongen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 juni 2009 om 09:08.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 09:20   #384
kameleon
Minister

Standaard

De laatste therapieën ter behandeling van depressie gaan zich meer en meer toeleggen op Mindfullness. Als je dieper gaat kijken moet je vaststellen dat dit niet meer is dan een vorm van spiritualiteit.

Mindfullness is je eigen zodanig ontspannen dat je je niet van streek laat brengen door wat dan ook. Ik heb hieromtrent een mooi voorbeeld gehoord op een nederlandse zender. Je bestelt bijvoorbeeld spaghetti in een restaurant en een uur later komt de ober eindelijk met je bord spaghetti af, maar dan blijkt het voor de persoon naast jou te zijn. Enorm frustrerend. Met mindfullness leer je dan je hier niet door streek van te laten brengen.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 09:21   #385
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het is wel off topic, maar ik heb een beetje een probleem bij de bepalingen "zij had een dochtertje".
Ik neem aan dat haar vrouw Marianne de biologische moeder is van het kind en Yasmine de adoptiefmoeder? Slechts één van beiden kan een eitje hebben afgestaan meen ik.
Ik ben het daar deels niet mee eens. Naast de bloedband is ouderschap (en zeker vaderschap) ook een daad: je "adopteert" - in de sociaal-emotionele zin - het kind als het jouwe. Eenmaal je dat gedaan hebt, kan je dat niet meer zomaar afzeggen en het kind achterlaten.
Oud 27 juni 2009, 09:21   #386
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Zegt de jongen die naar het midden is verschoven.
Dag meisje!
Oud 27 juni 2009, 09:24   #387
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, die zijn er niet. We leven in een maatschappij die is gevormd door de Verlichting, en waar vrije meningsuiting één van de basisbegrippen is.
Het gaat dan ook niet over het recht op vrije meningsuiting.

Laten we bovendien eens inbeelden dat ik hier mijn mening zou geven, er zouden rap flikken aan mijn deur staan.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 27 juni 2009 om 09:26.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 09:44   #388
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Godsdienstsbeleving of vrije meningsuiting: wat zal het zijn?
Oud 27 juni 2009, 09:48   #389
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ik ben het daar deels niet mee eens. Naast de bloedband is ouderschap (en zeker vaderschap) ook een daad: je "adopteert" - in de sociaal-emotionele zin - het kind als het jouwe. Eenmaal je dat gedaan hebt, kan je dat niet meer zomaar afzeggen en het kind achterlaten.
U heeft daar gelijk. Maar het stoort me wel dat in de media die Marianne niet wordt aangesproken op haar verantwoordelijkheid voor dat kind. Ze hebben beiden de verantwoordelijkheid, nietwaar? Maar nu klinkt het "ze laat een kind van 2 jaar achter". Maar ja... journalistiek...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 09:49   #390
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Godsdienst.

Uitvinding van mensen, gebaseerd op één of ander sprookjesboek dat duizenden jaren geleden door een paar verhaaltjesvertellers is geschreven. Aan de hand van dat sprookjesboek (Bijbel, Koran, Assepoester, Roodkapje,...) gaan mensen dan aan andere mensen zeggen hoe ze moeten leven, wat mag en wat niet mag... Ik heb oprecht medelijden met gelovige mensen. Dat ze in iets geloven dat niet bestaat vind ik niet erg, het wordt pas een probleem als ze hiermee andere mensen gaan be- of veroordelen. Want zij mogen dat natuurlijk, zij zij moreel superieur want zij leven zoals het Grote Sprookjesboek zegt te moeten leven.

Ondertussen lopen de kerken leeg en is er in Vlaanderen dit jaar welgeteld één priesterwijding.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 27 juni 2009 om 09:51.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 09:51   #391
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
U heeft daar gelijk. Maar het stoort me wel dat in de media die Marianne niet wordt aangesproken op haar verantwoordelijkheid voor dat kind. Ze hebben beiden de verantwoordelijkheid, nietwaar? Maar nu klinkt het "ze laat een kind van 2 jaar achter". Maar ja... journalistiek...
keskezjeteedie?

http://www.gva.be/nieuws/media-en-cu...uderschap.aspx

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 juni 2009, 09:53   #392
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
gegotnie-intfraansgonklappenee. Verder wel nota genomen van het artikel

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 27 juni 2009, 09:59   #393
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
maar je hebt niet het biologisch ijzersterke moederinstinct en moederband.
die band waardoor moeders hun leven zouden geven voor hun kinderen.

een stiefdochter/zoon is nog altijd iets anders. Hoe je het uitlegt maakt niet uit maar in essentie is het niet haar eigen kind wat afstand nemen mogelijk maakt.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 10:00   #394
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is mooi en het raakt.

Tegelijk is het troos-te-loos.

Niemand zou troosteloosheid mogen toelaten.

Yasmine had een kind van twee, én hopen vrienden (ik las De Morgen van gisteren).

Zo iemand zou niet mogen kunnen tot zelfmoord komen.

Ik weet verdomd goed dat iemand die echt in de onderwereld van zijn gevoelens verzeild geraakt, er niet over piekert om troost te gaan zoeken.

Toch breekt deze getuigenis van Thé Lau mijn hart:
Iedereen die iemand door zelfdoding verloren heeft, zal daar zo over denken, veronderstel ik. Had ik iets kunnen zeggen of doen om die persoon op andere gedachten te brengen? Had ik een verschil kunnen maken? Gelukkig zal dat in een aantal gevallen ook zo zijn, maar spijtig genoeg zal het in veel te veel gevallen gaan om iemand die elk gevoel voor perspectief en elke voeling met de realiteit compleet verloren heeft. Ik beschouw mezelf helemaal niet als een type om uit eigen beweging uit het leven te stappen, zelfs niet als iemand met neiging tot depressiviteit, maar ik zou niet durven zeggen wat ik zou doen onder invloed van totale wanhoop... Je zal me dan ook niet betrappen op oordelen als "moedig", dan wel "egoïstisch" met betrekking tot zelfdoding. Ik vind het alleen maar triest. Door en door triest dat iemand zo diep zit dat hij of zij niet meer kan zien dat het leven nog zoveel mooie dingen te bieden heeft...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 10:05   #395
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Iedereen die iemand door zelfdoding verloren heeft, zal daar zo over denken, veronderstel ik. Had ik iets kunnen zeggen of doen om die persoon op andere gedachten te brengen? Had ik een verschil kunnen maken? Gelukkig zal dat in een aantal gevallen ook zo zijn, maar spijtig genoeg zal het in veel te veel gevallen gaan om iemand die elk gevoel voor perspectief en elke voeling met de realiteit compleet verloren heeft. Ik beschouw mezelf helemaal niet als een type om uit eigen beweging uit het leven te stappen, zelfs niet als iemand met neiging tot depressiviteit, maar ik zou niet durven zeggen wat ik zou doen onder invloed van totale wanhoop... Je zal me dan ook niet betrappen op oordelen als "moedig", dan wel "egoïstisch" met betrekking tot zelfdoding. Ik vind het alleen maar triest. Door en door triest dat iemand zo diep zit dat hij of zij niet meer kan zien dat het leven nog zoveel mooie dingen te bieden heeft...
Raf, het wordt angstaanjagend want ik ben het weer met je eens. Alleen wil ik die term moedig plaatsen tegenover de term laf. En dan zeg ik eerder moedig. Want vele mensen kunnen het gewoonweg niet. Ze zijn bang. Geen bezwaar daar tegen en gelukkig maar. Maar die termen zijn niet toepasselijk op zelfmoord... het is niet laf of moedig. Het is wanhoop.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 27 juni 2009, 10:17   #396
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan nog iets over die veelgeroemde "voorbeeldfunctie voor jonge holebi's".

Als het waar is dat Yasmine zo'n efficiënt voorbeeld was voor jonge holebi's die worstelen met hun identiteit en met de maatschappij, dan is haar zelfmoord toch wel een zware slag voor die jongeren.
Zeker en vast! Yasmine maakte nooit een geheim van haar homoseksualiteit, maar ze liep er ook niet mee te koop. Ze ging daar heel gewoon mee om, zoals het ook hoort.

Anderzijds is het natuurlijk ook zo dat ze geen zelfmoord pleegde omwille van haar geaardheid (iets waarop holebi-jongeren een verhoogd risico lopen), maar omwille van een stukgelopen relatie met haar partner.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 27 juni 2009, 10:22   #397
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hou aub de term "vader" en "moeder" voor de biologische ouders, en noem het adoptief/stief/foster/co- whatever moeder of vader voor degenen die wèl mee met de opvoeding bezig zijn maar geen biologische ouder zijn.
Vind je? Ik zou net pleiten voor het tegenovergestelde. Degenen waar het kind bij opgroeit zijn "vader"(s) en/of "moeder"(s). Maar om je ter wille te zijn (zo ben ik nou eenmaal) ben ik bereid om een toegeving te doen. Laten we de biologische ouders respectievelijk de "eitjesleverancier" en de "zaadjesleverancier" noemen. Dat houdt de zaken lekker overzichtelijk, vind je ook niet?

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 27 juni 2009 om 10:31.
Oud 27 juni 2009, 10:30   #398
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raf, het wordt angstaanjagend want ik ben het weer met je eens.
Daar mogen we geen gewoonte van maken hoor! Ik heb hier een reputatie hoog te houden!

Citaat:
Alleen wil ik die term moedig plaatsen tegenover de term laf. En dan zeg ik eerder moedig. Want vele mensen kunnen het gewoonweg niet. Ze zijn bang. Geen bezwaar daar tegen en gelukkig maar. Maar die termen zijn niet toepasselijk op zelfmoord... het is niet laf of moedig. Het is wanhoop.
Precies.

Citaat:
Oud 27 juni 2009, 10:48   #399
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vind je?
yep,
Waar circe het over heeft zijn evolutionaire principes
Een biologische moeder zal in principe door een muur gaan voor haar kinderen. op het irrationele af als het moet. voor haar kind zal een moeder toch doorgaan en doorzetten. moest Yasmine die kleine gebaard hebben dan zou die biologische moederband wel gespeeld hebben en de kans op een zelfmoord aanzienlijk verkleind hebben. dan had je nu wel kunnen spreken over "haar kind in de steek laten".

Laatst gewijzigd door 1207 : 27 juni 2009 om 10:49.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 10:57   #400
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vind je? Ik zou net pleiten voor het tegenovergestelde. Degenen waar het kind bij opgroeit zijn "vader"(s) en/of "moeder"(s). Maar om je ter wille te zijn (zo ben ik nou eenmaal) ben ik bereid om een toegeving te doen. Laten we de biologische ouders respectievelijk de "eitjesleverancier" en de "zaadjesleverancier" noemen. Dat houdt de zaken lekker overzichtelijk, vind je ook niet?
je kan dan wel je best doen, het cynisme druipt er weeral af.

ik zou pleiten voor adoptief moeder/vader

Ook voor de kinderen is het noodzakelijk om te weten van wie ze effektief afstammen (hoe graag mensen zoals jij dit zouden willen negeren, zeker als het over homo-adoptie of lesbo-adoptie gaat) gezien de talloze adoptiekinderen die toch wel hun eigen roots zouden willen vinden.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be