![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Verder brengt dit forum de gedachten van slechts een select deel van de maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is wel off topic, maar ik heb een beetje een probleem bij de bepalingen "zij had een dochtertje".
Ik neem aan dat haar vrouw Marianne de biologische moeder is van het kind en Yasmine de adoptiefmoeder? Slechts één van beiden kan een eitje hebben afgestaan meen ik. Blijkt dan verder nog dat Marianne ook "moeder" is van nog twee zonen uit een vorige relatie - die dan blijkbaar ook bij hun respectievelijke biologische moeder(s)? wonen. Net zoals bij baby D. en andere ge- en verkochte baby's vind ik dat men de lijn hier toch wel aan het overschrijden is. Hou aub de term "vader" en "moeder" voor de biologische ouders, en noem het adoptief/stief/foster/co- whatever moeder of vader voor degenen die wèl mee met de opvoeding bezig zijn maar geen biologische ouder zijn. Trouwens: het "met de opvoeding bezighouden" heeft daarom ook niet altijd langdurige of levenslangdurige ouder-kind relaties als gevolg. Zo zijn er voldoende partners in nieuw-samengestelde gezinnen die jarenlang mee voor de kinderen van de andere partner zorgen, maar als puntje bij paaltje komt toch gewoon geen of amper nog contact hebben als de relatie is afgesprongen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 27 juni 2009 om 09:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Minister
|
![]() De laatste therapieën ter behandeling van depressie gaan zich meer en meer toeleggen op Mindfullness. Als je dieper gaat kijken moet je vaststellen dat dit niet meer is dan een vorm van spiritualiteit.
Mindfullness is je eigen zodanig ontspannen dat je je niet van streek laat brengen door wat dan ook. Ik heb hieromtrent een mooi voorbeeld gehoord op een nederlandse zender. Je bestelt bijvoorbeeld spaghetti in een restaurant en een uur later komt de ober eindelijk met je bord spaghetti af, maar dan blijkt het voor de persoon naast jou te zijn. Enorm frustrerend. Met mindfullness leer je dan je hier niet door streek van te laten brengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#386 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dag meisje!
![]()
![]() |
#387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laten we bovendien eens inbeelden dat ik hier mijn mening zou geven, er zouden rap flikken aan mijn deur staan.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 27 juni 2009 om 09:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Godsdienstsbeleving of vrije meningsuiting: wat zal het zijn?
![]() |
#389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() Godsdienst. Uitvinding van mensen, gebaseerd op één of ander sprookjesboek dat duizenden jaren geleden door een paar verhaaltjesvertellers is geschreven. Aan de hand van dat sprookjesboek (Bijbel, Koran, Assepoester, Roodkapje,...) gaan mensen dan aan andere mensen zeggen hoe ze moeten leven, wat mag en wat niet mag... Ik heb oprecht medelijden met gelovige mensen. Dat ze in iets geloven dat niet bestaat vind ik niet erg, het wordt pas een probleem als ze hiermee andere mensen gaan be- of veroordelen. Want zij mogen dat natuurlijk, zij zij moreel superieur want zij leven zoals het Grote Sprookjesboek zegt te moeten leven. Ondertussen lopen de kerken leeg en is er in Vlaanderen dit jaar welgeteld één priesterwijding. Laatst gewijzigd door Zeno! : 27 juni 2009 om 09:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.gva.be/nieuws/media-en-cu...uderschap.aspx
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
die band waardoor moeders hun leven zouden geven voor hun kinderen. een stiefdochter/zoon is nog altijd iets anders. Hoe je het uitlegt maakt niet uit maar in essentie is het niet haar eigen kind wat afstand nemen mogelijk maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds is het natuurlijk ook zo dat ze geen zelfmoord pleegde omwille van haar geaardheid (iets waarop holebi-jongeren een verhoogd risico lopen), maar omwille van een stukgelopen relatie met haar partner.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind je? Ik zou net pleiten voor het tegenovergestelde. Degenen waar het kind bij opgroeit zijn "vader"(s) en/of "moeder"(s). Maar om je ter wille te zijn (zo ben ik nou eenmaal) ben ik bereid om een toegeving te doen. Laten we de biologische ouders respectievelijk de "eitjesleverancier" en de "zaadjesleverancier" noemen. Dat houdt de zaken lekker overzichtelijk, vind je ook niet?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 27 juni 2009 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() yep,
Waar circe het over heeft zijn evolutionaire principes Een biologische moeder zal in principe door een muur gaan voor haar kinderen. op het irrationele af als het moet. voor haar kind zal een moeder toch doorgaan en doorzetten. moest Yasmine die kleine gebaard hebben dan zou die biologische moederband wel gespeeld hebben en de kans op een zelfmoord aanzienlijk verkleind hebben. dan had je nu wel kunnen spreken over "haar kind in de steek laten". Laatst gewijzigd door 1207 : 27 juni 2009 om 10:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zou pleiten voor adoptief moeder/vader Ook voor de kinderen is het noodzakelijk om te weten van wie ze effektief afstammen (hoe graag mensen zoals jij dit zouden willen negeren, zeker als het over homo-adoptie of lesbo-adoptie gaat) gezien de talloze adoptiekinderen die toch wel hun eigen roots zouden willen vinden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |