Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2009, 20:38   #821
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat kan ik me in Afrika voorstellen, omdat er nu een hogere graad van o.a criminaliteit is maar ik wil helemaal geen apartheid hier,omdat apartheid nog van een volkomen andere orde is dan vreedzaam naast mekaar leven. Volgens mij zijn ook veel moslims daar wel toe bereid en gezien de hoge vrijheid voor het individu kan dit ook.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 20:55   #822
timmuhh
Partijlid

timmuhh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat kan ik me in Afrika voorstellen, omdat er nu een hogere graad van o.a criminaliteit is maar ik wil helemaal geen apartheid hier,omdat apartheid nog van een volkomen andere orde is dan vreedzaam naast mekaar leven. Volgens mij zijn ook veel moslims daar wel toe bereid en gezien de hoge vrijheid voor het individu kan dit ook.
bedoel je nu dat we hier vreedzaam naast elkaar leven ?
Oud 25 juni 2009, 23:07   #823
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nee, zeker niet als je vergelijkt met de eerste generatie, daar waren minder confrontaties mee. En ook niet als je kijkt wat er gebeurt in aandachtswijken waar de groeiende spanning tussen verschillende groepen alleen maar toeneemt.
Maar dat wil daarom niet zeggen dat er geen moslims zijn waarmee je naast mekaar in vrede kunt leven,met vele Turkse en Oost Europese moslims lukt dit mogelijk wel.
Oud 26 juni 2009, 21:00   #824
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
ik vroeg u of u weet hebt van zo'n onderzoek en zo ja, geef de de link aub;
Eigenlijk reageerde jij op mijn antwoord aan Dimensie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit is niet "humo's enquete", dit onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van de Koning Boudewijnstichting, en daar kan je het onderzoek ook downloaden.
http://www.kbs-frb.be/publication.as...&LangType=2067

Voor je begint te lezen, wil ik je verwittigen
"Een van de vaststellingen van dit onderzoek is ongetwijfeld dat de Belgisch-Marokkaanse gemeenschap heel veel verschillende gezichten en kenmerken heeft."
Met deze insinuatie over het onderzoek :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
Waarvan wij nu even in onze enquete de gematigdsten uitlichten.
Ik heb niet de pretentie te denken dat ik een onderzoek kan vinden die jij zou aanvaarden, als het je vooroordelen weerlegt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 22:20   #825
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Artisjok, iedere "gemeenschap " is divers en heeft veel kanten. Dat zegt dus niets en blijkbaar verontrust het je niet dat meisjes en vrouwen opgezadeld worden met begrippen als familie eer wat hen volslagen monddood maakt en berooft van die rechten waardoor jij nu lekker achter je computer zit?
Wat verdedig jij hier nu eigenlijk en waarom kijk je niet eens verder dan je eeuwige strijd tegen al of niet vermeend "vooroordelen" of " veralgemenen".
Boven dien zie ik er geen Belgisch-Marokkaan van de straat tussen staan, amper opgeleid en werkloos, mogelijk spreken die onvoldoende Vlaams om in de Homu te staan?
Oud 27 juni 2009, 07:19   #826
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Artisjok, iedere "gemeenschap " is divers en heeft veel kanten. Dat zegt dus niets en blijkbaar verontrust het je niet dat meisjes en vrouwen opgezadeld worden met begrippen als familie eer wat hen volslagen monddood maakt en berooft van die rechten waardoor jij nu lekker achter je computer zit?
Wat verdedig jij hier nu eigenlijk en waarom kijk je niet eens verder dan je eeuwige strijd tegen al of niet vermeend "vooroordelen" of " veralgemenen".
Boven dien zie ik er geen Belgisch-Marokkaan van de straat tussen staan, amper opgeleid en werkloos, mogelijk spreken die onvoldoende Vlaams om in de Homu te staan?
Waaruit blijkt dat zoiets als "familie eer", "monddood maken" of "beroofd van rechten" mij niet verontrust?

Ik ben blij dat je beseft dat iedere "gemeenschap" divers is en vele kanten heeft.

Werkt de link niet naar het volledige onderzoek?
http://www.kbs-frb.be/publication.as...&LangType=2067
Want daarin komt de "Belgisch-Marokkaan" van de straat wel aan het woord.
Oud 27 juni 2009, 10:28   #827
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb dat onderzoek bekeken.
Enkele aandachtspunten

Kwalitatieve onderzoeken geven nooit een totaal beeld (400 ondervraagden op in 2001 een 210.924 belgisch Marokkanen in Blegie)
86.4 trouwt partner uit Marokko en slechts 8.5 met belgische partner30% heeft huis in Belgie en 60% een huis in Marokko

Dit cijfer is verwonderlijk omdat 20.1 minder dan 1000 euro inkomsten heeft, en 37.0 tussen 1000 en 1.500 zit, een vergelijkend onderzoek bij Vlamingen met dezelfde inkomsten en eigendommen hier en buitenland zou zeer verassend kunnen zijn.

Opvallen is ook het aantal huurder met eigendom in Marokko 40% !
Ook hier zou eens met Vlamingen vergeleken mogen worden.
45 geeft een versterkte geloofovertuiging aan, de meerderheid eerste generatie was analfabeet, trouwen met een niet moslim wordt afgekeurd, evenals seksuele vrijheden of homoseksualiteit.
De identiteitbeleving is vooral "moslim" en de toegang tot de arbeidsmarkt voor vrouwen wordt mede geblokkeerd door de patriarchale structuren.
In Vlaanderen verklaart slechts 21.1 goed Nederlands te spreken en te schrijven, Slechts 31.7 heeft een vast of tijdelijk arbeidscontract, 20.9 leeft van een uitkering en en de groep werklozen is 32% van de actieve bevolking;
Er wordt ook een uitzonderlijke gevoeligheid voor rascisme vermeldt en 83 % vindt dat je niet verplicht bent je aan te passen, Maar 52.1 is voor scheiding kerk en staat, en slechts 37. 4 ziet christendom en islam als gelijkwaardig.
Vrije meningsuiting bleek een hekel onderwerp en 16.7 zou een moord begaan voor familieeer.
Zet uw roze bril eens af en dan blijkt dat ook in uw veel geciteerd onderzoek precies staat waar de helft van dit forum zich zorgen over maakt, dat er ook positieve zaken zijn zal in niet ontkennen, alhoewel in nooit een Marokkaanse familie in de Chinees zie en nog minder in het Vlaams theater, maar dat wil ik nog afschuiven op " perceptie".

Deze studie geeft dus heel wat bezorgde forrummers gelijk, dus begrijp ik niet goed waarom u met deze "kwalitatieve" studie blijft zwaaien;
Focusgroepen worden door onderzoekers zelf samengesteld, erg "objectief" is dit al niet als het over een totaalbeeld moet gaan.
Oud 27 juni 2009, 15:13   #828
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb dat onderzoek bekeken.
Enkele aandachtspunten

Kwalitatieve onderzoeken geven nooit een totaal beeld (400 ondervraagden op in 2001 een 210.924 belgisch Marokkanen in Blegie)
86.4 trouwt partner uit Marokko en slechts 8.5 met belgische partner30% heeft huis in Belgie en 60% een huis in Marokko

Dit cijfer is verwonderlijk omdat 20.1 minder dan 1000 euro inkomsten heeft, en 37.0 tussen 1000 en 1.500 zit, een vergelijkend onderzoek bij Vlamingen met dezelfde inkomsten en eigendommen hier en buitenland zou zeer verassend kunnen zijn.

Opvallen is ook het aantal huurder met eigendom in Marokko 40% !
Ook hier zou eens met Vlamingen vergeleken mogen worden.
45 geeft een versterkte geloofovertuiging aan, de meerderheid eerste generatie was analfabeet, trouwen met een niet moslim wordt afgekeurd, evenals seksuele vrijheden of homoseksualiteit.
De identiteitbeleving is vooral "moslim" en de toegang tot de arbeidsmarkt voor vrouwen wordt mede geblokkeerd door de patriarchale structuren.
In Vlaanderen verklaart slechts 21.1 goed Nederlands te spreken en te schrijven, Slechts 31.7 heeft een vast of tijdelijk arbeidscontract, 20.9 leeft van een uitkering en en de groep werklozen is 32% van de actieve bevolking;
Er wordt ook een uitzonderlijke gevoeligheid voor rascisme vermeldt en 83 % vindt dat je niet verplicht bent je aan te passen, Maar 52.1 is voor scheiding kerk en staat, en slechts 37. 4 ziet christendom en islam als gelijkwaardig.
Vrije meningsuiting bleek een hekel onderwerp en 16.7 zou een moord begaan voor familieeer.
Zet uw roze bril eens af en dan blijkt dat ook in uw veel geciteerd onderzoek precies staat waar de helft van dit forum zich zorgen over maakt, dat er ook positieve zaken zijn zal in niet ontkennen, alhoewel in nooit een Marokkaanse familie in de Chinees zie en nog minder in het Vlaams theater, maar dat wil ik nog afschuiven op " perceptie".

Deze studie geeft dus heel wat bezorgde forrummers gelijk, dus begrijp ik niet goed waarom u met deze "kwalitatieve" studie blijft zwaaien;
Focusgroepen worden door onderzoekers zelf samengesteld, erg "objectief" is dit al niet als het over een totaalbeeld moet gaan.
Wat is het?
Krijg je van de studie gelijk en/of is de studie subjectief?
Moet men zijn roze bril afzetten of zitten er ook positieve zaken in?
Oud 27 juni 2009, 15:36   #829
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Enkele aandachtspunten

...

Focusgroepen
Je beheerst het welzijnswerkersjargon nog steeds voorbeeldig, Alice.
Oud 27 juni 2009, 16:20   #830
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Paranoiä is niet leuk, daar word je ongelukkig van en uiteindelijk ga je er kapot aan. We mogen er dus van uitgaan dat zelfs blanke Belgen die paranoïa niet voor hun plezier over zichzelf halen.
Dat is een non sequitur, beste Egidius. Ooit al van dieptepsychologie gehoord?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 17:21   #831
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat is het?
Krijg je van de studie gelijk en/of is de studie subjectief?
Moet men zijn roze bril afzetten of zitten er ook positieve zaken in?
De studie toont aan dat er reden is tot bezorgdheid die menige forummer hier uit, en uiteraard is een kwalitatieve studie niet alles zeggend over een grote groep. Helaas zijn exacte cijfers dit wel, er is een ondervertegenwoordiging in de actieve bevolking.
U moet uw roze bril afztten, daarom niet het hele forum.
Wat ik als positief zie is de toenemende bespreekbaarheid van beperkingen die mannen aan vrouwen opleggen.
Oud 27 juni 2009, 17:25   #832
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Je beheerst het welzijnswerkersjargon nog steeds voorbeeldig, Alice.
Heb nog met focusgroepen gewerkt, best leuk werk! En ja, gezien de vele verslagen en programma van aanpak, voortgangsrapporten, subsidieaanvragen enz.. ken ik het jargon, ook bij de KoningBoudewijnstichting, ik voerde ooit samen met een moskee een project uit het hun centjes.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be