![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
|
![]() Och er zijn ouders die hebben schrik als de kinderen naar school met de fiets willen rijden, want dat is te gevaarlijk...:
- ze worden dan naar school met de auto gebracht door pa of ma - of ze nemen dagdagelijks het openbaar vervoer - of beide. juist dan zijn er stoute autorijders die -de dan- zone 30 énkel rondom de school niet respecteren, en de andere snelheidsbeperkingen op weg naar de school ook niet... Is het dan vakantie dan mogen de kinderen overal met de fiets rijden, dat is niet zo erg... dan zijn er geen stoute autorijders. ![]() Krijgen ze dan hun eerste auto, is ook alles niet zo erg , dag of nacht... ze hebben tenslotte geleerd "veilig" auto te rijden.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army Bietan Jarrai |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.436
|
![]() Citaat:
Bekijk het nu eens zo: als hij in file staat naar brussel: zal hij erover wippen ? nee dus, feitelijk rijdt hij meestal toch maar de snelheid van de voorligger... dus waarover maakt u zich druk ??? Moet daarvoor echt die flitspalen staan op de autostrade zodat hij voor gent gaat afremmen om daar rustig aan120km/u de afrittente nemen... Sowieso gaat hij met zijn porsche die afritten niet aan 200km/u nemen... Ook daar zijn er limieten van de techniek die te respecteren zijn. Mag hij dan eens niet 'snachts het stukje tussen Luik en Brussel 200 op zijn teller zetten om een half uurtje vroeger in zijn bed te liggen ?? dan kom je natuurlijk af met de stelling dat hij snachts moe is en geen reflexen heeft en in het donker de situatie nog veel gevaarlijker is... Kijk puur academisch geredeneerd is het hardrijden iets wat je als mens heel snel eens kunt ervaren. En is dat iets die heel snel gewent... Dat gevoel van veiligheid die daarvan uitgaat wordt door de meeste mensen niet als 'levenbereigend bekeken' ook niet 'immens gevaarlijk' ook niet 'moordend' etc Het grootste bewijs van die 'nonsense' over snelrijden = doodrijden type slogans is zelfs geleverd hier in Belgie Vlaanderen 1000 flitspalen doet zijn 'verkeersdoden' dalen met 30% Wallonie met 3 flitspalen doet zijn 'verkeerdoden' dalen met 30% In normale omstandigheden, als flitspalen zouden bijdragen tot verkeersveiligheid' was dit getal significant sterker gedaald in vlaanderen...Mij lijkt het dat de enige positieve bijdrage van een flitspaal de 'zak van ' de minister die de flitspalen beslist... zeg maar 500euro per paal.. En persoonlijk ben ik enorm hard voorstander van snelheidsbegrenzers;.. niet zozeer die 130km/u, maar weldegelijk DYNAMISCH in het stadverkeer zodat je u 100% kunt concentreren op het verkeer, en niet meer moet focuseren op de borden... Voila is dat antwoord nu goed ? Mijn stelling is, als je zo slaafs de redenering van de marketingboy's volgt, krijg je natuurlijk van die flitspaalexcessen die bewezen niets bijbrengen tot de verkeersveiligheid. EN idemdito is uw 130km/u snelheidsbegrenzer een even 'stupied' idee.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 24 juni 2009 om 07:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Burger
Geregistreerd: 15 juni 2009
Berichten: 162
|
![]() Als ik mij niet vergis loopt er in Nederland een project met dynamische snelheidsbeperkingen (via GPS of iets dergelijks) maar daar is ook sprake van een snelheidsbeperking van 120 km/u (het zou wel kunnen dat dat komt omdat het zover technisch haalbaar is).
De capaciteit van de wegen zou optimaal gaan benut worden (zelfs met een ongeval). |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.436
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Burger
Geregistreerd: 15 juni 2009
Berichten: 162
|
![]() Hopelijk vinden ze dan een oplossing voor het wegvallen van het signaal in (lange) tunnels en flippende gps'en in drukke steden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Burger
Geregistreerd: 15 juni 2009
Berichten: 162
|
![]() Citaat:
Waarom zouden we opeens onze wagens in een ander land gaan kopen als de prijs al geen reden is om een nieuwe wagen in het buitenland te kopen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Minister-President
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
|
![]() Aanpassen van de snelheid is NUTTELOOS, je moet uberhaupt de kans krijgen om 130 te bollen met al die files van weleer. Nee de oplossing bestaat in het verplichten van een automatische remsensor zoals nu reeds in de betere reeksen van "duitse merken" worden ingebouwd. Als Europa dit eens zou verplichten kan de verkeersdienst na een jaartje zien welke snelheid er mogelijk is t.o.v. de capaciteit.
__________________
... het enige zachte is dons ... “You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |||||
Minister-President
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien zal u ooit nog eens van gedacht veranderen, maar al die jaren van eigenwijsheid, egoïsme en zelfs agressie zullen helaas domineren tegenover die drie seconden dat u denkt, "Oh shit, ik was mis" vooraleer uw hersens uiteen spatten tegen de boom.
__________________
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
|
![]() Citaat:
In zeer goede omstandigheden lijkt 220 kmh (voor de gemiddelde modale Belg) zeer veel, voor andere (en andere wagens) een vlotte ontspannen snelheid. Met 220 kmh kan je natuurlijk al een half uur thuis zijn, terwijl de "monotone 120 kmh-rijder" concentratie en of vermoeidheidsproblemen krijgt op een rustige snelweg... Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.436
|
![]() Micele
in elk geval aan 240km/u moet je maar een klein half uurtje concentreren om 100km af te leggen, terwijl aan die slakkesnelheid 120km/u moet je u een uur concentreren. Dus sowieso heb je 50% minder tijd om te verongelukken. Dus moesten alle ongevallen gerelateerd met de snelheid op die manier omgekeerd gerelateerd worden met de tijd dat je onderweg bent, zul je zien dat snelle jongens minder botsen/gereden uur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Minister-President
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
|
![]() Citaat:
Ook de idee dat je op basis van enkele parameters kan uitrekenen wat de optimale snelheid is, is compleet absurd. Mensen langs de kant van de weg die aanstalten maken om over te steken, kleine kinderen die die aanstalten niet maken,... Je kan onmogelijk een betrouwbaar programmaatje uittekenen dat op basis van meetbare factoren als aard van het wegdek, verkeer en capaciteiten van wagen en bestuurder de optimale snelheid berekent. (gegeven dat je überhaupt in staat bent zoiets als 'capaciteiten van de bestuurder' adequaat te meten) Tot slot lijkt het aantal afgelegde km me een veel beter meetinstrument dan de tijd die je in het verkeer bent. Het aantal af te leggen km kan je als automobilist immers niet zo sterk wijzigen eens je besloot in een wagen te stappen. De tijd dat je in het verkeer doorbrengt daarentegen wel. (dmv autostrades kan je die bvb drastisch inkorten) mvg, Andy
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 27 juni 2009 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
|
![]() Citaat:
In de praktijk is het zo dat iedereen zijn (momentane) comfort- of relaxsnelheid naargelang omstandigheden (ook voertuig, snelweg, ... ,...) kan kiezen. (op de onbeperkte autobahn toch ![]() bvb. vrouwen zijn daar meestal anders als mannen, ook ouderdom en rijvaardigheid speelt een rol. Mannen hebben meer prikkels nodig om geconcentreerd en toch relax te blijven, mannen varieren graag hun snelheid, vrouwen kunnen langer aan gelijkblijvende snelheid rijden (meestal langzamer), zonder dat het voor hen te eentonig wordt. bvb vroeger (ik was rond 30 jaar oud) had ik een snellere wagen (top 260) en was 200-220 een mooie vlotte snelheid naargelang mijn toenmalige fitness. Nu (goed 20 jaar later) is tussen 150-180 kmh voor mij een aangename kruissnelheid (dit alles in goede autosnelwegomstandigheden). Natuurlijk zijn er drukkere omstandigheden waar men zijn snelheid aanpast aan de verkeersstroom en het best rijdt tussen de hoopjes in, de kunst is dan zo snel te rijden dat ge die conflicttreintjes probeert te vermijden (treintjes niet inhalen/niet opgeslorpt worden), eens wat omsingeld is de zachte vlucht naar voor beter voor de concentratie. ![]() Belangrijk is dat jijzelf uw uitgekozen momentane gemoeds/relax snelhed(en) bepaalt, en die niet voortdurend laat opdringen/opleggen door anderen. Laatst gewijzigd door Micele : 27 juni 2009 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Minister-President
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
|
![]() Gaat deze stelling dan ook niet op voor autosnelwegen waar mist of onverwachte files zouden kunnen zijn? Het voorbeeldje van een zone 30 was er maar om aan te tonen dat je zowat steeds op je hoede moet zijn.
mvg, Andy
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
|
![]() Citaat:
Dan passen we natuurlijk onze snelheid navenant aan, desnoods tot 0 kmh (file). Elke verantwoorde bestuurder probeert steeds Art 10.1.1 in acht te nemen: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
|
![]() Citaat:
Volgens dezelfde logica kunnen we in hartje Teheran marihuana gaan verplanten, met het excuus dat niemand het je kan verbieden om het spul in Nederland te gaan oproken. De Belgische of Vlaamse wetgeving kan bepalen wat een auto moet en niet mag kunnen. Los van wat de buurlanden doen.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.436
|
![]() Citaat:
Maar anderzijds Andy, er is nu eens NIETS absurds aan optimalisaties.... integendeel stel dat de optimale snelheid met minimaal CO2 output 90km/u is, dan moet je de volledige vloot maar 90km/u doen rijden, en onze economie zal GROEIEN... Nu dat op het vlak van CO2, energieafhankelijkheid is nogal eenvoudig uit te rekenen. Waarom moet je in stad trager rijden, niet omdat 90km/u de optimale snelheid niet mag aangehouden worden, maar vooral omdat je enorm veel start/stop cyclussen hebt. En uw optimum halen toch niet mogelijk is, tenzij je alle wegen begint te optimaliseren om 90km/u te rijden, Biometrie is inderdaad een moeilijke, kun je nu door de tunnels van brussel rijden aan 160km/u... Volgens mij wel, het is zelfs heel leuk om doen. Ik zie natuurlijk prototype voorbeeld mentaal geretardeerde dit niet nadoen... Ik zich michael schumacher daar 250 rijden zonder problemen... inderdaad hoe optimaliseer je dit... Laten we zeggen als je de lat ergens wil leggen dat mobiliteit een recht is, dan moet de grootste idioot, en de overladen 10tonner die wegen veilig kunnen gebruiken..
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 28 juni 2009 om 07:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.436
|
![]() Citaat:
Je kunt het gewoon 'taxeren' en taxeren op gebruik. Dus als die auto 250km.u rijd zal hij 16liters verbruiken. Hoe kun je nu op basis van dit gegeven zorgen dat iemand, als hij het wil doen, dit alleen maar zal doen dat zijn tijdswinst echt opweegt tegenover de kostprijs ??? Gewoon benzine/diesel aan 3euro per liter, zou die persoon voor een rit van 100km 64euro betalen... Doet hij dezelfde rit aan 90km/u verbruikt hij 3 liter en betaalt hij 9euro... Dus wie kan nu voor die 30minuten tijdswinst een meerloon voorleggen van 61euro.... De meeste mensen zitten volgens mij niet in de situtatie dat ze deze extreme snelheidsprestatie nodig hebben om 122euro/uur netto meer te verdienen...
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 28 juni 2009 om 07:53. |
|
![]() |
![]() |