Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2009, 22:07   #61
DSC
Lokaal Raadslid

DSC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Ik zie niet wat er mis is met de EVA.

Tis dat die Eva soms nogal chagrijnig wordt wanneer ze haar regels heeft...
Oud 27 juni 2009, 11:35   #62
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DSC Bekijk bericht
Wat dat eerste betreft: WHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAH
Pakt een pilleke.

Citaat:
Lees hun programma er nog maar eens op na! En dan vooral het verslag van hun 'grote' Economisch Congres anno 2005! Ge zult versteld staan van de neoliberale invloeden! Zelfs de neonazi's hier zeggen het. Maja, het kiesvee is dom, hé...
Het huidige verkiezingprogramma lijkt mij relevanter, en dat is allesbehalve neoliberaal.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 11:55   #63
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

N-VA hoort niet thuis bij het Vlaams-onvriendelijke Groen, en ik kan de Mieke Vogels-adepten ook maar moeilijk zien samenwerken met Vlaamsgezinden.
Maar ja, in het Europees Parlement moet je eenmaal alle mogelijke partners zien samen te rapen, of je komt er helemaal niet aan de bak.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 12:13   #64
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Het huidige verkiezingprogramma lijkt mij relevanter, en dat is allesbehalve neoliberaal.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Elk zijn idee daarover. Samenwerking is goed, al te veel bureaucratie en regelneverij niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Ik ben 'het VB' niet en 't is hier geen copy-paste pagina om een programma integraal te gaan zetten hé.
Sterk programma: tegen het neoliberalisme, voor de EU, tegen bureaucratie en regelneverij, enz. De lijn gaat wat op en neer, maar daar kan ook een weldoordachte strategie achter zitten.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 27 juni 2009 om 12:15.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 15:01   #65
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Sterk programma: tegen het neoliberalisme, voor de EU, tegen bureaucratie en regelneverij, enz. De lijn gaat wat op en neer, maar daar kan ook een weldoordachte strategie achter zitten.
Wij zijn voor Europa, voor samenwerking maar hoegenaamd niet waar de EU naar toe gaat en de manier waarop men de Europese droom daar verkracht.

Kunnen we Europees denken en EU eens uit elkaar houden? 't Zou leuk zijn.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 23:25   #66
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TVDD Bekijk bericht
Zelf ken ik t�*l van rechts/conservatief denkende Vlamingen, zowel jong als oud, die vroeger VB stemden en nu N-VA. Dat zijn de nieuwe kiezers die N-VA nu heeft kunnen aantrekken. Ik vraag mij af of die zitten te wachten op progressief gezeik.
Ikzelf heb in 2007 (Kamer) PVDA+ gestemd en dit jaar (Vlaams Parlement) N-VA. Ook dát zijn kiezers die N-VA heeft kunnen aantrekken. En ja, ik zit wél te wachten op progressief "gezeik".
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 23:27   #67
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TVDD Bekijk bericht
Allé allé. De Wever noemt zichzelf conservatief. Is de N-VA een conservatieve partij?
Neen, De Wever noemt zichzelf conservatief. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 27 juni 2009, 23:32   #68
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ikzelf heb in 2007 (Kamer) PVDA+ gestemd en dit jaar (Vlaams Parlement) N-VA. Ook dát zijn kiezers die N-VA heeft kunnen aantrekken. En ja, ik zit wél te wachten op progressief "gezeik".
Uit de cijfers blijkt echter dat u slechts een marginale, miniscule minderheid vertegenwoordigt. Het zou qua electorale strategie nogal lomp zijn van de N-VA om voor dat groepje ineens progressief te gaan zeiken.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 27 juni 2009 om 23:32.
Oud 27 juni 2009, 23:35   #69
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit de cijfers blijkt echter dat u slechts een marginale, miniscule minderheid vertegenwoordigt. Het zou qua electorale strategie nogal lomp zijn van de N-VA om voor dat groepje ineens progressief te gaan zeiken.
²

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2009, 23:42   #70
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Diezelfde cijfers die aantonen dat 40% van het Vlaams Blok electoraat niet meer moet weten van hún gezeik?

Tuurlijk kerel. Ga je nu ineens komen zeggen wat de N-VA moet doen, omdat volgens jouw cijfertjes het eigenlijk allemaal Vlaams Blokkers zouden zijn?
Oud 28 juni 2009, 00:21   #71
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
N-VA hoort niet thuis bij het Vlaams-onvriendelijke Groen, en ik kan de Mieke Vogels-adepten ook maar moeilijk zien samenwerken met Vlaamsgezinden.
Maar ja, in het Europees Parlement moet je eenmaal alle mogelijke partners zien samen te rapen, of je komt er helemaal niet aan de bak.
Die blog, is dat een persiflage op Dedecker of is dat echt zijn blog?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 00:23   #72
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Diezelfde cijfers die aantonen dat 40% van het Vlaams Blok electoraat niet meer moet weten van hún gezeik?

Tuurlijk kerel. Ga je nu ineens komen zeggen wat de N-VA moet doen, omdat volgens jouw cijfertjes het eigenlijk allemaal Vlaams Blokkers zouden zijn?
Neen. Het is niet ik, maar ú die hier van de N-VA bepaalde dingen zit te verwachten.
Oud 28 juni 2009, 00:28   #73
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Het is niet ik, maar ú die hier van de N-VA bepaalde dingen zit te verwachten.
Daar heb ik als stemmer dan ook net iets meer recht op, dan u als niet-stemmer.
Oud 28 juni 2009, 00:37   #74
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar heb ik als stemmer dan ook net iets meer recht op, dan u als niet-stemmer.
Dat betwist ik ook helemaal niet. Waar het om gaat, is het feit dat die absolute meerderheid van (centrum)-rechtse N-VA-kiezers niet op progressief gezeik zit te wachten, en dat de N-VA niet al te snugger moest zijn zouden ze hun boodschap totaal omgooien omwille van electorale groepen met cijfers achter de komma. Ik kan als individuele rechts-nationalist ook op Groen! stemmen met als verwachting een conservatiever geluid, maar dit dient niet te betekenen dat die partij ook daadwerkelijk mijn totaal ongepaste verwachtingen moet inlossen.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 28 juni 2009 om 00:39.
Oud 28 juni 2009, 00:39   #75
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Brepoels zet "pionierswerk" Volksunie voort Belga wo 24/06/2009 - 17:30
N-VA-europarlementslid Frieda Brepoels verlaat de fractie van de Europese Volkspartij in het Europees Parlement en sluit zich aan bij de Europese Vrije Alliantie (EVA). Dat is een formatie van regionalistische partijen, die in Straatsburg een fractie vormt met de groenen.
Volgens Brepoels wil de N-VA met deze beslissing "het pionierswerk" van de vroegere Volksunie voortzetten en de formatie van "volksnationalisten" en "regionalisten" uit onder meer Schotland, Wales, Catalonië, Galicië en Corsica versterken.

"De Volksunie was onder andere met Jaak Vandemeulebroucke jarenlang de drijvende kracht achter de EVA-groep in het Europees Parlement. Na het uiteenvallen van de VU was er sinds 2004 geen Vlaamse vertegenwoordiging meer. De N-VA kijkt ernaar uit de banden met de andere Europese (constitutionele) regio's opnieuw sterk aan te halen", stelt Brepoels in een persmededeling.
De voorbije vijf jaar zat Brepoels in de fractie van de Europese Volkspartij, de grote formatie van christendemocraten en conservatieven waartoe CD&V behoort. "Nu de N-VA op 7 juni zelfstandig naar de kiezer trok en ook haar Europees mandaat overtuigend kon bestendigen, trekt de partij opnieuw voluit de kaart van de EVA", stelt de mededeling.

Frieda Brepoels is meteen verkozen tot vicevoorzitter van de EVA-groep, die in Straatsburg één fractie vormt met de groenen. Brepoels, die de voorbije vijf jaar vooral milieu- en gezondheidsdossiers behandelde, wordt dus een fractiegenoot van Groen!-europarlementslid Bart Staes (foto

bron deredactie.be

Zoveelste bewijs dat de n-va niet rechts is maar links is ..Dezever ten spijt.

Ge kunt misschien eens een boompje opzetten over wat rechts, links,boven en onder is in de politiek?
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 00:42   #76
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat betwist ik ook helemaal niet. Waar het om gaat, is het feit dat die absolute meerderheid van (centrum)-rechtse N-VA-kiezers niet op progressief gezeik zit te wachten, en dat de N-VA niet al te snugger moest zijn zouden ze hun boodschap totaal omgooien omwille van electorale groepen met cijfers achter de komma. Ik kan als individuele rechts-nationalist ook op Groen! stemmen met als verwachting een conservatiever geluid, maar dit dient niet te betekenen dat die partij ook daadwerkelijk mijn totaal ongepaste verwachtingen moet inlossen.
Als die mensen een conservatief beleid verwachten, dan hadden ze wel op de BUB gestemd.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 28 juni 2009 om 00:42.
Oud 28 juni 2009, 00:52   #77
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Afgezien van hun immigratiestandpunt, lijken Jaani en Pelgrim mij betere nationalisten dan heel wat N-VA'ers en VB'ers. Ik verschil evenveel met hun immigratiestandpunt als met dat van het VB.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 11:40   #78
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die mensen een conservatief beleid verwachten, dan hadden ze wel op de BUB gestemd.
Touché!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 11:46   #79
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
³
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 12:41   #80
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Misschien moeten we maar eens nadenken over een N-VA Rood fractie
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be