Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2009, 07:27   #501
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

MaGNiFiCaT, de meeste van uw postings vind ik redelijk idioot,
maar (vooral) met uw laatste twee opmerkingen bent u enorm in mijn achting gestegen.

Iedereen die deze "zelfmoord" veroordeelt,
zou ik eens willen zien in een toestand
waarin hij of zij alles waar hij of zij tot de laatste morzel gronds tot de dood voor gevochten heeft,
en desondanks "alles wat hij of zij lief heeft", en nog eens MINSTENS dubbel zoveel, verliest.
Eens zien hoe u er dan uit komt.
(PS: eten en slapen zijn dan bijna onmogelijk. Fysiek onmogelijk.)

Zie mijn onderschrift.

PS: voor de robots onder u is het criterium dat u gedurende een maand of zes met water overgoten wordt.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 28 juni 2009 om 07:44.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 07:44   #502
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Wel dan is hun opdracht -die van Preusse en Uh-huh- duidelijk gelukt, want voor mij is het duidelijk: dit zijn geen ware gelovigen; ze zijn er enkel op uit om ofwel een god en de hele strekking -de RKK en de Islam- erachter in discrediet te brengen, ofwel zijn ze er enkel op uit -en ze kikken erop- om -eerder negatieve, verontwaardigde- emotie's en reactie's bij de mensen uit te lokken, maw: in beide gevallen zijn zij trollen.

Ik moet bekennen dat ik in de zelfde richting denk. Niemand kan toch in het echt zo zijn.
Wat er ook van is ze slagen dan toch in hun opzet. Uhuh ietsje minder dan de pruis, maar ik denk ook dat ze het opzettelijk zo doen.
Vooral de pruis neem ik echt wel persoonlijk.
Zou het niet mogelijk zijn dat deze nicks één en dezelfde persoon is?

Laatst gewijzigd door Erwinvds : 28 juni 2009 om 07:45.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 08:21   #503
kameleon
Minister

Standaard

Andere stelling:

Yasmine had blijkbaar een paar weken geleden al professionele hulp gezocht. De tijd waarop anti-depressiva beginnen werken. Aangezien Yasmine altijd zo een vechter was...
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 11:03   #504
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Zou het niet mogelijk zijn dat deze nicks één en dezelfde persoon is?
Nee. Zoek eens oudere berichten van Uh-Huh op. Nog geen drie maanden geleden was ze nog een echte mens met een open geest, met nuances, met begrip voor andere dan haar eigen overtuiging. Nu is ze, althans in haar forumgedaante, een soort gesluierde monoliet geworden waar alles op afschampt en waar niets meer uitkomt dan "de wil van Allah". En ze heeft in deze draad zelf al uitgelegd hoe dat gekomen is.
Oud 28 juni 2009, 11:25   #505
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Nee. Zoek eens oudere berichten van Uh-Huh op. Nog geen drie maanden geleden was ze nog een echte mens met een open geest, met nuances, met begrip voor andere dan haar eigen overtuiging. Nu is ze, althans in haar forumgedaante, een soort gesluierde monoliet geworden waar alles op afschampt en waar niets meer uitkomt dan "de wil van Allah". En ze heeft in deze draad zelf al uitgelegd hoe dat gekomen is.
"The attempt to repress has the effect of exciting" past misschien ook hier.

In ieder geval is het al lang duidelijk dat nuancering op dit forum veraf is. Vaak lees je hier extreme stellingnames die leiden tot vaak nog extremere stellingnames of agitatie bij de "tegenpartij". De genuanceerde berichten lijken oninteressant en daar wordt dan vaak ook gewoonweg niet op gereageerd, onterecht m.i. Het is een vrij natuurlijk en menselijk fenomeen. Ik schenk zelf ook veel te veel aandacht aan meningen die het eigenlijk niet verdienen, zoals die van de Pruis bvb.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 11:27   #506
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
"The attempt to repress has the effect of exciting" past misschien ook hier.

In ieder geval is het al lang duidelijk dat nuancering op dit forum veraf is. Vaak lees je hier extreme stellingnames die leiden tot vaak nog extremere stellingnames of agitatie bij de "tegenpartij". De genuanceerde berichten lijken oninteressant en daar wordt dan vaak ook gewoonweg niet op gereageerd, onterecht m.i. Het is een vrij natuurlijk en menselijk fenomeen. Ik schenk zelf ook veel te veel aandacht aan meningen die het eigenlijk niet verdienen, zoals die van de Pruis bvb.
Heel toepasselijk, zeker en vast.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 11:32   #507
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Iedereen die iemand door zelfdoding verloren heeft, zal daar zo over denken, veronderstel ik. Had ik iets kunnen zeggen of doen om die persoon op andere gedachten te brengen? Had ik een verschil kunnen maken? Gelukkig zal dat in een aantal gevallen ook zo zijn, maar spijtig genoeg zal het in veel te veel gevallen gaan om iemand die elk gevoel voor perspectief en elke voeling met de realiteit compleet verloren heeft. Ik beschouw mezelf helemaal niet als een type om uit eigen beweging uit het leven te stappen, zelfs niet als iemand met neiging tot depressiviteit, maar ik zou niet durven zeggen wat ik zou doen onder invloed van totale wanhoop... Je zal me dan ook niet betrappen op oordelen als "moedig", dan wel "egoïstisch" met betrekking tot zelfdoding. Ik vind het alleen maar triest. Door en door triest dat iemand zo diep zit dat hij of zij niet meer kan zien dat het leven nog zoveel mooie dingen te bieden heeft...
Inderdaad.... Ik heb zo een jaar lang naar iemand geluisterd en ermee gepraat. Tevergeefs.
Nu, met hindsight, weet ik dat dit verloren moeite was, dat indien men alles nagaat die afloop onafwendbaar was. Le mal de vivre était trop profond.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 11:42   #508
<!-- / message -->
Parlementslid

<!-- / message -->'s schermafbeelding

Standaard

Men mag nooit nalaten om aan fanatieke gelovigen de contradicties in hun geloof te tonen.

Dat is de verdomde plicht van iedereen met gezond verstand. Daarnaast is het nog eens puur entertainment en leuk om te doen.
Oud 28 juni 2009, 12:11   #509
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
"Heb de zondaar lief" zijt ge vergeten (in de veronderstelling dat Yasmine volgens u een zondaar was). En iedereen hier kan dat zien.
Ah bon, u trekt dus in twijfel dat de ex-zangeres "Yasmine" (Hilde Rens) een zondares was? Het is overigens juist uit bekommernis voor het zielenheil van personen die dit slechte voorbeeld zouden volgen dat ik duidelijk wil maken wat er hier spaak loopt. Als ik niets om de zondaars zou geven, zou ik stil in m'n vuistje lachen en deze modderpoel van zonde hier maar laten etteren. Het licht van de Waarheid moet hier toch een beetje schijnen, denkt u ook niet?

Citaat:
Klopt, de Bijbel is helemaal niet heilig. En weet je ook waarom? Omdat het een boek is, geschreven door en voor mensen (staat er ook letterlijk in hoor: het evangelie volgens Lucas, de brief van Paulus aan de Romeinen, en ga zo maar voort), en dus feilbaar.
U beseft toch dat dit helemaal haaks staat op de Christelijke godsdienst? De definitie van het christendom is juist de acceptatie van het leergezag van de H. Bijbel. Wat u hier duidelijk maakt is dat u helemaal géén gelovige bent, hooguit iemand die zich op de meest oppervlakkige wijze als zulks voordoet en vooral bezig bent met het opzetten van uw sekte met haar eigen dogma's. U begaat overigens godslaster door op deze manier over de H. Schrift te spreken.

Citaat:
Hetgeen voor mij heilig is is de onderliggende boodschap, niet het boek op zich. Om het boek zelf heilig te verklaren moet je bij één van de vele protestantse sekten zijn, want dergelijk standpunt heeft de katholieke Kerk nooit onderschreven. Maar dit is écht niet het topic om het over zo'n zaken te hebben.
Ik zie dat u inderdaad geen jota maar dan ook totaal geen kennis heeft van de H. Katholieke Eredienst.

Citaat:
De enige anti-godsdienstige pseudo-gelovige zijt gij, O Meest Kristelijke Konstrukt.
Moet u geen copyright-gelden betalen aan "flanelcondoom" voor het dagelijks gebruik van de term "construct"? U bent wel héél fier op dat woordje dat u van hem geleerd heeft, blijkbaar.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 12:18   #510
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Ah bon, u trekt dus in twijfel dat de ex-zangeres "Yasmine" (Hilde Rens) een zondares was? Het is overigens juist uit bekommernis voor het zielenheil van personen die dit slechte voorbeeld zouden volgen dat ik duidelijk wil maken wat er hier spaak loopt. Als ik niets om de zondaars zou geven, zou ik stil in m'n vuistje lachen en deze modderpoel van zonde hier maar laten etteren. Het licht van de Waarheid moet hier toch een beetje schijnen, denkt u ook niet?

U beseft toch dat dit helemaal haaks staat op de Christelijke godsdienst? De definitie van het christendom is juist de acceptatie van het leergezag van de H. Bijbel. Wat u hier duidelijk maakt is dat u helemaal géén gelovige bent, hooguit iemand die zich op de meest oppervlakkige wijze als zulks voordoet en vooral bezig bent met het opzetten van uw sekte met haar eigen dogma's. U begaat overigens godslaster door op deze manier over de H. Schrift te spreken.

Ik zie dat u inderdaad geen jota maar dan ook totaal geen kennis heeft van de H. Katholieke Eredienst.

Moet u geen copyright-gelden betalen aan "flanelcondoom" voor het dagelijks gebruik van de term "construct"? U bent wel héél fier op dat woordje dat u van hem geleerd heeft, blijkbaar.
Volgens mij ben jij een iman die de RKK belachelijk wil maken. Moet kunnen.
Oud 28 juni 2009, 12:37   #511
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
U beseft toch dat dit helemaal haaks staat op de Christelijke godsdienst? De definitie van het christendom is juist de acceptatie van het leergezag van de H. Bijbel.
Vreemd dat ze dat toevallig hebben weggelaten uit de geloofsbelijdenis hé.

Citaat:
Wat u hier duidelijk maakt is dat u helemaal géén gelovige bent, hooguit iemand die zich op de meest oppervlakkige wijze als zulks voordoet en vooral bezig bent met het opzetten van uw sekte met haar eigen dogma's. U begaat overigens godslaster door op deze manier over de H. Schrift te spreken.
In de catechismus van de rooms-katholieke Kerk staat nochtans letterlijk:
Het christelijk geloof is echter geen "godsdienst van het boek". Het christendom is de godsdienst van het "Woord" van God, "niet van een geschreven en stom woord, maar van het mensgeworden, levende Woord". Christus, het eeuwige Woord van de levende God, moet door de heilige Geest onze geest toegankelijk maken "voor het begrijpen van de Schriften", opdat zij geen dode letter blijven.

Maar nogmaals, dit is echt niet de plaats om het over zo'n zaken te hebben.
Citaat:
Zie bovenstaande.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 28 juni 2009 om 12:37.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 12:50   #512
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voorwaar proficiat aan Geert C
Oud 28 juni 2009, 12:58   #513
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Vreemd dat ze dat toevallig hebben weggelaten uit de geloofsbelijdenis hé.
U bent echt té potsierlijk voor woorden! Wat is de bron voor alle dingen die in de geloofsbelijdenis beschreven staan? Zou dat niet de H. Schrift zijn?

Citaat:
In de catechismus van de rooms-katholieke Kerk staat nochtans letterlijk:
Het christelijk geloof is echter geen "godsdienst van het boek". Het christendom is de godsdienst van het "Woord" van God, "niet van een geschreven en stom woord, maar van het mensgeworden, levende Woord". Christus, het eeuwige Woord van de levende God, moet door de heilige Geest onze geest toegankelijk maken "voor het begrijpen van de Schriften", opdat zij geen dode letter blijven.
Ten eerste: hier staat toch nergens dat de Bijbel geen heilig geschrift is? Hoe moet dit uw punt precies ondersteunen? Ten tweede: wat is me dat voor een rommel? U vermeldt niet eens de bron van deze onzin dus ik neem aan dat u snel eventjes via google wat zat op te zoeken en dan via copy&paste het naar hier loodste? U ziet toch zelf ook wel dat de taal en argumentatiemethode op de verste verte niet trekt op dat van een Catechismus?

Citaat:
Maar nogmaals, dit is echt niet de plaats om het over zo'n zaken te hebben.
Hier ben ik het wel akkoord mee. Misschien moeten we deze discussie dan ook verderzetten in het juiste forum, al lijkt er mij toch weinig over te redetwisten. Ik heb het trouwens nog nooit van een van die "progressieve christenen" gehoord dat de Bijbel niét heilig zou zijn, in deze toch wel een unicum dus ik zou graag weten hoe u zich hier weer gaat uitwringen. Hou uw "ik wist het wel maar ik verwarde het even"-argument maar al klaar.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 13:10   #514
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent echt té potsierlijk voor woorden!
U zei?
Oud 28 juni 2009, 13:45   #515
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Andere stelling:

Yasmine had blijkbaar een paar weken geleden al professionele hulp gezocht. De tijd waarop anti-depressiva beginnen werken. Aangezien Yasmine altijd zo een vechter was...
Is dat waar?

GVD

Geheel persoonlijke stelling, volledig voor mijn rekening:
Zgn professionele hulp (pillen) zijn bij deze aandoening waardeloos.

Het enige wat volgens mij helpt is tijd.
Heel veel tijd en afstand.

Die had Yasmine niet, oa door de aanwezigheid van haar dochtertje.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 28 juni 2009 om 13:57.
Oud 28 juni 2009, 14:23   #516
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Is dat waar?

GVD

Mijn "ook geheel persoonlijke stelling":
Schaf antidepressiva af en het regent dagelijks zelfmoorden.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 14:34   #517
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Is dat waar?

GVD

Ik heb zo het gevoel dat je persoonlijke stelling fout is. Pillen en professionele hulp werken wel. Je moet ze enkel combineren met de factor tijd. Een depressief persoon leeft niet meteen op twee dagen na het begin van een anti-depressivum kuur en qua professionele hulp kan het al langer duren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 28 juni 2009 om 14:34.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 14:56   #518
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik heb zo het gevoel dat je persoonlijke stelling fout is. Pillen en professionele hulp werken wel. Je moet ze enkel combineren met de factor tijd. Een depressief persoon leeft niet meteen op twee dagen na het begin van een anti-depressivum kuur en qua professionele hulp kan het al langer duren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Maybe.
Maar antidepressiva verdringen de "problemen".
Ze lossen ze niet op.
("de problemen" zijn vooral een gemoedstoestand)
Als ik zie hoe mensen die antidepressiva slikken als zombies rondlopen heb ik enorme twijfels.

Iemand zoals Yasmine, die alleen leefde, is volgens mij dan een vogel voor de kat.

Ik heb meer dan 20 jaar geleden een zeer zware depressie gehad.
Ongeveer een jaar lang letterlijk tussen leven en dood gezweefd.
Ik heb het ternauwernood overleefd.
Ik heb heel veel geluk gehad, meer niet.

Aan antidepressiva zal ik mij in elk geval NOOIT wagen.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 28 juni 2009 om 14:58.
Oud 28 juni 2009, 14:59   #519
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hoogstwaarschijnlijk.
Oud 28 juni 2009, 15:02   #520
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maybe.
Maar antidepressiva verdringen de "problemen".
Ze lossen ze niet op.
("de problemen" zijn vooral een gemoedstoestand)
Als ik zie hoe mensen die antidepressiva slikken als zombies rondlopen heb ik enorme twijfels.

Iemand zoals Yasmine, die alleen leefde, is volgens mij dan een vogel voor de kat.

Ik heb meer dan 20 jaar geleden een zeer zware depressie gehad.
Ongeveer een jaar lang letterlijk tussen leven en dood gezweefd.
Ik heb het ternauwernood overleefd.
Ik heb heel veel geluk gehad, meer niet.

Aan antidepressiva zal ik mij in elk geval NOOIT wagen.
de miljardenindustrie word er alleen maar beter van

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be