![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Welke dag vindt u het meest geschikt als nationale feestdag voor de Lage Landen | |||
23 januari - Unie van Utrecht |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,82% |
3 februari - Oprichting Benelux |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,27% |
13 februari - vereniging Nederlanden (1815) |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,36% |
24 april - geboorte Willem van Oranje |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
30 April - Koninginnedag |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,82% |
15 mei - Vrede van Munster |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,55% |
6 juni - verjaardag Koning Albert |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
18 juni - overwinning Slag bij Waterloo |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,09% |
11 juli - Guldensporendag |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,27% |
26 juli - Plakkaat van Verlatinge |
![]() ![]() ![]() |
19 | 43,18% |
31 juli - geboortedag Filips de Goede |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,27% |
15 augustus - Val van Antwerpen (scheiding der Nederlanden) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,27% |
4 november - Pragmatieke Sanctie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,55% |
onbekend - oprichting Vlaams-Nederlandse confederatie |
![]() ![]() ![]() |
10 | 22,73% |
Overig |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,55% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
|
![]() voor het wielrennen in De Nederlanden:
- Ronde van België kan de Ronde van Brabant worden (3 dagen). - de Eneco Tour wordt dan de Ronde der Nederlanden (9 dagen). - de Amstel Gold Race wordt de Ronde van Limburg (1 dag). - en de Ronde van Vlaanderen blijft de Ronde van Vlaanderen (1 dag). de rest blijft zoals het is ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
|
![]() Ik zie in je document dat je de grootstedelijke gebieden wil fuseren tot één gemeente ("zoals in Nederland"). Nu ben ik daar voorstander van, maar dit is in Nederland zeker niet overal het geval. Als ik kijk naar mijn eigen agglomeratie dan is die opgebouwd uit meerdere gemeentes met in totaal ca 250.000 inwoners. Gemeente Leiden maakt maar de helft of minder uit van de bevolking van de agglomeratie.
Bij Rotterdam is dat ook zo. In Den Haag hebben ze wel stappen gezet op dit gebied. Utrecht en Nieuwegein zijn ook aparte gemeentes, etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
|
![]() Citaat:
de agglomeraties zijn tuurlijk nog groter maar die worden niet toegevoegd. de rest valt daar niet onder. Laatst gewijzigd door Shadowke : 28 juni 2009 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Europees Commissaris
|
![]() Bel mij maar. Ik wacht op je! Dan zal ik in je oortjes fluisteren dat ik wel degelijk echt ben - nog afgezien van het belachelijke argument dat je hier noemt om ons allen duidelijk te maken dat je geen werkelijke argumenten hebt. Ik zal het je zeggen: niet IK ben fictief, maar JOUW argumenten zijn fictief. Retour �* Liège, Henri1!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een land dat in deze club zitting heeft, laat zich niet gauw "leegkopen". Het heeft namelijk een grote vinger in de internationale pap. En in de EU is Nederland-Vlaanderen een factor van betekenis, waar men niet omheen kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We waren het uiteindelijk erover eens dat de bestuurlijke indeling in het westen van Nederland voorlopig kan blijven zoals zij nu is. De mogelijkheid is aanwezig dat te veel macht zich concentreert in een bepaald landsdeel. Dat stuit op bepaalde gevoeligheden in overige landsdelen en dat kan funest zijn voor de hereniging. Daarmee hebben we dus al rekening gehouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
er staat nergens iets over één grote Randstad, maar wel dat bvb de 19 Brusselse gemeenten één grote gemeente vormen. en dit ook toe te passen in Antwerpen (al van toepassing) en Gent (nog toe te passen). Laatst gewijzigd door Shadowke : 28 juni 2009 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
|
![]() Citaat:
dat we tenminste iets te zeggen hebben met deze vier belangrijke organisaties in ons land. Laatst gewijzigd door Shadowke : 28 juni 2009 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Minister-President
|
![]() In godsnaam waarom? In Brussel hebben ze weinig vreugde van de Europese instellingen. Het zijn allemaal lelijke mastodonten die ze daar neerzetten. Bovendien heb ik niet het idee dat Belgie machtiger is geworden door de vestiging van NAVO en EU.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
en die mastodonten? ik heb die niet gekozen hoor. dat zal de EU zelf wel geweest zijn en niet België. maar ja, de EU en de NAVO kunnen altijd nog verhuizen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik blij bij mijn keuze.
1 APRIL ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
|
![]() *Legt scheetkussen op Henr's stoel, balanceert emmer water op zijn deur, geeft tip aan vreemdelingenpolitie dat hij een illegaal uit Mexico zou zijn.*
![]() |
![]() |
#196 |
Minister-President
|
![]() Als u het leuk vindt om met lange groene bonen in bed te liggen, voor mij niet gelaten
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Europees Commissaris
|
![]() Als gemeenschappelijke data, die zowel in Nederland als in Vlaanderen kunnen gevierd worden om het saamhorigheidsgevoel te stimuleren, gelden de volgende historische feiten:
24 april (1533): geboortedag Willem van Oranje, vader des vaderlands; 26 juli (1581): Acte van Verlatinghe ('onafhankelijkheidsverklaring'); 8 november (1576): Pacificatie van Gent (Generale Unie der Nederlanden) en uiteraard (datum onbekend): de oprichting van de Confederatie der Nederlanden. ![]() Op deze data dient de Prinsenvlag gehesen te worden als teken van verbondenheid tussen de Nederlandstalige gewesten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |