Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2009, 14:54   #1041
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zelfs Geweerkolf bleef met zijn mond vol tanden staan toen iets in die zin hem onvoorbereid gevraagd werd.

Zéér recent en nog lang niet weerspiegeld in de inkomens.

Veel geleend bij de buurlanden of vroeger in Italië.
Het blok is er niet direct een voorbeeld van en de voorbeelden aan de oprichtingsbasis van dat blok nog minder.
Er zijn geen 10% practizerende gelovigen maar
't blijft vechten, het onderwijs is majoritair in handen van de RKK, zieken- en bejaardenzorg ook voor een niet onaanzienlijk deel.
Ik werd nog onder zéér zware druk gezet om m'n zoon naar de jezuieten te sturen. (woordelijk: "Ge zult het bekopen!" niet mijn zoon, ooit, later, maar ik ging het bekopen)

Eerstdaags trekt de volledige regering weer eens naar het Te Deum, de RKK en aanverwante wordt volledig door de staat onderhouden. Het maximum dat je kan schrijven is dat de RKK discreet blijft in haar invloed.
Gelukkig hebben we die nog enigszins: keuze uit drie krantengroepen: Corelio, Concentra, Van Thillo.
Daarnaast: denken als je werkgever of zwijgen.

Ik wéét dat 't buiten Europa nog erger is., maar doe nu niet alsof 't hier in Vlaanderen een paradijs is en dat aan de Vlaamse identiteit " te danken zou zijn.
Filo, je hebt wat met het Vlaams belang, ik niet.
Het gelijkheidsprincipe is nergens ter wereld zo ver doorgedreven dan binnen Europa, dat negeer je om toch maar zout op je slak te kirijgen.
Vrijheid van mening is ook wat WIJ hier doen op intenet, lang niet overal ter wereld relevant...noem eens een aantal landen op waar het beter is Filo??
Verplicht iemand jou met geweer in de rug naar de ijzerbedevaart te trekken?
Mijn huidige werkgever bemoeit zich niet met wat ik denk maar doe en is bijzonder tevreden..misschien heb jij gewoon minder geluk maar jou mening is enkel gekaffer in mijn ogen, opbouwende kritiek of voorstellen heb ik dan ook nog nooit van jou vernomen, je lijkt wel wat op het belang...eeuwige opposite...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 14:59   #1042
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Het komt erop neer dat de dikke, zwakke Westerling te zwak is om zichzelf te beschermen tegen mensen met een eenvoudige identiteit maar veel levenslust.
Dus volgens jou moeten wij ons beschermen? Tegen wie dan? Tegenover mensen met een ""eenvoudige identiteit"?? Wie zijn dat dan volgens jou??
Die" dikke zwakke Westerling"...hmmm mag ik nu ook die mening hebben over mensen met hun "eenvoudige identiteit"schrijven of is dat discriminatie en heeft u het alleenrecht op beledigingen?
Vreemd, niemand hier om te zeggen dat u en anderen niet mogen beledigen, veralgemenen, moeten nuanceren...grappig hoor die forummers hier!
Oud 1 juli 2009, 15:02   #1043
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
de tamme
Ik vrees dat je jezelf vergist, Vlamingen gaan graag confrontaties uit de weg maar zijn alles behalve "tam"...machoculturen zullen die mening hebben maar met holbewoners is het zoals gezegd moeizaam discussieren...
Oud 1 juli 2009, 15:02   #1044
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus volgens jou moeten wij ons beschermen? Tegen wie dan? Tegenover mensen met een ""eenvoudige identiteit"?? Wie zijn dat dan volgens jou??
Die" dikke zwakke Westerling"...hmmm mag ik nu ook die mening hebben over mensen met hun "eenvoudige identiteit"schrijven of is dat discriminatie en heeft u het alleenrecht op beledigingen?
Vreemd, niemand hier om te zeggen dat u en anderen niet mogen beledigen, veralgemenen, moeten nuanceren...grappig hoor die forummers hier!
Iedereen mag mij beledigen. Maar mijn comebacks zijn beter.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 15:03   #1045
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat je jezelf vergist, Vlamingen gaan graag confrontaties uit de weg maar zijn alles behalve "tam"...machoculturen zullen die mening hebben maar met holbewoners is het zoals gezegd moeizaam discussieren...
De Vlamingen worden geregeerd door Walen in strikjes. Sorry hoor.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 15:06   #1046
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
je bedoelt dat men dringend werk moet maken om die AD wetten af te schaffen zodat de vlamingen inhun eigen land gewoon terug mogen ademen?
Bedoel je daarmee wat er staat, nl. dat "de Vlamingen" slechts "gewoon kunnen ademen" indien ze discrimineren?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 15:09   #1047
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen hoor,zelfs de nederlanders waar ik heb mee samengewerkt wisten me eveneens ook te vertellen dat vlamingen zich op de achtergrond houden,vrij tam dus
Oud 1 juli 2009, 15:11   #1048
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoel je daarmee wat er staat, nl. dat "de Vlamingen" slechts "gewoon kunnen ademen" indien ze discrimineren?
gebrek aan eigen identiteit?

Laatst gewijzigd door globalmedia : 1 juli 2009 om 15:12.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 15:16   #1049
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
test het eens uit hé:

adem mèt en zonder wurggreep.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 15:41   #1050
grimbergen
Banneling

Standaard

Mannekes het is buiten mooi weer. Geniet ervan nu het kan.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 16:18   #1051
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

vandaag in De Morgen de feministen spreken:

Citaat:
Vrijzinnigen hebben jaren strijd gevoerd om zich niet de wet te laten dicteren door de katholieke kerk, om zich niet te moeten onderwerpen aan dogma's. Willen zij de moslimls hun visie en moraal opleggen? Vrijzinnig fanatisme is even erg als religieus fanatisme

Citaat:
Het argument dat moslims ons binnenkort hun regels zullen opleggen is lachwekkend, want het is een drogreden. Het is puur paternalisme om te spreken in naam van moslima's en te beweren dat zij niet beseffen waar hun bevrijding ligt. Vrijzinnigen mogen niet in die val trappen in naam van de fel bevochten vrijzinnigheid.
Citaat:
De vrouw beslist, baas over eigen hoofd. Zelfbeschikkingsrecht, zoals ten tijde van de abortusstrijd.
De Morgen, vandaag, blz 16

zeker eens dat artikel lezen

in verband met dat artikel, ook het artikel van 2006:

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=gkv14cjsf

Citaat:
,,Recht op een school waar hoofddoek mag''
35ste Vrouwendag debatteert over emancipatie van allochtone vrouwen
Citaat:
Almaci, die ook woordvoerster is van Jong Groen!, stelt vast dat er vaak een domino-effect is. Als één school de hoofddoek verbiedt, volgen de andere in de regio snel. ,,Zo blijft geen enkele school voor moslimmeisjes met hoofddoek meer over. Het gevolg is dat ze niet meer naar school gaan.''
jammer genoeg is dat nu gebeurd/gebeurt dat nu

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 1 juli 2009 om 16:27.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 16:45   #1052
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrijzinnigen hebben jaren strijd gevoerd om zich niet de wet te laten dicteren door de katholieke kerk, om zich niet te moeten onderwerpen aan dogma's. Willen zij de moslimls hun visie en moraal opleggen? Vrijzinnig fanatisme is even erg als religieus fanatisme
Dit is de grootste ridiculiteit ooit!

me dunkt heeft de katholieke kerk nooit verplicht om gesluierd rond te lopen... dus wat willen die feministes nu?

als de muzelmaanse vrouwen dan toch zo vrij zijn om hun hoofddoeken af te zetten, dat ze dat dan doen hé!

och nee, ze willen de vrijheid hebben om het OP te zetten.... hoezo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 1 juli 2009 om 16:47.
Oud 1 juli 2009, 16:50   #1053
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

me dunkt heeft de katholieke kerk nooit verplicht om gesluierd rond te lopen... dus wat willen die feministes nu?
simpel
abortus: keuze van de vrouw

hoofddoek: keuze van de vrouw

Laatst gewijzigd door Sywen : 1 juli 2009 om 16:53.
Oud 1 juli 2009, 16:54   #1054
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
neen hoor,zelfs de nederlanders waar ik heb mee samengewerkt wisten me eveneens ook te vertellen dat vlamingen zich op de achtergrond houden,vrij tam dus
Vandaar dat er gepleit wordt voor "als ze het niet eens zijn met het schoolreglement, moeten ze maar naar een school gaan"
Ik hoop dat de jeugd van tegenwoordig toch wat strijdvaardiger is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 16:54   #1055
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

als de hoofddoek verplicht is zoals Nourdine zegt, dan lijkt het me weinig keuze van de vrouw te zijn.

en wat met kinderen die tegenwoordig al vanaf hun vier jaar met de kopvod mogen pronken, ook eigen keuze zeker?

Oud 1 juli 2009, 17:10   #1056
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
simpel
abortus: keuze van de vrouw

hoofddoek: keuze van de vrouw
met de opmerking dat deze lijst verre van volledig is in het achterhoofd: volledig akkoord.

vrede,

redwasp
Oud 1 juli 2009, 17:14   #1057
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
dus wat willen die feministes nu?
feministes willen dat de vrouw zelf (iedere individuele vrouw) de keuze heeft over ieder aspect van haar eigen leven. feministes snappen dat het alleen de vrouwen in kwestie zelf zijn die kunnen vechten voor wat zij willen, hoe kunnen wij weten wat een ander eigenlijk wil. het is onnozel om een recht te eisen om de hoofddoek te mogen dragen, of een recht om dat niet te moeten. het enige recht waar echt moet voor gevochten worden is het recht om daar zelf over te beslissen.

Citaat:
als de muzelmaanse vrouwen dan toch zo vrij zijn om hun hoofddoeken af te zetten, dat ze dat dan doen hé!

och nee, ze willen de vrijheid hebben om het OP te zetten.... hoezo?
misschien omdat zij andere keuzes maken dan jij? misschien omdat zij andere dingen belangrijk vinden dan jij?

vind je nu niet dat iedereen die de hoofddoek wil verbieden even onrechtvaardig is als al die venten die hem willen verplichten?

vrede,

redwasp
Oud 1 juli 2009, 17:18   #1058
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

feministes willen dat de vrouw zelf (iedere individuele vrouw) de keuze heeft over ieder aspect van haar eigen leven. feministes snappen dat het alleen de vrouwen in kwestie zelf zijn die kunnen vechten voor wat zij willen, hoe kunnen wij weten wat een ander eigenlijk wil. het is onnozel om een recht te eisen om de hoofddoek te mogen dragen, of een recht om dat niet te moeten. het enige recht waar echt moet voor gevochten worden is het recht om daar zelf over te beslissen.

misschien omdat zij andere keuzes maken dan jij? misschien omdat zij andere dingen belangrijk vinden dan jij?

vind je nu niet dat iedereen die de hoofddoek wil verbieden even onrechtvaardig is als al die venten die hem willen verplichten?

vrede,

redwasp
Het dragen van de boerka is verboden, niet het dragen van een hoofddoek. Binnenkort kunnen de feministes de vrijheid voor het dragen van een burka gaan opeisen.

Maar tot hiertoe mogen ze hun hoofddoeken opzetten, behalve in bepaalde gevallen (op het werk als er neutraliteit wordt beoogd en op school).

Ik eis het recht om schoenen te dragen. Blijkbaar heb ik die vrijheid wel, BEHALVE als ik een moskee wil binnenstappen.

Wat nu>?

Oud 1 juli 2009, 17:38   #1059
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als de hoofddoek verplicht is zoals Nourdine zegt, dan lijkt het me weinig keuze van de vrouw te zijn.
waarom haal je die nourdine er toch altijd bij? die spreekt duidelijk niet voor de moslims, hij is zelfs teruggefloten door de moslim executieve

Oud 1 juli 2009, 17:46   #1060
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het dragen van de boerka is verboden, niet het dragen van een hoofddoek. Binnenkort kunnen de feministes de vrijheid voor het dragen van een burka gaan opeisen.
deze discussie gaat over het verbieden van hoofddoeken, waarom sleur je er burka's bij?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be