![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() L&H en JPVR kunnen er een puntje aan zuigen, 150 jaar celstraf voor een ponzike.
Ik heb altijd een beetje gewalgd van de milde strafmaten voor dergelijke praktijken. 150 jaar lijkt me echter een beetje te veel van het goede. Men heeft precies een gezicht willen plakken op de huizencrisis en rekent daarom maar door in de bestraffing. Van de ene kant zo zwaar bestraffen, van de andere kant de ware schuldigen belonen met wat tax dollars "to avoid worse". Rare toestanden.
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Spektakel om het gewone volk wat koest te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gaat het niet om het toekennen van een straf per strafbaar feit,zodat er inderdaad indrukwekkende aantallen uitkomen als je alles samentelt?
Laatst gewijzigd door kelt : 29 juni 2009 om 19:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Het is echter nog steeds aan de rechter om een billijke beslissing te nemen kwa strafmaat. Ik vind 150 jaar niet echt billijk, ik vind de communicatie van de rechter zelf nog veel minder billijk.
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja...dat kereltje heeft iets van 30 miljard Euro's...euh....verknald,van zeker 2800 klanten,volgens een schema dat volstrekt onwettelijk was.....
Zijn klanten geloofden(tegen beter weten in,maar dat kunnen we enkel maar achteraf vaststellen) dat winstmarges tot 20% mogelijk waren met zijn "beleggingssystemen".Geen enkel van die klanten zou ingestapt zijn moesten ze begrepen hebben dat het een piramidespelletje was. Anderszijds,weinigen van die klanten begrepen vermoedelijk iets van de financiele wereld tout-court,daarom juist gaven ze hun geld ter beheer aan financiele instellingen.Madoff had een financiele vertrouwensfunktie,hij beheerde een legaal bedrijf en misbruikte dat op ongelofelijke wijze.....het zijn dergelijke figuren die de naam en faam van de financiele sector mee onderuit hielpen trekken. ik bedoel,die mag nooit meer het gevang uit..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 30 juni 2009 om 17:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Waarom niet? Er is enkel materiele schade.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() is dat zo?
Het verwoesten van levens,door het in een zwart gat doen verdwijnen van kapitalen zal ongetwijfeld erger zijn dan enkel materieel.. Overigens,de Amerikaanse belastingbetaler,Joe Sixpack die het al zo moeilijk heeft,mag netjes mee betalen voor de implosie van het financieel stelsel.Gans de huidige generatie kan niet meer vooruit door het financiele debacle..laat ons geen illusies hebben! Come to think about It,die meneer Madoff komt er nog goed van af,zowel in de VS als elders in de wereld waren er al schijnbaar kleine berichtjes van (ex-) financieel verantwoordelijken die zichzelf van het leven beroofden. Deze personen hadden in ieder geval niet de illusie meer dat de schade die zij aangericht hadden enkel "materieel" was.......,ze kenden zichzelf de ultieme straf toe.Voor een top manager die gewend is dat HIJ en niemand anders de zaken bestuurt is zelfs dat een logisch gedrag. ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 30 juni 2009 om 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Dat die mensen daar zodanig aan gehecht zijn dat ze zichzelf zouden verhangen e.d. zegt m.i. meer over hun dan over de oplichter.
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er zijn heel wat mensen geruineerd en heus niet alleen superrijken. Gisteren een hele rits getuigenissen gezien van gepensioneerde leraars, mechaniekers enz die terug kunnen werk zoeken op 70+ wegens geruineerd.
In die zin vind ik de straf niet overdreven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie zijn zaak niet anders als andere fraude gevallen, en vind de strafmaat meer als overdreven.
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alleszins moet zoveel mogelijk gerecupereerd worden, en mag er zeker niemand van zijn familie nog enig blijvend profijt aan de zaak overhouden. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 30 juni 2009 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Ik geloof dat een burglary max 5 jaar draagt als er geen wapens bij te pas komen. (3d degree felony). Als je meerdere burglaries hebt voor je aangehouden wordt, lopen de straffen meestal tegelijk. Laat ons nu nog zeggen dat we voor deze man een uitzondering maken en hem het driedubbel geven. Dan zou 15 jaar goed zijn. Hem 30 keer zo veel geven is toch wansmakelijk?
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Algemeen komt men veel te goed weg met 'witteboordencriminaliteit' in mijn ogen. In de VS is de situatie terzake beter dan in Europa maar het mag wat mij betreft nog strenger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Als ge spellekes van de grote mensen speelt, moet ge ook maar de gevolgen dragen.
Als ge met miljarden foefelt, ist bak voor de rest van uw leven. Hier moeten duizenden en duizenden mensen hun hele leven lang voor werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat één van zijn slachtoffers er voor gewerkt heeft, laat staan hun leven lang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op zich vind ik het niet slecht dat Ponzi schemes strenger worden aangepakt (een simpel pirademidespel bevat meer structuur). Het is wel ergens hypocriet om financiële fraudeurs zwaarder te straffen te moordenaars of verkrachters.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Binnen 15 jaar is meneer Madoff bijna zeker overleden.....wat maakt het uiteindelijk nog uit hoeveel jaar er op staat.Belangrijkst is dat hij op geen andere manier (goed gedrag,voorarrest,...)kan loskomen dan netjes opgeborgen in een kist....
![]() Laatst gewijzigd door kelt : 1 juli 2009 om 17:13. |
![]() |
![]() |