![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Vinden jullie dit document goed? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
28 | 35,44% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
46 | 58,23% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,33% |
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#802 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als jij met een open geest wilt zeggen dat een slager tegen een Franstalige enkel Nederlands mag spreken (zoals Demotte zegt) dan heb ik idd geen open geest, van mij mag die slager in het Frans zijn centen verdienen. en zolang dat die Franstalige begrijpt dat hij op sommige plaatsen niet goed zal bediend worden en dat hij in communicatie met de overheid wel Nederlands moet spreken, zie ik niet het probleem. uiteraard zijn er nog uitzonderingen. zo kan het niet dat er op Nederlandstalige scholen andere talen gesproken wordt, de leerkrachten moeten altijd kunnen verstaan wat de leerlingen zeggen. zo is het in mijn basketbalclub ook verboden om Turks te praten onder elkaar. maar eens buiten de zaal, mogen ze van mij spreken wat ze willen onder elkaar. integendeel, ik ben jaloers op mijn Turkse gemeentegenoten, die zijn dus perfect tweetalig.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#803 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() heb dat hier al wat rondgevraagd op de bureau. ongeveer iedereen (ook de Limburgers) zeggen Nederlanders. Hollanders af en toe ook, maar ze weten dat dit niet juist is.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#804 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarvoor ik toch wil waken, is dat van het begrip Holland(er) een bepaalde, negatieve connotatie uitgaat. Je begrijpt me wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#805 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mijn familie in NL- Limburg, zullen uit hun vel springen als ik ze "Hollander" zou noemen. Ze noemen mij Hollander en daar ben ik trots op. Laatst gewijzigd door Sidharta : 2 juli 2009 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#806 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Wiley E Coyote : 2 juli 2009 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#807 |
Minister
|
![]() Net zo zeer dat het by the grace of de legers van Britain, Preussen, Sverige, Österreich, Russia, Espana en Portugal en het Congres van Wenen was dat dat VKN van jou in de eerste plaats bestond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#808 |
Minister
|
![]() Dat is inderdaad het onderscheid tussen het voorlopig bewind van België en het Koninkrijk België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#809 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() doet het er toe in welk jaar belgiek is opgericht? We moeten ons vooral concentreren o pde vraag hoe we er weer vanaf geraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#810 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#811 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() de meeste vlamingen weten niet eens dat het nog 10j duurde vooraleer de hollanders hun trots inslikten en belgie uiteindelijk erkenden.
maar beweren dat belgie toen pas ontstond is BS. ik verwijt jullie hooguit arrogantie alsof belgie afhankelijk zou zijn van Hollandse toestemming. niet zozeer geschiedsvervalsing zoals Coyote Als ge met die document naar de vlamingen en die zien dat van die 1839 dan denkt de meerderheid vlamingen spontaan aan dat cliché van lomp en arrogant. ah ja, pak nu eens een woordenboek vast aub. ik ben in essentie voor een onafhankelijk vlaanderen. mij belgicist noemen is jezelf belachelijk maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#812 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De verhouding van Nederland t.a.v Belgie was veel langer slecht ,tot na 1945. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#813 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#814 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
waarom vroeg de frankofone elite in Brussel anders steun aan Frankrijk? om eens een kopje thee te komen drinken? neen, om héél de zuidelijke nederlanden bij Frankrijk te voegen omdat ze heimwee hadden naar hun Grande Patrie waarin ze macht hadden. u doet aan negationisme. Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 juli 2009 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#815 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#816 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#817 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
herinner me zelfs vaag, verbeter me maar, dat de hollanders in de jaren 1830 een veldtocht begonnen zijn om verloren gebied te herannexeren. de toenmalige afscheuring was inderdaad georganiseerd door de franstalige burgerij en had te maken met de strakke regelgeving vd hollanders, hetzelfde soort annexatie dat shadow van plan is, en het hollandse geloof dat nogal veraf stond vh katholocisme. ik vind het wel straf dat hollanders zoals Shadow een keertje onze geschiedenis gaan bepalen alsof ze denken dat ze onze natuurlijke en biologische bazen zijn. "Belgie bestaat pas sinds dat het erkend is door holland" schitterende uitspraak maar zeggen dat Hollanders arrogant zijn mag niet Laatst gewijzigd door 1207 : 2 juli 2009 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#818 | |
|
![]() Citaat:
het is nooit mijn intentie geweest dat Vlaanderen ineens bij Nederland behoort. en alles van Nederland moet overnemen. er moet langs twee zijden water bij de wijn worden gedaan. Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 juli 2009 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#819 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() maar België was van 1831 onafhankelijk hoor, de erkenning van Nederland staat hier volledig los van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#820 |
|
![]() |
![]() |
![]() |