![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1201 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ontken helemaal niet dat er druk wordt uitgeoefend. Ik vind de gekozen manier om dit tegen te gaan, niet de goede manier. Je maakt jongeren niet weerbaar, je leert hen niet om vrij te kiezen, door een verbod op te leggen. Ik vind het tegenstrijdig het argument vrijheid aan te halen om vrijheid te beperken. |
|
|
|
|
|
|
#1202 | |
|
Banneling
|
Citaat:
k'nijn? In deze draad las ik van niemand iets over "korte broek" Ik neem het Circe niet kwalijk dat ze zich vergiste, maar ze had het mogen toegeven. |
|
|
|
|
|
|
#1203 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Even off-topic maar zover ik weet wordt de avatar van een permanente banneling gewist. Circe's avatar is nog steeds zichtbaar, hetgeen m.i. wijst op een tijdelijke ban.
|
|
|
#1204 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Maar in dit geval leek het een noodmaatregel omdat men geen andere oplossing nog zag: Nochtans dacht de school drie jaar na over deze keuze. Vorig jaar al laste de directie een tussenmaatregel in. Lange zwarte gewaden mochten niet langer en ook het gelaat moest vrij zijn. De regels werden echter constant met de voeten getreden. http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...&postcode=2000 Vrijheid aanhalen om vrijheid te beperken is inderdaad tegenstrijdig. Men moet voorzichtig zijn in het gebruik van die termen, men denkt dikwijls in absolute termen maar absolute vrijheid bestaat niet er bestaat wel een menselijke streven naar meer vrijheid. Men heeft relatieve vrijheid maar de menselijke beperkingen in deze zaak zijn ook maar relatief.
|
|
|
|
#1205 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Men moet ook voorzichtig zijn met het inperken van vrijheden. |
|||
|
|
|
|
|
#1206 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat vind u van de druk vanuit jongeren naar anderen? Ziet u dat religieus fanatisme van en andere orde is dan groepsdruk die op scholen kan worden opgelost door louter dialoog? Heeft u al eens met moslims van deze strekking gesproken, al mee in debat gegaan?Lees goed, van deze strekking... Wist u dat salafisten het als hun plicht beschouwen anderen aan te sporen zo dicht mogelijk te leven naar het voorbeeld van de profeet, door letterlijk koran en hadith te volgen? Denkt u dat dit zich laat combineren met modern pluralistisch onderwijs? U wordt er mee gefoncroneerd dat radicale islam bestaat, vooral onder jongeren aan aanhang wint, dit zoals ik en vele anderen reeds zeiden en voor maatschappelijke conflicten zorgt, en volgens u ligt het antwoord in een pedagogisch project? U moet maar minister worden, misschien lost uw pedagogisch project ineens de problemen tussen Vlamingen en Walen op, dit soort simplisme verbijstert me echt.... En ik lees dat CIRCE verbannen is, dat vind ik erg, ik las haar bijdragen met vele belangstelling want de linken die ze vaak gaf waren best interessant. |
|
|
|
|
|
|
#1207 | |
|
Minister-President
|
Als de directie de evenwicht in de school wilt bewaren en de uitloop van de autochtone leerling wilt tegengaan is dit wel een effectieve oplossing.
Citaat:
Dat zijn ze ook dunk mij na drie jaar overweging is dit geen impulsief besluit.
|
|
|
|
#1208 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Je negeert het toch. http://forum.politics.be/showthread....27#post4208027 |
||
|
|
|
|
|
#1209 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#1210 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U blijft dus geloven dat u met "pedagogie" dit probleem kunt aanpakken, daarmee laat u zien dus nog nooit met deze moslimgroeperingne te maken gehad te hebben, je kunt praten tot een een ons weegt, dat veranderd niets aan hun standpunt te moeten leven zoals ten tijde van de profeet. Bent u niet erg naief en wat wereldvreemd met die houding? Weet u eigenlijk wel waarover u meepraat?? |
|
|
|
|
|
|
#1211 | |||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Waarom negeer je deze post? Ja, een redenering ophangen doe ik opzettelijk. Citaat:
Citaat:
Deze situatie is dus te danken aan sommige leerlingen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In de schoolraad zit er een vertegenwoordiging van ouders, leerlingen, personeel. Ik ben niet van het principe "als je daarmee niet kan leven ga elders" Als ik ergens niet mee kan leven probeer ik het te veranderen. Als ik telkens moet wijken,.. Citaat:
Speciaal voor jou : Ik ben tegen elke beperkende maatregel, ook deze vanuit religie. Citaat:
Misschien kan de school een steentje bijdragen om haar leerlingen dit bij te brengen. Ik denk dat er daarover zelfs iets staat in de vakoverschrijdende eindtermen. |
|||||||||
|
|
|
|
|
#1212 | |||
|
Minister-President
|
Citaat:
Maar wel een logische. Als een school een tuchtmaatregel uitvaardigt en die wordt constant overtreden mag ik toch veronderstellen dat ze optreed maar volgens U is dat niet zo logisch. Citaat:
Citaat:
Men kan toch nog moeilijk beweren dat U nog serieus bent.
|
|
|
|
#1213 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Nu je weet dat ik effectief bedoelde kan je misschien antwoorden? "Kan je uitleggen op welke manier dit een effectieve oplossing zou kunnen zijn?" Citaat:
Als een school een regel invoert en die wordt constant overtreden, dan heb ik nogal sterk de indruk dat ze niet optreedt. Citaat:
Citaat:
Heb je ondertussen al de tijd gehad om de pedagogisch project van het gemeenschapsonderwijs te lezen? Dan kan je nu antwoorden "hoe is dit verbod in overeenstemming met het pedagogisch project van het gemeenschapsonderwijs?" |
||||
|
|
|
|
|
#1214 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
W ie beslist wat er wordt gedragen op scholen als de school nergens voor of tegen mag zijn?
De leerling zelf dus. Wat als dit tot effect heeft dat leerlingen niet voor je programma komen maar juist omdat ze in scholen de hoofddoek kunnen dragen? Bereik je dan je kernopdracht als school? En wat als die vrije keuze tot religieuze druk en indoctrinatie tussen moslima's leidt? Dan grijp je in, leg je neutraliteit op, en leerlingen die daare hun diploma willen halen accepteren die maatregel. Uiteraard niet die groep die vooral komt om hoofddoeken te dragen en dit anderen oplegt, die groep horen we luidkeels protesteren, vroeg of laat dwingne omstandigheden vaak ene standpunt in te nemen Artisjok en het juowe werkt niet zo werd o.a door de directrice al uitgelegd, wat blijft voor jou zo onduidelijk dat je jezelf maar blijft herhalen? Steeds hetzelfde deuntje.... ? |
|
|
|
|
|
#1215 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Waarom antwoord je niet op mijn post (#1211)? |
|
|
|
|
|
|
#1216 | |||
|
Minister-President
|
Citaat:
Je moet je eerst afvragen wat het probleem is dat de directie wilt aankaarten. 1: Een uitloop van autochtone leerlingen wat de evenwicht autochtoon/allochtoon verstoord. 2: Groepsdruk tot het dragen van de hoofddoek. Zou het verbieden van de hoofddoek binnen de school kunnen bijdragen om die problemen op te lossen? Ik denk persoonlijk van wel, U misschien van niet. Maar als U een betere oplossing hebt voor deze problemen dan adviseer ik U om de directie zo vlug mogelijk hiervan op de hoogte te brengen. Citaat:
Citaat:
Nochtans dacht de school drie jaar na over deze keuze. Vorig jaar al laste de directie een tussenmaatregel in. Lange zwarte gewaden mochten niet langer en ook het gelaat moest vrij zijn.
|
|
|
|
#1217 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik weet niet wie er hier cannabis rookt, maar het is duidelijk wie er hier koppijn heeft. Gelieve die koppijn niet aan je medeforummers over te dragen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#1218 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#1219 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is een subtiele terechtwijzing, maar blijkbaar begrijpen slechts de weinigen subtiliteit.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#1220 |
|
Minister-President
|
Ik heb andere normen voor subtiliteit. Schrijf en dt fouten horen daar niet bij.
|