Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2009, 22:20   #201
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Dat kan jij als linkiewinkie gemakkelijk zeggen
Gelieve uw 'meningen' over medeforummers voor uzelf te houden. Of zou ik u, als racist, mijn mening eens moeten geven?

Citaat:
Eenmaal je echter je eigen geld in je zaak hebt gestoken ligt dat compleet anders, dan ga je die persoon aannemen waarvan je denkt dat hij het best zal presteren.
Je kan en mag niet uitgaan van jouw fantasieën. Dat is illegaal en tevens racistisch.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 22:31   #202
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, de madam in een hoofddoek was niet gediend van de opmerkingen die meneer maakte over haar hoofddoek, en daagde hem voor de rechter.
Neen, zo is het niet helemaal gegaan. U moet wel het volledige verhaal vertellen natuurlijk.

"Aanleiding voor de rechtszaak is een incident op een speelplein in november. De 31-jarige Egyptische Marwa El-Sherbini (foto) is er met haar 3-jarig zoontje. Marwa woont sinds drie jaar in Duitsland en werkt er als apothekeres, terwijl haar man er de laatste hand legt aan zijn doctoraatsstudie. Marwa's buurman Alexander W., een 28-jarige werkloze Duitser, verschijnt op het speelplein met zijn nichtje en zegt dat Marwa’s zoontje moet ophoepelen, de schommel aan zijn nichtje moet laten. Alexander W. staat bekend als een fervent vreemdelingenhater en is de enige in dezelfde straat als waar beiden wonen die problemen heeft met Marwa. Alexander W. is in zekere zin ook een migrant, een Duitser die een paar jaar geleden met een reïntegratieprogramma vanuit Rusland naar Duitsland is teruggekeerd. De ‘vraag’ om de schommel af te staan voor zijn nichtje gaat gepaard met een resem beledigingen."

Daarbij komt dat de 'extreem-rechtse' propaganda weldegelijk aan de aanleiding blijkt te liggen van de spijtige incident.

"Er wordt aangenomen dat de stoppen bij hem zijn doorgeslagen na de campagne van groepen als Prö Koln tegen de islamisering."

Bron: http://antwerpen.indymedia.org/node/901
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 22:33   #203
Depth of Field
Banneling

Standaard

[quote=anoniempje;4219953]
Citaat:
Je kan en mag niet uitgaan van jouw fantasieën. Dat is illegaal en tevens racistisch.
De werkgevers in kwestie gaan niet uit van fantasieën, maar van ervaring.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 22:35   #204
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

[quote=Depth of Field;4219984]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht

De werkgevers in kwestie gaan niet uit van fantasieën, maar van ervaring.
Ervaring met 1 allochtoon? En vaak ook maar van horen zeggen.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 22:35   #205
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Daarbij komt dat de 'extreem-rechtse' propaganda weldegelijk aan de aanleiding blijkt te liggen van de spijtige incident.

"Er wordt aangenomen dat de stoppen bij hem zijn doorgeslagen na de campagne van groepen als Prö Koln tegen de islamisering."
Tiens, waaruit "blijkt" dat? Uit een "aanname".

Wat voor jullie linkiewinkies als logica doorgaat blijft me keer op keer verbazen.
Oud 8 juli 2009, 22:44   #206
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Tiens, waaruit "blijkt" dat? Uit een "aanname".

Wat voor jullie linkiewinkies als logica doorgaat blijft me keer op keer verbazen.
Welke logica zit er achter het beschuldigen van de 'linkiewinkies' voor deze daad?

Die 'aanname' is er niet voor niets me dunkt!
Oud 8 juli 2009, 23:16   #207
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Neen, zo is het niet helemaal gegaan. U moet wel het volledige verhaal vertellen natuurlijk.

"Aanleiding voor de rechtszaak is een incident op een speelplein in november. De 31-jarige Egyptische Marwa El-Sherbini (foto) is er met haar 3-jarig zoontje. Marwa woont sinds drie jaar in Duitsland en werkt er als apothekeres, terwijl haar man er de laatste hand legt aan zijn doctoraatsstudie. Marwa's buurman Alexander W., een 28-jarige werkloze Duitser, verschijnt op het speelplein met zijn nichtje en zegt dat Marwa’s zoontje moet ophoepelen, de schommel aan zijn nichtje moet laten. Alexander W. staat bekend als een fervent vreemdelingenhater en is de enige in dezelfde straat als waar beiden wonen die problemen heeft met Marwa. Alexander W. is in zekere zin ook een migrant, een Duitser die een paar jaar geleden met een reïntegratieprogramma vanuit Rusland naar Duitsland is teruggekeerd. De ‘vraag’ om de schommel af te staan voor zijn nichtje gaat gepaard met een resem beledigingen."

Bron: http://antwerpen.indymedia.org/node/901
Russen uit bepaalde delen van Rusland hebben, zoals Moslims, geen propaganda nodig om hun stoppen te doen doorslaan als vrouwen hun de les spellen. Zie de eremoorden en ereverkrachtingen.
Oud 8 juli 2009, 23:48   #208
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Russen uit bepaalde delen van Rusland hebben, zoals Moslims, geen propaganda nodig om hun stoppen te doen doorslaan als vrouwen hun de les spellen. Zie de eremoorden en ereverkrachtingen.
Deze blijkbaar wel.
Oud 9 juli 2009, 00:56   #209
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze blijkbaar wel.
Ah ja? Bewijzen aub.
Oud 9 juli 2009, 01:00   #210
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, de madam in een hoofddoek was niet gediend van de opmerkingen die meneer maakte over haar hoofddoek, en daagde hem voor de rechter.
Onterechte opmerkingen en beledigingen aan het adres van het slachtoffer door de moordenaar. Het gerecht kwam tussen. De moordenaar werd hiervoor veroordeeld en ging in beroep.
En d�*t zou volgens jou een moord justifiëren?

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 juli 2009 om 01:02.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 01:10   #211
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Onterechte opmerkingen en beledigingen aan het adres van het slachtoffer door de moordenaar. Het gerecht kwam tussen. De moordenaar werd hiervoor veroordeeld en ging in beroep.
Sommige mensen worden voor minder (sigaret, mp3,...) vermoord en toch niet gestraft. Moorden voor een bagatel is dus wel degelijk gejustifiëerd in onze huidige samenleving. Hangt er natuurlijk wel van af tot welke etniciteit je behoord.
Oud 9 juli 2009, 06:10   #212
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Mijn opmerking was een rechtzetting van de leugen als zou zij gedood zijn louter omdat ze een sluier droeg.
Oud 9 juli 2009, 07:55   #213
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ah ja? Bewijzen aub.

Alstublieft! En vooralleer u mijn bronnen afschiet, kan u bewijzen dat het om een eremoord ging (zoals u wil beweren)?
Oud 9 juli 2009, 07:56   #214
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Sommige mensen worden voor minder (sigaret, mp3,...) vermoord en toch niet gestraft. Moorden voor een bagatel is dus wel degelijk gejustifiëerd in onze huidige samenleving. Hangt er natuurlijk wel van af tot welke etniciteit je behoord.
Zulke verschrikkelijke daden zijn NOOIT goed te praten. Etniciteit speelt daarbij geen enkele rol!
Oud 9 juli 2009, 10:10   #215
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Alstublieft! En vooralleer u mijn bronnen afschiet, kan u bewijzen dat het om een eremoord ging (zoals u wil beweren)?
Ja hoor! Die man stond in de rechtzaal en dacht" islamisering"! En daarna doodde hij die mevrouw!
Nee echt, iemand die dit gelooft buiten Weibe Rose??
Gazet van Antwerpen heeft voor deze veronderstelling vast veel onderzoek gedaan, waaronder in het hoofd van die man die deze afschuwelijke daad pleegde!

Het stoort me enorm dat het vaak zeer terechte protest over islamisering in steden gebruikt wordt om hier de indruk te wekken dat dit de motivatie zou zijn voor deze daad.
Natuurlijk kun je op die manier ieder protest tegen de invloed van islam platbranden, en die mevrouw de status van martelares geven, gestorven vanwege haar geloof.

Persoonlijk denk ik dat zaken minder gecompliceerd zijn, die man was een etterbak die zich volkomen onredelijk gedroeg tegenover moslims, en zijn frustraties van welke aard ook onterecht botvierde op een weerloze vrouw.

Je moet ernstige psychische problemen hebben om een zwangere vrouw aan te vallen en te doden in een rechtszaal, een dergelijk ernstig en crimineel gedrag met dodelijke afloop onstaat echt niet omdat er protest is tegenover de invloed van moslims in steden, en kan daar dan ook onmogelijk een verklaring voor zijn.
Tenzij die man iedere week naar ene kerk ging waar ene pastoor brult dat moslims "des duivels " zijn en daarbij zwaait met een heilig verklaard boek waarin staat dat hij die ongelijkheid mag verkondigen uit naam van God;
Tenzij de hele familie van die man van kleins af aan een boek vol haat tegenover moslims van buiten leerde en collectief in zijn omgeving de overtuiging heerste superieur te zijn aan anderen op basis van religieuze overtuiging.
Iemand die daar bewijzen voor heeft?
Mijn lijkt dat ieder normaal mens dit gedrag van die man walgelijk vindt, en hoopt dat hij wordt opgesloten waarbij de sleutel vergeten wordt, maar daaraan koppelen dat dit het gevolg is van het proters tegen islamisering lijkt voor mij op inquisitei en misbruikt dit gebeuren om terecht protest tegenover de maatschappelijke invloed van islam als ideologie het zwijgen op te leggen.

Dat is in mijn ogen evengoed verwerpelijk gedrag! Dat daarbij een veronderstelling van de Gazet van Antwerpen als "bewijs" wordt gehanteerd zegt iets over sommige forumleden maar is daarom nog geen bijdrage aan de discussie hier.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 11:36   #216
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Family Mourns Germany's "Hijab Martyr"

"My daughter was pregnant in her third month," the heartbroken mother told Egypt's Al-Masri Al-Youm daily on Sunday, July 5.

"I never imagined that I will lose my daughter like this," said her mother, with tears rolling down her checks.

"Instead of taking her into my arms and kissing her, I'm now receiving her in a casket."
...
"My sister was a martyr of hijab," Tareq al-Sherbini told Al-Doustour, an Egyptain opposition daily.

(bron)
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 12:15   #217
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja hoor! Die man stond in de rechtzaal en dacht" islamisering"! En daarna doodde hij die mevrouw!
Nee echt, iemand die dit gelooft buiten Weibe Rose??
Gazet van Antwerpen heeft voor deze veronderstelling vast veel onderzoek gedaan, waaronder in het hoofd van die man die deze afschuwelijke daad pleegde!

Het stoort me enorm dat het vaak zeer terechte protest over islamisering in steden gebruikt wordt om hier de indruk te wekken dat dit de motivatie zou zijn voor deze daad.
Natuurlijk kun je op die manier ieder protest tegen de invloed van islam platbranden, en die mevrouw de status van martelares geven, gestorven vanwege haar geloof.

Persoonlijk denk ik dat zaken minder gecompliceerd zijn, die man was een etterbak die zich volkomen onredelijk gedroeg tegenover moslims, en zijn frustraties van welke aard ook onterecht botvierde op een weerloze vrouw.

Je moet ernstige psychische problemen hebben om een zwangere vrouw aan te vallen en te doden in een rechtszaal, een dergelijk ernstig en crimineel gedrag met dodelijke afloop onstaat echt niet omdat er protest is tegenover de invloed van moslims in steden, en kan daar dan ook onmogelijk een verklaring voor zijn.
Tenzij die man iedere week naar ene kerk ging waar ene pastoor brult dat moslims "des duivels " zijn en daarbij zwaait met een heilig verklaard boek waarin staat dat hij die ongelijkheid mag verkondigen uit naam van God;
Tenzij de hele familie van die man van kleins af aan een boek vol haat tegenover moslims van buiten leerde en collectief in zijn omgeving de overtuiging heerste superieur te zijn aan anderen op basis van religieuze overtuiging.
Iemand die daar bewijzen voor heeft?
Mijn lijkt dat ieder normaal mens dit gedrag van die man walgelijk vindt, en hoopt dat hij wordt opgesloten waarbij de sleutel vergeten wordt, maar daaraan koppelen dat dit het gevolg is van het proters tegen islamisering lijkt voor mij op inquisitei en misbruikt dit gebeuren om terecht protest tegenover de maatschappelijke invloed van islam als ideologie het zwijgen op te leggen.

Dat is in mijn ogen evengoed verwerpelijk gedrag! Dat daarbij een veronderstelling van de Gazet van Antwerpen als "bewijs" wordt gehanteerd zegt iets over sommige forumleden maar is daarom nog geen bijdrage aan de discussie hier.
U heeft het wrs weer eens verkeerd begrepen. Deze man stond al veel langer bekent als een racist en islamhater. Deze man liep dus al veel langer rond met opgekropte woede en haat. Dat deze man zich in extreem-rechtse kringen bevindt, bewijst nogmaals mijn stelling. Natuurlijk heeft deze man psychologische problemen, dat is wel duidelijk. Toch mag je niet vergeten dat heel wrs racisme en xenofobie aan de basis lag van dit spijtige incident.
Oud 9 juli 2009, 12:49   #218
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wiebe Rose, ik heb u helemaal niet verkeerd begrepen;
U legt een duidelijke link tussen de strijd tegen islamisering van de samenleving en het gedrag van deze man, en mijn antwoord daarop is dat ik dit verwerpelijk gedrag vind.

Iemand die in extreem rechtse kringen verkeert, vol zit met haat en opgekropte woede wat tot deze daad leidt is een ziek iemand, zonder meer. Dat binnen dergelijke kringen haat wordt verspreidt mag van mij tot op de wortel worden uitgeroeid, zeker weten.
Maar dat heeft niets, maar dan ook niets te maken met de zeer terechte strijd tegen islamisering, tenzij u meent dat ook hier wel shariarechtbanken mogen komen zoals in Engeland, en het apartheidsregime waar veel moslims voor ijveren uw ideaalbeeld is van een multiculturele samenleving, Sus heeft gelijk met zijn standpunt dat die multiculturaliteit tot op heden mislukt is in veel wijken.

De problemen daarrond moeten niet onder de mat worden geveegd en de manier waarop de moslimwereld dit hoe dan ook monsterlijk gebeuren opblaast tot "martelares van de hoofddoek" is al even bekrompen dan wat in extreem rechtse kingen gebeurt.
Evengoed kan ik iedere vrouw die door moslims beledigd wordt uitroepen tot "martelares van Westerse vrijheden"want dat is dan even "waar" als uw redenering!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 13:10   #219
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wiebe Rose, ik heb u helemaal niet verkeerd begrepen;
U legt een duidelijke link tussen de strijd tegen islamisering van de samenleving en het gedrag van deze man, en mijn antwoord daarop is dat ik dit verwerpelijk gedrag vind.

Iemand die in extreem rechtse kringen verkeert, vol zit met haat en opgekropte woede wat tot deze daad leidt is een ziek iemand, zonder meer. Dat binnen dergelijke kringen haat wordt verspreidt mag van mij tot op de wortel worden uitgeroeid, zeker weten.
Maar dat heeft niets, maar dan ook niets te maken met de zeer terechte strijd tegen islamisering, tenzij u meent dat ook hier wel shariarechtbanken mogen komen zoals in Engeland, en het apartheidsregime waar veel moslims voor ijveren uw ideaalbeeld is van een multiculturele samenleving, Sus heeft gelijk met zijn standpunt dat die multiculturaliteit tot op heden mislukt is in veel wijken.

De problemen daarrond moeten niet onder de mat worden geveegd en de manier waarop de moslimwereld dit hoe dan ook monsterlijk gebeuren opblaast tot "martelares van de hoofddoek" is al even bekrompen dan wat in extreem rechtse kingen gebeurt.
Evengoed kan ik iedere vrouw die door moslims beledigd wordt uitroepen tot "martelares van Westerse vrijheden"want dat is dan even "waar" als uw redenering!
En dat is net hetgeen ik u wilde duidelijk maken. Verder moet u ook begrijpen, en ik vermoed dat u dat wel weet na een jarenlange ervaring, dat de moslimcultuur een heel andere cultuur is dan de onze qua beleving van zulke zaken. Is dat verkeerd? In mijn ogen niet. Is het vreemd? Ja, enigszins wel, maar zo zullen de moslims ook denken over ons qua tradities.

Verder is het 'weibe rose', maar dat even terzijde.
Oud 9 juli 2009, 13:41   #220
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mooi bewijs.

Ik vind eremoord, voor een Rus uit Perm die slechts enkele jaren in Duitsland woont, aannemelijker. De uitspraken die hij volgens de krant deed wijzen erop dat racisme ook een factor is en Russen hebben geen extreem rechtse uitspraken nodig om racistisch te zijn.

In Rusland zijn racistische moorden schering en inslag maar raar genoeg hoor je er zelden iets van.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be