![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Vinden jullie dit document goed? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
28 | 35,44% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
46 | 58,23% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,33% |
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij Vlamingen jij-en en jou-en niet zo, en al helemaal niet in formele teksten, dan doen wij U - dát is de beleefdheidsvorm!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1422 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jullie komt nl. van jijlieden, dus analoog komt gullie van gijlieden. Nu begrijp ik die strijd tegen die zgnde. verhollandsing niet. Deze is enkel verfoeilijk indien met bruut geweld opgedrongen. Als in een natuurlijke evolutie is het toch geen zaak?
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 9 juli 2009 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1423 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1424 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op officiële of formele stukken in België zie ik nooit 'jullie' staan - tegenwoordig wordt dat in school aangeleerd waarschijnlijk, maar vroeger was dat helemaal niet zo!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1425 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De beleefdheidsvorm is aan het verliezen, en zwaar.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 9 juli 2009 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1426 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die 'natuurlijke evolutie' valt nog af te wachten - ik denk dat er toch een 'koppel' mensen akkoord mee zullen moeten gaan - en als die 'natuurlijke evolutie' of 'hereniging' ooit een feit zal worden, zal er van BEIDE kanten veel water bij de wijn moeten gedaan worden, van BEIDE zijden een grondige reformatie hebben moeten plaatsvinden - wat ik NU zie is enkel een 'inlijving' van Vlaanderen bij het 'bestaande' Nederland - ik denk niet dat de doorsnee Vlaming dat ziet zitten - ik kan me ook vergissen, maar dan is er nog geen kat overboord voor mij - wel een illusie minder over het 'gezond verstand' van de Vlaming - misschien overschat ik ze wel, de Vlamingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#1427 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wel hullie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1428 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De uitzondering durft wel eens plaatsvinden, zoals de Vlaming in 1830 die werkelijk zo naïef was te geloven dat zijn situatie zou verbeteren. Enkel zijn werkgever zou uiteindelijk veranderen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 9 juli 2009 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1429 | |
|
![]() Citaat:
![]() onze bedoeling is een volledig nieuwe staat dat vanaf nul begint ![]() ![]() dus nieuwe naam van het land, nieuwe grondwet, mogelijk nieuw volkslied, ... maar met Nederlandse en Vlaamse kenmerken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1430 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...en als ik boos ben - op het forum bvb. gebruik ik met opzet; 'U' ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Doe je best zou ik zeggen. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1433 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ach, de taal - normaal houdt een mens ook van zijn moedertaal net als van zijn vaderland, toch? Tsjah, die situatie in 1830, weet je, ik kan me er niet veel meer van herinneren, ik was er niet echt met mijn hoofd bij, ik had andere dingen te doen. ![]() Waarmee ik wil zeggen - we waren er NIET bij TOEN - dat is verleden tijd - wie kan zich dat 'historische samenhoren' dan nog herinneren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1434 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 9 juli 2009 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1435 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1436 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1437 | |
|
![]() Citaat:
nix overnemen. Laatst gewijzigd door Shadowke : 9 juli 2009 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1438 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een 'koppel mensen' verstaan de Nederlanders niet. U moet dat uitleggen. Meer dan waarschijnlijk denken ze dat het hier dan gaat om een getrouwd paar, een echtpaar. Laatst gewijzigd door system : 9 juli 2009 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan stel ik Gallië voor. ![]() |
|
![]() |
![]() |