Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2009, 20:23   #301
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Gelden er in België quota? Neen.
Je hebt blijkbaar niets begrepen van wat de plannen zijn van het ABVV. Waar heb jij gelezen dat ze zich zullen baseren op proporties? Ze willen bewijzen verzamelen. Ik zou toch graag nog een antwoord krijgen "Vind je de verhouding Nederlandstaligen/Franstaligen en man/vrouw ook buiten proportie?"
Probeer niet mijn woorden te verdraaien. Ik heb nooit gezegd dat er quota waren. Ik heb gezegd dat Groen! voorstander was van het invoeren van quota. Op deze thread hebben we een discussie over het in dienst nemen van allochtonen in Belgische bedrijven. Wilt ge die discussie verleggen naar Nederlandstaligen/Franstaligen en/of vrouwen.. dan zijt ge vrij een nieuwe thread te openen. Hier wordt de politiek van het ABVV besproken waar men kliklijsten wil aanleggen van Belgische bedrijven.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 19:56   #302
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Probeer niet mijn woorden te verdraaien. Ik heb nooit gezegd dat er quota waren. Ik heb gezegd dat Groen! voorstander was van het invoeren van quota. Op deze thread hebben we een discussie over het in dienst nemen van allochtonen in Belgische bedrijven. Wilt ge die discussie verleggen naar Nederlandstaligen/Franstaligen en/of vrouwen.. dan zijt ge vrij een nieuwe thread te openen. Hier wordt de politiek van het ABVV besproken waar men kliklijsten wil aanleggen van Belgische bedrijven.
Ik was niet mijn bedoeling je woorden te verdraaien. Bij mijn weten deed ik dat ook niet.

Ik veronderstel dat je in deze ook niet probeerde om mijn woorden te verdraaien.
Citaat:
De discussie gaat over de reden waarom de Marokkanen als tweede grootste groep vertegenwoordigd zijn in uw bedrijf. Ze zijn duidelijk oververtegenwoordigd in vergelijking met hun relatieve aanwezigheid in België. Volgens uw criteria is dit een 'positieve' discriminatie.. en dus racisme.
Mijn criteria? Kan je ze citeren, want ik denk dat je ergens iets verkeerd begrepen heb. Ik pleit nergens voor quota of correcte vertegenwoordiging.
Voor mij discrimineert een werkgever als hij per definitie een bepaalde groep uitsluit; als hij een individu uitsluit op basis van de vermeende attitudes van de groep waar hij/zij toe zou horen.
De reden dat ze oververtegenwoordigd zijn, is dat ze ook oververtegenwoordigd zijn bij de sollicitanten en het bedrijf aanwerft volgens diploma, kennis, ervaring,...

Misschien kan je ook proberen om niet de woorden van het ABVV te verdraaien.
Waar haal je het vandaan dat het ABVV kliklijsten willen aanleggen? En volgens jou dan nog gebaseerd op proportionele vertegenwoordiging.
Jouw bron graag.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 22:27   #303
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...Waar haal je het vandaan dat het ABVV kliklijsten willen aanleggen? En volgens jou dan nog gebaseerd op proportionele vertegenwoordiging. Jouw bron graag.
Zucht!.... Wat heb ik verklaard:
Opmerkelijk is dat de groenen, in samenhang met het racistisch ABVV en anderen... bij de eersten waren om quota te eisen in het Belgische bedrijfsleven. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=299

Ik heb gezegd dat Groen! voorstander was van het invoeren van quota. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=301

Hiervoor steunde ik ondermeer op volgend bericht: Vlaanderen wil geen quota http://www.vlaamsbelang.org/0/1219/
02.12.2005 12.01u - We komen even terug op een bericht van enkele dagen geleden, maar waaraan toch voldoende aandacht moet geschonken worden: De ‘Stemmenkampioen’, het internetpanel van Het Laatste Nieuws, VTM en de VUB-profs Thevissen en Matthijs (met ondertussen 15.000 deelnemers) legde onlangs de vraag voor of men kon leven met de aanwerving van een verplicht aantal allochtonen in de Vlaamse bedrijven.

Het Laatste Nieuws (26.11.2005) laat over het resultaat geen twijfel bestaan: “Vlamingen wijzen quota voor allochtonen radicaal af”. De tegenstand tegen quota blijkt overweldigend groot: niet minder dan 77% is tegen. Slechts 16% is voor, en de rest heeft geen mening.

Merkwaardig ook hoe klein het groepje ‘multiculturele gelovigen’ ondertussen is geworden. Het dagblad schrijft namelijk: “Alleen de kiezers van Groen zien quota voor allochtonen wel zitten als een oplossing voor de werkloosheid en discriminatie van allochtonen, maar zelfs daar blijven de voor- en tegenstanders nog even sterk. 44,8% contra, 44% pro.” Bij de andere partijen is minstens de helft tegen quota en een kleine minderheid voor of twijfelend. Bij de SP.A-Spirit-kiezers is ruim de helft tegen (56%) en slechts één derde voor (33%).

Niet alleen de individuele Vlaming heeft hier blijkbaar een duidelijke opinie over: de zelfstandigenorganisatie UNIZO en de werkgeversvereniging VOKA denken er net zo over.

Benieuwd of dit plan nog op overheidstafels belandt en wat de reactie van de beleidsmensen zal zijn. We herinneren er even aan dat ook Vlaamse politici van SP.A-Spirit zich tot voor kort positief uitlieten over het invoeren van een verplicht aantal allochtonen in onze bedrijven. Benieuwd wat hun mening nu is.

Nu de kliklijst: Het ABVV verzamelt zelf bewijzen tegen bedrijven die geen allochtone werknemers willen en gaat die namen 'te gepasten tijde' publiek maken zie Xenofobe bedrijven aan de schandpaal http://www.standaard.be/Artikel/Deta...9PS7&word=abvv

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 13 juli 2009 om 22:31.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 00:25   #304
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was niet mijn bedoeling je woorden te verdraaien. Bij mijn weten deed ik dat ook niet.

Ik veronderstel dat je in deze ook niet probeerde om mijn woorden te verdraaien.

Mijn criteria? Kan je ze citeren, want ik denk dat je ergens iets verkeerd begrepen heb. Ik pleit nergens voor quota of correcte vertegenwoordiging.
Voor mij discrimineert een werkgever als hij per definitie een bepaalde groep uitsluit; als hij een individu uitsluit op basis van de vermeende attitudes van de groep waar hij/zij toe zou horen.
De reden dat ze oververtegenwoordigd zijn, is dat ze ook oververtegenwoordigd zijn bij de sollicitanten en het bedrijf aanwerft volgens diploma, kennis, ervaring,...

Misschien kan je ook proberen om niet de woorden van het ABVV te verdraaien.
Waar haal je het vandaan dat het ABVV kliklijsten willen aanleggen? En volgens jou dan nog gebaseerd op proportionele vertegenwoordiging.
Jouw bron graag.
sowieso is een keuze maken uit 100 kandidaten 99 mensen discrimineren capite ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 00:30   #305
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op welke feiten baseer jij je om dit te stellen? Op de sensationele krantenartikels die alleen over de extreme uitzonderlijke gevallen berichten?
De meeste druggebruikers gaan gewoon werken als de meeste anderen. Betalen hun huis (en eventueel hun auto) af; voeden hun kinderen(en) op als ieder ander.
Of je 's avons of in het weekend, een joint rookt of een paar glazen bier of wijn drinkt; waarom zouden degene die cannabis gebruiken in een negatieve spiraal zitten, op de sociale zekerheid teren, geen arbeidsethiek hebben?
Verwar jij de drugsgebruiker misschien met de verslaafde?
ik heb twee ogen, ik zie zo'n mensen toch elke week, ik ken hun levenswandel, en weet hoe ze hier leven en overleven... Het zijn een voor een marginale sukkels die dankzij het sociale systeem zich kunnen coccoonen in dit aberrant gedrag. Dus onze sociale zekerheid zorgt ervoor dat mensen die sociaal totaal onaangepast zich gedragen kunnen overleven. Aleluja... laat ze wat meer in de stront zitten en wat langer honger hebben, laat ze maar gezellig schudden van de dervingsverschijnselen. Ze zullen het zich des te beter en des te langer herinneren...
Oud 14 juli 2009, 05:09   #306
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu de kliklijst: Het ABVV verzamelt zelf bewijzen tegen bedrijven die geen allochtone werknemers willen en gaat die namen 'te gepasten tijde' publiek maken zie Xenofobe bedrijven aan de schandpaal http://www.standaard.be/Artikel/Deta...9PS7&word=abvv
Is dit een kliklijst? Op basis van proportionele vertegenwoordiging?
Neen, hé.

Mijn vermeende criteria kan je niet citeren?
Oud 14 juli 2009, 05:10   #307
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
sowieso is een keuze maken uit 100 kandidaten 99 mensen discrimineren capite ?
Nee, hangt er van af op welke basis de keuze gemaakt wordt.
Oud 14 juli 2009, 05:13   #308
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb twee ogen, ik zie zo'n mensen toch elke week, ik ken hun levenswandel, en weet hoe ze hier leven en overleven... Het zijn een voor een marginale sukkels die dankzij het sociale systeem zich kunnen coccoonen in dit aberrant gedrag. Dus onze sociale zekerheid zorgt ervoor dat mensen die sociaal totaal onaangepast zich gedragen kunnen overleven. Aleluja... laat ze wat meer in de stront zitten en wat langer honger hebben, laat ze maar gezellig schudden van de dervingsverschijnselen. Ze zullen het zich des te beter en des te langer herinneren...
Zo'n mensen? Hoeveel zie je er elke week?
De meerderheid van de drugsgebruikers herken jij niet eens als druggebruiker. Die lopen niet rond met een etiket als herkenning.
Oud 14 juli 2009, 07:36   #309
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, hangt er van af op welke basis de keuze gemaakt wordt.
juist

maar elke firma zal 99 keer verdacht gemaakt worden, of toch door die 5% allochtonen 5 keer verdacht worden.

Dat zal uw kliklijst opbrengen.
Oud 14 juli 2009, 07:54   #310
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo'n mensen? Hoeveel zie je er elke week?
De meerderheid van de drugsgebruikers herken jij niet eens als druggebruiker. Die lopen niet rond met een etiket als herkenning.
artisjokse, ik zie ze meer en meer onze maatschappij belasten. Ik zeg u dat het een groeiend probleem is. In de IT sector zie je ze natuurlijk niet. Vanuit uw ivoren toren is het gemakkelijk redeneren. Neem van mij aan dat het een groeiende overlast is.

Je zou bang zijn dat uw kinderen in de jeugdbeweging per ongeluk verleid worden door enkele 'domme' leiders om te blowen. En met the stepping stone theorie evolueren naar jongens die een palet aan genotsmiddelen gebruiken.

Doe uw ogen eens open:
1° - Belgie draaischijf van drugs....
http://peterlogghe.blogspot.com/2009...nationale.html
onze ministes lopen natuurlijk achter met hun gegevens... maar in het straatbeeld merk je dat... ik zeg u dat ik meetbaar het verschil kan tonen.

2° de jeugd houdt zich bezig met internethypes
vb - meisje ligt dood in haar kamer, omdat ze via een doekje zich doet stikken en omdat je die laatste seconde dan een 'effect' beleeft. Als iemand erbij is overleef je het natuurlijk, maar hier is ze een beetje tever gegaan... Ouders weten niet dat kinderen dat doen, en notabene ik ken zelfs het woord niet voor die hype, dit board zal het wel weten
vb binge drinking, comazuipen, filmpje maken en op internet zetten....
Oud 14 juli 2009, 16:50   #311
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Doe uw ogen eens open:
Ja, kijk: Van alle drugs heeft alcohol door de eeuwen heen de meeste slachtoffers gemaakt en doet dat nog steeds. Zelfs Jezus Christus die water veranderde in de harddrug wijn, is daaraan medeplichtig.
Wie zoals Jezus echter dagelijks cannabis rookt, raakt niet zo snel in de verleiding van alcohol en bijhorend geweld, nog maar te zwijgen over de geneeskundige werking van Zijn cannabis-zalf.
ref: de Joodse historicus Flavius Josephus
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 17:14   #312
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
juist

maar elke firma zal 99 keer verdacht gemaakt worden, of toch door die 5% allochtonen 5 keer verdacht worden.

Dat zal uw kliklijst opbrengen.
Neen, helemaal niet. Waarop baseer jij je om dit te stellen?

Vanwaar haal jij het idee van de kliklijst?

Laatst gewijzigd door artisjok : 14 juli 2009 om 17:14.
Oud 14 juli 2009, 17:18   #313
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
artisjokse, ik zie ze meer en meer onze maatschappij belasten. Ik zeg u dat het een groeiend probleem is. In de IT sector zie je ze natuurlijk niet. Vanuit uw ivoren toren is het gemakkelijk redeneren. Neem van mij aan dat het een groeiende overlast is.

Je zou bang zijn dat uw kinderen in de jeugdbeweging per ongeluk verleid worden door enkele 'domme' leiders om te blowen. En met the stepping stone theorie evolueren naar jongens die een palet aan genotsmiddelen gebruiken.

Doe uw ogen eens open:
1° - Belgie draaischijf van drugs....
http://peterlogghe.blogspot.com/2009...nationale.html
onze ministes lopen natuurlijk achter met hun gegevens... maar in het straatbeeld merk je dat... ik zeg u dat ik meetbaar het verschil kan tonen.

2° de jeugd houdt zich bezig met internethypes
vb - meisje ligt dood in haar kamer, omdat ze via een doekje zich doet stikken en omdat je die laatste seconde dan een 'effect' beleeft. Als iemand erbij is overleef je het natuurlijk, maar hier is ze een beetje tever gegaan... Ouders weten niet dat kinderen dat doen, en notabene ik ken zelfs het woord niet voor die hype, dit board zal het wel weten
vb binge drinking, comazuipen, filmpje maken en op internet zetten....
Maar degene die gebruiken en een normaal leven leiden zie je niet. Hoe zou je ze herkennen?
In de IT-sector zitten er nochtans ook. IT-ers die cannabis gebruiken, maar je kan het alleen te weten komen als ze het je zelf vertellen.

De stepping stone theorie is al lang achterhaald en naar de vuilbak verwezen.
Toch blijft ze, samen met de andere vooroordelen, als een diepgeworteld geloof aanwezig in vele hoofden.
http://www.drugsbeleid.nl/nederlands...cohen_1207.htm

Laatst gewijzigd door artisjok : 14 juli 2009 om 17:21.
Oud 14 juli 2009, 17:42   #314
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, helemaal niet. Waarop baseer jij je om dit te stellen?

Vanwaar haal jij het idee van de kliklijst?
Ach artisjokse, het is de doos van pandora: neem nu die allochtone op de kieslijst, de zogenaamde vlaamse obama, of zeg maar, was dat niet diegene die ging eisen dat de stemmen moesten herteld worden ??
Oud 14 juli 2009, 17:56   #315
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach artisjokse, het is de doos van pandora: neem nu die allochtone op de kieslijst, de zogenaamde vlaamse obama, of zeg maar, was dat niet diegene die ging eisen dat de stemmen moesten herteld worden ??
Wat heeft dit er mee te maken?

Ik vroeg je waarop jij je baseert om te stellen dat elke firma 99 keer zal verdacht gemaakt worden; en waar je dat idee van kliklijsten vandaan haalt?
Oud 14 juli 2009, 18:47   #316
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar degene die gebruiken en een normaal leven leiden zie je niet. Hoe zou je ze herkennen?
In de IT-sector zitten er nochtans ook. IT-ers die cannabis gebruiken, maar je kan het alleen te weten komen als ze het je zelf vertellen.

De stepping stone theorie is al lang achterhaald en naar de vuilbak verwezen.
Toch blijft ze, samen met de andere vooroordelen, als een diepgeworteld geloof aanwezig in vele hoofden.
http://www.drugsbeleid.nl/nederlands...cohen_1207.htm
Weet je, als het bewijs van de stepping stone niet geleverd is dat kan, het blijft toch in elk geval een feit dat de groep die van de marihuana blijft nauwelijks die andere dingen zoals cocaine en heroine gebruikt.
http://www.cedro-uva.org/lib/cohen.cannabis.html

Het blijft ook een feit dat het aartsmoeilijk is om te bewijzen dat van het een het ander komt, maar zo moeilijk is het nu ook niet om te weten dat de bagatellisering er een lucratief iets van gemaakt heeft.

Hoeveel gebruikers had belgie 20 jaar terug, en hoeveel gebruikers zijn er nu... voor alle drugtypes.

En zeg nu eens door te debateren hoeveel toegevoegde waarde dit meegebracht heeft, tenzij voor de dealers, en sommige industrielen die dit blijkbaar zien als een lucratieve investering. Volgens mij is de macroeconomische toegoegde waarde voor belgie negatief.

Ik denk dus dat we mogen ofwel een legaal kader maken zodat die zwarte poenscheppers eens allemaal dik betalen, neem van mij maar een vermogensanalyse voor alle verdachte gasten. Politiek moet maar een sbeslissen dat de politie de trigger kan geven tot een vermogensonderzoek, die dan eventueel de illegale handel gemakkelijker kan blootleggen.

En je mag ook eens denken aan deze en proberen tegen te bewijzen
Oud 14 juli 2009, 19:10   #317
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet je, als het bewijs van de stepping stone niet geleverd is dat kan, het blijft toch in elk geval een feit dat de groep die van de marihuana blijft nauwelijks die andere dingen zoals cocaine en heroine gebruikt.

Het blijft ook een feit dat het aartsmoeilijk is om te bewijzen dat van het een het ander komt, maar zo moeilijk is het nu ook niet om te weten dat de bagatellisering er een lucratief iets van gemaakt heeft.

Hoeveel gebruikers had belgie 20 jaar terug, en hoeveel gebruikers zijn er nu... voor alle drugtypes.

En zeg nu eens door te debateren hoeveel toegevoegde waarde dit meegebracht heeft, tenzij voor de dealers, en sommige industrielen die dit blijkbaar zien als een lucratieve investering. Volgens mij is de macroeconomische toegoegde waarde voor belgie negatief.

Ik denk dus dat we mogen ofwel een legaal kader maken zodat die zwarte poenscheppers eens allemaal dik betalen, neem van mij maar een vermogensanalyse voor alle verdachte gasten. Politiek moet maar een sbeslissen dat de politie de trigger kan geven tot een vermogensonderzoek, die dan eventueel de illegale handel gemakkelijker kan blootleggen.

Even recapituleren.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=271

Oud 14 juli 2009, 19:26   #318
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

jezus,wat een jaren '80 gedachten...
ik raad je aan je beeldvorming eens up te daten
Oud 14 juli 2009, 21:41   #319
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft dit er mee te maken?

Ik vroeg je waarop jij je baseert om te stellen dat elke firma 99 keer zal verdacht gemaakt worden; en waar je dat idee van kliklijsten vandaan haalt?
Dat is doodsimpel, iedereen die niet geselecteerd wordt in een procedure voelt zich geviseerd. En kliklijsten maken voor racismemeldingen is dus bij elke selectieprocedure gegarandeerd 5 klikkers hebben

Dus axioma van mij: DE FIRMA's die NU RECRUTEREn gaan AUTOMATISCH op die lijst staan. de FIRMA's die NU afdanken, gaan niet op die lijst staan.
Oud 14 juli 2009, 21:42   #320
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
jezus,wat een jaren '80 gedachten...
ik raad je aan je beeldvorming eens up te daten
ho mijnheerke, het is niet omdat uw hersenen dromen van een beetje whiet, dat iedereen u moet naar de mond spreken.
Ik zie het niveau van de mensen die dat spul gebruiken, heb nog zelden daar grote lichten gezien. Zelfs op de meest creatieve jobs.

Dus diegene die vindt dat zijn carriere groeit en bloeit dankzij die wolkskes marihuana, ziet vooral troebel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be