Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2009, 08:22   #381
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Er gebeuren elke dag moorden en zelfs massamooorden zonder dat er door internationale pers veel aandacht aan besteed wordt.
Daar hebt u een punt. Selectiviteit waarschijnlijk...
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 08:28   #382
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Tiens, nu zegt U eigenlijk hetzelfde als gelovigen die beweren dat Atheisme een geloof is.

Samenlevingen evolueren en verschillen bovendien van regio tot regio. Zo ook mijn visie erop. Mijn benadering hierop is eigenlijk gebaseerd op rationeel anarchisme.
Om terug te komen op religieuze symbolen: het getuigt van weinig respect en gezond verstand in een seculiere samenleving te pronken met religieuze symbolen. Vooral als je weet dat deze samenleving in een recent verleden heel slechte ervaringen heeft gehad met religieuze sekten.

Deze moord is zeer zeker een totaal gebrek aan respekt, maar gebrek aan respekt waarvoor: vrouwen, Moslims of Noordafrikanen? Misschien wel alledrie, maar zonder de mening van de dader te kennen spreek ik me daar niet over uit, terwijl voor anderen hier dat al direct vaststaat naargelang het hun het beste past in hun kraam.
"Tiens, nu zegt U eigenlijk hetzelfde als gelovigen die beweren dat Atheisme een geloof is."

In principe is atheisme ook een soort van geloof.

"Om terug te komen op religieuze symbolen: het getuigt van weinig respect en gezond verstand in een seculiere samenleving te pronken met religieuze symbolen. Vooral als je weet dat deze samenleving in een recent verleden heel slechte ervaringen heeft gehad met religieuze sekten."

Laat ons eerlijk zijn. Voelt u een gebrek aan respect wnr u een vrouw met een hoofddoek ziet passeren? Ik niet hoor. Het getuigd anderzijds van zeer weinig respect om hoofdoeken als disrespectvol te beschouwen.

Btw: over welke religieuze sekten hebt u het?

"Deze moord is zeer zeker een totaal gebrek aan respekt, maar gebrek aan respekt waarvoor: vrouwen, Moslims of Noordafrikanen? Misschien wel alledrie, maar zonder de mening van de dader te kennen spreek ik me daar niet over uit, terwijl voor anderen hier dat al direct vaststaat naargelang het hun het beste past in hun kraam."

Ik maak veronderstellingen, en dat is iets totaal anders dan iets vaststellen. Maar laten we verder eerst de mening van de dader afwachten.
Oud 15 juli 2009, 08:28   #383
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het is de ideologie die jullie verspreiden die dergelijke moorden in de hand werkt. Wat er diabolisch is, aan een vrouw met een stuk textiel op het hoofd moet je mij eens uitleggen.
U lijkt mij te intelligent om een hoofddoek enkel te zien als een stuk textiel;
gedragen door een moslima is een hoofddoek een religieus en politiek statement.

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 08:31   #384
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
"Tiens, nu zegt U eigenlijk hetzelfde als gelovigen die beweren dat Atheisme een geloof is."

"Om terug te komen op religieuze symbolen: het getuigt van weinig respect en gezond verstand in een seculiere samenleving te pronken met religieuze symbolen. Vooral als je weet dat deze samenleving in een recent verleden heel slechte ervaringen heeft gehad met religieuze sekten."

Laat ons eerlijk zijn. Voelt u een gebrek aan respect wnr u een vrouw met een hoofddoek ziet passeren? Ik niet hoor. Het getuigd anderzijds van zeer weinig respect om hoofdoeken als disrespectvol te beschouwen.

"Deze moord is zeer zeker een totaal gebrek aan respekt, maar gebrek aan respekt waarvoor: vrouwen, Moslims of Noordafrikanen? Misschien wel alledrie, maar zonder de mening van de dader te kennen spreek ik me daar niet over uit, terwijl voor anderen hier dat al direct vaststaat naargelang het hun het beste past in hun kraam."

Ik maak veronderstellingen, en dat is iets totaal anders dan iets vaststellen. Maar laten we verder eerst de mening van de dader afwachten.
Niet iedere overtuiging is geloof, of zie je wetenschap ook als geloof?

Laatst gewijzigd door alice : 15 juli 2009 om 08:32.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 08:36   #385
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Niet iedere overtuiging is geloof, of zie je wetenschap ook als geloof?
Ik zeg "een soort van geloof", aangezien je gelooft dat iets niet waar is.

"De eerste betekenis van geloven is de veronderstelling dat iets waar of niet waar is. Geloven in dit verband is als een inschatting die iemand maakt dat een bewering met een zekere waarschijnlijkheid waar of onwaar zou kunnen zijn."
Oud 15 juli 2009, 08:40   #386
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg "een soort van geloof", aangezien je gelooft dat iets niet waar is.

"De eerste betekenis van geloven is de veronderstelling dat iets waar of niet waar is. Geloven in dit verband is als een inschatting die iemand maakt dat een bewering met een zekere waarschijnlijkheid waar of onwaar zou kunnen zijn."
Dat is juist maar gelovigen in God hebben daar juist moeite mee, hun "inschatting" is dat je ook zonder "bewijs" of " waarschijnlijkheid" van waar of onwaar vooral gewoon moet geloven. Een rationele benadering laat daar niet veel van over vrees ik...
Oud 15 juli 2009, 08:50   #387
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is juist maar gelovigen in God hebben daar juist moeite mee, hun "inschatting" is dat je ook zonder "bewijs" of " waarschijnlijkheid" van waar of onwaar vooral gewoon moet geloven. Een rationele benadering laat daar niet veel van over vrees ik...
Daarin heb je gelijk. Echter heeft het woord 'geloven' diverse betekenissen en kan je het in verschillende contexten gebruiken. Vandaar ook dat in het atheisme enigszins zie als een soort 'geloof', welliswaar een ander geloof dan katholicisme, islam, Hindoeisme e.d.
Oud 15 juli 2009, 09:03   #388
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarin heb je gelijk. Echter heeft het woord 'geloven' diverse betekenissen en kan je het in verschillende contexten gebruiken. Vandaar ook dat in het atheisme enigszins zie als een soort 'geloof', welliswaar een ander geloof dan katholicisme, islam, Hindoeisme e.d.
Voor mij beginnen zaken met geloven dat..en wordt dit overtuiging indien iets bewezen is? Of zichzelf steeds bewijst?In die zin bewijst" God" zijn niet bestaan.
Oud 15 juli 2009, 12:14   #389
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
gedragen door een moslima is een hoofddoek een religieus en politiek statement.
Het is nog meer dan dat. Ze stijgen uit boven de andere vrouwen. Als je geen doekje draagt hoor je niet bij ons. Het is stigmatiserend en geeft aanleiding tot ongelijkheid en discriminatie.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 14:14   #390
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on
gedragen door een moslima is een hoofddoek een religieus en politiek statement
.Het is nog meer dan dat. Ze stijgen uit boven de andere vrouwen. Als je geen doekje draagt hoor je niet bij ons. Het is stigmatiserend en geeft aanleiding tot ongelijkheid en discriminatie.
Over enige tijd zal het tonen van veel bloot vel ook een religieuze en politieke dimensie krijgen. Door nogal bloot erbij te lopen stijgt men uit boven de anderen die in lappen gehuld door het leven gaan. Als je geen bloot vel toont dan hoor je niet bij ons. Het is stigmatiserend en geeft aanleiding tot ongelijkheid en discriminatie.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 15:10   #391
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Over enige tijd zal het tonen van veel bloot vel ook een religieuze en politieke dimensie krijgen. Door nogal bloot erbij te lopen stijgt men uit boven de anderen die in lappen gehuld door het leven gaan. Als je geen bloot vel toont dan hoor je niet bij ons. Het is stigmatiserend en geeft aanleiding tot ongelijkheid en discriminatie.
Das zever,maar leg eens uit wat je nu eigenlijk wilt zeggen?
Oud 15 juli 2009, 17:41   #392
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Germany Honors “Hero” Hijab Martyr

Dresden is planning to name one of its streets after Marwa Al-Sherbini.

BERLIN — The eastern city of Dresden, where a hijab-clad Egyptian was stabbed to death by a racist, is planning to honor the brave pregnant woman whose killing has sparked anger in the Muslim world and shaken the German society to its core.
"A meeting with town representatives and the Central Council of Muslims is set to take place next week to decide how we can honor her," Kai Schulz, Dresden Mayor’s spokesman, told Agence France Presse (AFP) on .. (bron)
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 18:57   #393
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit de kontext genomen.
Ach zo. U maakt zich er wel heel gemakkelijk vanaf.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 21:31   #394
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:

Ok, mijn fout, ik bedoelde religie. Geloof en religie zijn zowat hetzelfde voor mij.

Citaat:

Normale vrouwen maken oogkontakt met mij. Dat heeft niets rechtstreeks met dat hoofddoek te maken maar wel de mentalitiet.
Om respect voor iemand te voelen heb ik wel wat meer nodig: ik moet de persoon een beetje kennen. Voor iemand in de straat, met of zonder hoofddoek heb ik noch respect, noch disrespect: ik ken ze niet. Voor mensen met hoofdoeken heb ik eventueel een beetje compassie en vraag ik me af hoe dat mogelijk is in de 21ste eeuw.
Citaat:

Alle in 't algemeen. De Katholieke voor ons landje.

Citaat:

Veronderstellingen, dat is wat ik ook doe, maar ik laat me niet leiden door een of andere ideologie.

Maar als ik nu over deze hele zaak nadenk, stel ik me toch een vreemde vraag. Ik stel me in de plaats van die vrouw. Zij werd zwaar beledigd op een speelplein en stapte naar de rechtbank. Maar als ik telkens dat ik in mijn leven beledigd zou geweest zijn naar de rechtbank zou gestapt zijn, zou ik een goed deel van mijn leven niets anders gedaan hebben.
De vraag is: waarom is die vrouw naar de rechtbank gestapt voor alleen maar wat beledigende woorden?
Oud 15 juli 2009, 23:12   #395
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ach zo. U maakt zich er wel heel gemakkelijk vanaf.
Nee, door zinnen uit hun context te halen vervalst U de hele discussie.
Oud 15 juli 2009, 23:25   #396
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, door zinnen uit hun context te halen vervalst U de hele discussie.
De eenvoudige vaststelling is, dat u van de ene persoon (de moordenaar nota bene) zegt dat u zijn motief voor de moord niet kunt kennen, terwijl u wel pretendeert te weten waarom het slachtoffer bepaalde kledij draagt. 'Context' is in beide gevallen dezelfde, zelfs al haal ik de quotes uit verschillende posts. Maar ik begrijp dat u zich zodanig in het nauw gedreven voelt, dat er voor u niks anders op zit om u achter zo'n pseudo-vormelijkheid te veschuilen.

Wie leest wat er staat, weet wel beter. "Das Opfer ist schuldig", zo luidt uw pleidooi.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 23:27   #397
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Dat staat nergens, dat maakt U er van!

Trouwens, iedereen wéét waarom muzelvrouwen hoofddoekjes dragen ... en dat is NIET tegen de regen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 23:50   #398
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
De eenvoudige vaststelling is, dat u van de ene persoon (de moordenaar nota bene) zegt dat u zijn motief voor de moord niet kunt kennen, terwijl u wel pretendeert te weten waarom het slachtoffer bepaalde kledij draagt. 'Context' is in beide gevallen dezelfde, zelfs al haal ik de quotes uit verschillende posts. Maar ik begrijp dat u zich zodanig in het nauw gedreven voelt, dat er voor u niks anders op zit om u achter zo'n pseudo-vormelijkheid te veschuilen.

Wie leest wat er staat, weet wel beter. "Das Opfer ist schuldig", zo luidt uw pleidooi.
In het nauw gedreven? Hela, ik heb haar niet vermoord hoor.
Ik vind het heel erg dat ze vermoord werd maar om er een martelaar van te maken ... eigenlijk is de eerste hoofddoekmartelaar die vrouw die vermoord werd omdat ze er geen droeg. En zo zijn er velen.
Oud 16 juli 2009, 05:04   #399
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. Zoals hierboven aangehaald is het noch een geloof, noch een "soort" van geloof.
Citaat:
Ik zie voornamelijk iemand die - hetzij vrijwillig, hetzij gedwongen - halsstarrig vasthoudt aan obscure religieuze voorschriften.

Voorschriften die mógelijks goede redenen hadden (uiterst twijfelachtig) in lang vervlogen tijden doch door middel van religieuze indoctrinatie nog stééds de goede sier maken in onze kennismaatschappij.

De vraag is waarom voor dergelijke achterlijke gedachtengangen uberhaupt enig respect dient te worden betoond.

-----------------

PS. Kost het zoveel moeite om eens fatsoenlijk te leren quoten? Jouw posts beantwoorden vergt behoorlijk wat knip- en plakwerk...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 16 juli 2009 om 05:05.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 05:06   #400
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het heel erg dat ze vermoord werd maar om er een martelaar van te maken ... eigenlijk is de eerste hoofddoekmartelaar die vrouw die vermoord werd omdat ze er geen droeg. En zo zijn er velen.
2.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be