![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toch wel, jaren skiverlof in Oostenrijk.
Ontelbare cursussen in het moederbedrijf in Duitsland voor mijn werk hebben mijn mening langzaam maar zeker op punt gesteld. Lekker eten in Europa : België, Frankrijk en Italië. Andere Europese landen : Spanje : Regioafhankelijk soms heel erg lekker. Zwitzerland : Onbetaalbaar Oostenrijk : Smakelijk en erg vettig Duitsland : Vettig en minder smakelijk Nederland : Huilen met de pet op |
|
|
|
|
|
#362 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Frankrijk: niet echt lekker, veel te ingewikkeld en vooral veel show zonder inhoud Italië: gewoon zeer lekker Nederland: overlaast nog in een gewoon visrestaurant gegeten, ongelooflijk lekker. Duitsland: ga er vanaf zondag naar toe. uiteraard kan je er vettig eten, maar de menukaart is er even goed als bij ons. in de gewone restaurants eet je er even goed als bij ons, alleen zijn de porties wat groter. Oostenrijk: ongeveer zoals Duitsland Spanje: bwa, kon me niet bekoren.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#363 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#364 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#365 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo ? ![]() |
|
|
|
|
|
|
#366 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#367 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#368 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eten in de restaurants was eerder eenheidskoek. Laatst gewijzigd door Henri1 : 16 juli 2009 om 13:11. |
|
|
|
|
|
|
#369 |
|
Banneling
|
Eigenlijk gaat het hier niet om eten maar om huizen en woonbouw en ja de UK en Nederland zijn koplopers als het gaat om het bouwen van mooie nette huizen wat van die Duitse DDR-bouw, die Belgische neppaleizen of die Franse ruines niet gezegd kan worden.
|
|
|
|
|
|
#370 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#371 |
|
Banneling
|
In Nederland werkt men meer met Gyproc-platen wat goedkoper en in geval van verbouwing makkelijker te slopen is. Persoonlijk vind ik de Duitse woningbouw in hetzelfde bedje ziek als de Belgische.
|
|
|
|
|
|
#372 |
|
Banneling
|
Netjes ,dat wel. Te netjes als u het mij vraagt. Kleinburgerlijk keurig ook nog. En vooral niet boven de korenmaat. Ofte: een stedebouwkundige eenheidsworst.
Laatst gewijzigd door system : 16 juli 2009 om 17:31. |
|
|
|
|
|
#373 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#374 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#375 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#376 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik verkies liever de chaos van België, maar helaas is daar geen ruimte voor in Nederland. Was dat er wel, dan zou ik er zo voor tekenen. Deze liberaal houdt niet van bouwkundige planning.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 16 juli 2009 om 17:37. |
|
|
|
|
|
#377 |
|
Banneling
|
Als je de wangedrochten en vreselijk storende lintbebouwing als maatstaf neemt voor de Nederlandse woningbouw verkas ik morgen naar Groot-Brittanie. Zoiets mooi noemen is gewoon een misprijzen voor de architecturale schoonheid van Nederland.
|
|
|
|
|
|
#378 |
|
Banneling
|
Gedateerd? Dan bent u toch al lang niet meer in België geweest. Er is nog nooit zoveel gebouwd als de laatste 10 jaar, zeker in Vlaanderen. Natuurlijk de Belg is meer individualistisch. En zo kan het goed zijn dat een huis helemaal verschilt in bouwstijl van het huis van de gebuur. Wij hebben daar geen problemen mee. U blijkbaar wel. En dat komt omdat u de eenvormigheid gewoon bent. En de regelneverij in Nederland versterkt die eenvormigheid nog. Plus de alomgekende Nederlandse woningnood. Maw bij u moet er snel gebouwd worden voor veel mensen die al jaren op een woning wachten. Meestal betekent dit: goedkoop, zeer saai ofte: eenvormig bouwen.
Laatst gewijzigd door system : 16 juli 2009 om 17:46. |
|
|
|
|
|
#379 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#380 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vind Nederland - inclusief de wijk waar ik woon in Utrecht - vaak claustrofobisch eentonig.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 16 juli 2009 om 17:46. |
|
|
|