Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2009, 15:26   #1
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard Ook een Obama voordracht

Obama aan zwart Amerika: "Geen excuus!"

Vooral dit stukje vind ik mooi.
Vervang zwart door ........... whatever

Maar hij waarschuwde ook zwarte ouders dat zij verantwoordelijk zijn voor het welzijn en slagen van hun kind.

"Berg de Xbox weg en stuur onze kinderen op een redelijk uur naar bed en zeg dat opgroeien in armoede geen reden is om slechte punten te halen op school", zei de president. "Niemand heeft het lot voor ons geschreven. Het lot ligt in onze handen en vergeet dat niet. Dat moeten we onze kinderen leren! Geen excuus, geen excuus!".
"Pijn van discriminatie is er nog altijd"
Toch bleef hij hameren op het feit dat door hoge werkloosheid en slechte behuizing nog altijd veel zwarten in slechte omstandigheden leven; problemen waar hij iets wil aan doen. Vooral onderwijs is volgens Obama cruciaal. "Ik wil onze kinderen zien streven om wetenschapper en ingenieur te worden, niet enkel rappers en basketbalspelers. Ik wil hen zien oprijzen om president te worden van de Verenigde Staten."

Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...17_obama_naacp
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 16:54   #2
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Obama aan zwart Amerika: "Geen excuus!"

Vooral dit stukje vind ik mooi.
Vervang zwart door ........... whatever

Maar hij waarschuwde ook zwarte ouders dat zij verantwoordelijk zijn voor het welzijn en slagen van hun kind.

"Berg de Xbox weg en stuur onze kinderen op een redelijk uur naar bed en zeg dat opgroeien in armoede geen reden is om slechte punten te halen op school", zei de president. "Niemand heeft het lot voor ons geschreven. Het lot ligt in onze handen en vergeet dat niet. Dat moeten we onze kinderen leren! Geen excuus, geen excuus!".
"Pijn van discriminatie is er nog altijd"
Toch bleef hij hameren op het feit dat door hoge werkloosheid en slechte behuizing nog altijd veel zwarten in slechte omstandigheden leven; problemen waar hij iets wil aan doen. Vooral onderwijs is volgens Obama cruciaal. "Ik wil onze kinderen zien streven om wetenschapper en ingenieur te worden, niet enkel rappers en basketbalspelers. Ik wil hen zien oprijzen om president te worden van de Verenigde Staten."

Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...17_obama_naacp
Het mooie is natuurlijk dat Obama het geloofwaardig kan zeggen, zonder betuttelend over te komen.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 17:03   #3
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Obama is een geweldig spreker die mensen kan inspireren en motiveren. En hij doet dit in positieve zin want in het verleden hebben we nog zo'n man gekend die zijn volk zodanig kon inspireren en bespelen maar dan in de meest negatieve zin, namelijk hitler.

Obama geeft mensen hoop en dat hebben ze net nodige om dat verschil te maken.

Ze geloven ook in zijn "yes, we can"

Maar of Obama nu al de wereldproblemen of de problemen in zijn land kan oplossen is wat ver gezocht alleen al om het feit dat hij maximum 8 jaar president kan zijn en voor vele problemen zijn er verschillende decennia's nodig.
maar als het even meezit dan heeft hij de wereld een nieuwe start gegeven en vooral de verenigde staten en als zijn opvolger later dan ook die weg verder wilt bewandelen dan zullen er grote veranderingen komen binnen de 20 jaar
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be