![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 |
|
Banneling
|
je blijft maar klinken als tante kaat
no more comments, tot september Laatst gewijzigd door Knipp : 17 juli 2009 om 15:10. |
|
|
|
|
|
#202 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
je antwoordt niet op men vragen.
Btw, als je vindt dat ik hier over zaag, dan moet je zeker niet op echte pokerfora gaan; daar word je direct afgeschoten
|
|
|
#203 |
|
Banneling
|
Jup.
Ik ga in trance, tot september Laatst gewijzigd door Knipp : 17 juli 2009 om 15:13. |
|
|
|
|
|
#204 |
|
|
Succes
|
|
|
#205 |
|
|
Verdorie sinds ik op deze thread zit heb ik al 12 toernooikes van 45 deelnemers verloren, hoogst ongebruikelijk.
|
|
|
#206 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#207 |
|
|
Niet te schatten, de 7 eersten worden uitbetaald.
Negen maal aan de finale tafel gezeten en telkens eruit gebonjoerd
|
|
|
#208 |
|
Banneling
|
Loopt lekker; had voor 't eerst het gevoel dat ik de beste was aan een tafel; vertaalde zich in snelle grote winst.
( of ze waren ingedut op dit late uur ? ) Pott odds is key concept denk ik. Positie is niet zo relevant. Gewoon wat verder vooruitdenken in de minder gunstige zetels Laatst gewijzigd door Knipp : 18 juli 2009 om 03:52. |
|
|
|
|
|
#209 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En ben er even van overtuigd dat niet iedereen dit mentaal aankan, en even koel z'n money management blijft respecteren op die momenten ... Good Luck vandaag in elk geval. Laatst gewijzigd door Knipp : 18 juli 2009 om 03:53. |
|
|
|
|
|
|
#210 | |
|
|
Citaat:
Dit is me nog nooit overkomen, gelukkig sta ik er nog goed voor ivbm mijn bankroll. Hoe ik me voel? Slecht, onzeker, bang om te spelen. Dit is dus echt de eerste keer dat ik dit meemaak. Wat maakt me zo ambetant? De wetenschap dat ik dat allemaal zal moeten inhalen om terug te komen waar ik was, mijn ranking is naar de botten, en daar was het me vooral om te doen. Geld was en is zeker het hoofddoel niet, het doel dat ik me gesteld had was bij de 10.000 eerste op de ranking te staan. Tja we zullen er moeten aan werken. Nu is het zo dat ondanks alle techniek,tellen, tactisch spelen enz. de kaarten het laatste woord hebben.
|
|
|
|
#211 |
|
Banneling
|
Bankroll management is prima. Maar ik blijf overal mensen zien die denken dat goed bankroll management een sluitende garantie is tegen failliet.
Elke ervaren gokker op paarden, die al vele jaren 'speelt' in fracties van één percent, zal het nochtans beämen : vroeg of laat sneuvelt je bank wel een keer. ( De zeer ervaren gokker speelt daarom vaak met drie afzonderlijke banken ! ) Ik vermoed dat de situatie in poker niet wezenlijk anders is. En dat het psychologisch moeilijker is om met verlies om te gaan, bij poker. Het tast je ego sterker aan. ( Terwijl het voor mij makkelijk is die stomme beesten te vervloeken vanachter m'n pc ) In poker vermoed ik ook dat het steeds hogere limieten gaan spelen een FOUTE strategie is. Vroeg of laat loop je tegen de muur, als het laat wordt, dan net op het moment dat je echt voor grof geld bezig bent. See my point ? Bijkomend argument contra poker : hoe hoger je gaat spelen, hoe groter het risico dat je het slachtoffer wordt van een crimineel scenario. Zelfs aan de microtafels heb ik vaak het beklemmend gevoel dat twee spelers elkaars kaarten kennen Ik kan jullie maar één gouden advies geven : vergeet poker en kom op de paarden gokken ! Laatst gewijzigd door Knipp : 18 juli 2009 om 12:52. |
|
|
|
|
|
#212 |
|
Banneling
|
Scenario.
Je speelt poker in de hogere regio's. Op een avond gaat het grondig mis, je verliest zesduizend euro. Er zijn aanwijzingen dat je bent gerold door mensen die onder één hoedje spelen. Je dient klacht in. Pokerstars onderzoekt de zaak. Je krijgt gelijk. Uit analyse blijkt dat het zeer waarschijnlijk is dat je bent opgelicht. Vraag : zie je ooit je geld terug ? Laatst gewijzigd door Knipp : 18 juli 2009 om 12:48. |
|
|
|
|
|
#213 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die vier tips lezen kost één minuut en is waarschijnlijk meer dan voldoende info om aan de meeste microtafels te kunnen winnen. Ik zal nog een tip toevoegen - in ruil. Spelers waarvan de buy-in al flink is weggesmolten, gaan vaak all-in met bizonder slechte kaarten, ze willen zichzelf als het ware verlossen uit hun lijden. Als je spelers een paar keer betrapt op manifeste fouten, en je ziet ze finaal all-in gaan met hun laatse habbekrats, dan heb je zeker een extra argument om mee te gaan. ( bovenop de gebruikelijke argumenten ) Laatst gewijzigd door Knipp : 18 juli 2009 om 13:49. |
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dus is het toch meer een kansspel?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#215 |
|
Banneling
|
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik vermoed dat poker in wezen een heel eenvoudig spel is.
En dat die bibliotheken vol strategieën vooral de simpele kern van het spel verduisteren. De essentie is : het herkennen van ongerechtvaardigd geld in de pot. Gegeven een hand kaarten, en gegeven de gemiddelde sterkte van een hand kaarten in een bepaalde setting, heb ik een vrij precies idee van m'n winstkansen. (*) Als mijn aandeel in de pot beduidend minder is, dan is het overduidelijk dat een andere hand in het spel te zwaar vertegenwoordigd is in de berg te winnen geld. Wie van de andere spelers 'bluft' of wie van de andere spelers een inschattingsfout maakt, is niet relevant. Het call en raise gedrag van die mensen interesseert me niet au fond. Konsekwent geld bijgooien in de pot volgens deze logica, garandeert in de long run breakeven ( min 5% rake ). Als je winst maakt, dan is het te danken aan de manifeste fouten van andere spelers ( foute inschatting, beslissingen gebaseerd op irrelevante dingen, wanhoopsdaden, het volgen van strategieën die niet deugen, enz. ) Naast deze kern, is er een tweede facet. Je hand verbergen. Timing van geld in de pot gooien. Op dat vlak kan ik nog wat bijleren. Maar erg complex kan het niet zijn. That's all. If you ask me. (*) Er bestaat software die alles netjes voor je uitrekent, in 'real time'. Laatst gewijzigd door Knipp : 18 juli 2009 om 14:30. |
|
|
|
|
|
#216 |
|
Banneling
|
In het licht van het bovenstaande, moet je voortdurend je stack chips op maximum houden, in tegenstelling tot wat veel beginnersstrategieën propageren.
Niks vervelender dan weinig chips hebben op die momenten dat er onwaarschijnlijk veel ongerechtvaardigd geld in de pot zit. Een niet te onderschatten voordeel van sit en go games : dat je elke hand kan spelen met je chips op maximum. Laatst gewijzigd door Knipp : 18 juli 2009 om 14:40. |
|
|
|
|
|
#217 |
|
Banneling
|
Intuïtief denk ik dat er een paar tientallen basissituaties zijn, die de moeite van het bestuderen waard zijn.
Hooguit 100. Laatst gewijzigd door Knipp : 18 juli 2009 om 14:49. |
|
|
|
|
|
#218 |
|
Banneling
|
Ik moet erkennen dat ik een aantal p.be.pokerexperts hierboven moet gelijk geven.
Heb ondertussen de mogelijkheden bekeken van pokertoernooispelen online ( versus sit & go ) En moet toegeven dat toernooi spelen een extra strategische dimensie heeft. ( die me overigens erg bevalt ) De logica van je stack beheren is volstrekt anders in deze context. Secundo. In die massale toernooien beland je aan een tafel die je niet zelf kiest maar die door het systeem wordt bepaald. Mijn opmerkingen over mogelijke tafels waar mensen onder één hoedje spelen, zijn daar niet relevant. Je bent in grote mate beschermd tegen dat soort oneerlijke praktijken. Gemiddeld verschijnen 5000 mensen aan de start van zo'n toernooi; de kans dat je met je vrienden aan dezelfde tafel belandt, is dus behoorlijk klein. Tenzij natuurlijk dat je vriendenclub uitgebreid is én bizonder goed is, als er voldoende van je maten weten door te dringen tot de laatste dozijnen spelers, is er weer wel een risico. Maar aangezien het te verliezen bedrag alleen de inkoopprijs is in het toernooi, die vrij klein is tgo de prijs die je kan winnen, hoef je ook daar niet echt van wakker te liggen. Die inkoopprijs zal voor de semipro's van hierboven vermoed ik tien of twintig dollar zijn, één dertigste van hun bankroll ? De hoofdprijs is dan toch al snel enkele honderden dollar ... Zo'n toernooi duurt schat ik gemiddeld twee uur. Dat lijkt allemaal wel te kloppen met de bewering van sommigen dat je van poker kan leven (als je voldoende goed bent) Ook al omdat je makkelijk drie of vier van zulke toernooien 'in parallel' kunt spelen. Maar dan kan je wel niet afwassen tussendoor Duvelke et altera, noteer dus dat ik vanaf nu een toernooispeler ben ( zij het dan in die massale toestanden, waar duizenden spelers zich inkopen met één dollar ) Wat ook klopt : het nivo van de gemiddelde speler die je in het begin van zo'n massaal toernooi ontmoet, is echt vrij laag, er is idd behoorlijk wat 'fish'. Als shark kan het niet al te veel moeite kosten om zeer frekwent in de prijzen te landen ( de top 20%). Zelfs in de lagere regio's van dat prijzengeld, valt je ingezet 'kapitaal' met grote winst terug te rapen. Bvb tien euro buy-in om er twintig �* dertig te winnen als je bij de laatste 15% spelers raakt. ... Ugh, ik heb gezegd. En nu ga ik eindelijk es de odds bestuderen En/of wat game theory Laatst gewijzigd door Knipp : 20 juli 2009 om 13:10. |
|
|
|
|
|
#219 |
|
Banneling
|
Wat ik zeer grappig vind :
Er bestaat duidelijk een soort stilzwijgende afspraak tussen de goeie spelers ( in die massale toernooien ) Zelfs zonder woorden is het overduidelijk. De belangen van de sharks lopen gelijk. Opdracht nummer één is zoveel mogelijk slechte spelers eruit te bonjouren. Ik had dikwijls het gevoel dat de betere spelers elkaar opportuniteiten gunnen wat dat betreft. Ik fold want het ziet ernaar uit dat jij de kaarten hebt om beginneling knipp eruit te kegelen. Zoiets Ze helpen elkaar om zwakke spelers te isoleren. Die onuitgesproken solidariteit is msschn wel een must om het winstgevend te maken ? Voer voor wiskundigen Laatst gewijzigd door Knipp : 20 juli 2009 om 13:05. |
|
|
|
|
|
#220 |
|
Banneling
|
In toernooien van circa 50 spelers bedoel je dan ?
Laatst gewijzigd door Knipp : 20 juli 2009 om 13:07. |
|
|
|