Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2009, 15:29   #101
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja hoor! Ik zal bij die mannen langsgaan en zeggen, zet je even op papier dat je naast je huwelijk nog andere dames had, Want Anoniempje gelooft dit niet en zij kan het als allochtoon weten! Goed zo?
Of weet je wat, ik geef hun naam en adres dan kun je even langsfietsen en je "deskundigheid" laten schijnen, is dat een goed idee?
Hoe oud ben je eigenlijk, dacht je nu echt dat mensen dit openbaar toegeven??
Dus jij baseert je op de woorden van enkele allochtonen, en zegt dan dat 8 op 10 mannen die een gearrangeerd huwelijk hebben, vreemdgaan? Heb jij ze allemaal gesproken? Je moet eens leren discussiëren, en dta betekent niet je eigen ervaringen ophemelen tot algemene en absolute waarheden. Kan het nog dommer?

We kunnen concluderen dat je cijfermateriaal op niets trekt, en dat je gegevens op niets berusten. Eindelijk!

Citaat:
Dit onderwerp is trouwens niet "zomaar" uit de lucht komen vallen.
Wanneer je als vrouw in die sector werkt en langdurige relaties uitbouwt gebeurt het regelmatig dat je jezelf alleen in gezelschap van een man bevind.
Daarbij viel me op dat mannen vaak proberen om je te versieren, het leek alsof de "gelegenheid" (alleen zijn met een vrouw) automatisch aanzet tot dit gedrag.
Vanuit je Excell-file probeerden ze je te versieren? En dat gold dan ineens voor elke allochtoonse man? Of nee, voor 8 op de 10 allochtoonse mannen. Ik hoop dat je inziet hoe onintelligent je hier overkomt.

Citaat:
Daarop heb ik hen uiteraard aangesproken, als moslim en getrouwd verbaasde me dat gedrag, zo kwam dat onderwerp ter sprake, tijdens de vele bezoeken aan vzw's waar uitsluitend mannen komen heb ik op een gegeven moment gezegd dat me opviel dat nogal wat mannen hadden gezegd ooit een minnares gehad te hebben of nog hadden, hoe zat dit met het moslim zijn?
Er werd toegegeven dat dit inderdaad zo is en wat gelachen, dat moslim zijn mocht ik niet te ernstig nemen!
ACHT OP DE TIEN??? Jij bent ooit op bezoek geweest bij een VZW, en beweert dan gegevens te hebben van alle allochtoonse mannen?

Citaat:
Maar als jij verkiest om naast die realiteit te kijken( als een man alleen is met een vrouw is er mogelijkheid en in hun beleving "aanleiding" want je bevind je alleen in hun gezelschap) en het toegeven dat mannen blijkbaar makkelijk een dubbel bestaan ontwikkelen, naar buiten toe brave en gelovige moslim maar ondertussen wel een ander bestaan wat niemand ziet, dat mag je dat.
Dat maakt echter mijn getuigenis niet minder waar,of jij dat nu leuk vind of niet.
Een subcultuur die normaal contact tussen mannen en vrouwen onmogelijk maakt en alleen zijn ziet als " aanleiding tot..." werkt dit trouwens in de hand, vrouwen horen zelf ervoor te zorgen niet in die situatie te komen, alleen met een man dus.
Hoe kun je nu samenwerken met allochtonen als je zulke vooroordelen hanteert? Je zou uit je functie moeten worden gezet, je doet noch de autochtoon als de allochtoon enig goed, door zulke rommel te verspreiden.

Zelfs met je bureaujob kom je niet in contact met de modale allochtoon, het zijn de sociale gevallen die zich aanbieden.

Citaat:
Wat me trouwens opvalt is dat jij daar helemaal geen aandacht aan schenkt, hoe ik daar persoonlijk mee om moest gaan, of hoe ik vanuit mijn culturele achtergrond als vrouw geconfronteerd werd met mannen die vonden dat ik actief tot de situatie bijdroeg door alleen in hun gezelschap te zijn.
Of is het jou onbekend dat mannen zo redeneren?
Wat kan mij het wat schelen? Ik zie duidelijk dat jij je werk slecht doet, en daarbovenop ga je nog eens neerkijken op die mensen.

Citaat:
Het is verdorie Godgeklaagd dat wie van dit soort toestanden getuigt als leugenachtig wordt afgeschilderd enkel en alleen omdat jij op basis van "origine" er alle belang bij hebt bkijkbaar dit probleem te ontkennen!
Zal ik maar alvast een hoofddoek opzetten? Of mag ik (terecht) vragen stellen over het gedrag van mannen die blijkbaar binnen hun subcultuur als gedragscode inbouwen dat wie als vrouw met hen alleen is" aanleiding" geeft?
O?*it gehoord van "blaming the victim??"
Het is verdorie lachwekkend dat jij denkt dat je in je contacten met enkele mannen conclusies denkt te kunnen trekken over een hele populatie. Dat zegt enorm veel over jou en je capaciteiten.

Citaat:
Ik sta met mijn ervaring trouwens niet alleen, ook andere vrouwelijke collega's kregen te maken met agressie, meestal verbaal, van jongeren die rondhangen, maar soms ook fysiek.Daar zul je nooit iets over horen in de media of van het politiek beleid, de problemen hierrond worden stil gehouden.
A la alice: alle allochtonen zijn agressief, meestal verbaal, soms ook fysiek. Voor je hier iets neerpent, denk dan nog eens dubbel na.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2009, 17:58   #102
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Huh? Sinds wanneer draai jij op voor de kosten van het huwelijk?

Stop met lullen, en kom af met bronnen. Acht op 10 mannen die een gearrangeerd huwelijk hebben gehad, houden er een minnares op na. Back it up!
Mensen die grof gebekt door het leven gaan, staan meestal in een hopeloze situatie. De islam is een moeilijk verdedigbaar bolwerk. Vandaar uw grofheid?

Laatst gewijzigd door grimbergen : 20 juli 2009 om 17:58.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2009, 18:15   #103
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Mensen die grof gebekt door het leven gaan, staan meestal in een hopeloze situatie. De islam is een moeilijk verdedigbaar bolwerk. Vandaar uw grofheid?
Niets grofheid. Gewoon een aantal vragen die de totale leegheid van Alice's argumentatie ontmaskeren. Nu gaat ze natuurlijk weer wenen en het slachtoffer uithangen. Zielig.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2009, 18:31   #104
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wel ironisch dat het vaak de moslims wordt verweten dat ze niet kritisch zijn, doch als iemand de argumentatie van een gefrustreerd persoon probeert te begrijpen, is deze grofgebekt? Ik had van jou wel gedacht dat je wat kritischer zou zijn.
Oud 20 juli 2009, 18:40   #105
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Niets grofheid. Gewoon een aantal vragen die de totale leegheid van Alice's argumentatie ontmaskeren. Nu gaat ze natuurlijk weer wenen en het slachtoffer uithangen. Zielig.
Uw betoog is een lege doos. Grofheid is trouwens nooit te rechtvaardigen. De islam is iets abstracts en daterend van de middeleeuwen. Nogal wiedes dat mensen die leven zonder de gevangenis(religie) terechte vragen stellen over de islam. U zal natuurlijk na dit mooie anti religie betoog in tranen uitbarsten. Omdat u graag in een slachtofferrol wordt geduwd zoals alle gastjes die met de islam dwepen.
Oud 20 juli 2009, 18:42   #106
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel ironisch dat het vaak de moslims wordt verweten dat ze niet kritisch zijn, doch als iemand de argumentatie van een gefrustreerd persoon probeert te begrijpen, is deze grofgebekt? Ik had van jou wel gedacht dat je wat kritischer zou zijn.
Oh maar ik ben zeer kritisch. Ik bekijk religie dan ook vanuit de realiteit. Niet vanuit uw dweperig betoog. In de 21ste eeuw hoort religie niet meer thuis. Grofgebekte mensen zijn mensen die dwepen met een god. Ze kunnen niet begrijpen dat men zijn leven in eigen handen heeft.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 20 juli 2009 om 18:43.
Oud 20 juli 2009, 18:49   #107
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oh maar ik ben zeer kritisch. Ik bekijk religie dan ook vanuit de realiteit. Niet vanuit uw dweperig betoog. In de 21ste eeuw hoort religie niet meer thuis. Grofgebekte mensen zijn mensen die dwepen met een god. Ze kunnen niet begrijpen dat men zijn leven in eigen handen heeft.

Ja, ja, zolang je je frustratie kan uiten op religie, denk jij on-topic te zijn?

Gelieve wakker te worden, en on-topic te reageren. Kritisch m'n ***.
Oud 20 juli 2009, 19:25   #108
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw betoog is een lege doos. Grofheid is trouwens nooit te rechtvaardigen.
Er is niets grof aan het doorprikken van de argumentatie van een discussiepartner. Dat noemt men discussiëren. Het is hier een discussieforum, snap je?

Citaat:
De islam is iets abstracts en daterend van de middeleeuwen. Nogal wiedes dat mensen die leven zonder de gevangenis(religie) terechte vragen stellen over de islam. U zal natuurlijk na dit mooie anti religie betoog in tranen uitbarsten. Omdat u graag in een slachtofferrol wordt geduwd zoals alle gastjes die met de islam dwepen.
Man, man, man, kun je iets anders doen dan mijn uitdrukkingen herhalen?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 20 juli 2009, 19:51   #109
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht

Morbide grapje of bent u volkomen geschift?
Ik trek slechts een conclusie.
Oud 20 juli 2009, 20:09   #110
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
We hebben het hier over gearrangeerde huwelijken, niet over geforceerde.

En zeg dat laatste dan ook aan de Vlamingen die hun partner in bv Thailand gaan zoeken.
Waarom ? Dat zijn vrouwen die hard op zoek zijn naar een man uit een welvarend land, die met zulke Vlamingen trouwen . Die worden niet door hun vader verkocht aan die Vlamingen.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2009, 20:23   #111
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Waarom ? Dat zijn vrouwen die hard op zoek zijn naar een man uit een welvarend land, die met zulke Vlamingen trouwen . Die worden niet door hun vader verkocht aan die Vlamingen.
Nee, die verkopen zichzelf.

Wat heb jij tegen vaders?
Oud 20 juli 2009, 22:36   #112
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus jij baseert je op de woorden van enkele allochtonen, en zegt dan dat 8 op 10 mannen die een gearrangeerd huwelijk hebben, vreemdgaan? Heb jij ze allemaal gesproken? Je moet eens leren discussiëren, en dta betekent niet je eigen ervaringen ophemelen tot algemene en absolute waarheden. Kan het nog dommer?

We kunnen concluderen dat je cijfermateriaal op niets trekt, en dat je gegevens op niets berusten. Eindelijk!

Vanuit je Excell-file probeerden ze je te versieren? En dat gold dan ineens voor elke allochtoonse man? Of nee, voor 8 op de 10 allochtoonse mannen. Ik hoop dat je inziet hoe onintelligent je hier overkomt.

ACHT OP DE TIEN??? Jij bent ooit op bezoek geweest bij een VZW, en beweert dan gegevens te hebben van alle allochtoonse mannen?

Hoe kun je nu samenwerken met allochtonen als je zulke vooroordelen hanteert? Je zou uit je functie moeten worden gezet, je doet noch de autochtoon als de allochtoon enig goed, door zulke rommel te verspreiden.

Zelfs met je bureaujob kom je niet in contact met de modale allochtoon, het zijn de sociale gevallen die zich aanbieden.

Wat kan mij het wat schelen? Ik zie duidelijk dat jij je werk slecht doet, en daarbovenop ga je nog eens neerkijken op die mensen.

Het is verdorie lachwekkend dat jij denkt dat je in je contacten met enkele mannen conclusies denkt te kunnen trekken over een hele populatie. Dat zegt enorm veel over jou en je capaciteiten.

A la alice: alle allochtonen zijn agressief, meestal verbaal, soms ook fysiek. Voor je hier iets neerpent, denk dan nog eens dubbel na.
Er is toch iets wat menig mens die deze discussie volgt zal opvallen, uw agressie, grove taal, beledigingen en beschuldigingen en totaal, maar dan ook totaal gebrek aan respect voor een discussiepartner. Daarbij treden uiteraard mensen zoals Kallikles die zelf zeer kleinerende zaken over vrouwen zegt u onmiddellijk bij.
Nergens gaat u in op de kern van de zaak, een gedeelte van de mannelijke moslimbevolking denkt vanuit cultureel kader volslagen anders over man- vrouw relaties en dit wordt door vrouwen die zelf geen deeluitmaken van die subcultuur als vervelend ervaren.

Evenmin staat u open voor het idee dat er verband is tussen een regide omgang tussen mannen en vrouwen, gearrangeerde huwelijken en mate van ontrouw.
Dat iemand dit idee oppert op basis van ervaring die u zelf waarschijnlijk mist, net zoals Kallikles, moet met ieder middel, gescheld en grove taal desnoods bestreden worden.
Mocht u zeggen" mogelijk is er minder ontrouw naarmate ook moslims meer vrijheid krijgen zelf hun partner te kiezen," was een besprek mogelijk.
Nu niet, blijkbaar is agressie tegen ongehoofddoekten geen probleem, die "hoeren" vragen er immers om?
Mochten Vlaamse mannen op dezelfde wijze moslima's lastig vallen schreeuwt een heel forum( terecht ) moord en brand.
Uw onvermogen tot dialoog spreekt echt boekdelen, zeer leerrijk dit forum!
Maar om u toch even met realiteit te confronteren, ik kwam wekelijk in die verenigingen, meerdere jaren...maar scheeuwt u rustig verder, ondertussen geniet ik wel van een glaasje Jameson!
Kallikles jongen spring maar goed op de kar!Anomiempje kan je steun goed gebruiken!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2009, 23:25   #113
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Jameson heeft zijn uitwerking niet gemist...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 20 juli 2009, 23:58   #114
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Jameson heeft zijn uitwerking niet gemist...
Oud 21 juli 2009, 01:42   #115
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu niet, blijkbaar is agressie tegen ongehoofddoekten geen probleem, die "hoeren" vragen er immers om?
Zo denken sommige allochtonen toch.

Citaat:
De afgelopen week werden in Nederland maar liefst tien «Rotterdamse» «jongeren» door de politie aangehouden, omdat ze in totaal 19 meisjes hadden betast in het zwembad van Ridderkerk. Voor wie daar moest aan twijfelen: het ging wel degelijk om tien Marokkanen.

http://www.brusselsjournal.com/node/4018
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2009, 08:19   #116
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Er is toch iets wat menig mens die deze discussie volgt zal opvallen, uw agressie, grove taal, beledigingen en beschuldigingen en totaal, maar dan ook totaal gebrek aan respect voor een discussiepartner.
Het is de typische aanpak van een bepaald soort mensen, stoor je er niet aan. Negativiteit trekt negativiteit aan, en dat moet je vermijden, anders word je ook zo.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2009, 09:08   #117
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daiwa, Conscience, Bedankt voor jullie opmerking.
Maar het blijft wel opvallend dat ieder onrecht tegenover een bepaalde groep zeer hevige reacties uitlokt op het forum, maar agressie tegenover een andere groep, vrouwen die vanwege professionele redenen in het multiculturele mijnenveld staan prompt "een leugen" is "door iemand met een bureaujobje" die "allochtonen haat" tenminste volgens Anoniempje met in kielzog Kallikles.Blijkbaar beseffen beiden niet een perfecte illustratie te zijn, waarom het werken in een mijnenveld is, wanneer je over hekele onderwerpen tot dialoog moet komen met mensen die zichzelf als overtuigd moslim zien?
Oud 21 juli 2009, 10:28   #118
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is niets grof aan het doorprikken van de argumentatie van een discussiepartner. Dat noemt men discussiëren. Het is hier een discussieforum, snap je?

Man, man, man, kun je iets anders doen dan mijn uitdrukkingen herhalen?
man man man kan jij niets anders dan dwepen met De islam
Oud 21 juli 2009, 10:32   #119
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

Ja, ja, zolang je je frustratie kan uiten op religie, denk jij on-topic te zijn?

Gelieve wakker te worden, en on-topic te reageren. Kritisch m'n ***.
Ik heb geen enkele frustratie buiten het feit dat mensen in de 21ste eeuw nog dwepen met religie. Een religie die redelijk achterlijk is. Men straft een moslima onredelijk met zes stokslagen. ( http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...er-dronk.dhtml ) Uw grofgebekte mond schuimt van razernij omdat u weet dat dwepen met een religie belachelijk is. Vandaar uw onterechte opmerkingen.
Oud 21 juli 2009, 14:10   #120
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
man man man kan jij niets anders dan dwepen met De islam
Serieus discussiëren over een serieus onderwerp kan niet als men elke kritiek afdoet als heulen met "de vijand".
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be