Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2009, 18:42   #261
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Over jouw intentie heb ik me niet uitgelaten. Ik stel slechts vast dat jij zo'n typisch Belgische hollanderhater bent.
U verwijt me een aprioristische instelling. Dat is natuurlijk niet zo. Maar door uw bovenstaand antwoord toont u wel aan dat u in dit opzicht mijn leermeester zou kunnen zijn.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 18:44   #262
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

De Rotterdammer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U verwijt me een aprioristische instelling. Dat is natuurlijk niet zo. Maar door uw bovenstaand antwoord toont u wel aan dat u in dit opzicht mijn leermeester zou kunnen zijn.
En zo heb je altijd gelijk, system.... dat is nou wat wij in Nederland een "jij-bak" noemen....
De Rotterdammer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 18:44   #263
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Dat zou een potentieel grappige poll opleveren
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 18:45   #264
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rotterdammer Bekijk bericht
En zo heb je altijd gelijk, system.... dat is nou wat wij in Nederland een "jij-bak" noemen....
Ik heb niet altijd gelijk. En dat komt omdat ik geen god ben. Wel een halfgod. En daarom heb ik vaak gelijk.

Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2009 om 18:48.
Oud 23 juli 2009, 18:52   #265
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik heb niet altijd gelijk. En dat komt omdat ik geen god ben. Wel een halfgod. En daarom heb ik vaak gelijk.
jaja, en u verwijt mij 'hoog van de toren blazen'

u bent een karikatuur.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 18:53   #266
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Kunt U mijn dat bericht even sturen, ik kan het niet direct vinden.

Ik werk tussendoor namelijk.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat u, naast het forum, ook uw werk hebt. Dat heb ik ook.

Mijn reactie aan Jantje staat in uw draad ("Sterft het voorstel van S&E een geluidloze dood") op nummer #128.

Bedankt alvast.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 19:03   #267
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
jaja, en u verwijt mij 'hoog van de toren blazen'

u bent een karikatuur.
Als u het zegt, zal het zeker waar zijn. Alhoewel...
Oud 23 juli 2009, 20:34   #268
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Nederlanders houden van Vlamingen ,ondanks alle Hollanderhaat.
tsja, de Vlamingen blijven in jouw ogen blijkbaar de stoute leerling die dringend heropgevoed moet worden.
tsja, begrijp je het echt niet of wil je het niet begrijpen?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 20:40   #269
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
tsja, de Vlamingen blijven in jouw ogen blijkbaar de stoute leerling die dringend heropgevoed moet worden.
tsja, begrijp je het echt niet of wil je het niet begrijpen?
Dus Sidharta, ik en vele anderen beelden het ons maar in dat veel Vlamingen ons tot op het bot haten?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 20:44   #270
Shadowke

Standaard

Citaat:
Dus Sidharta, ik en vele anderen beelden het ons maar in dat veel Vlamingen ons tot op het bot haten?
idd
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 20:54   #271
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
idd
Eigenlijk zouden jullie Vlamingen ook eens moeten voelen hoe het is om zo gehaat te worden. Over het algemeen doen Vlamingen hun best om hun minachting te verbergen. Maar je ziet het aan hun gezicht en in hun ogen. Meermaals heb ik meegemaakt dat iemands gezicht betrok nadat men mijn Nederlandse accent hoorde. Een vieze blik is nog een van de minst erge dingen die ik heb meegemaakt in Vlaanderen. Dus ga mij niet vertellen dat ik het me maar inbeeld.
Oud 23 juli 2009, 20:58   #272
Shadowke

Standaard

Citaat:
Eigenlijk zouden jullie Vlamingen ook eens moeten voelen hoe het is om zo gehaat te worden. Over het algemeen doen Vlamingen hun best om hun minachting te verbergen. Maar je ziet het aan hun gezicht en in hun ogen. Meermaals heb ik meegemaakt dat iemands gezicht betrok nadat men mijn Nederlandse accent hoorde. Een vieze blik is nog een van de minst erge dingen die ik heb meegemaakt in Vlaanderen. Dus ga mij niet vertellen dat ik het me maar inbeeld.
mss was dat toen Spinoza.
maar de laatste tijd is er in Vlaanderen veel veranderd. zelfs de Vlaamse media begint eindelijk Vlaamsgezind te worden.
en echte Vlamingen zijn niet anti-Nederland.

de Franstaligen (om een duidelijk verschil te maken met de modale Waalse bevolking) beginnen hun greep op de Vlaamse partijen en de media te verliezen maw hetgene dat België samen houdt, is aan het verdwijnen.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 23 juli 2009 om 21:01.
Oud 23 juli 2009, 20:59   #273
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
yeps
je hebt veel te lange tenen en vind het blijkbaar normaal om op commentaren die je niet aanstaan te beginnen schelden als een kleuter.
jij vindt het blijkbaar doodnormaal om iedereen uit te maken voor hater, racist en dergelijke. je hebt totaal geen normbesef en ge snapt niet dat dit eigenlijk vrij zware beschuldigingen zijn.

nope, er is geen haat tegen hollanders. gij beeldt u dat in net zoals de marokkanen zich inbeelden dat Vlamingen racisten zijn en de Walen zich inbeelden dat Vlamingen ultranationalistische separatisten zouden zijn.
het zit tussen uw oren
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 21:00   #274
system
Banneling

Standaard

Citaat:
yeps
je hebt veel te lange tenen en vind het blijkbaar normaal om op commentaren die je niet aanstaan te beginnen schelden als een kleuter.
jij vindt het blijkbaar doodnormaal om iedereen uit te maken voor hater, racist en dergelijke. je hebt totaal geen normbesef en ge snapt niet dat dit eigenlijk vrij zware beschuldigingen zijn.

nope, er is geen haat tegen hollanders. gij beeldt u dat in net zoals de marokkanen zich inbeelden dat Vlamingen racisten zijn en de Walen zich inbeelden dat Vlamingen ultranationalistische separatisten zouden zijn.
het zit tussen uw oren
Dat is vrij keurig en correct neergetikt en verzonden.
Oud 23 juli 2009, 21:00   #275
Shadowke

Standaard

mezelf gequote

Laatst gewijzigd door Shadowke : 23 juli 2009 om 21:01.
Oud 23 juli 2009, 21:01   #276
Spinoza
Minister-President

Standaard

Dat was toen? Ga eens op HLN.be kijken als er weer eens een onderwerp voorbij komt waarin Nederlanders een rol spelen. De vuiligheid die dan voorbij komt...
Oud 23 juli 2009, 21:02   #277
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

De Rotterdammer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
yeps

het zit tussen uw oren
Wanneer het tussen de oren van Spinoza zit, dan zit het ook tussen mijn oren. Ik heb wanhopig geprobeerd de Vlaamse/Belgische woningsbouw te verdedigen -die ik overigens buitengewoon sympathiek vind- tegenover de Nederlandse, maar het enige wat ik van Vlamingen te horen heb gekregen is dat ik Hollander ben en sowieso nergens verstand van heb.
De Rotterdammer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 21:03   #278
Shadowke

Standaard

Citaat:
Dat was toen? Ga eens op HLN.be kijken als er weer eens een onderwerp voorbij komt waarin Nederlanders een rol spelen. De vuiligheid die dan voorbij komt...
dat zijn de Belgiscisten en ultranationalisten, Spinoza. HLN.be zit daar vol van.
zoals ik al zei: de echte Vlaming heeft geen problemen met de Nederlanders.
Oud 23 juli 2009, 21:06   #279
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
yeps
Volgens mij scheld ik zeer, zeer zelden. Meer dan een enkel voorbeeld zul je niet kunnen geven in al die jaren dat ik op dit forum zit.

Citaat:
Nog nooit heb ik iemand uitgemaakt voor racist op dit forum. Kom maar met bewijs, of slik anders je woorden in. En alleen Henri en System beschuldig ik op dit forum van hollanderhaat. Tot dit oordeel ben ik pas gekomen na een zeer lange tijd. Jij doet net of ik te pas en te onpas maar dat soort beschuldigingen uit.

Citaat:
het zit tussen uw oren
Dat Vlamingen hun hollanderhaat ontkennen is een standaard reactie. Begrijpelijk ook, want anders zouden ze moeten toegeven dat ze psychisch niet in orde zijn.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 23 juli 2009 om 21:07.
Oud 23 juli 2009, 21:07   #280
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rotterdammer Bekijk bericht
Wanneer het tussen de oren van Spinoza zit, dan zit het ook tussen mijn oren. Ik heb wanhopig geprobeerd de Vlaamse/Belgische woningsbouw te verdedigen -die ik overigens buitengewoon sympathiek vind- tegenover de Nederlandse, maar het enige wat ik van Vlamingen te horen heb gekregen is dat ik Hollander ben en sowieso nergens verstand van heb.
Wat u zegt over de woningen is juist. Het was me toen ook opgevallen. Maar de rest is uw interpretatie. Een vrij subjectieve interpretatie mijnsinziens en onterechte interpretatie overigens. Maar... het zou kunnen zijn dat deze oprispingen eigenlijk wijzen op het feit dat er wel degelijk een verschil is in perceptie tussen Noord en Zuid. Dat zou wel eens kunnen ja. En dat is voor mij niets ongewoons, dat weet u.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be