Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2009, 21:07   #281
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rotterdammer Bekijk bericht
Wanneer het tussen de oren van Spinoza zit, dan zit het ook tussen mijn oren..
inderdaad, als jij niet doorhebt dat het vooral jouw gedrag en de toon van je berichten is die aanzet geven tot de negatieve REacties van henri, system of mezelf dan kan ik je ook niet helpen.

jij hebt, vanuit je Nederlandse mentaliteit, niet door dat er in Vlaanderen andere omgangsvormen gelden dan in Nederland. Misschien heb je het wel door en vertik je het om hiermee rekening te houden, maar dit maakt het enkel nog erger

de negatieve reacties aan jouw adres heb je enkel aan jezelf te danken
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 21:08   #282
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Volgens mij scheld ik zeer, zeer zelden. Meer dan een enkel voorbeeld zul je niet kunnen geven in al die jaren dat ik op dit forum zit.

Nog nooit heb ik iemand uitgemaakt voor racist op dit forum. Kom maar met bewijs, of slik anders je woorden in. En alleen Henri en System beschuldig ik op dit forum van hollanderhaat. Tot dit oordeel ben ik pas gekomen na een zeer lange tijd. Jij doet net of ik te pas en te onpas maar dat soort beschuldigingen uit.

Dat Vlamingen hun hollanderhaat ontkennen is een standaard reactie. Begrijpelijk ook, want anders zouden ze moeten toegeven dat ze psychisch niet in orde zijn.
euhm Spinoza
ik ben een Vlaming maar ik heb nochtans geen 'hollander'haat.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 21:09   #283
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

De Rotterdammer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
dat zijn de Belgiscisten en ultranationalisten, Spinoza. HLN.be zit daar vol van.
zoals ik al zei: de echte Vlaming heeft geen problemen met de Nederlanders.
Shadowke, in een verleden heb ik geprobeerd om van Zuid-Duitsland naar Vlaanderen te verhuizen, maar toen ik er een paar keer geweest ben, heb ik gemerkt hoe veel Hollander-haat er bij jullie zit. Ik werd op het station Antwerpen zelfs en publique aangevallen over de Hollanders die in Belgie huizen kochten en daardoor de koopprijs op zouden drijven. Ik woonde toen vier jaar in Duitsland, dus wat had ik er mee te maken? Ik werd dus aangevallen, alleen omdat ik Hollander ben. Dus al die kul over "de echte Vlaming".... dat is alles "wishfull thinking"

Jullie document is leuk en aardig en onsympathiek sta ik er niet tegenover, maar eigenlijk denk ik: wat moeten wij, Hollanders, met al die ouwe Vlaamse/Belgische rotzooi eigenlijk?

Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 23 juli 2009 om 21:10.
De Rotterdammer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 21:10   #284
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Spinoza is niet aan het liegen. Ik heb het met mijn eigen ogen genoeg gezien dat er een soort wij-zij-gevoel bestaat tegenover Nederlanders in Vlaanderen. Men is nog vrij grillig tegenover onze noorderburen dat ironisch gezien nogal vreemd is in Nederland zelf. Men spreekt over lange tenen, maar het is echter omgekeerd, een Vlaming is sneller geneigd zijn land te verdedigen (vaak zo verre gaand en absurd dat het in zijn nadeel werkt, omdat het isolatie in de hand werkt).
Laten we zeggen dat we een stugger volkje zijn en dat je erg tegen een stootje moet kunnen om in ons land te vertoeven. Een onschuldige Belgenmop kan sommige Vlamingen al aangevallen voelen, terwijl een Nederlander in het algemeen lacht met de meeste karikaturen over hem.

Vlamingen zijn zich soms niet bewust dat ze zelf vaak botter zijn tegenover Nederlanders dat omgekeerd, en dan zien ze direct hun bewijs dat Nederlanders 'kleinzerig' zouden zijn indien iemand het gewaagt kritiek te geven. Ik moet zelfs oppassen om geen 'ga in Holland wonen, maar daar ben je kleine Vlaming' naar me toe geslingerd te krijgen. Je ziet het minderwaardigheidscomplex er gewoon afdruipen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
jij hebt, vanuit je Nederlandse mentaliteit, niet door dat er in Vlaanderen andere omgangsvormen gelden dan in Nederland. Misschien heb je het wel door en vertik je het om hiermee rekening te houden, maar dit maakt het enkel nog erger
Vergeet echter niet dat er geen patent bestaat op de 'Vlaamse mentaliteit'. Ik ben zelf ook een Vlaming en ben het stellig met je oneens.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 juli 2009 om 21:14.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 21:10   #285
system
Banneling

Standaard

Citaat:
euhm Spinoza
ik ben een Vlaming maar ik heb nochtans geen 'hollander'haat.
Niemand heeft hier Hollanderhaat. U echter, hebt wel een tendens tot Walenhaat. Zelfs uw medestanders hebben u daar al op gewezen.

Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2009 om 21:10.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 21:12   #286
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Niemand heeft hier Hollanderhaat. U echter, hebt wel een tendens tot Walenhaat. Zelfs uw medestanders hebben u daar al op gewezen.
Franstaligenhaat als je dat liever hebt.
tegen de Franstaligen, niet de gewone Waalse bevolking.
Oud 23 juli 2009, 21:12   #287
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Veel Vlamingen zouden hun ziel eerder aan den duvel dan aan den Ollander verkopen, daar ben ik zeker van. Ook wanneer U, met uw superieure glimlachje op het zelfgenoegzame, halfgoddelijke gelaat anders zou beweren. Alles leugens....

Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 23 juli 2009 om 21:12.
Oud 23 juli 2009, 21:13   #288
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
anders zouden ze moeten toegeven dat ze psychisch niet in orde zijn.
ongefundeerd en veralgemend beweren dat Vlamingen psychisch gestoord zijn? dat ge met hen dus geen rekening moet houden omdat ze hulp nodig hebben. dat ze eigenlijk geen inspraakrecht hebben omdat ze eigenlijk in het zothuis thuishoren?

Dit is gewoon je huisstijl Spinoza. jij vindt dit dus normaal taalgebruik en ik niet. Ben je nu echt zo stomverbaast indien je negatieve reacties krijgt?
zijn reacties op jouw huisstijl dan een bewijs van racisme?
ik dacht het niet.
Oud 23 juli 2009, 21:13   #289
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Spinoza is niet aan het liegen. Ik heb het met mijn eigen ogen genoeg gezien dat er een soort wij-zij-gevoel bestaat tegenover Nederlanders in Vlaanderen. Men is nog vrij grillig tegenover onze noorderburen dat ironisch gezien nogal vreemd is in Nederland zelf. Men spreekt over lange tenen, maar het is echter omgekeerd, een Vlaming is sneller geneigd zijn land te verdedigen (vaak zo absurd dat het in zijn nadeel werkt).
Laten we zeggen dat we een stugger volkje zijn en dat je erg tegen een stootje moet kunnen om in ons land te vertoeven.

Vlamingen zijn zich soms niet bewust dat ze zelf vaak botter zijn tegenover Nederlanders dat omgekeerd, en dan zien ze direct hun bewijs dat Nederlanders 'kleinzerig' zouden zijn indien iemand het gewaagt kritiek te geven. Ik moet zelfs oppassen om geen 'ga in Holland wonen, maar daar ben je kleine Vlaming' naar me toe geslingerd te krijgen. Je ziet het minderwaardigheidscomplex er gewoon afdruipen.

Vergeet echter niet dat er geen patent bestaat op de 'Vlaamse mentaliteit'. Ik ben zelf ook een Vlaming en ben het stellig met je oneens.
U doet er best aan uw naamkaartje niet te plakken op anderen. U induceert.
Oud 23 juli 2009, 21:15   #290
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Franstaligenhaat als je dat liever hebt.
tegen de Franstaligen, niet de gewone Waalse bevolking.
Haat tegen welke bevolkingsgroep dan ook is volstrekt verwerpelijk. Of dat nu een Vlaming of Hollander tegen alles Franstalig is, of een Vlaming die fulmineert tegen iedereen die de "g" uitspreekt alsof hij een wc aan het ontstoppen is.
Oud 23 juli 2009, 21:15   #291
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel Vlamingen zouden hun ziel eerder aan den duvel dan aan den Ollander verkopen, daar ben ik zeker van. Ook wanneer U, met uw superieure glimlachje op het zelfgenoegzame, halfgoddelijke gelaat anders zou beweren. Alles leugens....
Nu beschuldigt u mij ook nog van leugens. Ja, laten we ernstig blijven, wie is hier nu fout bezig. U of ik? Dus Vlamingen die kritisch kijken naar de Nederlanders of de Nederlandse geschiedenis zijn, 'ollandhaters' 'racisten' 'leugenaars', enfin, u moog' zelf aanvullen.

Welnu, moogt dit allemaal over mij zeggen. Ikzelf zal u nooit beschuldigen een 'Belgenhater' te zijn. De gedachten zijn vrij, ook als zijn ze scherp geformuleerd. Dat is nu eenmaal ook het 'Zuiden'. Wij stappen er veel lichter overheen.

Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2009 om 21:19.
Oud 23 juli 2009, 21:15   #292
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U doet er best aan uw naamkaartje niet te plakken op anderen. U induceert.
Die Calimero die zich op voorhand het slachtoffer voelt van de 'Hollander', die voelt zich minderwaardig, beste, niet omgekeerd.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 juli 2009 om 21:21.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 21:16   #293
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
ongefundeerd en veralgemend beweren dat Vlamingen psychisch gestoord zijn? dat ge met hen dus geen rekening moet houden omdat ze hulp nodig hebben. dat ze eigenlijk geen inspraakrecht hebben omdat ze eigenlijk in het zothuis thuishoren?

Dit is gewoon je huisstijl Spinoza. jij vindt dit dus normaal taalgebruik en ik niet. Ben je nu echt zo stomverbaast indien je negatieve reacties krijgt?
ik dacht het niet.
Huisstijl is een vergoeilijkend woord voor onbeschoftheid?
Oud 23 juli 2009, 21:17   #294
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Veel Vlamingen zouden hun ziel eerder aan den duvel dan aan den Ollander verkopen,
en nog een voorbeeld.
een gelovige die mij het, in zijn ogen, meest erge verwijt en voor de voeten werpt. maar blijkbaar is deze stijl normaal in Nederland en beseft men totaal niet meer wat men zegt.

Laatst gewijzigd door 1207 : 23 juli 2009 om 21:19.
Oud 23 juli 2009, 21:17   #295
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Nu beschuldigt u mij ook nog van leugens. Ja, laten we ernstig blijven, wie is hier nu fout bezig. U of ik?
U, omdat u op een onredelijke wijze genelariseert. Weer een typische Jij-bak van System... de methode begint een beetje goedkoop en vooral voorspelbaar te worden!

Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 23 juli 2009 om 21:18.
Oud 23 juli 2009, 21:19   #296
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik dacht het niet.
Jij ziet mij kennelijk aan voor iemand die zonder enige reden zo'n oordeel zou vellen over de Vlamingen. Dat is natuurlijk je goed recht. Maar ik wil wel nog toevoegen dat er vele jaren overheen zijn gegaan voordat ik zo ben gaan denken. Tien jaar terug was ik een stuk positiever over de Vlamingen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 21:19   #297
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
en nog een voorbeeld.
Ik schrijf over VEEL Vlamingen en NIET over ALLE Vlamingen. Wie de schoen passe....
Oud 23 juli 2009, 21:20   #298
Shadowke

Standaard

Citaat:
Haat tegen welke bevolkingsgroep dan ook is volstrekt verwerpelijk. Of dat nu een Vlaming of Hollander tegen alles Franstalig is, of een Vlaming die fulmineert tegen iedereen die de "g" uitspreekt alsof hij een wc aan het ontstoppen is.
met de Franstaligen bedoel ik de Franstalige politici in Wallonië.
en dat zijn ze allemaal: rede? ze willen België behouden om zo verder profijt te blijven halen.

maar ja, als ze geen profijt meer uit België kunnen halen, blazen ze zelf België op.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 23 juli 2009 om 21:23.
Oud 23 juli 2009, 21:21   #299
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar ik wil wel nog toevoegen dat er vele jaren overheen zijn gegaan voordat ik zo ben gaan denken. Tien jaar terug was ik een stuk positiever over de Vlamingen.
het gaat niet om Vlamingen.
jij kunt gewoon geen weerwoord verdragen. je wentelt jezelf in je eigen grote gelijk en iedereen die het niet met je eens is moet verbaal afgemaakt worden.
Oud 23 juli 2009, 21:21   #300
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Die Calimero die zich op voorhand het slachtoffer voelt van de 'Hollander', die voelt zich minderwaardig, beste, niet omgekeerd.
Ik voel me het slachtoffer van niemand. Ik zeg gewoon wat ik denk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be