Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2009, 08:38   #341
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Het is zeker geen uitzondering.
Als ik eerlijk ben dan moet ik Spinoza gelijk geven.
"Belgen" is het meest onbeschofte volkje van Europa.
Heel vaak hoor je dit soort verhalen,zelfs van Nedelanders die daar al jaren wonen.
Ook jullie ministers behandelen hun Nederlandse collega's onbeschoft ,alsof ze in het cafe zitten.
Dat zullen ze zeker niet doen met hun Franse collega's.
Volgens heel wat landen zijn de Nederlanders in het buitenland de onbeschofsten. Zelfs Nederlanders die permanent in het buitenland wonen, schamen zich vaak voor het onbetamelijk gedrag van hun landgenoten.

Laatst gewijzigd door system : 24 juli 2009 om 08:39.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 08:40   #342
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Volgens heel wat landen zijn de Nederlanders in het buitenland de onbeschofsten. Zelfs Nederlanders die permanent in het buitenland wonen, schamen zich vaak voor het onbetamelijk gedrag van hun landgenoten.
U kunt u beter voor uw minister gaan schamen.
Over Nederlanders weet u niet veel.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 08:46   #343
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U kunt u beter voor uw minister gaan schamen.
Over Nederlanders weet u niet veel.
Niet alleen in het buitenland zijn Nederlanders onbeleefd. Ook in het binnenland volgens een artikel:

"In Nederland wordt de klant niet vriendelijk behandeld in winkels. Amerikanen, Canadezen en Zwitsers zijn het meest klantvriendelijk en beleefd. Aziaten zijn de minst beleefde mensen van de wereld. Van de vijftien minst beleefde landen liggen er negen in Azië.

Amsterdam, Milaan, Moskou en Sydney zijn zeer onbeleefde steden. New York is verreweg de meest beleefde stad, mensen houden daar altijd de deur voor je open. Zürich is de meest beleefde Europese stad, ook Toronto en Berlijn scoren hoog. Londen en Parijs staan op een gedeelde vijftiende plaats. In alle Aziatische steden wonen veel onbeleefde mensen, behalve in Hong Kong. De meest onbeleefde stad is Bombay in India. In Europa hoef je in Boekarest totaal geen service te verwachten."

Laatst gewijzigd door system : 24 juli 2009 om 08:48.
Oud 24 juli 2009, 08:53   #344
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Niet alleen in het buitenland zijn Nederlanders onbeleefd. Ook in het binnenland volgens een artikel:

"In Nederland wordt de klant niet vriendelijk behandeld in winkels. Amerikanen, Canadezen en Zwitsers zijn het meest klantvriendelijk en beleefd. Aziaten zijn de minst beleefde mensen van de wereld. Van de vijftien minst beleefde landen liggen er negen in Azië.

Amsterdam, Milaan, Moskou en Sydney zijn zeer onbeleefde steden. New York is verreweg de meest beleefde stad, mensen houden daar altijd de deur voor je open. Zürich is de meest beleefde Europese stad, ook Toronto en Berlijn scoren hoog. Londen en Parijs staan op een gedeelde vijftiende plaats. In alle Aziatische steden wonen veel onbeleefde mensen, behalve in Hong Kong. De meest onbeleefde stad is Bombay in India. In Europa hoef je in Boekarest totaal geen service te verwachten."
In heel wat landen ben ik al geweest.
Nergens ben ik onbeschoft behandeld alleen in Belgie.
En van heel veel Nederlanders hoor ik deze verhalen.
Jullie minister doen het zelfs voor de TV.
En toch blijft u het ontkennen.
Oud 24 juli 2009, 08:54   #345
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

De Rotterdammer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u zegt dat ik een leugenaar ben, dan mag ik u er toch op wijzen dat u verkeerd bezig bent. Of niet? Maar daarom ga ik u nog geen Belgenhater noemen, zoals velen van uw acolieten doen door ons 'hollandhaters' te noemen. Ik denk dat veel van het probleem te herleiden is tot het feit dat u Nederlanders uzelf véél te véél au serieux nemen. En dat is nooit goed, want dan stelt men zich zeer kwetsbaar op en begint men veel te snel met grote woorden te zwaaien zoals 'racist', 'hater', 'leugenaar' en dergelijke. Kom wat meer met de voeten op te grond. Nederland is maar een gewoon land, zoals vele landen op deze aardbol. En België is een gewoon land, zoals vele landen op deze aardbol. Alleen, wij beseffen het, u niet altijd.
Onzin. Ik woon in Duitsland, ik weet hóe klein Nederland en Belgie in feite zijn. Uw probleem met mij zit in uw hoofd, niet in mij.
De Rotterdammer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 08:55   #346
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het geheel met u eens. Ik ben altijd heel blij wanneer ik na een lange Holland-vakantie weer door de stad Hannover loop en zie dat de mensen om je heen zich misschien wat gedistantieerd, maar tenminste zeer correct gedragen.
Oud 24 juli 2009, 08:57   #347
system
Banneling

Standaard

Citaat:
In heel wat landen ben ik al geweest.
Nergens ben ik onbeschoft behandeld alleen in Belgie.
En van heel veel Nederlanders hoor ik deze verhalen.
Jullie minister doen het zelfs voor de TV.
En toch blijft u het ontkennen.
Ik haal een artikel aan dat mijn stelling voor een stuk bevestigt. Namelijk dat Nederlanders op gezette tijden zelf onbeleefd zijn.

Laatst gewijzigd door system : 24 juli 2009 om 08:58.
Oud 24 juli 2009, 09:01   #348
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Ik haal een artikel aan dat mijn stelling voor een stuk bevestigt. Namelijk dat Nederlanders op gezette tijden zelf onbeleefd zijn.
Dat is een ander onderwerp.
Oud 24 juli 2009, 09:05   #349
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een ander onderwerp.
Tja, als u het zegt.
Oud 24 juli 2009, 09:06   #350
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Zonder aan nestbevuiling te willen doen, maar eerlijk is eerlijk: Nederlanders gedragen zich in het publieke leven als ploerterige hufters. Van klantvriendelijkheid heeft men in Nederland nooit gehoord. Belgen -Walen en Vlamingen- zijn dan veel correcter- . Toch kan ik mij middels veel zelf meegemaakte incidenten in Belgie niet van de indruk onttrekken, dat wanneer menig Vlaming tegenover een Hollander komt te staan, de temperatuur onmiddelijk tot het ver onder het vriespunt zinkt en dat onmiddelijk bot en afwijzend gereageerd mag worden, ongeacht het feit of die Nederlander het goed of slecht meent. Ja, Vlamingen haten Hollanders als de pest en voor mij mogen ze.

Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 24 juli 2009 om 09:12.
Oud 24 juli 2009, 09:06   #351
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rotterdammer Bekijk bericht
Onzin. Ik woon in Duitsland, ik weet hóe klein Nederland en Belgie in feite zijn. Uw probleem met mij zit in uw hoofd, niet in mij.
Geef toch toe dat de Nederlands hier zich toch vlug 'gekwetst' voelen. Wij relativeren de dingen veel meer en tillen daar allemaal niet zo zwaar aan. Dat heeft volgens mij ook te maken met een andere mentaliteit die meer Zuiders is. En dat is geen cliché. U neemt bepaalde dingen zeer ernstig waar wij luchtig overheen stappen.

Laatst gewijzigd door system : 24 juli 2009 om 09:11.
Oud 24 juli 2009, 09:11   #352
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Geef toch toe dat de Nederlands hier zich toch vlug 'gekwetst' voelen. Wij relativeren dat veel meer en tillen daar allemaal niet zo zwaar aan. Dat heeft volgens mij ook te maken met een andere mentaliteit die meer Zuiders is. En dat is geen cliché. U neemt bepaalde dingen zeer ernstig waar wij luchtig overheen stappen.
DE Nederlanders, DE Vlamingen, DE Walen. Je lijkt wel shadowke, die kan ook zo mooi alles over een kam scheren. Dat er een verschil is tussen zuiderlijk en noorderlijk is juist. Dat is hier in Duitsland niet anders: een stugge Noord-Fries uit Sleeswijk-Holstein is anders dan de katholieke levensgenieter uit Oberhaching bij München. Toch kunnen die gemakkelijk samenleven: het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
Oud 24 juli 2009, 09:13   #353
system
Banneling

Standaard

Citaat:
DE Nederlanders, DE Vlamingen, DE Walen. Je lijkt wel shadowke, die kan ook zo mooi alles over een kam scheren. Dat er een verschil is tussen zuiderlijk en noorderlijk is juist. Dat is hier in Duitsland niet anders: een stugge Noord-Fries uit Sleeswijk-Holstein is anders dan de katholieke levensgenieter uit Oberhaching bij München. Toch kunnen die gemakkelijk samenleven: het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
Wij Europeanen zullen en kunnen met alle lidstaten samenleven. Dat is toch het punt niet.
Oud 24 juli 2009, 09:17   #354
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wij Europeanen zullen en kunnen met alle lidstaten samenleven. Dat is toch het punt niet.
En zo praten we met one-liners weer lekker langs elkaar heen . Een protestante Noord-Fries en een katholieke Beier zijn ondanks de verschillen Duitsers. Het heeft heel erg lang geduurd voordat dat mogelijk was. Ik sluit niet uit dat dat met Hollanders en Vlamingen ook het geval zou kunnen zijn, maar dan zijn we nog een paar honderd jaar verder.
Oud 24 juli 2009, 09:20   #355
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nederlanders gedragen zich in het publieke leven als ploerterige hufters.
Daar heb je je antwoord. Indien er negatieve reacties zijn is dat bijna uitsluitend terug te voeren op dit onbeschofte gedrag. Nederlanders die zich wel correct gedragen zullen geen afwijzing tegenkomen.
Heeft niets met haat en racisme te maken.

Het is natuurlijk wel jammer dat Nederlanders heel vaak niet doorhebben wat hun gedrag zoal veroorzaakt, laat staan dat hun gedrag misplaatst is.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 09:20   #356
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
maw hollandermoppen of reacties op de provocaties van de hier aanwezige NEderlanders.
kunt ge niet tegen moppen? vindt ge niet dat hij het recht heeft om op het geschoffeer vd Nederlanders te reageren?

misschien zou hij al heel wat sympathieker uit de hoek komen moesten de aanwezige Nederlanders zijn bemerkingen omtrent dat fusieplan oprecht trachten te beantwoorden.
het is maar een ideetje
Ik ben Hollander, ik schoffeer niet, maar ik heb wel het gevoel geschoffeerd te worden. Het is de toon, die de muziek maakt, 1207, en die muziek is verdomd slecht en atonaal.
Oud 24 juli 2009, 09:23   #357
De Rotterdammer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Daar heb je je antwoord. Indien er negatieve reacties zijn is dat bijna uitsluitend terug te voeren op dit onbeschofte gedrag. Nederlanders die zich wel correct gedragen zullen geen afwijzing tegenkomen.

Het is natuurlijk wel jammer dat Nederlanders heel vaak niet doorhebben wat hun gedrag zoal veroorzaakt, laat staan dat hun gedrag misplaatst is.
Kom, kom, niet zo de bijdehante spelen, 1207. Maar de meeste Nederlanders, die hier actief zijn, komen misschien met argumenten, die jij niet ziet zitten, maar onbeschoft heb ik ze tot nog toe niet kunnen vinden. Dan wil ik daar graag concrete voorbeelden van zien. Bovendien, wat geeft je zowiezo het recht om onbeschoft gedrag met onbeschoft gedrag te vergelden?

Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 24 juli 2009 om 09:24.
Oud 24 juli 2009, 09:41   #358
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan wil ik daar graag concrete voorbeelden van zien?
ik heb ze gisteren reeds gegeven. maar jij voelt dit niet aan als beledigingen en gescheld. Een serieus mentaliteitsverschil tussen Vlaanderen en Nederland

mensen uitmaken voor racisten en haters is een een zware beschuldiging. Jij, als Nederlander, voelt dit helemaal zo niet aan en meent dat dit tot de normale omgangsvorm behoort.
Spinoza, als Nederlander, vindt het blijkbaar volstrekt normaal om mensen, die het niet met hem eens zijn, te catalogeren als psychisch ziek.

Maar veel meer woorden moet je er niet aan vuilmaken. Jij hebt tenslotte geen voeling met de Vlaamse mentaliteit en bepaalde omgangs- en beleefdheidsvormen hier.
Je snapt het gewoonweg niet

tsja, als je tegenwind krijgt moet je niet altijd de andere verwijten dat hij de toon slecht gezet heeft. je kunt ook zelf eens in de spiegel kijken.
Dit is geen Hollands forum hé

Laatst gewijzigd door 1207 : 24 juli 2009 om 09:42.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 09:46   #359
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nogmaals, alleen in Belgie wordt men als 'Hollander' negatief bejegend. Zelfkritiek is een van de grootste deugden. Maar voordat ik aanneem dat het aan ons ligt wil ik eerst meer bewijs dan de mening van de Belgen alleen. Nederlanders worden over heel de wereld gerespecteerd en zelfs gewaardeerd, is mijn ervaring. Natuurlijk hebben wij onze tekortkomingen. Maar welk volk heeft die niet? Alleen de Belgen blijven hameren op onze slechte eigenschappen. En als je er iets van zegt, dan kun je niet tegen een grapje.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 09:52   #360
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mensen uitmaken voor racisten en haters is een een zware beschuldiging. Jij, als Nederlander, voelt dit helemaal zo niet aan en meent dat dit tot de normale omgangsvorm behoort.
Spinoza, als Nederlander, vindt het blijkbaar volstrekt normaal om mensen, die het niet met hem eens zijn, te catalogeren als psychisch ziek.
Gisteren vroeg ik je al om met bewijs te komen dat ik mensen van racisme beschuldig. Bij mijn weten heb ik in al die jaren hier op dit forum nog nooit iemand van racisme beschuldigd. Dus kom met citaten, of slik je woorden in.

En ik heb je ook al proberen duidelijk te maken dat ik alleen Henri en System tot nu toe van hollanderhaat verdenk. Waarom doe je net alsof ik te pas en te onpas dat soort beschuldigingen uit, en het mijn "normale omgangsvorm" is?

Ook vind ik het niet normaal om mensen aan te duiden als psychisch ziek. Daar zijn heel wat jaren overheen gegaan voordat ik tot dat oordeel ben gekomen. En dit staat verder los van of ze het met me eens zijn.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 24 juli 2009 om 09:53.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be