![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 24 juli 2009 om 08:39. |
|
|
|
|
|
|
#342 | |
|
Minister
|
Citaat:
Over Nederlanders weet u niet veel. |
|
|
|
|
|
|
#343 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"In Nederland wordt de klant niet vriendelijk behandeld in winkels. Amerikanen, Canadezen en Zwitsers zijn het meest klantvriendelijk en beleefd. Aziaten zijn de minst beleefde mensen van de wereld. Van de vijftien minst beleefde landen liggen er negen in Azië. Amsterdam, Milaan, Moskou en Sydney zijn zeer onbeleefde steden. New York is verreweg de meest beleefde stad, mensen houden daar altijd de deur voor je open. Zürich is de meest beleefde Europese stad, ook Toronto en Berlijn scoren hoog. Londen en Parijs staan op een gedeelde vijftiende plaats. In alle Aziatische steden wonen veel onbeleefde mensen, behalve in Hong Kong. De meest onbeleefde stad is Bombay in India. In Europa hoef je in Boekarest totaal geen service te verwachten." Laatst gewijzigd door system : 24 juli 2009 om 08:48. |
|
|
|
|
|
|
#344 | |
|
Minister
|
Citaat:
Nergens ben ik onbeschoft behandeld alleen in Belgie. En van heel veel Nederlanders hoor ik deze verhalen. Jullie minister doen het zelfs voor de TV. En toch blijft u het ontkennen. |
|
|
|
|
|
|
#345 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#346 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Daar ben ik het geheel met u eens. Ik ben altijd heel blij wanneer ik na een lange Holland-vakantie weer door de stad Hannover loop en zie dat de mensen om je heen zich misschien wat gedistantieerd, maar tenminste zeer correct gedragen.
|
|
|
|
|
|
#347 |
|
Banneling
|
Ik haal een artikel aan dat mijn stelling voor een stuk bevestigt. Namelijk dat Nederlanders op gezette tijden zelf onbeleefd zijn.
Laatst gewijzigd door system : 24 juli 2009 om 08:58. |
|
|
|
|
|
#348 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#349 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#350 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Zonder aan nestbevuiling te willen doen, maar eerlijk is eerlijk: Nederlanders gedragen zich in het publieke leven als ploerterige hufters. Van klantvriendelijkheid heeft men in Nederland nooit gehoord. Belgen -Walen en Vlamingen- zijn dan veel correcter- . Toch kan ik mij middels veel zelf meegemaakte incidenten in Belgie niet van de indruk onttrekken, dat wanneer menig Vlaming tegenover een Hollander komt te staan, de temperatuur onmiddelijk tot het ver onder het vriespunt zinkt en dat onmiddelijk bot en afwijzend gereageerd mag worden, ongeacht het feit of die Nederlander het goed of slecht meent. Ja, Vlamingen haten Hollanders als de pest en voor mij mogen ze.
Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 24 juli 2009 om 09:12. |
|
|
|
|
|
#351 |
|
Banneling
|
Geef toch toe dat de Nederlands hier zich toch vlug 'gekwetst' voelen. Wij relativeren de dingen veel meer en tillen daar allemaal niet zo zwaar aan. Dat heeft volgens mij ook te maken met een andere mentaliteit die meer Zuiders is. En dat is geen cliché. U neemt bepaalde dingen zeer ernstig waar wij luchtig overheen stappen.
Laatst gewijzigd door system : 24 juli 2009 om 09:11. |
|
|
|
|
|
#352 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#353 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#354 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#355 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Heeft niets met haat en racisme te maken. Het is natuurlijk wel jammer dat Nederlanders heel vaak niet doorhebben wat hun gedrag zoal veroorzaakt, laat staan dat hun gedrag misplaatst is. |
|
|
|
|
|
|
#356 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#357 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 24 juli 2009 om 09:24. |
|
|
|
|
|
|
#358 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
mensen uitmaken voor racisten en haters is een een zware beschuldiging. Jij, als Nederlander, voelt dit helemaal zo niet aan en meent dat dit tot de normale omgangsvorm behoort. Spinoza, als Nederlander, vindt het blijkbaar volstrekt normaal om mensen, die het niet met hem eens zijn, te catalogeren als psychisch ziek. Maar veel meer woorden moet je er niet aan vuilmaken. Jij hebt tenslotte geen voeling met de Vlaamse mentaliteit en bepaalde omgangs- en beleefdheidsvormen hier. Je snapt het gewoonweg niet tsja, als je tegenwind krijgt moet je niet altijd de andere verwijten dat hij de toon slecht gezet heeft. je kunt ook zelf eens in de spiegel kijken. Dit is geen Hollands forum hé Laatst gewijzigd door 1207 : 24 juli 2009 om 09:42. |
|
|
|
|
|
|
#359 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#360 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En ik heb je ook al proberen duidelijk te maken dat ik alleen Henri en System tot nu toe van hollanderhaat verdenk. Waarom doe je net alsof ik te pas en te onpas dat soort beschuldigingen uit, en het mijn "normale omgangsvorm" is? Ook vind ik het niet normaal om mensen aan te duiden als psychisch ziek. Daar zijn heel wat jaren overheen gegaan voordat ik tot dat oordeel ben gekomen. En dit staat verder los van of ze het met me eens zijn. Laatst gewijzigd door Spinoza : 24 juli 2009 om 09:53. |
|
|
|
|