Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2009, 11:29   #241
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Oei oei, zijn er nu ineens bronnen nodig? Die zag ik jou niet geven toen je met je onwaarschijnlijke leugens afkwam, om een bepaalde groep te viseren. En zelfs nu heb je het nog niet door. Je bent wel erg traag van begrip.

Verder is het beledigend dat 'mensen' zoals jou met allochtonen werken, want jij lijdt aan een superioriteitsgevoel, wat hen zeker niet te goed komt.
Daar gaan we weer....laat nu eerst maar eens je "studie" over CLB zien, waar zijn die honderden allochtonen gebleven die door jou werden ondervraagd?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 11:34   #242
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daar gaan we weer....laat nu eerst maar eens je "studie" over CLB zien, waar zijn die honderden allochtonen gebleven die door jou werden ondervraagd?
Anoniempje lijkt in een religieus gezin te leven. Ze neemt een zeer protectionistische stelling in. Ik wacht ook op haar cijfers. Intressant om dit debat te mogen volgen.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 11:40   #243
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe dat gij dat volhoudt Alice, zo steeds op onzin reageren, het zou mij op den duur frustreren.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 12:16   #244
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hoe dat gij dat volhoudt Alice, zo steeds op onzin reageren, het zou mij op den duur frustreren.
Ik ben dat gewend, na jaren maatschappelijk werk met die gezinnen en werken aan beeldvorming en dialoog met die groepen.
Daarom ben ik blij dat Anomiempje hier is, er zijn er velen zoals zij,
Die houding vindt je terug in verenigingen en moskees, "dialoog " is op die plaatsen uitgesloten, helaas is het beleid daar dan ook nooit te vinden en blijft de politieke visie die realiteit, onwil tot zelfs maar dialoog vanuit heel wat moslims ontkennen.( gelukkig zijn er ook moslims die dit wel willen, wat dan vaak op vijandigheid in eigen kringen stoot, dat was oa in Mechelen de dood van de buurtvadersprojecten)

Zolang "alles een belediging van islam is" en iedere kritische bedenking een "racistische aanval" waarbij schuld voor iedere vorm van achterstand aan de samenleving ligt komen we nergens. De taboe's, belemmeringen tot participatie, ongelijkheid van man en vrouw, problemen met opvoeding zijn vaka totaal onbespreekbaar omdat je op "Anoniempjes" botst, maar zoals gezegd is er hoop want gelukkig is niet iedere moslim zo rigide!
Met Alevieten, Kemalisten, Soefi's is dialoog gene onmogelijke klus, helaas maken zij in Antwerpen geen meerderheid, wel Grijze wolven, Milli Gorus( valt goed mee te werken!) en salafisten , wahabieten..die realiteit zien politici niet, hun visie is afgestemd om een illusie.en dus wordt de realiteit aangepast aan de politieke visie en helaas niet andersom!Daaraan dankt "rechts" trouwens het succes, de onwil van links om problemen te zien zoals en waar ze zijn, ondertussen groeit de spanning in "aandachtswijken".
Oud 24 juli 2009, 12:30   #245
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben dat gewend, na jaren maatschappelijk werk met die gezinnen en werken aan beeldvorming en dialoog met die groepen.
Die houding vindt je terug in verenigingen en moskees, "dialoog " is op die plaatsen uitgesloten, helaas is het beleid daar dan ook nooit te vinden en blijft de politieke visie die realiteit, onwil tot zelfs maar dialoog vanuit heel wat moslims ontkennen.( gelukkig zijn er ook moslims die dit wel willen, wat dan vaak op vijandigheid in eigen kringen stoot, dat was oa in Mechelen de dood van de buurtvadersprojecten)

Zolang "alles een belediging van islam is" en iedere kritische bedenking een "racistische aanval" waarbij schuld voor iedere vorm van achterstand aan de samenleving ligt komen we nergens. De taboe's, belemmeringen tot participatie, ongelijkheid van man en vrouw, problemen met opvoeding zijn vaka totaal onbespreekbaar omdat je op "Anoniempjes" botst, maar zoals gezegd is er hoop want gelukkig is niet iedere moslim zo rigide!
Met Alevieten, Kemalisten, Soefi's is dialoog gene onmogelijke klus, helaas maken zij in Antwerpen geen meerderheid, wel Grijze wolven, Milli Gorus( valt goed mee te werken!) en salafisten , wahabieten..die realiteit zien politici niet, hun visie is afgestemd om een illusie.en dus wordt de realiteit aangepast aan de politieke visie en helaas niet andersom!Daaraan dankt "rechts" trouwens het succes, de onwil van links om problemen te zien zoals en waar ze zijn, ondertussen groeit de spanning in "aandachtswijken".
Ik ken een politieinspecteur die actief is in Mechelen. Hij wil daar weg. De criminele feiten gepleegd door allochtonen (moslims) nemen er volgens hem exponentieel toe, maar er moet over gezwegen worden; zoals u zegt : de illusie moet in stand gehouden worden.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 13:44   #246
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken een politieinspecteur die actief is in Mechelen. Hij wil daar weg. De criminele feiten gepleegd door allochtonen (moslims) nemen er volgens hem exponentieel toe, maar er moet over gezwegen worden; zoals u zegt : de illusie moet in stand gehouden worden.
Dat wordt ook bevestigd door sommigen onder Antwerpse politie, maar aangezien registratie niet op origine maar nationaliteit gebeurt is dit lastig om aan te tonen.
Ook daarover werden gesprekken georganiseerd tussen Marokkaanse ouders en politie, o.a over overlast en drugs. Ouders vinden maar al te vaak dat dit " een probleem voor politie is, die te laks optreedt". Dat het wel hun malnnelijke verwanten zijn die dealen en blowen in de vzw's en daarop aangesproken mogen worden" kun je maar beter niet opperen, opvoeding loopt tot de voordeur, daarna zoekt de samenleving het maar uit.
Ook met jongeren werd gesproken, dat ging goed bij Turkse jongeren maar Marokkaanse sturen hun kat om vervolgens in de media te verklaren dat dialoog met politie ontbreekt!
Ze hebben vaak een uitstekend netwerk naar journalisten die nooit nagaan of die beweringen wel kloppen want dezelfde groep jongeren stuurden na rellen wel hun kat op een afspraak met politie die ze eerst zelf vroegen!.De commissaris en anderen zaten te wachten, maar met politie in dialoog gaan mag niet, dan ben je een "verraaier" van "je eigen mensen".
Begin er maar aan, beleidsmensen in hun ivoren torens weten helemaal niet wat de onderbuik van hun wijken toont,allochtonen zijn kiesvee, en worden dus niet tegen haren ingestreken, wie zou dit trouwens doen, vergaderen over gebakken lucht is nu eenmaal veel makkelijker.
De realiteit wordt vervormt tot ze past binnen een politieke visie, inplaats van een visie gebaseerd op realieit, en das erg, ondertussen gaat een hele generatie jongeren naar de haaien en vormen de onderklasse voor morgen.
Oud 24 juli 2009, 14:14   #247
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals reeds aangehaald ben ik heeel blij met uw aanwezigheid op het forum;
Want u illustreert perfect waarom dialoog onmogelijk is, een opmerking die het beeld over "gelovigen" nuanceert is hoe dan ook "onjuist" omdat "het allochtonen viseert" ondertussen schrijft u zelf volkomen ongeloofwaardige zaken, (honderden door u gesproken allochtonen, allemaal vanwege origine gekloot door medewerkers van het CLB, moeders die geen tot weinig Vlaams verstaan zijn er niet eens, en ga zo maar door) waarbij u helemaal niet kunt aantonen waar die "studie" dan naartoe is, maar desondanks blijft u persoonlijk uithalen naar wie in uw ogen "de islam" beledigt heeft of "allochtonen";
Met mensen zoals u is dialoog uitgesloten, goed dat u dit eens demonstreert op het forum, hopelijk lezen een aantal beleidsmensen eens mee!
Wat een toeval, ik dacht net hetzelfde over jou! Jij staat de integratie van allochtonen in de weg. Je werkt zogezegd met ze samen, maar doet niets om je vooroordelen uit de weg te ruimen. Welke dialoog ga jij met ze aan, buiten ze te stalken over hun seksleven? Je komt hier met ongelooflijke verhalen en cijfers over allochtonen, en verwacht dat iedereen ze gelooft. Ik ben blij te zien dat in werkelijkheid, allochtonen en autochtonen perfect samenwerken om visies zoals de jouwe zo ver mogelijk uit de maatschappij te houden.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 14:15   #248
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd, als ik zie hoe Alice haar argumentatie opbouwt, haar taalgebruik, haar zinsconstructie, dan is het duidelijk dat zij een verstandige vrouw is. Er zijn er hier een aantal die daar veel van kunnen leren.
Wel, ik kijk meestal naar het inhoudelijke, maar ik weet zeker dat jouw manier ook iets van voordeel heeft.

Trouwens, ze maakt de meeste dt-fouten van ons allemaal.
Oud 24 juli 2009, 14:23   #249
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Je komt in contact met sociale gevallen binnen de maatschappij, en dan denk je iets van mijn gezin af te weten?

Als ik mensen zoals jou, gefrustreerd, mensenschuw en volledig geïsoleerd van de buitenwereld lees, ben ik blij zowel allochtonen als autochtonen te kennen die jouw vooroordelen dagelijks tenietdoen. Je bent waarschijnlijk zelf iemand die het wat moeilijk heeft (jaloezie ten opzichte van allochtonen die beter boeren dan jou etc) en komt daarom hier je frustraties uiten. Als je daarbovenop nog wat steun krijgt van mensen die vinden dat je zinsbouw correct is, maakt dat je dag. Zielig, maar ja.

Citaat:
Dat is het hem nu net. Jij ziet enkel problemen, terwijl de positieve kanten die er ook zijn, door jouw soort in de vergeethoek worden geduwd.

Van zodra de 'alice's' uit de maatschappij worden geweerd, zal alles in kannen en kruiken lopen.
Oud 24 juli 2009, 14:48   #250
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een toeval, ik dacht net hetzelfde over jou! Jij staat de integratie van allochtonen in de weg. Je werkt zogezegd met ze samen, maar doet niets om je vooroordelen uit de weg te ruimen. Welke dialoog ga jij met ze aan, buiten ze te stalken over hun seksleven? Je komt hier met ongelooflijke verhalen en cijfers over allochtonen, en verwacht dat iedereen ze gelooft. Ik ben blij te zien dat in werkelijkheid, allochtonen en autochtonen perfect samenwerken om visies zoals de jouwe zo ver mogelijk uit de maatschappij te houden.
Waar blijft je "studie " over CLB?
Je laat steeds dezelfde agressie zien, denk je echt dat je daar wat mee opschiet, indruk maakt?
Hoe zou ik integratie in de weg staan? Volgens mij doen moslims dit vooral zelf, door hun onvermogen tot dialoog, agressiviteit indien je wat zegt wat die beeldvorming tegenspreekt van slachtoffer , wijst op het actieve aandeel van groepen in achterstelling en uitsluiting;
Daarbij valt me ook vaak op dat wie dit niet doet, zelf actief werkt om kansen te benutten, open staat voor anderen, ook als moslim, succesvol is als burger en hoger klimt op de maatschappelijke ladder, weg van uitkering en doelgroepbeleid. Daarom doen Turkse moslim het over het algemeen beter dan hun Marokkaanse broeders, Turken zijn gedisciplineerd en dragen een minder agressieve islam uit, wat integratie ten goede lijkt te komen.Tenminste; bij Kemalisten, moskees aangesloten op dyanet is dit zo.
Mijn beeldvorming is gebaseert op realiteit in aandachtswijken, menige hulpverlener ziet dit maar zwijgt uit zelfbehoud wat gezien uw houding geen onverstandige keuze is!
Oud 24 juli 2009, 14:52   #251
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Hier volgt een interessante studie over etnocommunicatie, waarin onder andere wordt aangetoond dat onderwijzend personeel en Centra voor Leerlingenbegeleiding niet altijd weten hoe ze met de diversiteit en de opvang van allochtone en kansarme kinderen moeten omgaan of hoe hierover te communiceren.

http://docs.vlaanderen.be/channels/h...mmunicatie.pdf

Alice, lees en leer.
Oud 24 juli 2009, 14:57   #252
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier volgt een interessante studie over etnocommunicatie, waarin onder andere wordt aangetoond dat onderwijzend personeel en Centra voor Leerlingenbegeleiding niet altijd weten hoe ze met de diversiteit en de opvang van allochtone en kansarme kinderen moeten omgaan of hoe hierover te communiceren.

http://docs.vlaanderen.be/channels/h...mmunicatie.pdf

Alice, lees en leer.
volledig op maat gecommuniceerd met een pdf file,wat een service voor alice
Oud 24 juli 2009, 14:57   #253
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waar blijft je "studie " over CLB?
Je laat steeds dezelfde agressie zien, denk je echt dat je daar wat mee opschiet, indruk maakt?

Je bent echt echt echt traag van begrip. Ik kaart je hypocrisie aan. Je komt zelf af met cijfers die in de verste verte niet realistisch kunnen zijn, en kan geen enkele bron aanhalen. Waarom vraag je mij nu om bronnen? Mag ik jouw manier van dom doen niet kopiëren?

Citaat:
Hoe zou ik integratie in de weg staan? Volgens mij doen moslims dit vooral zelf, door hun onvermogen tot dialoog, agressiviteit indien je wat zegt wat die beeldvorming tegenspreekt van slachtoffer , wijst op het actieve aandeel van groepen in achterstelling en uitsluiting;
Lees je vooroordelen. Kijk naar wat je zegt. Dit is wat ik bedoel met dat jij de integratie in de weg staat! Is het nog niet duidelijk? Zolang jij met een beschuldigende vinger blijft wijzen, zonder meer, krijg je niemand mee. Wie wil meegaan met een persoon die haar eigen frustraties nog niet de baas kan?
Oud 24 juli 2009, 14:57   #254
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
volledig op maat gecommuniceerd met een pdf file,wat een service voor alice
Als ik het doe, doe ik het goed. Hehe!
Oud 24 juli 2009, 15:01   #255
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent echt echt echt traag van begrip. Ik kaart je hypocrisie aan. Je komt zelf af met cijfers die in de verste verte niet realistisch kunnen zijn, en kan geen enkele bron aanhalen. Waarom vraag je mij nu om bronnen? Mag ik jouw manier van dom doen niet kopiëren?

Lees je vooroordelen. Kijk naar wat je zegt. Dit is wat ik bedoel met dat jij de integratie in de weg staat! Is het nog niet duidelijk? Zolang jij met een beschuldigende vinger blijft wijzen, zonder meer, krijg je niemand mee. Wie wil meegaan met een persoon die haar eigen frustraties nog niet de baas kan?
inderdaad,een succesvolle communicator die bruggen kan maken heeft een voorbeeldsfunctie

Laatst gewijzigd door globalmedia : 24 juli 2009 om 15:03.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 16:28   #256
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus wanneer je zegt dat nogal een hoog aantal moslims een dubbelleven leiden omdat dit bleek uit gesprekken,sta je integratie in de weg?
En bewijst dit wat, mijn vooroordelen?
Waarom zou ik die in vredesnaam hebben, of zou dit dan het "bewijs" zijn dat ik die mensen stalk over hun seksleven?
U beweert honderden allochtonen bevraagd te hebben die allemaal op basis van origine verkeerd werden doorverwezen,daarmee stigmatiseert u ieder CLB maar daarover een opmerking maken mag niet, het recht om te "stigmatiseren"mag u gerust doen, ondertussen valt u blind alles en iedereen aan die uw islam en volgelingen in twijfel trekt?
U kunt duidelijk niet met andersdenkenden een dialoog opzetten, nochtans een voorwaarde om aan beeldvorming te doen!
Oud 24 juli 2009, 16:31   #257
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bent u in het bezit van studies die ooit onderzochten of gearrangeerde huwelijken drempelverlagend zijn, of juist beschermen voor ontrouw?
Gezien uw"attitude" denk ik niet dat dit trouwens te onderzoeken valt!
Jij "kopieert mijn domdoen?" Juist ja...leer eens op een normale manier een gesprek aangaan, daar kon je vast verder mee dan je onzin!
Oud 24 juli 2009, 16:48   #258
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik het doe, doe ik het goed. Hehe!
Nee hoor, dat doe je niet; de cliché 's in die studie zijn gekend, we moeten vooral allochtonen aannemen om ons te leren hoe WIJ met HUN moeten communiceren! Nooit wordt onderzocht hoe allochtonen zelf actief proberen te leren communiceren met ONS! Want die moeite wordt niet gedaan, waarom zou ik me eindelijk moeten verdiepen in een andere cultuur om te kunnen communiceren, die mensen vestigen zich toch hier, Leer dan de taal en verdiep je in deze cultuur, dan lukt het best! Dat lukt Joden, Chinezen,Indiers, Spanjaarden en Brazillianen, en Oost Europeanen wel waarom dan uitgerekend moslimgroeperingen niet?
En dan de voorstellen, neen meer allochtonen aan want dan gaat die makkelijker! Die houden de boel juist in stand, en wie dit niet doet is bij doelgroepen evengoed kop van jut als " verraaier" van eigen volk!
Dit soort studies tonen aan dat automatisch de verantwoordelijkheid voor communicatie bij de samenleving wordt gelegd, voor nieuwkomers begrijp ik dit maar niet voor wie hier al een paar jaar is!
En dan, denkt u dat met communicatie dingen zijn opgelost? Zolang je geen consensus hebt over het inhoudelijke van o.a normen en waarden is kunnen communiceren niet genoeg, ook dan betekent opvoeding, gezin, respect, dialoog, openheid of zelfs maar luisterbereidheid zoals u hier constant demonstreert,niet hetzelfde voor beide partijen!
Maar gaat u gerust verder, ik hoop dat beleidsmensen eens meelezen!
Bovendien, voor echt problematische communicatie is er in Antwerpen de sociale Tolkendienst, dus daar kun je gebruik van maken, die tolken gaan ook mee naar plaatsen waar niemand kan "communiceren" ookal wonen ze hier twintig jaar!
Dit soort studies geven een verkeerd beeld, iedereen moet zich inspannen, jezelf verdiepen in cultuur en taalgebied waar je verkiest te verblijven kan helpen hoor!
Trouwens, een district, dat voor buitenlanders met stemrecht informatieavonden inrichtte zag ook het resultaat; Iedereen die dit aanbelangde ontving een brief in drie talen, Turks, Engels, Frans of Arabisch waren ook opgenomen; toch kwam op de avond voor Turkse en later Marokkanen...niemand!
Gek he???
Want op de andere avonden, voor bijvoorbeeld Chinezen, Spanjaarden kwamen mensen dan weer wel!
Oud 24 juli 2009, 16:49   #259
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
inderdaad,een succesvolle communicator die bruggen kan maken heeft een voorbeeldsfunctie
Wat niet betekent dat je op basis van ervaring er geen mening op mag nahouden, of bent u ook lid van de inquisitie?
Oud 24 juli 2009, 21:09   #260
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat niet betekent dat je op basis van ervaring er geen mening op mag nahouden, of bent u ook lid van de inquisitie?
Ja, al diegenen met kennis van zaken zijn leden van de inquisitie. Kennis is fout, en kennis van de geschiedenis is al helemaal verkeerd!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be