![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Schepen
|
![]() Anoniempje lijkt in een religieus gezin te leven. Ze neemt een zeer protectionistische stelling in. Ik wacht ook op haar cijfers. Intressant om dit debat te mogen volgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom ben ik blij dat Anomiempje hier is, er zijn er velen zoals zij, Die houding vindt je terug in verenigingen en moskees, "dialoog " is op die plaatsen uitgesloten, helaas is het beleid daar dan ook nooit te vinden en blijft de politieke visie die realiteit, onwil tot zelfs maar dialoog vanuit heel wat moslims ontkennen.( gelukkig zijn er ook moslims die dit wel willen, wat dan vaak op vijandigheid in eigen kringen stoot, dat was oa in Mechelen de dood van de buurtvadersprojecten) Zolang "alles een belediging van islam is" en iedere kritische bedenking een "racistische aanval" waarbij schuld voor iedere vorm van achterstand aan de samenleving ligt komen we nergens. De taboe's, belemmeringen tot participatie, ongelijkheid van man en vrouw, problemen met opvoeding zijn vaka totaal onbespreekbaar omdat je op "Anoniempjes" botst, maar zoals gezegd is er hoop want gelukkig is niet iedere moslim zo rigide! Met Alevieten, Kemalisten, Soefi's is dialoog gene onmogelijke klus, helaas maken zij in Antwerpen geen meerderheid, wel Grijze wolven, Milli Gorus( valt goed mee te werken!) en salafisten , wahabieten..die realiteit zien politici niet, hun visie is afgestemd om een illusie.en dus wordt de realiteit aangepast aan de politieke visie en helaas niet andersom!Daaraan dankt "rechts" trouwens het succes, de onwil van links om problemen te zien zoals en waar ze zijn, ondertussen groeit de spanning in "aandachtswijken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook daarover werden gesprekken georganiseerd tussen Marokkaanse ouders en politie, o.a over overlast en drugs. Ouders vinden maar al te vaak dat dit " een probleem voor politie is, die te laks optreedt". Dat het wel hun malnnelijke verwanten zijn die dealen en blowen in de vzw's en daarop aangesproken mogen worden" kun je maar beter niet opperen, opvoeding loopt tot de voordeur, daarna zoekt de samenleving het maar uit. Ook met jongeren werd gesproken, dat ging goed bij Turkse jongeren maar Marokkaanse sturen hun kat om vervolgens in de media te verklaren dat dialoog met politie ontbreekt! Ze hebben vaak een uitstekend netwerk naar journalisten die nooit nagaan of die beweringen wel kloppen want dezelfde groep jongeren stuurden na rellen wel hun kat op een afspraak met politie die ze eerst zelf vroegen!.De commissaris en anderen zaten te wachten, maar met politie in dialoog gaan mag niet, dan ben je een "verraaier" van "je eigen mensen". Begin er maar aan, beleidsmensen in hun ivoren torens weten helemaal niet wat de onderbuik van hun wijken toont,allochtonen zijn kiesvee, en worden dus niet tegen haren ingestreken, wie zou dit trouwens doen, vergaderen over gebakken lucht is nu eenmaal veel makkelijker. De realiteit wordt vervormt tot ze past binnen een politieke visie, inplaats van een visie gebaseerd op realieit, en das erg, ondertussen gaat een hele generatie jongeren naar de haaien en vormen de onderklasse voor morgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Trouwens, ze maakt de meeste dt-fouten van ons allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Als ik mensen zoals jou, gefrustreerd, mensenschuw en volledig geïsoleerd van de buitenwereld lees, ben ik blij zowel allochtonen als autochtonen te kennen die jouw vooroordelen dagelijks tenietdoen. Je bent waarschijnlijk zelf iemand die het wat moeilijk heeft (jaloezie ten opzichte van allochtonen die beter boeren dan jou etc) en komt daarom hier je frustraties uiten. Als je daarbovenop nog wat steun krijgt van mensen die vinden dat je zinsbouw correct is, maakt dat je dag. Zielig, maar ja. Citaat:
Van zodra de 'alice's' uit de maatschappij worden geweerd, zal alles in kannen en kruiken lopen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je laat steeds dezelfde agressie zien, denk je echt dat je daar wat mee opschiet, indruk maakt? Hoe zou ik integratie in de weg staan? Volgens mij doen moslims dit vooral zelf, door hun onvermogen tot dialoog, agressiviteit indien je wat zegt wat die beeldvorming tegenspreekt van slachtoffer , wijst op het actieve aandeel van groepen in achterstelling en uitsluiting; Daarbij valt me ook vaak op dat wie dit niet doet, zelf actief werkt om kansen te benutten, open staat voor anderen, ook als moslim, succesvol is als burger en hoger klimt op de maatschappelijke ladder, weg van uitkering en doelgroepbeleid. Daarom doen Turkse moslim het over het algemeen beter dan hun Marokkaanse broeders, Turken zijn gedisciplineerd en dragen een minder agressieve islam uit, wat integratie ten goede lijkt te komen.Tenminste; bij Kemalisten, moskees aangesloten op dyanet is dit zo. Mijn beeldvorming is gebaseert op realiteit in aandachtswijken, menige hulpverlener ziet dit maar zwijgt uit zelfbehoud wat gezien uw houding geen onverstandige keuze is! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Gouverneur
|
![]() Hier volgt een interessante studie over etnocommunicatie, waarin onder andere wordt aangetoond dat onderwijzend personeel en Centra voor Leerlingenbegeleiding niet altijd weten hoe ze met de diversiteit en de opvang van allochtone en kansarme kinderen moeten omgaan of hoe hierover te communiceren.
http://docs.vlaanderen.be/channels/h...mmunicatie.pdf Alice, lees en leer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#253 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je bent echt echt echt traag van begrip. Ik kaart je hypocrisie aan. Je komt zelf af met cijfers die in de verste verte niet realistisch kunnen zijn, en kan geen enkele bron aanhalen. Waarom vraag je mij nu om bronnen? Mag ik jouw manier van dom doen niet kopiëren? ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 24 juli 2009 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bewijst dit wat, mijn vooroordelen? Waarom zou ik die in vredesnaam hebben, of zou dit dan het "bewijs" zijn dat ik die mensen stalk over hun seksleven? U beweert honderden allochtonen bevraagd te hebben die allemaal op basis van origine verkeerd werden doorverwezen,daarmee stigmatiseert u ieder CLB maar daarover een opmerking maken mag niet, het recht om te "stigmatiseren"mag u gerust doen, ondertussen valt u blind alles en iedereen aan die uw islam en volgelingen in twijfel trekt? U kunt duidelijk niet met andersdenkenden een dialoog opzetten, nochtans een voorwaarde om aan beeldvorming te doen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gezien uw"attitude" denk ik niet dat dit trouwens te onderzoeken valt! Jij "kopieert mijn domdoen?" Juist ja...leer eens op een normale manier een gesprek aangaan, daar kon je vast verder mee dan je onzin! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor, dat doe je niet; de cliché 's in die studie zijn gekend, we moeten vooral allochtonen aannemen om ons te leren hoe WIJ met HUN moeten communiceren! Nooit wordt onderzocht hoe allochtonen zelf actief proberen te leren communiceren met ONS! Want die moeite wordt niet gedaan, waarom zou ik me eindelijk moeten verdiepen in een andere cultuur om te kunnen communiceren, die mensen vestigen zich toch hier, Leer dan de taal en verdiep je in deze cultuur, dan lukt het best! Dat lukt Joden, Chinezen,Indiers, Spanjaarden en Brazillianen, en Oost Europeanen wel waarom dan uitgerekend moslimgroeperingen niet?
En dan de voorstellen, neen meer allochtonen aan want dan gaat die makkelijker! Die houden de boel juist in stand, en wie dit niet doet is bij doelgroepen evengoed kop van jut als " verraaier" van eigen volk! Dit soort studies tonen aan dat automatisch de verantwoordelijkheid voor communicatie bij de samenleving wordt gelegd, voor nieuwkomers begrijp ik dit maar niet voor wie hier al een paar jaar is! En dan, denkt u dat met communicatie dingen zijn opgelost? Zolang je geen consensus hebt over het inhoudelijke van o.a normen en waarden is kunnen communiceren niet genoeg, ook dan betekent opvoeding, gezin, respect, dialoog, openheid of zelfs maar luisterbereidheid zoals u hier constant demonstreert,niet hetzelfde voor beide partijen! Maar gaat u gerust verder, ik hoop dat beleidsmensen eens meelezen! Bovendien, voor echt problematische communicatie is er in Antwerpen de sociale Tolkendienst, dus daar kun je gebruik van maken, die tolken gaan ook mee naar plaatsen waar niemand kan "communiceren" ookal wonen ze hier twintig jaar! Dit soort studies geven een verkeerd beeld, iedereen moet zich inspannen, jezelf verdiepen in cultuur en taalgebied waar je verkiest te verblijven kan helpen hoor! Trouwens, een district, dat voor buitenlanders met stemrecht informatieavonden inrichtte zag ook het resultaat; Iedereen die dit aanbelangde ontving een brief in drie talen, Turks, Engels, Frans of Arabisch waren ook opgenomen; toch kwam op de avond voor Turkse en later Marokkanen...niemand! Gek he??? Want op de andere avonden, voor bijvoorbeeld Chinezen, Spanjaarden kwamen mensen dan weer wel! |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |||||||
Secretaris-Generaal VN