![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Waarom Racisme?
Halo ik ben mijn papa is Belgisch en mijn mama is Japans, Ik heb een Belgische voor en achternaam(Mast), Ik ben Rooms Katholiek, Ik spreek Nederlands en Duits, Nog nooit iets misdaan, Ik zit in de scout, Ik luister graag naar The Beatles, The Carpenters, Simon en Karfunkel en Mozart, Ik kijk graag naar de Kampioenen en Star Wars zo van die dingen, En toch zijn er mensen die mij maar een allochtoon vinden die terug naar zijn eigen land moet. En veronderstel dat ik nu terug naar Japan ga daar ben ik nog meer een allochtoon dan hier!!! Dus waarom nu al dat racisme tegen mij? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Vreemdeling
|
![]() lol
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Iemand van vreemde origine die zich aanpast, de taal spreekt en werkt, ik denk dat niemand daar problemen mee heeft. Wel met degene die weigeren zich aan te passen en de boel hier komen verzieken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Citaat:
De taal spreken? Daar valt veel voor te zeggen. Zelfs domme voetballers leren wel wat Frans of Nederlands. Werken? Dan moet er wel werk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Gwyndion : 27 juli 2009 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb die mensen niet nodig om te ademen, leven en laten leven... ![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Gwyndion : 27 juli 2009 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet de eerste tegenkomen die iets heeft tegen Japanners. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Ik dacht dat racisme tegen Aziaten praktisch niet voorkwam... Zou me ook logisch lijken, aangezien bvb. Chinezen (de grootste groep Aziatische allochtonen bij ons) zich altijd op de achtergrond houden in plaats van constant ruzie te stoken zoals sommige andere (niet nader genoemde) volkeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoi Fair,
Je vraag is oprecht en ik neem aan dat je het ook meent? Ik zou je er niet zo druk in maken joh. Gewoon lekker leven en niet teveel stilstaan bij andersdenkende mensen. Ik denk dat racisme vooral ontstaat vanuit een ontspoorde (en bekrompen) overtuiging. Onthoud echter wel, dat vele niet zomaar racist worden. Toch geeft hen dat niet het recht iedereen zomaar in het wilde weg over dezelfde kam te scheren. En dat is het probleem. De overtuiging zit zo diep geworteld dat ze niet verder meer kunnen kijken dan de eigen ervaringen waarop men gebotst is. Sommige jeugd (maar helaas ook volwassenen) zeggen soms ook maar wat om wat te zeggen he, beetje de pestkop uithangen. En dan zegt men juist hetgeen je zou raken of het meest voor de hand liggend. Zoals huidskleur, flaporen, bamboelippen etc... Ik zou het echt niet tot je laten komen. Door deze massa geen aandacht te gunnen kom je er als slimste uit. Discussie voeren is echter overbodig, gewoon aantonen dat je het goed meent. Je bent ook nieuw op het forum zie ik, dus welkom ![]() Ik vind het leuk dat je deze draad geopent hebt en hoop voor jou dat je er wijzer uit wordt. Racisme komt nu eenmaal altijd voor, maar laat het je Zijn niet beperken. Leven, genieten en niet teveel creperen beste ![]() Niet ontmoedigt zijn door racisme, want dan geef je hen de overwinning. Mvg 420
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 28 juli 2009 om 03:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Het lijkt me een verzonnen verhaaltje, dat van Fair.
Maar goed, dat is niet essentieel. Niemand hier heeft iets tegen een halve Japanner. Maar stel nu eens dat de Japanners massaal naar hier kwamen, weigerden zich aan dit land aan te passen, op de sociale zekerheid teerden, hun kinderen géén opvoeding meegaven, overal in Middeleeuwse Japanse klederdracht zouden rondlopen en elke Westerse vrouw die dat niet ook deed voor 'hoer' uitscholden, het Zenboeddhisme als enige ware godsdienst opdrongen, overal uitzonderingsmaatregels voor zichzelf eisten, de criminaliteiscijfers de hoogte in joegen en sympathiseerden met Japanse terroristische organisaties die wereldwijd aanslagen pleegden.......wel ja, dan zou je wel was 'racistische' opmerkingen kunnen verwachten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() De zogenaamde Westerse normen en waarden gelden al in het Japan van de tijd dat ze hier in het rijke westen nog in groten sliepen!
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Staatssecretaris
|
![]() De slachtpartij door Japanse soldaten in Nanjing overtrof zelfs de westerse waarden inzake de vernietiging van menselijk leven!
|
![]() |
![]() |