![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
| Bekijk resultaten enquête: Moet de tram zijn absolute voorrang afgenomen worden? | |||
| Ja gij |
|
8 | 15,09% |
| Nee gij |
|
32 | 60,38% |
| Loop zelf onder de tram gij |
|
13 | 24,53% |
| Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
de kusttram is een zalig vervoermiddel en tuft hier en daar nog door schoon stukjes natuur (voor zover de politiekers het traject niet kapotgebouwd hebben). Het enige probleem met de kusttram is dat toeristen minder en minder opgevoed zijn en ook minder besef hebben voor hun omgeving waardoor ze dus vlot onder iets lopen waar ze normaal gezien instictief voor zouden opletten. En dan altijd dat gemekker, wees toch een klein beetje verantwoordelijk voor uw eigen gedrag, wie over sporen loopt loopt kans om omvergereden te worden; wie die kans niet wil dragen moet niet over sporen lopen.
|
|
|
#22 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat een gezeik zeg.
Je gaat een trein toch ook geen voorrang voor rechts-regel opleggen? En als de barelen toe gaan ga je toch ook niet oversteken? Een kusttram aan 70 per uur stopt niet zoals een auto op 100 meter. En als het nat is kan die nog wat doorslippen, slierpret verzekerd. Laatst gewijzigd door bgf324 : 30 juli 2009 om 21:32. |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.photo-transport.co.uk/tra.../gent-tram.JPG een rustig moment in Gent Alle voertuigen moto auto lijnbus camion -hoe zwaar ook- moeten wel "plots" kunnen stoppen voor het zebrapad... Een tram heeft daar steeds voorrang. Laatst gewijzigd door Micele : 30 juli 2009 om 22:33. |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is vooral zo omdat een tram toch niet zou kunnen stoppen. |
|
|
|
|
|
|
#26 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu nog "de-in-de-watten-gelegde" kwetsbare of zwakke weggebruiker daarvan overtuigen. Die moeten tenslotte het goede voorbeeld geven aan ... kinderen. http://forum.politics.be/showthread.php?t=124143 De communicatie van toen kennen we: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 30 juli 2009 om 23:03. |
|||
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
Bekijk dit eens, zou ik zo zeggen... In Zwitserland bestaan nog tal van enkelsporige streektramlijnen, wat dus wil zeggen dat je daar dus soms gewoon trams tegenkomt die links rijden. En die moet je dus ook voorang geven...
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Minister
|
Citaat:
Je moet natuurlijk wel je ogen open houden achter het stuur. (Straks wordt dit expliciet in de wegcode opgenomen...)
|
|
|
|
#29 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarom mijn "plots" tussen "" Natuurlijk, doe ik ook als autobestuurder én als voetganger ook, zeker als ik op punt sta een zebrapad over te steken zal ik "oogkontakt" opzoeken met de naderende auto, bij mij zal (zullen) de autobestuurder(s) dat altijd duidelijk merken, en als ik merk dat maar één autobestuurder daar niet op mij let, en aldus niet duidelijk vertraagt om te stoppen zal ik ook nooit -onbesuisd- een zebrapad oversteken, dan wacht ik liever tot al het verkeer duidelijk stopt voor het zebrapad. Zo duidelijk staat het natuurlijk niet in het verkeersregelement, maar eigenlijk zou het zo geinterpreteerd moeten worden. Citaat:
Er zijn ook plichten voor voetgangers, ik pik er eentje uit. Citaat:
Het moet dus van beide kanten komen: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 31 juli 2009 om 10:27. |
||||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Banneling
|
Best de kusttram voorzien van vleugeltjes, zodat hij over het strand kan vliegen.
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Burger
|
Iemand al eens op het Meiserplein gereden in Brussel? Een rond punt met tramlijnen, bussen, 8 of 9 straten die op het plein uitgeven en gooi daar nog enkele zebrapaden bij en als ik mij niet vergis zijn er nog eens verkeerslichten. Place Meiser = Place Misère.
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
|
Citaat:
En laat dan in het ganse land aan de spoorwegovergangen de slagbomen 90° verplaatsen om zo de trein te laten stoppen voor het wegverkeer ...
|
|
|
|
#33 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#34 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Als men de trams dezelfde rechten wil geven als de treinen moeten ze die hun rijvak ook volledig afsluiten . |
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het doet zeer zeker om te beseffen dat "zwakke weggebruikers" nie alles mogen?
|
|
|
|
#36 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als je in de weg staat beginnen de bestuurders te toeteren en te bellen terwijl ze maar al te goed zien dat je geen millimeter vooruit of achteruit kunt, idioten.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat krijgen ze gewoon niet in hun systeem, maat.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 7 augustus 2009 om 10:17. |
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat zou veel veiliger zijn voor iedereen. |
|
|
|
|
|
|
#39 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Daar komt natuurlijk vanalles en iedereen onder terecht die geen zicht had op wat er aankwam na een bocht of vanachter een camion, of ze hadden geen uitzicht vanwege medemensen van grotere gestalte voor en naast zich. |
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
je kunt misschien een pilleke pakken om uw tram-angsten te beheersen ?
|
|
|
|