![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat verandert niets aan het gegeven dat ik veel mensen zag die klagen over racisme en discriminatie, om vervolgens om twaalf uur het bed uit te rollen en de straat op te draven op zoek naar een eerste blow, solliciteren doen die mensen niet! Dezelfde klagers gaven aan hun school niet af te maken omdat je op andere manieren vele meer kunt verdienen, u mag raden hoe? Ook zag ik mensen jaren werkloos, zonder ook maar een sollicitatie te doen,dat weegt aardig door in de sociale zekerheid. Dat op je kont achter de Begonia op je uitkering wachten en ondertussen klagen over discriminatie , terwijl je zelf niets onderneemt om op korte of lange termijn wat aan je situatie te doen, holt de hele sociale zekerheid uit, die mentaliteit moet veranderen, desnoods door mensen te verplichten tot werk, opleiding of het leren van een vak, wat er naief zou zijn aan mijn kijk op zaken hoor ik van u graag. Of valt het u niet op dat allochtonen/autochtonen die actief oplossingen zoeken voor hun situatie daar ook alle middelen tot hun beschikking voor hebben en vaak slagen om dankzij inzet en volharding uit die "achterstelling" te komen, terwijl de brullers over "discriminatie " maar al te vaak hun leven best makkelijk vinden en dus achterover hangen, tot de staat( lees belastingbetaler) weer stort! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=G8T2DBDRV Mannelijke agenten mogen niet langer de identiteit van een vrouw in een boerka controleren. Voortaan is die taak alleen weggelegd voor de weinige vrouwen bij de politie. Dat staat te lezen in een nieuwe nota die de federale politie naar de korpsen stuurde. Maar er is al tegenwind van de CD&V CD&V vraagt minister Turtelboom (Open VLD) om nieuwe richtlijn zo snel mogelijk ongedaan te maken De argumentatie voor die nota, Volgens de politievakbonden is de nieuwe richtlijn uitgeschreven 'om niet te provoceren'. En zo staat het ook in de nota: 'Om te allen tijde de waardigheid van elke persoon te eerbiedigen'. Vind ik een beetje absurd want een politieagent in HUN wijk is al een provocatie op zich. Het feit dat jij geen gelovige bent maar een kafir, nog een provocatie. Dus als U een provocatie wilt vermijden dan weet U wat U moet doen. De wijk niet betreden en U bekeren. Eindelijk begint men een beetje verstand te krijgen: Op dit moment hebben zes gemeenten een boerkaverbod opgenomen in het gemeentelijk politiereglement: Antwerpen, Gent, Sint-Truiden, Maaseik, Lebbeke en Sint-Jans-Molenbeek. Een nationaal verbod is er in ons land voorlopig nog niet. CD&V-senator Claes wil daar met een nieuw wetsvoorstel verandering in brengen. PEACE
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel van hen werken er gewoon zwart bij, beheren onroerend goed in een thuisland, zijn crimineel of drijven handel. Zoals het een oplettend burger betaamt maken zij gebruik van de mogelijkheden die er liggen. Dat doet een bankier ook. Heel verstandig. Controles zijn er nauwelijks. De middenklasse betaalt uiteindelijk de rekening, inderdaad. Dat lijkt me ook terecht, omdat zij het zijn die via de stembus dit systeem in stand houden. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 1 augustus 2009 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar het was de Grote Forum Filosoof die met die fouille afkwam. Maar het maakt het nog erger. Een gewone politieman, mag dus zo'n vrouw niet meer om haar papieren vragen en haar paspoortfoto verifiëren met haar gezicht. Da's het punt. Waarom zeggen ze niet gewoon tegen de politie en de overige burgers; u bent tweederangs, de moslims in dit land genieten een ander, bevoorrecht regime?
![]() |
![]() |
#25 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet mee eens, en ook niet de bedoeling van sociale zekerheid, maar u heeft gelijk, zo denken veel mensen waaronder u?
Tijd dus op in te grijpen, wie niets onderneemt, geen uitkering meer! Wat u blijkbaar goedkeurt is nu net wat ik omschreef, lamzakkerij vanachter de Begonia wat een systheem onder druk zet wat uit solidariteit werd opgezet, of dit de gemiddelde uitkeringstrekker is laat ik een uitspraak voor uw rekening, maar in ieder geval zijn het er te veel! Dat doorschuiven naar de middenklasse is onzin, niet het systheem maar het misbruik is fout, voor niets gaan enkel de zon op he? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Schepen
|
![]() neenee, effe concreet ontkrachten aub. en in gewone bewoordingen en on topic als het effe kan. Ik wil wel eens horen hoe men dit nu weer gaat goedpraten.
Give us the children science and math instead of bibles and pastors instead of korans and imams Laatst gewijzigd door Pist*on : 1 augustus 2009 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mijn mening hierover is ongeveer dezelfde als die over de Britse agenten die hoofddoeken zouden moeten dragen als ze een moskee betreden: agenten dienen de orde te bewaren en burgers te beschermen. Dat ze zich daarbij professioneel gedragen lijkt me vanzelfsprekend (hoewel dat niet altijd zo is), maar iedereen gelijk voor de wet.
Burka's zijn trouwens misschien alleen maar expliciet verboden in een aantal Belgische gemeenten, maar ik dacht dat je sowieso niet onherkenbaar mocht rondlopen. Dat mensen op straat een hoofddoek, pet of hanekam dragen, kan mij allerminst schelen, een burka daarentegen vormt wel degelijk een bedreiging voor de openbare orde. Om maar te zwijgen van het feit dat een boerka al helemaal niet vrijwillig gedragen wordt, terwijl dit misschien nog aannemelijk is voor een hoofddoek. Dus opnieuw: fout signaal. Als ik de berichtgeving erover lees, wil de politie die regel preventief invoeren, m.a.w. niemand vraagt erom. Kunnen we misschien morgen beslissen dat alle Belgische vrouwen ook maar hoofddoeken dragen, alle mannen hun baard laten staan, kwestie van niet het risico te lopen iemand tegen de borst te stuiten? Volgens mij getuigt het ook van een onderschatting van moslims (ik hoop dat toch): als ze maar voldoende geconfronteerd worden met andere gewoonten, dan leren ze wel aanvaarden dat in het westen andere normen gelden dan in Afghanistan of Pakistan. Ze moeten dan wel die kans krijgen, natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons dus een beetje ernstig blijven...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 1 augustus 2009 om 18:39. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Burka en halal eten zei 'ie kkkkkkkkk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denken dat de mens ten gronde een fatsoenlijk wezen is in plaats van een amorele gelukszoeker. Pim Fortuijn dacht het laatste (dat onderscheidde hem ook van de overige partijen), en ik was het hartgrondig met hem eens. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 1 augustus 2009 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
P.S.: ik heb mijn hele leven doorgebracht in grootsteden, dus het argument 'jij ziet niemand in boerka omdat je nooit in een stad komt' is zever. Laatst gewijzigd door Steve_M : 1 augustus 2009 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, de kwaliteit van de Belgische politie overschat ik niet.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 1 augustus 2009 om 19:11. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Nu gaan ze zich vastpinnen op dat woordje en het associëren met moslims ![]()
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
een stuk of 10. en dat is is gewoon 1 ![]() En de politie past zich al aan. Vindt u dat normaal? Ik vind het een schande dat men onze politie nieuwe regeltjes oplegt om nieuwkomers die zich niet eens in onze maatschappij inpassen, niet voor het hoofd te stoten. En idd dat maakt ons tot 2de rangsburgers. Als u dat niet inziet, misschien wat minder met uw neus in de boeken zitten...
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() The day of reckoning is coming.
En wie gaat winnen denk je. De achterlijke stenensmijters of de mensen die toegang hebben tot echte artillerie ? In een oorlog tussen zij die hebben en zij die niet hebben zullen zij die hebben steeds winnen. We have all the cool toys. Nu enkel nog even wachten tot de ooglappen afvallen en het is feest. Ik ben klaar.
![]() |
#39 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spreek je over jezelf?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |