Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 juli 2009, 14:52   #961
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
na die reactie van u, neem ik u niet meer serieus.
Fout van me u ooit serieus te nemen, maar ik ben nu eenmaal gekend fouten te maken.
Ik had echt van u verwacht dieper te graven. Veel forummers stellen me teleur, maar jij mij het meest.
U was so down to earth, maar om u gelijk te halen gaat u verder dan too down to earth.
Tja uw zaak zeker... Had oprecht gehoopt dat je dieper zou graven willem. U leek zo serieus..... maarja bljkbaar heb ik me nogmaals vergist
Liever laat dan nooit erachter komen he
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 19:30   #962
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
na die reactie van u, neem ik u niet meer serieus.
Fout van me u ooit serieus te nemen, maar ik ben nu eenmaal gekend fouten te maken.
Ik had echt van u verwacht dieper te graven. Veel forummers stellen me teleur, maar jij mij het meest.
U was so down to earth, maar om u gelijk te halen gaat u verder dan too down to earth.
Tja uw zaak zeker... Had oprecht gehoopt dat je dieper zou graven willem. U leek zo serieus..... maarja bljkbaar heb ik me nogmaals vergist


420ybb, ge moet deze draad over het onderwerp eens doornemen en eens tellen hoe dikwijls diene Willem met dergelijke zever is afgekomen... Nie normaal.

Diene paljas is ervan bezeten om op ufo draden iedereen voor depressief, psychopaat, schizofreen, etc te komen uitmaken... Dit roept de vraag op, doet hij aan zelfprojectie ? Vanwaar die passie?

Trouwens, het is steeds dezelfde grap... honderden keren dezelfde grap herhalen... heeft nog weinig te maken met down to earth zijn...
__________________
6666. Closing off.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 19:55   #963
Omar Torrijos
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 juni 2009
Locatie: Bij uw moeder
Berichten: 504
Standaard

Ik denk dat hij daarvoor naar de psycholoog geweest is, of zelf tot inzichten kwam misschien... In alle geval, da's geen schande..
Omar Torrijos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 20:05   #964
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos Bekijk bericht
Ik denk dat hij daarvoor naar de psycholoog geweest is, of zelf tot inzichten kwam misschien... In alle geval, da's geen schande..
neen, maar het begint wel behoorlijk op de zenuwen te werken.
__________________
6666. Closing off.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 22:56   #965
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Vreselijk hè, zo'n Ongelovige. Maar zoals ik al vaker vertelde ben ik eens afgeknapt op de geringe ruimte binnen in zo'n UFO.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 10:28   #966
Omar Torrijos
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 juni 2009
Locatie: Bij uw moeder
Berichten: 504
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Vreselijk hè, zo'n Ongelovige. Maar zoals ik al vaker vertelde ben ik eens afgeknapt op de geringe ruimte binnen in zo'n UFO.
Nee hoor... da's niet vreselijk.. Elk welkdenkend mens krijgt graag kritiek want dat verschaft hem feedback om zijn mening of oordeel te versterken of te verzwakken.

Het wordt alleen lastig als je steeds weer opnieuw de "ze zijn zot"-stelling aanhaalt. Mensen zien immers in dat alle grote denkers eerst verhoond en bespot werden, om daarna gelijk te krijgen. Ik ga niet zeggen dat die UFO-logen grote denkers zijn type Einstein (misschien Terrence McKenna) of Galileo G.. Maar.. De menselijke achterdocht jegens het meteen afdoen van bepaalde feiten als "gek", "idioot", "onorthodox", is wel op z'n plaats. Of vindt u van niet?
Hoe vaak heeft onze overheid ons al bedrogen op andere vlakken? Of is de vraag misschien: wanneer hebben ze ons nog niet bedrogen?

Ik vind de UFO-histoire nog de minst schadelijke van allemaal! Mensen die "hopen" dat er weldegelijk in dit onmetelijke helal van tenminste 21 dimensies enz..enz.. een vorm van leven bestaat die ons bezoekt en beschermen zal...
Als miljarden mensen hetzelfde verhaaltje geloven van JEZUS of ALLAH of BUDDAH of SHIVA, dan heet dat opeens een religie!! Vaak zijn die religies extreem agressief en repressief, terwijl het UFO-verhaaltje altijd gaat over "intergalactische beschavingen die vechten tegen de kwade krachten om goedheid te laten zegenvieren"(ken er ook zoveel niet van)... Nooit komt daar geweld of repressie aan te pas..

Het is een verhaal van HOOP... Maar, Willem, aan uw triestig tronietje te zien in die avatar heb jij die allang opgegeven...
Omar Torrijos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 10:36   #967
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos Bekijk bericht
Hoe vaak heeft onze overheid ons al bedrogen op andere vlakken? Of is de vraag misschien: wanneer hebben ze ons nog niet bedrogen?
Ik neem aan dat jij steevast volledig correct bent t.o.v. de overheid ?

Citaat:
Ik vind de UFO-histoire nog de minst schadelijke van allemaal! Mensen die "hopen" dat er weldegelijk in dit onmetelijke helal van tenminste 21 dimensies enz..enz.. een vorm van leven bestaat die ons bezoekt en beschermen zal...
Inderdaad, het kernwoord van de volledige UFO-gedachte: hopen. Men hoopt zo sterk op buitenaards leven, dat men het overal in begint te zien.

Dan is hopen een obsessie geworden.

Citaat:
Vaak zijn die religies extreem agressief en repressief, terwijl het UFO-verhaaltje altijd gaat over "intergalactische beschavingen die vechten tegen de kwade krachten om goedheid te laten zegenvieren"(ken er ook zoveel niet van)... Nooit komt daar geweld of repressie aan te pas..
Een naïeve, onrealistische, utopisch ideaalbeeld omtrent buitenaardse beschavingen. UFO-believers geloven niet zelden in een soort verheven, wijsheden debiterende aliens die ons vanuit Dimensie X met zachte hand begeleiden, zichzelf enkel vertonend aan een handvol uitverkorenen.

Pure onvervalste religie.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 10:47   #968
Omar Torrijos
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 juni 2009
Locatie: Bij uw moeder
Berichten: 504
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik neem aan dat jij steevast volledig correct bent t.o.v. de overheid ?

Inderdaad, het kernwoord van de volledige UFO-gedachte: hopen. Men hoopt zo sterk op buitenaards leven, dat men het overal in begint te zien.

Dan is hopen een obsessie geworden.


Een naïeve, onrealistische, utopisch ideaalbeeld omtrent buitenaardse beschavingen. UFO-believers geloven niet zelden in een soort verheven, wijsheden debiterende aliens die ons vanuit Dimensie X met zachte hand begeleiden, zichzelf enkel vertonend aan een handvol uitverkorenen.

Pure onvervalste religie.
Maar de mensen die hier daarover posts plaatsen, zijn gewoon brave mensen met een beetje hoop op een betere wereld. Zij zijn L.Ron Hubbard niet van Scientology hé...

BTW: ik denk dat de Amerikaantjes wel tof speelgoed hebben dat daar(ufo's) op lijkt, niet?

Laatst gewijzigd door Omar Torrijos : 1 augustus 2009 om 10:47.
Omar Torrijos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 11:49   #969
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos Bekijk bericht
Nee hoor... da's niet vreselijk.. Elk welkdenkend mens krijgt graag kritiek want dat verschaft hem feedback om zijn mening of oordeel te versterken of te verzwakken.

Het wordt alleen lastig als je steeds weer opnieuw de "ze zijn zot"-stelling aanhaalt. Mensen zien immers in dat alle grote denkers eerst verhoond en bespot werden, om daarna gelijk te krijgen. Ik ga niet zeggen dat die UFO-logen grote denkers zijn type Einstein (misschien Terrence McKenna) of Galileo G.. Maar.. De menselijke achterdocht jegens het meteen afdoen van bepaalde feiten als "gek", "idioot", "onorthodox", is wel op z'n plaats. Of vindt u van niet?
Hoe vaak heeft onze overheid ons al bedrogen op andere vlakken? Of is de vraag misschien: wanneer hebben ze ons nog niet bedrogen?

Ik vind de UFO-histoire nog de minst schadelijke van allemaal! Mensen die "hopen" dat er weldegelijk in dit onmetelijke helal van tenminste 21 dimensies enz..enz.. een vorm van leven bestaat die ons bezoekt en beschermen zal...
Als miljarden mensen hetzelfde verhaaltje geloven van JEZUS of ALLAH of BUDDAH of SHIVA, dan heet dat opeens een religie!! Vaak zijn die religies extreem agressief en repressief, terwijl het UFO-verhaaltje altijd gaat over "intergalactische beschavingen die vechten tegen de kwade krachten om goedheid te laten zegenvieren"(ken er ook zoveel niet van)... Nooit komt daar geweld of repressie aan te pas..

Het is een verhaal van HOOP... Maar, Willem, aan uw triestig tronietje te zien in die avatar heb jij die allang opgegeven...
Wel, de "UFO-getuigen" die zich voldoende bekendheid verwierven om o.a een Wiki op te lopen blijken nagenoeg allen over een achterhaalbaar psychiatrisch verleden en/of heden te beschikken cq drank/drugs-problemen. Dat verzin of beweer ik dus niet, geef alleen maar door wat mij opvalt.

En nee, voor mij religies graag "geen van zessen" en smeer die "dimensies" ook maar in je haar.

Evengoed kan ik sommige "sterke verhalen" best af en toe waarderen, waarbij mij voornamelijk de vertelkunst imponeert; zo geniet ik van de "constructieve" fantasieën van o.a een Heer Von Däniken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Erich_von_D%C3%A4niken
http://nl.wikipedia.org/wiki/Indiana..._Crystal_Skull

Natuurlijk kan niet iedereen dezelfde hobbies hebben maar ik denk toch dat ik mij zinvol weet te amuseren en zonder ook maar iemand ongerust te maken.

Ook boeiend en voor iedereen beschikbaar op Internet (en niet door mij geschreven of verzonnen):

http://www.skepsis.nl/abduct2.html

http://www.ufo.be/rubrieken/geschied...fobestaan.html

http://www.spitsnieuws.nl/archives/r...wijs_ufos.html

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/ufo+psychiatrie
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 11:54   #970
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
......................
Pure onvervalste religie.
Ik zie hierin een paradox want beschouw "religie" als een uiting van vervalsing. Zuivere onvervalste vervalsing dus ...
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 12:51   #971
Omar Torrijos
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 juni 2009
Locatie: Bij uw moeder
Berichten: 504
Standaard

Willemina, je bent de beste nog vergeten!

www.skeptoid.com

Daar lees ik heel vaak werkjes en degelijke analyses..

Of hoe jij je kunt vergissen in een ander he? Ik vergis mij niet wanneer ik zeg dat jij een door en door triestige figuur bent die enige normale discussie hieromtrent bijvoorbaat wil afknappen... Jij bent zoals die linkse ratten die het woord racisme als carte blanche nemen bij elke situatie die hun autoritaire multikultikakvisie niet naar de mond praat..
Omar Torrijos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 12:59   #972
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos Bekijk bericht
Willemina, je bent de beste nog vergeten!

www.skeptoid.com

Daar lees ik heel vaak werkjes en degelijke analyses..

Of hoe jij je kunt vergissen in een ander he? Ik vergis mij niet wanneer ik zeg dat jij een door en door triestige figuur bent die enige normale discussie hieromtrent bijvoorbaat wil afknappen... Jij bent zoals die linkse ratten die het woord racisme als carte blanche nemen bij elke situatie die hun autoritaire multikultikakvisie niet naar de mond praat..
Hee, persoonlijke aanvallen zijn tegen de forumregels en een "linkse" had al op het fatale knopje geduwd om jou gebanned te krijgen. Dat is niet mijn stijl, ik geef er de voorkeur aan de luxe "negeertoets" te bedienen, voor rust in de tent; totnooitmeerziens dus.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 13:50   #973
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Wel, de "UFO-getuigen" die zich voldoende bekendheid verwierven om o.a een Wiki op te lopen blijken nagenoeg allen over een achterhaalbaar psychiatrisch verleden en/of heden te beschikken cq drank/drugs-problemen. Dat verzin of beweer ik dus niet, geef alleen maar door wat mij opvalt.
Dit is pure bullshit.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 14:26   #974
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Dit is pure bullshit.
Bron?
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 16:39   #975
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos Bekijk bericht
Maar de mensen die hier daarover posts plaatsen, zijn gewoon brave mensen met een beetje hoop op een betere wereld. Zij zijn L.Ron Hubbard niet van Scientology hé...
Dat ontken ik niet. Het is per slot van rekening een onschuldige hobby.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 22:49   #976
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik neem aan dat jij steevast volledig correct bent t.o.v. de overheid ?

Inderdaad, het kernwoord van de volledige UFO-gedachte: hopen. Men hoopt zo sterk op buitenaards leven, dat men het overal in begint te zien.

Dan is hopen een obsessie geworden.


Een naïeve, onrealistische, utopisch ideaalbeeld omtrent buitenaardse beschavingen. UFO-believers geloven niet zelden in een soort verheven, wijsheden debiterende aliens die ons vanuit Dimensie X met zachte hand begeleiden, zichzelf enkel vertonend aan een handvol uitverkorenen.

Pure onvervalste religie.
Onzin. Ik ben ook tegen alle vormen van religie. Maar ook tegen de obsessie dat uwe wetenschap denkt alles aan te kunnen.

Het wetenschappelijk paradigma, is op de keper beschouwd evenzeer een religie, een dogma. Punt uit.

En ik zie dat je weeral veronderstellingen maakt die totaal niet opgaan. Wie zegt dat het voor ufo enthousiasten enkel gaat om hopen? Ik hoop daar helemaal niet op. Ik wil gewoon meer weten wat er gaande is.
__________________
6666. Closing off.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 01:10   #977
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Onzin. Ik ben ook tegen alle vormen van religie. Maar ook tegen de obsessie dat uwe wetenschap denkt alles aan te kunnen.

Het wetenschappelijk paradigma, is op de keper beschouwd evenzeer een religie, een dogma. Punt uit.

En ik zie dat je weeral veronderstellingen maakt die totaal niet opgaan. Wie zegt dat het voor ufo enthousiasten enkel gaat om hopen? Ik hoop daar helemaal niet op. Ik wil gewoon meer weten wat er gaande is.
goed... niks mee verkeerd
Alleen vraag ik me af dat je dat kan beantwoorden vanuit een stelligname dat bv. omwille _ al of niet gecombineerd met getuigenissen en het algemeen spotten eerder in het verleden _ van de meest bizarre vliegpatronen het niet anders kan zijn dat het zou gaan om een tuig van buitenaardse origine of een streng geheim gehouden aardse technologie.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 09:36   #978
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Hee, persoonlijke aanvallen zijn tegen de forumregels en een "linkse" had al op het fatale knopje geduwd om jou gebanned te krijgen. Dat is niet mijn stijl, ik geef er de voorkeur aan de luxe "negeertoets" te bedienen, voor rust in de tent; totnooitmeerziens dus.
Willem, niets van aantrekken. De mensen hebben nu via internet niet alleen toegang tot enorm veel desinformatie maar ook als ze dat willen tot een kritische evaluatie van die informatie via sceptice sites. Aan hun de keuze, vanaf nu zijn ze zelf verantwoordelijk voor hun keuze.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 09:50   #979
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Willem, niets van aantrekken. De mensen hebben nu via internet niet alleen toegang tot enorm veel desinformatie maar ook als ze dat willen tot een kritische evaluatie van die informatie via sceptice sites. Aan hun de keuze, vanaf nu zijn ze zelf verantwoordelijk voor hun keuze.
Misschien heb je mijn bedoeling niet begrepen ofwel te "hoog" ingeschat; waar ik voor kies is, mens-achtigen die ik als a-sociaal en/of psychopatisch ervaar uit mijn gezichtskring te verwijderen.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 11:24   #980
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Misschien heb je mijn bedoeling niet begrepen ofwel te "hoog" ingeschat; waar ik voor kies is, mens-achtigen die ik als a-sociaal en/of psychopatisch ervaar uit mijn gezichtskring te verwijderen.
Het verwijt dat die persoon U maakt dacht ik, is dat je 'hoop' ontneemt bij mensen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos Bekijk bericht
Het is een verhaal van HOOP... Maar, Willem, aan uw triestig tronietje te zien in die avatar heb jij die allang opgegeven...
Ik denk niet dat je mensen valse hoop moet geven, de werkelijkheid die de wetenschap ons leert is boeiend genoeg en eigenlijk op zich onvoorstelbaar er is echt geen noodzaak aan valse hoop.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be