![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is Vlaams-nationalisme een culturele of etnische zaak? | |||
Cultureel. Migranten kunnen perfect Vlaams-nationalistisch zijn. |
![]() ![]() ![]() |
44 | 63,77% |
Etnisch. Een Vlaams-nationalist is blank en heeft Vlaamse voorouders. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 13,04% |
andere |
![]() ![]() ![]() |
16 | 23,19% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Eigenlijk komt dit weer neer op de vraag wie een Vlaming is. Om Vlaming te zijn is het volgens mij vooral belangrijk of je jezelf collectief als Vlaming opvat. Etnie is daarvoor een nodige noch een voldoende voorwaarde.
Daarbij, ook niet-Vlamingen kunnen voorstander van Vlaamse onafhankelijkheid zijn net zoals Vlamingen tegen Vlaamse onafhankelijkheid kunnen zijn. ![]() Het is duidelijk dat jouw 'Vlaams-nationalisme' beperkt blijft tot nostalgie naar de zwarte bladzijden uit de geschiedenis van de Vlaamse Beweging... Laatst gewijzigd door Kapitein Nemo : 3 augustus 2009 om 16:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan een flamingant die naar Baskenland zou verhuizen, simpatie gaan koesteren voor de Baskische zaak (als in beide voorbeelden hun links-rechts politieke geaardheid hen niet teveel in de weg staat ...??) Kan een brave ziel uit het Waasland of de polders bachten de kupe een nakomeling kweken in Limburg op zodanige wijze dat die bastaard een waarlijk Limburg-gevoel heeft ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Een vraagje aan al degenen die voor de eerste optie hebben gestemd: Is Michael Jackson blank of zwart?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Wat is het probleem met Brussel, Zwartengeel? De taal van 90% van de Brusselaars?
Je hebt daar hét potentieel voor een harmonieuze regenboognatie! En waarom nog Nederlands spreken? Je kunt zoveel meer tweevoeters Vlaming maken als je Frans of, liever nog, Engels gaat spreken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Het is een pleonasme eigenlijk, maar ik bedoel Duits-Herderiaans nationalisme, zoals de Vlaamse Beweging dat oorspronkelijk altijd beleden heeft.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 3 augustus 2009 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat heeft het voor zin te ijveren voor een "onafhankelijk" Vlaanderen als het met handen en voeten gebonden is aan de EU die alle soevereiniteit aan nationale staten ontneemt en dat Vlaanderen er uiteindelijk net hetzelfde uitziet als pakweg Ile-de-France, Saksen-Anhalt, Umbria, Osaka of Connecticut? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Brussel is vooral aan het Afrikaniseren mocht je het nog niet doorhebben. In tegenstelling tot veel Vlaams-nationalisten kom ik wekelijks in Brussel. De Franstalige blanke autochtone Brusselaar is zelf met uitsterven bedreigt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoewel Nederlander heb ik toch stiekum gestemd.
Dat immigranten - in mijn geval dus Nederland - zich geheel Nederlands kunnen voelen bewijzen de Indo's wel. Ook van andere groepen verwacht ik hetzelfde. Surinamers nv doen het na eeen moeilijke start nu stukken beter. Er blijven echter groepen die nooit zullen integreren doordat hun geesten zijn vertroebeld door een bepaald geloof. Ik geloof dus wel in een multi-raciale samenleving maar niet in een multi-culturele. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Aan te bevelen literatuur:
The immigration revolution: can Europe be the same with different people in it? |
![]() |
![]() |