![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Een leger van 40000 (veertigduizend!) flikken in dit apenland! Of 1 flik per 256 inwoners! België is een ware politiestaat geworden.
Het is hoog tijd dat er ernstig bespaard wordt op politie en dat daar ontslagen vallen, flikken zijn nietsnutten die vooral de kleine man pesten en de zware criminelen toch met rust (willen/moeten) laten. Beter geen job dan betaald worden om werkende mensen te pesten. 40000 flikken, dat is véél te veel. Een halvering zou om te beginnen al mooi zijn. Minder blauw op straat! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De agenten proberen, voor zover ze nog niet ontmoedigd zijn, hun werk te doen.
Dat hun werk teniet gedaan word door de magistratuur is wat anders. Maar er zit iets in, minder flitsen op de autosnelweg of in't holst van de nacht voor de schoolpoort, maar meer actief opsporen van echte criminelen. (het een brengt wel geld in't laatje, het andere is alleen kostelijk, gevaarlijk en vrij nutteloos, zie maar naar de ontsnappingen en "procedurefouten".)
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 5 augustus 2009 om 23:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af of jij wel kan lezen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet wat U snuift, slikt of spuit in de avonduren Filosoof. Maar ik vraag het me toch af.
In alle geval, als agent zou ik wel moedeloos worden van het feit, dat zelfs een op heterdaad betrapte grootteler van marihuana vrijuit kan gaan omdat er ergens een komma verkeerd stond. Terwijl geflitst worden tegen 40 km/ om 3 uur snachts, op een gewestweg, waar per ongeluk een schoolpoort staat, je onmiddelijk en quasi onverbiddelijk in de zakken gaat zitten. Ik eis dat onze magistraten en politici hun job beter moeten gaan doen. En dat de politieagenten, zelfs al zijn ze met velen, hun job mogen doen, zonder quota, boerka nota's en betuttelende geitenwollensokkengebleir. (PS de vergelijking met Frankrijk en Nederland gaat niet echt op, omdat deze landen nog steeds militaire ordediensten hebben)
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Een politiestaat ?
Ik denk eerder een paradijs voor criminelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Komaan zeg, het loopt hier vol met flikken. Je kan je huis niet uitkomen of je ziet die geuniformeerde losers al bezig. Rondrijden en niks doen of mensen pesten. 1 flik per 256 inwoners astemblieft! Da's véél te veel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, België heeft zelfs heel weinig mensen in dienst om de orde en veiligheid te verzekeren.
Het grootste deel van de politiemensen is namelijk bezig met administratief werk en kan zijn/haar werk zelfs doen zonder kleren aan, zoveel komen zij op straat. Daarnaast heb je in andere landen de militairen die veel bewaking en beveiliging doen van staatsgebouwen, vreemde staatshoofden, gevangenen begeleiden, toezicht houden op de rust tijdens grote evenementen, betogingen aanpakken, opstanden onderdrukken enz..., terwijl hier al die taken door de politie moeten verzekerd worden. Dus zolang men de taken niet anders verdeelt, moet België over een super grote politiemacht beschikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een ander voorbeeld hiervoor is het oude Fortisgebouw, waar de politie de illegalen gewoon niet mocht uitdrijven en oppakken van de hogere instanties. Daarbij is het meer normaal dan uitzondering, dat na het oppakken van een crimineel, de agenten langer achter hun bureau zitten om papieren in te vullen, dan dat de crimineel opgesloten blijft. Voor agenten is het inderdaad veel eenvoudiger een verkeersovertreder te beboeten dan een moordenaar op te pakken, enkel aan papierwerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() En moesten ze nu nog goed hun werk doen, en de straten schurk-vrij houden. Maar het loopt vol lastigaarden, dieven, dealers, bedriegers en bedreigers, vandalen, verkrachters en moordenaars...Kunnen ze de politie evengoed afschaffen. De flitspalen hebben hen niet nodig om boete's uit te delen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(ra ra, waar je ze 't minste ziet, als je er op vakansie bent ... maar betalen doe je ze wel, voor 't grootste deel)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() Teveel flikken? Laat ze echt hun werk doen, misdadigers oppakken ipv kleine burgers te pesten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tumdumdumdum... this, I'll tell you brother, you can't have one without the... other!
We are everywhere. Laatst gewijzigd door An Arkos : 7 augustus 2009 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Een geprivatiseerde politie zou veel efficienter zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De flikken zijn de schuld niet, zeker inspecteur Kevin en Tamara niet... Die krossen de poten vanonder hun lijf, doen hun best om een mooi pv'tje te maken en dan... dan wordt dat lekker geseponeerd! J'AIME LA POLICE, JE NIQUE LA JUSTICE! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eén voorbeeldje : het gaan controleren bij nieuwe inwoners. Ik weet echt niet in welke gevallen dat iets uithaalt. Heb vroeger toen ik nog een sociaal leven had ook wel eens iemand bij me laten inschrijven die er niet niet echt woonde uit hulpvaardigheid en had toen ook weet van verschillende mensen uit mijn kennissenkring die niet verbleven waar ze gedomicilieerd waren en geen bezoekje van een flik dat dat kon verhelpen. Bij de meesten was dat echt uit noodzaak, een enkeling misschien uit profitariaat. Nochtans is dat een redelijk tijdrovende taak voor de wijkagenten. Ze zouden beter overal eens een paar dagen undercover gaan fietsen in het oog houden ipv die zever. Ik ben er namelijk op een maand en een beetje twee kwijt gespeeld en mijn fiets is mijn leven ![]() |
|
![]() |
![]() |