Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2009, 22:45   #1
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard 1 flik per 256 inw; tijd om te besparen!

Een leger van 40000 (veertigduizend!) flikken in dit apenland! Of 1 flik per 256 inwoners! België is een ware politiestaat geworden.

Het is hoog tijd dat er ernstig bespaard wordt op politie en dat daar ontslagen vallen, flikken zijn nietsnutten die vooral de kleine man pesten en de zware criminelen toch met rust (willen/moeten) laten. Beter geen job dan betaald worden om werkende mensen te pesten.

40000 flikken, dat is véél te veel. Een halvering zou om te beginnen al mooi zijn. Minder blauw op straat!

F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 23:10   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De agenten proberen, voor zover ze nog niet ontmoedigd zijn, hun werk te doen.

Dat hun werk teniet gedaan word door de magistratuur is wat anders.

Maar er zit iets in, minder flitsen op de autosnelweg of in't holst van de nacht voor de schoolpoort, maar meer actief opsporen van echte criminelen. (het een brengt wel geld in't laatje, het andere is alleen kostelijk, gevaarlijk en vrij nutteloos, zie maar naar de ontsnappingen en "procedurefouten".)
Oud 5 augustus 2009, 23:30   #3
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De agenten proberen, voor zover ze nog niet ontmoedigd zijn, hun werk te doen.

Dat hun werk teniet gedaan word door de magistratuur is wat anders.

Maar er zit iets in, minder flitsen op de autosnelweg of in't holst van de nacht voor de schoolpoort, maar meer actief opsporen van echte criminelen. (het een brengt wel geld in't laatje, het andere is alleen kostelijk, gevaarlijk en vrij nutteloos, zie maar naar de ontsnappingen en "procedurefouten".)
Lees ik daar "make-my-day"-Harry-Callaghan?

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 augustus 2009 om 23:30.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 04:36   #4
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik vraag me af of jij wel kan lezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 05:52   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik weet niet wat U snuift, slikt of spuit in de avonduren Filosoof. Maar ik vraag het me toch af.

In alle geval, als agent zou ik wel moedeloos worden van het feit, dat zelfs een op heterdaad betrapte grootteler van marihuana vrijuit kan gaan omdat er ergens een komma verkeerd stond.

Terwijl geflitst worden tegen 40 km/ om 3 uur snachts, op een gewestweg, waar per ongeluk een schoolpoort staat, je onmiddelijk en quasi onverbiddelijk in de zakken gaat zitten.

Ik eis dat onze magistraten en politici hun job beter moeten gaan doen.
En dat de politieagenten, zelfs al zijn ze met velen, hun job mogen doen, zonder quota, boerka nota's en betuttelende geitenwollensokkengebleir.

(PS de vergelijking met Frankrijk en Nederland gaat niet echt op, omdat deze landen nog steeds militaire ordediensten hebben)
Oud 6 augustus 2009, 06:30   #6
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Een politiestaat ?
Ik denk eerder een paradijs voor criminelen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 06:59   #7
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Een politiestaat ?
Ik denk eerder een paradijs voor criminelen.
Komaan zeg, het loopt hier vol met flikken. Je kan je huis niet uitkomen of je ziet die geuniformeerde losers al bezig. Rondrijden en niks doen of mensen pesten. 1 flik per 256 inwoners astemblieft! Da's véél te veel.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 07:19   #8
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nee, België heeft zelfs heel weinig mensen in dienst om de orde en veiligheid te verzekeren.
Het grootste deel van de politiemensen is namelijk bezig met administratief werk en kan zijn/haar werk zelfs doen zonder kleren aan, zoveel komen zij op straat.
Daarnaast heb je in andere landen de militairen die veel bewaking en beveiliging doen van staatsgebouwen, vreemde staatshoofden, gevangenen begeleiden, toezicht houden op de rust tijdens grote evenementen, betogingen aanpakken, opstanden onderdrukken enz...,
terwijl hier al die taken door de politie moeten verzekerd worden.

Dus zolang men de taken niet anders verdeelt, moet België over een super grote politiemacht beschikken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 07:28   #9
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik weet niet wat U snuift, slikt of spuit in de avonduren Filosoof. Maar ik vraag het me toch af.

In alle geval, als agent zou ik wel moedeloos worden van het feit, dat zelfs een op heterdaad betrapte grootteler van marihuana vrijuit kan gaan omdat er ergens een komma verkeerd stond.

Terwijl geflitst worden tegen 40 km/ om 3 uur 's nachts, op een gewestweg, waar per ongeluk een schoolpoort staat, je onmiddellijk en quasi onverbiddelijk in de zakken gaat zitten.

Ik eis dat onze magistraten en politici hun job beter moeten gaan doen.
En dat de politieagenten, zelfs al zijn ze met velen, hun job mogen doen, zonder quota, boerka nota's en betuttelende geitenwollensokkengebleir.

(PS de vergelijking met Frankrijk en Nederland gaat niet echt op, omdat deze landen nog steeds militaire ordediensten hebben)
Je hebt groot gelijk.
Een ander voorbeeld hiervoor is het oude Fortisgebouw, waar de politie de illegalen gewoon niet mocht uitdrijven en oppakken van de hogere instanties.

Daarbij is het meer normaal dan uitzondering, dat na het oppakken van een crimineel, de agenten langer achter hun bureau zitten om papieren in te vullen, dan dat de crimineel opgesloten blijft.

Voor agenten is het inderdaad veel eenvoudiger een verkeersovertreder te beboeten dan een moordenaar op te pakken, enkel aan papierwerk.
Oud 7 augustus 2009, 08:13   #10
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Komaan zeg, het loopt hier vol met flikken. Je kan je huis niet uitkomen of je ziet die geuniformeerde losers al bezig. Rondrijden en niks doen of mensen pesten. 1 flik per 256 inwoners astemblieft! Da's véél te veel.
En moesten ze nu nog goed hun werk doen, en de straten schurk-vrij houden. Maar het loopt vol lastigaarden, dieven, dealers, bedriegers en bedreigers, vandalen, verkrachters en moordenaars...Kunnen ze de politie evengoed afschaffen. De flitspalen hebben hen niet nodig om boete's uit te delen.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 08:15   #11
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In welke stad woon jij? Hier in Aalst hebben ze een korps van ettelijke honderden flikken. Als je er 2 ziet als je de stad doorkruist, laat staan als je ze nodig hebt....Waar zitten die dan? Op 't bureautje? In elk geval niet achter criminelen.... Achter de flitscamera? Dat is pas een lucratieve melkkoe zonder risico de staart in uw smoel te krijgen.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 08:16   #12
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je hebt groot gelijk.
Een ander voorbeeld hiervoor is het oude Fortisgebouw, waar de politie de illegalen gewoon niet mocht uitdrijven en oppakken van de hogere instanties.

Daarbij is het meer normaal dan uitzondering, dat na het oppakken van een crimineel, de agenten langer achter hun bureau zitten om papieren in te vullen, dan dat de crimineel opgesloten blijft.

Voor agenten is het inderdaad veel eenvoudiger een verkeersovertreder te beboeten dan een moordenaar op te pakken, enkel aan papierwerk.
Politie en magistratuur is aan een volledige hervorming toe , en het strafwettenboek eveneens.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 10:08   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een leger van 40000 (veertigduizend!) flikken in dit apenland! Of 1 flik per 256 inwoners! België is een ware politiestaat geworden.

Het is hoog tijd dat er ernstig bespaard wordt op politie en dat daar ontslagen vallen, flikken zijn nietsnutten die vooral de kleine man pesten en de zware criminelen toch met rust (willen/moeten) laten. Beter geen job dan betaald worden om werkende mensen te pesten.

40000 flikken, dat is véél te veel. Een halvering zou om te beginnen al mooi zijn. Minder blauw op straat!
En waar zitten de meeste flikken, en waar is dus het meeste polisiestaat?

(ra ra, waar je ze 't minste ziet, als je er op vakansie bent ... maar betalen doe je ze wel, voor 't grootste deel)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 10:21   #14
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Politie en magistratuur is aan een volledige hervorming toe , en het strafwettenboek eveneens.
Heel dit land is aan een grondige hernieuwing toe.
Als je weet dat 2 op 3 werkende ambtenaar zijn in dit land en het dan nog driehoekig draait.
Oud 7 augustus 2009, 14:42   #15
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Teveel flikken? Laat ze echt hun werk doen, misdadigers oppakken ipv kleine burgers te pesten.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 14:54   #16
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Teveel flikken? Laat ze echt hun werk doen, misdadigers oppakken ipv kleine burgers te pesten.
2
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 15:28   #17
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Muzikaal antwoord!

Tumdumdumdum...
this, I'll tell you brother,
you can't have one without the... other!

Laatst gewijzigd door An Arkos : 7 augustus 2009 om 15:28.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 15:49   #18
skaldis
Banneling

Standaard

Een geprivatiseerde politie zou veel efficienter zijn.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 16:15   #19
Omar Torrijos
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Een geprivatiseerde politie zou veel efficienter zijn.
Bij Alice in Wonderland ja...

De flikken zijn de schuld niet, zeker inspecteur Kevin en Tamara niet... Die krossen de poten vanonder hun lijf, doen hun best om een mooi pv'tje te maken en dan... dan wordt dat lekker geseponeerd!

J'AIME LA POLICE, JE NIQUE LA JUSTICE!
Omar Torrijos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 16:25   #20
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos Bekijk bericht
Bij Alice in Wonderland ja...

De flikken zijn de schuld niet, zeker inspecteur Kevin en Tamara niet... Die krossen de poten vanonder hun lijf, doen hun best om een mooi pv'tje te maken en dan... dan wordt dat lekker geseponeerd!

J'AIME LA POLICE, JE NIQUE LA JUSTICE!
Het was maar een grapje hoor. Al verdoen een pak flikken hun tijd met bureacratische door de politiek opgelegde weinig opbrengende taken.
Eén voorbeeldje : het gaan controleren bij nieuwe inwoners. Ik weet echt niet in welke gevallen dat iets uithaalt. Heb vroeger toen ik nog een sociaal leven had ook wel eens iemand bij me laten inschrijven die er niet niet echt woonde uit hulpvaardigheid en had toen ook weet van verschillende mensen uit mijn kennissenkring die niet verbleven waar ze gedomicilieerd waren en geen bezoekje van een flik dat dat kon verhelpen. Bij de meesten was dat echt uit noodzaak, een enkeling misschien uit profitariaat. Nochtans is dat een redelijk tijdrovende taak voor de wijkagenten.
Ze zouden beter overal eens een paar dagen undercover gaan fietsen in het oog houden ipv die zever. Ik ben er namelijk op een maand en een beetje twee kwijt gespeeld en mijn fiets is mijn leven Twee dagen zonder en ik loop de muren op.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be