![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
| Bekijk resultaten enquête: Willen jullie in België blijven? | |||
| Ja, ben Belg ik ben hier thuis |
|
9 | 30,00% |
| Nee, ik ben Belg, maar ik voel me hier niet thuis |
|
8 | 26,67% |
| Ja, want ik ben migrant en heb het hier beter dan in mijn thuisland |
|
0 | 0% |
| Nee, want ik ben migrant en mis mijn thuisland |
|
0 | 0% |
| Ja, want ik ben migrant en dit is nu mijn thuisland |
|
1 | 3,33% |
| Nee, mijn roots liggen elders en ik voel me hier niet thuis, maar ook niet in mijn thuisland |
|
0 | 0% |
| Nee, ik ben Belg, maar denk dat het op een ander beter is |
|
4 | 13,33% |
| Nee, ik ben Belg en hoop ooit ergens een belastingsparadijs te vinden voor mijn zwart geld |
|
1 | 3,33% |
| Nee, ik ben migrant en wil mijn zwart geld elders kwijt |
|
0 | 0% |
| Iets anders, verklaar uw nader |
|
7 | 23,33% |
| Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Even een vraag. Gezien ik het serieus meen, schrijf ik het maar hier: zijn jullie van plan de rest van jullie leven in België te blijven wonen?
Ik heb er een poll bij gemaakt met verschillende antwoorden. Openbare enquête, voor wie niet wil meediscussiëren, maar zich wel wil laten horen. Laatst gewijzigd door Boadicea : 6 augustus 2009 om 18:48. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zie geen poll.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Ik denk dat die er nu staat
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Hoe ik op dit idee kwam: de laatste tijd krijg ik nogal veel attente reacties van vooral Afrikaanse mannen die graag een ticket naar België willen, terwijl ik zelf eigenlijk liever ooit naar een ander land migreer. Geen idee waar, maar ook al probeer ik trots te zijn op ons landje, ik mis hier iets. Ik voel me hier echt niet thuis, alsof alle fun elders is, maar niet hier.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik ben een Belg, Vlaming, en wil hier best blijven wonen. liefst zou ik wel België willen laten verdwijnen, maar op zich is dat geen reden om te verhuizen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Minister
|
Ik zou wel kunnen leven met lagere belastingen en beter weer (en op een op termijn beter sociaal vangnet)
|
|
|
#8 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik zal mijn nader verklaren.
Ik ben Vlaming en ik voel me hier thuis, al koester ik een liefde voor zowel Occitanië als Japan.
|
|
|
|
#9 |
|
Minister
|
Ben halve Amerikaan. Ga ooit terug naar daar. Familieverplichtingen houden me echter hier in dit k*tland.
|
|
|
#10 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Europees Commissaris
|
Het is een tof land om in te wonen, en ondanks alle draden hier, geloof ik dat de toekomst toch met België zal zijn. Echter, echt thuis voel ik me hier ook niet. Op een ander is het zeker niet beter IMO, maar ik overweeg toch te verhuizen ooit. Ik voel me toch niet echt van huis buiten Europa.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 7 augustus 2009 om 00:58. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Vreemdeling
|
Nee, ik ben Belg, maar ik voel me hier niet thuis
De Regering heeft vandaag medegedeeld dat het landsymbool wordt vervangen door een condoom. Dit, omdat het meer weergeeft waar de Belgische politiek voor staat: Een condoom staat inflatie toe, stopt productie, vernietigt de volgende generatie, voorkomt een hoop gelul en... geeft u een gevoel van veiligheid terwijl u in feite genaaid wordt! |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben Europeaan, Belg, Vlaming, Antwerpenaar en dorpeling.
Maar ik voel mij reeds jaren meer verbonden met het buitenland ( buiten West Europa) dan dat ik mij hier thuis voel. Eigenlijk haat ik het hier zelfs, en dan vooral de mentaliteit van de mensen. In het westen is er geen samenhorigheid meer en laat men nog liever zijn medeburger een paar jaar dood in zijn huisje liggen, dan naar zijn buur om te kijken. Als kind ging ik nog appelen pikken bij de buurman, nu ben ik bang als mijn kids te dicht tegen een fruitboom komen, dat de eigenaar ze eenvoudig weg afknalt als een bende dieven in de nacht. Toen ik kind was gingen mijn ouders eenvoudig de buren verwittigen dat ze even weg waren en dan hielden die toezicht, nu ben ik bang als er geen volwassene in een huis is waar kinderen zijn. Want de buren zouden de kinderen kunnen laten oppakken door de politie wegens verwaarlozing. Vroeger was de straat onze speelplaats, nu durf ik mijn kids niet meer alleen op straat laten lopen, want dan worden ze of ontvoerd, of doodgereden door snelheidsduivels. Ouders steken hun kinderen nu in kinderopvangcentrum, om voor overbodige luxe te kunnen gaan werken of om zich te kunnen ontspannen van hun stressie job. Bejaarden worden in wachthuizen weggestoken, want ze zijn een last en hinder om voor de luxe te kunnen gaan werken. Nee, als ik zie waar west Europa naar toe aan het groeien is, dan word ik ziek en kies ik liever het hazenpad dan hier langer dan nodig voor de opleidingen van mijn kids te blijven. Geef mij maar Centraal Afrika, waar de mensen er nog zijn voor elkaar. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Ik ben het eens met Jantje. België is in mijn ogen een land met een groot verleden, maar zonder toekomst.
Eigenlijk voel ik me hier inderdaad minder thuis. En ik vermoed ook dat onze sociale zekerheid veel dood doet. In landen waar het niet bestaat, kijken de mensen nog naar elkaar om. Hier is het zo precies van: ik betaal mee voor het pensioen van mijn oude buren, dus kunnen ze me verder niet schelen. Ook ben ik het beu dat de Belgische staat nogal goed is in show verkopen op TV en paniekwetten maken die anderen treffen dan de daders waar de wetten voor gemaakt zijn. Persoonlijk is de wapenwet hetgene dat me van België heeft doen afkeren. Eén gek schiet hier een paar onschuldige mensen neer en plots moeten er nog meer onschuldige mensen als criminelen hun wapens afgeven. En is het moorden gestopt? Nee, het mes blijft moordwapen nummer 1 en zal zijn positie nu extra verstevigen. Sinds de nieuwe wapenwet hebben de media nog nooit zoveel meldingen gemaakt van moorden met messen. Een nieuwe Hans Van Themsche hebben we voorlopig en gelukkig nog niet gehad, maar Kim De Gelder is het beste bewijs dat je geen vuurwapen nodig hebt. Iemand met een zieke geest zal altijd moorden, als de maatschappij niet ingrijpt. Daarnaast vraag ik me af of die zijn raid ook zo goed gelukt zou zijn als hij een geweer had. Als je dat niet kan hanteren, heb je grote kans je doel te missen en zelfs je eigen schouder te breken van de weerslag. Met een mes kan iedereen hier zijn gangen gaan. Joe van Holsbeeck was vet met de wapenwet. Die kindjes in de crèche ook. Deze mensen zijn vermoord door de Belgische regering, gezien die geen verantwoordelijkheid nemen voor de echte gekken in de maatschappij. De Gelder interneren was niet nodig. Nee, er moesten eerst doden vallen. Gingen ze er van uit dat hij hoogst waarschijnlijk minder gevaarlijk ging zijn zonder vuurwapen? En als ze die illegale zigeuners meteen terug naar Polen hadden gestuurd, in plaats van ze hier het mooie weer te laten maken, leefde Joe Van Holsbeeck negen kansen op 10 ook nog. Hier mag je niets zeggen of je niet verdedigen, of je bent zelf nog een dader. Daarom zijn de mensen hier zo onverschillig. Onze regeringen moeien zich hier enkel met de dingen die ze belangrijk achten, maar niet met wat er werkelijk onder de mensen leeft en ik ben er zeker van dat er ergere landen bestaan, maar beter kan ook. Vandaar dat ik er over denk om ooit te migreren. Ik denk niet de eerste 5 jaar, maar vroeg of laat, als ik het juiste land vind, waar ik me meer thuis voel en ik krijg de kans naar daar te migreren, ben ik hier weg. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Banneling
|
Ik trek naar de zuiderburen met mijn riant pensioen.
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ik weet wel reeds naar waar. En weet ook reeds dat ik daar dan nog eens voor betaald word door de Europese overheid boven op mijn inkomsten uit andere bronnen. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Schepen
|
Over enkele jaartjes ben ik weg. Dan is alles hier naar de botten. De islam zal de rest opslokken. Geld in overvloed verdiend.
|
|
|
|