Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2009, 11:29   #21
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Als 2 landen op een dergelijke gespannen voet leven, is het inderdaad niet evident dat journalisten uit het ene land het andere land bezoeken. Al helemaal niet zonder de nodige papieren, want dan zou er al snel gedacht worden aan spionage.

CNN onder andere
http://edition.cnn.com/2009/WORLD/as...ref=newssearch

The women were arrested in March while reporting from the border between North Korea and China for California-based Current Media and sentenced in June to 12 years in prison on charges of entering the country illegally to conduct a smear campaign.

Trouwens, als je de Amerikaanse berichtgeving ter zake enigszins gevolgd had, dan zou je weten dat de onderhandelingen niet gingen over de geldigheid van de beschuldigingen (wat wel het geval zou geweest zijn als daar gegronde twijfels over bestonden), maar over de onmenselijke omstandigheden in de werkkampen waar de journalisten 12 jaar zouden moeten doorbrengen.

Mij lijkt het eerder op dat Obama de diplomatieke betrekkingen opnieuw wil aanknopen, maar dit wil doen zonder al te veel gezichtsverlies te lijden. Na alle dolle fratsen van de laatste maanden (kernproeven, raketlanceringen, bedreigingen) kan hij niet zomaar de telefoon oppikken en beginnen praten. Nu kunnen de eerste stapjes gezet worden in het kader van een humanitaire actie en ligt de 'schuld' voor het gezichtsverlies niet bij de regering, maar bij de journalistes. De tactiek lijkt te werken, want FOX heeft al met een beschuldigende vinger richting journalisten gewezen.
Ze worden beschuldigd van het illegaal oversteken van de grens...groot verschil met of het werkelijk zo is. Ze zouden een reportage maken over de slechte omstandigheden van vrouwen in werkkampen of iets dergelijks...

Waaruit haal jij dat ik dat niet gevolgd heb?
Ik denk gewoon dat als besprekingen achter gesloten deuren worden gehouden er niet word gepraat over hetgeen wat men tegen de media zegt dat er gepraat word.
Men zegt hier op het forum dat de VS heeft moeten betalen...dit geloof ik niet, om de simpele reden dat N-Korea meer te verliezen heeft.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 11:30   #22
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jones Bekijk bericht
N-korea komt goed overeen met China, en de VS heeft wel wat leningen lopen aan China
Ja en?
Oud 7 augustus 2009, 13:01   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ze worden beschuldigd van het illegaal oversteken van de grens...groot verschil met of het werkelijk zo is.
Moesten ze een stempel in hun paspoort hebben dan zou dat schandaal niet verzwegen zijn geweest. Niets duidt erop dat ze niet illegaal het land binnenkwamen. De vraag is eerder of het een 'afspraak' was of niet.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 14:32   #24
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Moesten ze een stempel in hun paspoort hebben dan zou dat schandaal niet verzwegen zijn geweest. Niets duidt erop dat ze niet illegaal het land binnenkwamen. De vraag is eerder of het een 'afspraak' was of niet.
Grote veronderstellingen, die ik niet zomaar durf te maken.
De gewone burger krijgt nooit alle info, waarom zou het nu allemaal zo zijn zoals gezegt in de media?
Illegaal of niet, ik zie ook geen info en bronnen waaruit blijkt dat het VS spionnen zijn...Ik kan wel een lijstje maken van mensen op dit forum die natuurlijk vinden en weten dat het VS spionnen waren

Laatst gewijzigd door illwill : 7 augustus 2009 om 14:33.
Oud 7 augustus 2009, 14:41   #25
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Spionnen is misschien groot woord in dit geval. Interessant zou zijn te weten in hoeverre de twee op eigen initiatief handelden. Dat Al Gore iets met hun organizatie te maken heeft is toch iets dat niet over het hoofd gezien mag worden. Gore bleek later een van de vier mogelijke onderhandelaars. Clinton werd uitgekozen.

Vraag je ook eens af waarom die twee journalisten zo belangrijk zouden zijn terwijl Noord Korea nog steeds enkele duizenden Zuid Koreanen gevangen houdt alsook tientallen Jappeners voor veel kleinere overtredingen, zoals vissen buiten de territoriale wateren, of het beledigen van de grote leider.

Voor mij is dit voorval een poging een dialoog op te stellen. De VS willen openlijk geen bilaterale dialoog, terwijl China, Japan, Rusland, en Zuid Korea vinden dat de VS dit wel zouden moeten doen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 augustus 2009 om 14:49.
Oud 8 augustus 2009, 14:06   #26
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Spionnen is misschien groot woord in dit geval. Interessant zou zijn te weten in hoeverre de twee op eigen initiatief handelden. Dat Al Gore iets met hun organizatie te maken heeft is toch iets dat niet over het hoofd gezien mag worden. Gore bleek later een van de vier mogelijke onderhandelaars. Clinton werd uitgekozen.

Vraag je ook eens af waarom die twee journalisten zo belangrijk zouden zijn terwijl Noord Korea nog steeds enkele duizenden Zuid Koreanen gevangen houdt alsook tientallen Jappeners voor veel kleinere overtredingen, zoals vissen buiten de territoriale wateren, of het beledigen van de grote leider.

Voor mij is dit voorval een poging een dialoog op te stellen. De VS willen openlijk geen bilaterale dialoog, terwijl China, Japan, Rusland, en Zuid Korea vinden dat de VS dit wel zouden moeten doen.
Tja, waarom dan wel 2 vrouwen 12 jaar dwangarbeid geven...dat ze dan de bewijslast laten zien waarom ze die straf krijgen...
Poging tot dialoog...vreemde manier, ook hier denk ik in het omgekeerde geval niet dat iemand zou zeggen dat de VS een poging deed voor een dialoog.
Oud 8 augustus 2009, 14:38   #27
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, waarom dan wel 2 vrouwen 12 jaar dwangarbeid geven...dat ze dan de bewijslast laten zien waarom ze die straf krijgen...
Poging tot dialoog...vreemde manier, ook hier denk ik in het omgekeerde geval niet dat iemand zou zeggen dat de VS een poging deed voor een dialoog.
Verder dan speculatie geraken we niet. Obama's administratie slaat hier geen slecht figuur in de VS. In Zuid Korea en Japan zullen ze zich waarschijnlijk afvragen waarom dit voor hun gevangenen niet kan.

Ik denk wel niet dat Clinton zijn spijt zou geuit hebben over het handelen van die 'navigationally challenged' journalisten moesten ze legaal de grens zijn overgeraakt.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 augustus 2009 om 14:40.
Oud 8 augustus 2009, 14:44   #28
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Hoezo geen slecht figuur? Bank bailout om economie te "redden". Healthcare plan. Geen 1 belofte heeft die gehouden. Troepen weghalen, hij stuurt er meer. Mja, miss dacht die dat hij het echt voor het zeggen zou hebben.
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 15:15   #29
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Hoezo geen slecht figuur? Bank bailout om economie te "redden". Healthcare plan. Geen 1 belofte heeft die gehouden. Troepen weghalen, hij stuurt er meer. Mja, miss dacht die dat hij het echt voor het zeggen zou hebben.
Slaat HIER!
Oud 8 augustus 2009, 15:17   #30
Zeikstraal
Banneling

Standaard

hier in de vs?
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 15:20   #31
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
hier in de vs?
Lezen wat hij schrijft...met "hier" bedoeld hij "in dit geval".
Oud 8 augustus 2009, 18:57   #32
Mountain Dew
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jones Bekijk bericht
Wat een prijs zou daar voor betaald geweest zijn? Kan me helemaal niet voorstellen dat het communistisch dictatoriaal regime ze zomaar liet gaan.
Zouden hier Noord-Koreanen aan het werk zijn geweest???

Laatst gewijzigd door Mountain Dew : 8 augustus 2009 om 18:58.
Mountain Dew is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 13:10   #33
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lezen wat hij schrijft...met "hier" bedoeld hij "in dit geval".
juist
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be