![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#104 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Zo lezen we dat: Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 9 augustus 2009 om 20:47. |
||
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De laatste decennia is Vlaanderen wel wat toegegroeid naar Nederland nu ze bevoegd is voor ruimtelijke ordening (met als gevolg dat er meer structuur in komt maar met als nadeel dat grote projecten moeilijker van de grond komen en de grondprijzen sterk de lucht zijn ingeschoten.) Nu Voka en Unizo de plak zwaaien in de Vlaamse regering zal er wellicht een tendens bestaan om die strenge regelgeving wat af te zwakken. De vorige Vlaamse regering heeft dit onder invloed van VLD overigens reeds gedaan. |
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Europees Commissaris
|
Naar mijn ervaring klopt dit helemaal niet. Nu ga ik niet zijn dat er Nederlandse bieren zijn die tot m'n persoonlijke top-5 behoren (maar dat zijn dan ook maar vijf bieren), maar niettemin wordt er ook in Nederland bier gebrouwen die zeker te drinken vallen: de trappisten van La Trappe, de bieren van De Molen, van Stadsbrouwerij de Pelgrim in Rotterdam... Ze zijn misschien niet zo talrijk als in Vlaanderen en Wallonië, maar het is zeker niet zo dat Nederlanders genetisch niet in staat zijn degelijk bier te brouwen.
Wat me wel lijkt te verschillen, is de biercultuur. Nu ben ik ook geen frequent bezoeker van Nederlandse cafés, maar naar mijn - weliswaar beperkte - ervaring kom je minder gemakkelijk een drinkbaar inheems (speciaal)bier in een normaal café tegen - waar je bij ons toch vrij zeker bent dat je op z'n minst een Duvel zult kunnen bestellen. Maar ik kan me ook vergissen; m'n ervaring ermee is te beperkt. Maar daaraan erger ik me niet aan. Wel aan het overdreven atlantisme en pro-zionisme van de politieke klasse van Nederland. Al kun je misschien ook weer zeggen dat 'hun' politici daarin tenminste eerlijker zijn dan de 'onze' - België collaboreert evenzeer, maar z'n politici doen er vaker hypocriet over.
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#109 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Of was het Vlaams Gewest/Gemeenschap voor de regeringsdeelname van de N-VA dan misschien een arbeiderssta... euh... arbeidersgewest/gemeenschap?
|
|
|
|
|
#110 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
België (en dus zeker Vlaanderen) is ook deel van de Lage Landen hoor.
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
|
Citaat:
ik zou de ardennen/hoge venen niet echt bij de 'lage landen' zetten want ècht laag is het daar niet. Laatst gewijzigd door Shadowke : 9 augustus 2009 om 20:46. |
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Europees Commissaris
|
Is reeds zo, naar ik observeer. Je lijkt er wel gemakkelijker een Vlaams speciaalbier dan een (Noord-)Nederlands te vinden.
|
|
|
|
|
#116 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Komaan. Het één heeft helemaal niets met het ander te maken. Om die dingen in Nederland te krijgen hebben ze het concept "handel" uitgevonden. Tegenwoordig kan men in een doorsnee supermarkt toch een groot aanbod aan Belgische bieren krijgen.
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
|
Citaat:
Hier vlakbij zit trouwens een Belgisch cafe (enorme tent) en daar kan je leuke Belgen bestellen. Laatst daar nog een Barbar geprobeerd. |
|
|
|
|
|
|
#118 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Of als het tapbier daar Heineken was: een positieve noch negatieve evolutie.
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|