Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2009, 20:18   #21
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouterv Bekijk bericht
Misschien is het beter te stellen: valt de Islam te verzoenen met onze westerse normen en waarden?

Ik denk: jazeker, maar dan moeten er heel wat toegevingen worden gedaan (uiteraard van de kant van de islam, niet andersom!). En zeker een mentaliteitsverandering en een andere houding totover het westen en zijn inwoners.
Persoonlijk denk ik dat er heel wat ‘westerse moslims’ zijn, maar deze personen vallen niet op juist omdat ze ‘hun’ islam hebben weten te verzoenen met ‘onze’ waarden en normen. Maar er zijn ook heel wat rotte appels in de mand en deze moeten direct verwijderd worden!
Juist. Wanneer het kaf van het koren wordt gescheiden d.m.v. criminelendeportatie, krijgen Marokkanen e.d. die het goed doen, juist een veel betere reputatie.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 20:21   #22
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Juist. Wanneer het kaf van het koren wordt gescheiden d.m.v. criminelendeportatie, krijgen Marokkanen e.d. die het goed doen, juist een veel betere reputatie.
Daar mag je gerust zeker van zijn !
Oud 9 augustus 2009, 20:38   #23
wouterv
Vreemdeling

wouterv's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik denk zelfs dat de Marokaanse overheid dat al door heeft:

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090809_020
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ohammed+Johri+

Citaat:
Ontsnapte Mohammed Johri blijft in Marokkaanse cel
Citaat:
Sekkaki zal nu vermoedelijk, net zoals Johri, in Marokko worden berecht
Ze gaan onze criminelen al berechten. Maar mij hoor je niet klagen; nu krijgen ze tenminsten wat ze verdienen!

Bron: De Standaard
wouterv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 00:20   #24
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Zit de paus fout in zijn interpretatie van het christendom?

Ja, natuurlijk zit hij fout. De maatschappij evolueert, iedere maatschappij. Een godsdienst is uitdrukking van de morele denkbeelden die op een bepaald moment in de maatschappij leven. Dus godsdienst evolueert mee met de maatschappij. Maar godsdienst evolueert niet zo snel, het is een log instituut. Nu zijn er individuele gelovigen die een modernere versie van het geloof aanhangen. Bvb gelovigen die vinden dat homoseksualiteit niet verwerpelijk is. Maar de top van een geloofsinstituut, de paus en consorten, kunnen niet zo snel switchen. Zij hebben hun positie verworden op grond van aloude denkbeelden. Zij proberen daar aan vast te houden. Hetzelfde gebeurt bij de moslims. Daar bestaat weliswaar niet een hiërarchie als in de rkk, maar ook daar zitten leiders (imams) die hun macht baseren op een aloude leer. De fundamentalisten, die onwrikbaar vasthouden aan de tradities, werken op dezelfde manier als de paus.
De fundamentalisten zitten, evenals de paus, fout in hun interpretatie van het geloof. Zij volgen de evolutie slechts schoorvoetend. Het gevolg is uiteraard dat hun gezag steeds meer afbreekt. Voor de buitenwereld is die afbrokkeling nauwelijks waarneembaar, omdat er steeds fanatieke gezagsgetrouwe volgelingen zullen zijn. Daarbij geldt dat hoe meer de fundamentalistische godsdienst onder druk komt, des te fanatieker de gezagsgetrouwen worden.
Volgens mij laat het Christendom veel meer ruimte voor interpretatie dan de islam en is evolutie dus veel moeilijker. De vergelijking gaat dus niet helemaal op.
Oud 10 augustus 2009, 08:06   #25
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Volgens mij laat het Christendom veel meer ruimte voor interpretatie dan de islam en is evolutie dus veel moeilijker. De vergelijking gaat dus niet helemaal op.
Het katholicisme is binnen het christendom de uitzondering, het laat helemaal geen ruimte voor interpretatie, de paus zegt hoe het in mekaar steekt, and that's it, nikk interpretatie!
De islam heeft bij mij weten geen almachtige opperleider.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 14:25   #26
arnis
Vreemdeling

arnis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Wat hier gesuggereerd wordt is een dubbele belediging aan het adres van de moslimgemeenschap:
1. Er wordt geïmpliceerd dat alle moslims fundamentalisten zijn.
2. Er wordt geïmpliceerd dat de fundamentalistische islam de ware islam is en de "gematigde" islam een flauw afkooksel daarvan, dit is beledigend omdat de mensen die wij gematigde moslims noemen vinden (en terecht) dat het de fundamentalisten zijn die de islam verkrachten.
Juist maar het is soms opmerkellijk dat de meerderheid der gematigde gelovigen niet opstaan om het oogpunt te verdedigen dat hun godsdienst gematigt is. Veel mensen staan perplex van deze orenverdovende stilte.

Laatst gewijzigd door arnis : 13 augustus 2009 om 14:25.
arnis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 14:30   #27
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arnis Bekijk bericht
Juist maar het is soms opmerkellijk dat de meerderheid der gematigde gelovigen niet opstaan om het oogpunt te verdedigen dat hun godsdienst gematigt is. Veel mensen staan perplex van deze orenverdovende stilte.
Ik vraag me af of er geluisterd zou worden, laat staan dat er zendtijd aan besteed zou worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het katholicisme is binnen het christendom de uitzondering, het laat helemaal geen ruimte voor interpretatie, de paus zegt hoe het in mekaar steekt, and that's it, nikk interpretatie!
Moet ik nu lachen of huilen?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 13 augustus 2009 om 14:30.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 14:42   #28
arnis
Vreemdeling

arnis's schermafbeelding

Standaard

[quote=Geert C;4274006]Ik vraag me af of er geluisterd zou worden, laat staan dat er zendtijd aan besteed zou worden.

Een eenvoudige pleonasme. De meeste gelovigen zijn gematig maar ze zouden daar meer voor uit moeten komen. 'k Denk niet dat dit te veel vragen is.
arnis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 14:53   #29
Mass13
Partijlid

Mass13's schermafbeelding

Standaard

[quote=arnis;4274035]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik vraag me af of er geluisterd zou worden, laat staan dat er zendtijd aan besteed zou worden.

Een eenvoudige pleonasme. De meeste gelovigen zijn gematig maar ze zouden daar meer voor uit moeten komen. 'k Denk niet dat dit te veel vragen is.
Ja 'k zal een bordje rond mijn nek dragen: "gematigde moslim"
Oud 13 augustus 2009, 14:59   #30
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Velen kunnen het begrip 'islam' en 'moslims' vaak niet van elkaar onderscheiden.
- bestaat er een gematigde islam; lees wat de koran van zichzelf beweert en verlangt van haar volgelingen.
-bestaan er gematigde moslims; ja, zeer zeker, de vraag is of ze dan nog wel moslim zijn, indien ze de 'richtlijnen' van hun boek niet navolgen zoals beschreven staat.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 16:19   #31
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Velen kunnen het begrip 'islam' en 'moslims' vaak niet van elkaar onderscheiden.
- bestaat er een gematigde islam; lees wat de koran van zichzelf beweert en verlangt van haar volgelingen.
-bestaan er gematigde moslims; ja, zeer zeker, de vraag is of ze dan nog wel moslim zijn, indien ze de 'richtlijnen' van hun boek niet navolgen zoals beschreven staat.
Vertaling: alleen de fundamentalisten zijn de echte moslims en Geert C heeft niks gepost.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 16:20   #32
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arnis Bekijk bericht
Welkom op dit forum. Iets zegt me dat ik je nog vaak zal quoten.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 17:09   #33
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de vraag is of ze dan nog wel moslim zijn, indien ze de 'richtlijnen' van hun boek niet navolgen zoals beschreven staat.
ja ze zijn nog moslim. religie heeft niets te maken met een boek. het heeft te maken met in iets te geloven. een geloofsboek is geen wetboek. alleen een begeleidingsmiddel. fundamentalistische visies nemen dat geloofsboek aan voor een wetboek. jij doet hierin juist hetzelfde als de "fundamentalistische" moslims door dit ook aan te nemen. kijk eens op wat fundamentalistisch betekent, dat is al een hint.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 17:29   #34
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht

Beter nog, het christendom is in oorsprong een vredelievende pacifistische religie. Bied uw andere wang aan en zulke dingen.
De islam daarentegen is vooral combatief.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Laatst gewijzigd door Carnivore : 13 augustus 2009 om 17:32.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 17:31   #35
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Welkom op dit forum. Iets zegt me dat ik je nog vaak zal quoten.

och... hoe aandoenlijk.
U houdt ervan om mensen hun schrijffouten te corrigeren.
We hebben er nog zo één rondwaren hier, hij doet het zogezegd uit altruisme, maar zet 't wel in rood in een open forum.
Belachelijk gewoon, omdat iemand een spelfout maakt, zou zijn mening van mindere tel zijn of wat?
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 17:34   #36
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
och... hoe aandoenlijk.
We hebben er nog zo één rondwaren hier, hij doet het zogezegd uit altruisme, maar zet 't wel in rood in een open forum.
Belachelijk gewoon, omdat iemand een spelfout maakt, zou zijn mening van mindere tel zijn of wat?
tja, er zijn hier personages die elk middel gebruiken (behalve discussie) om hun "tegenstanders" te kleineren

Oud 13 augustus 2009, 17:34   #37
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Vertaling: alleen de fundamentalisten zijn de echte moslims en Geert C heeft niks gepost.

Fundamentalisme is leven volgens de grondbeginselen (fundamenten) van je religie/geloof - weet U of Geert C wát die grondbeginselen, die 'fundamenten' van islam zijn?
Oud 13 augustus 2009, 17:36   #38
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
och... hoe aandoenlijk.
Hoe bedoel je, je bent er net!
Oud 13 augustus 2009, 17:39   #39
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fundamentalisme is leven volgens de grondbeginselen (fundamenten) van je religie/geloof - weet U of Geert C wát die grondbeginselen, die 'fundamenten' van islam zijn?
fundamentalisme
Letterlijk: teruggaan naar het fundament, een stroming binnen vele geloven, die het beter vindt om de waarheid te zoeken in de manier waarop bij de bron, de oorsprong daarmee werd omgegaan en die alle latere verandering daarvan afwijst.

fun - da - men - ta´ lis - me
het -woord
extreme rechtzinnigheid in godsdienstig opzicht, met afwijzing van moderne inzichten

zoals ik zei
jij bekijkt de islam uit zo een fundamentalistsch kijk, zonder moderne inzichten

of bedoelt u dsoms dat alle moslims geen moderne inzichten hebben?

Laatst gewijzigd door Sywen : 13 augustus 2009 om 17:41.
Oud 13 augustus 2009, 17:44   #40
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
fun - da - men - ta´ lis - me
het -woord
extreme rechtzinnigheid in godsdienstig opzicht, met afwijzing van moderne inzichten

zoals ik zei
jij bekijkt de islam uit zo een fundamentalistsch kijk, zonder moderne inzichten

of bedoelt u dsoms dat alle moslims geen moderne inzichten hebben?
Ik herhaal:
Ik heb het NIET over moslims, maar over islam!
In islam, islam, islam, islam (hoe vaak moet ik het nog herhalen?) is géén plaats voor jouw 'moderne inzichten'

Fundamentalisme is leven volgens de grondbeginselen, het fundament van je religie/geloof (het woord zegt het immers zélf), die nieuwe betekenis van jou heeft pas ingang gevonden naar aanleiding van de ontelbare islamitische aanslagen in de wereld, gewoon PoCo-taal!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be