![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Ontdopen kan niet, je kan je wel uitschrijven uit het geboorteregister. Om uw christelijk geloof ongedaan te maken, moet je je eigenlijk bekeren tot een andere godsdienst
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De subsidiëring van de RKK in België is vastgelegd bij wet in de 19de eeuw en compleet onafhankelijk van doopregisters.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verzet tegen orgaan donatie bijvoorbeeld.
![]() |
#25 | |||
|
![]() Citaat:
Niet dat het u om de werkelijkheid te doen is, u wilt gewoon een rondje katholieken-bashen. Citaat:
Daarbij merk ik op dat ik pas tevreden zou zijn wanneer er een (bindende) conventie ter bestrijding van holebi-vervolging is. Niet dat de moslimlanden zoiets zouden ondertekenen, maar dan is er tenminste een verbintenis vanwege de landen die wel tekenen. Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 30 juli 2009 om 00:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Conventie en resolutie zijn niet hetzelfde btw, een conventie is een bindend iets dat je ondertekend en een resolutie is niet-bindend. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 30 juli 2009 om 01:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het heeft nog nooit een resolutie, conventie of gezamenlijke verklaring ondersteund die de wereldwijde decriminalisering van homoseksualiteit als doel had. Enkel toen ze zich bij het jongeste initiatief hierover - opnieuw - verzette botste ze op nogal wat kritiek en zou ze - als het kalf reeds verdronken was - er een vage verklaring over gedaan hebben (ik vind die wel niet terug, ik zou daar dan ook graag een bewijs van zien). Toen de holebibeweging daar uitleg over vroeg kregen we de deur in ons gezicht, hoewel de woordvoerder van de kardinaal ons eerder had beloofd om ons de nodige uitleg te verschaffen. Blijkbaar hadden ze toch iets te verbergen? Als er iemand de waarheid geweld aan doet, dan is het het Vatikaan wel. Beweren dat ze voor de decriminalisering van homoseksualiteit is, maar als puntje bij paaltje komt toch haar staart in trekken onder de mom van een regelrechte leugen. Hun excuus voor hun tegenkanting tegen de decriminalisering van homoseksualiteit kwam omdat de verklaring zogezegd ook op riep om het homohuwelijk wereldwijd in te voeren. Terwijl dat er helemaal niet in stond (de meeste landen die de verklaring ondersteunden hebben zelfs geen homohuwelijk, hoe zouden ze dan andere landen willen verplichten iets in te voeren dat ze zelf niet hebben?).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Veel technisch en apologetisch blablabla om het feit te verhullen dat het Vaticaan, als zelfverklaard Hoeder van De Moraal, de verklaring niet heeft ondertekend. Luister naar mijn woorden maar kijk niet naar mijn daden. Hypocrisie ten top.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 30 juli 2009 om 06:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Men zou beter dat katholieke pretpark aan de Tiber haar speciale status ontnemen. Disneyland Parijs heeft toch ook geen zitje in de VN?
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 30 juli 2009 om 06:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrij nutteloos. En wat kan mij dat beetje water over mijn hoofd als baby nu schelen? Ik leef vandaag als agnost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Naar aanleiding van een abortus ten gevolge van een verkrachting van een negenjarig Braziliaans meisje die in levensgevaar verkeerde toen bleek dat ze zwanger was van een tweeling. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 30 juli 2009 om 09:06. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 30 juli 2009 om 12:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Edit: en ja, ik weet dat het Vaticaan het meer heeft ingekleed, dat ze vooral over dat begrip vielen is mijn persoonlijk inschatting.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 30 juli 2009 om 12:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kan je agnost zijn als je niet gedoopt bent?
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Zou me niets verwonderen dat naast je doopakte helemaal geen randbemerking staat, en al helemaal nergens anders ook. Missch redeneerd men van: 'zolang ze maar denken ontkerkelijkt te zijn'. Of missch is het gewoon een manier om de moeite aan administratie tegen te gaan.
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!! Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 31 juli 2009 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zich eerst verzetten tegen elke poging om homoseksualiteit te decriminaliseren, om daarna (als het kalf verdronken is) dan toch zeggen dat holebi's vermoorden toch niet erg netjes is is toch wel heel erg hypocriet. Voor mij is dat een sadistische vorm van schuldig verzuim: langs de kant blijven staan als iemand in het kanaal aan het verdrinken is (niet eens de 100 bellen of zo) maar als de persoon dan verdronken is het boek "zwemmen voor dummies" in het kanaal werpen. In woorden kant het Vatikaan zich - achteraf! - niet heel erg tegen de decriminalisering van homoseksualiteit. In daden kant ze zich er wel tegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|||
![]() |
![]() |